Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • haha, will, ik zit hier met aan elke kant van m'n laptop een hondensnoet in de zetel, en de voeten van m'n vrouw liggen hier ook ergens tussen
    Vandaar typfoutjes, de meeste haal ik er wel uit bij het herlezen.

    Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Ik ben akkoord met het meeste wat je zegt hoor, ik stoor me ook aan het apatische rijgedrag van sommigen. Daarom ook dat ik bij het wisselen van rijstrook actief op zoek ga naar een gat om in te voegen en mijn snelheid naargelang de situatie aanpas - dat kan dan zowel naar boven als naar beneden zijn - en ik reken daarbij zelden op de goodwill van een ander om opzij te gaan omdat ik het zo lief vraag met mijn pinker. Meestal weet ik ook lang voor ik aan de volgende vrachtwagen ben in welk gat ik links terug ga invoegen. Anticiperen heet dat
    Voila, we zitten idd op dezelfde golflengte.
    Tijdig van vak verwisselen, of je efkes laten uitbollen, uitzonderlijk versnellen. En idd weten wat je drie auto's verder wil doen.
    Maar als ik bv de E40 van Luik naar Leuven rijd, en het stuk tussen Tongeren en Tienen waar weinig verkeer is, daar ga ik soms eens een verandering van richting "aanvragen". Bij druk verkeer moet je dat idd niet doen, daar is het louter op zichzelf rekenen, niet op anderen. Anticiperen dus.
    __________________________

    2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
      Als er een kemel op het tweede vak blijft hangen achter mij, en ik houd me aan de regels door uiterst rechts te houden, en wanneer ik dan opzij wil door m'n pinker TIJDIG aan te steken (om te vragen om op te schuiven) en er zit niemand op het derde, is het asociaal weggedrag en blijk van passief deelnemen aan het verkeer wanneer die niet opzij gaat. Geen compassie met zulke piraten.
      Opzij gaan ze, sorry.
      Kerel. Leer uw wegcode nog eens. Voorrangsregels.

      Die middenvakker moet jou niks. Jij moet die middenvakker voorrang verlenen. Easy as 1-2-3.

      Als ik als middenvakker veilig naar het linkervak kan, zal ik dat doen. Maar het is al zover geworden dat als ik niét naar links kan uitwijken, ik helemaal niet zeker ben of degene op het rechtervak zich koest gaat houden of er zich toch voor wil gaan rammen...
      Last edited by ; 27/02/2010, 00:25.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Kerel. Leer uw wegcode nog eens. Voorrangsregels.

        Die middenvakker moet jou niks. Jij moet die middenvakker voorrang verlenen. Easy as 1-2-3.

        Als ik als middenvakker veilig naar het linkervak kan, zal ik dat doen. Maar het is al zover geworden dat als ik niét naar links kan uitwijken, ik helemaal niet zeker ben of degene op het rechtervak zich koest gaat houden of er zich toch voor wil gaan rammen...
        De wet en enkel de wet. Zo kan je alles uit-rationaliseren hé. Het verkeer bestaat uit een groep individuen en is daarom meer dan de uitvoering van wat regels alleen. Was het maar zo eenvoudig.

        Iemand gedag zeggen wanneer je hem ontmoet is niet verplicht, maar wordt geappreciëerd.

        Hoffelijkheid in het verkeer is niet verplicht, maar zou het moeten zijn.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Iemand gedag zeggen wanneer je hem ontmoet is niet verplicht, maar wordt geappreciëerd.
          Als iemand geen goeiedag zegt, ga je hem dan tegenhouden en verplichten om wél goeiedag te zeggen? Nee toch?
          AutoMinded.be

          Comment


          • Wetten zijn er om 'recht' te kunnen laten gelden.

            Hoffelijkheid maakt alles veel aangenamer. Maar daar moet je persoonlijkheid wel op voorzien zijn. Wie alles naar de letter van de wet regelt, zal bitter weinig op begrip van anderen moeten rekenen. Lijkt zelfs hier al duidelijk...
            1991 BMW E30 318is

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
              Wetten zijn er om 'recht' te kunnen laten gelden.
              De wegcode bestaat om het verkeer op een regelmatige, vlotte en veilige manier te laten verlopen, niet enkel om uit te maken wie de schuld heeft als het fout gaat!

              Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
              Hoffelijkheid maakt alles veel aangenamer. Maar daar moet je persoonlijkheid wel op voorzien zijn. Wie alles naar de letter van de wet regelt, zal bitter weinig op begrip van anderen moeten rekenen. Lijkt zelfs hier al duidelijk...
              Binnen de grenzen van de wegcode is hoffelijkheid genoeg mogelijk, maar onhoffelijkheid van een ander kan nooit een excuus zijn om de voorrangsregels aan je laars te lappen.
              AutoMinded.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                Als iemand geen goeiedag zegt, ga je hem dan tegenhouden en verplichten om wél goeiedag te zeggen? Nee toch?
                Euh, nee, dat is m'n punt ook niet. Als iemand je op de autosnelweg niet laat invoegen, rij je hem dan van de baan? Nee, maar je zal hem wel eens scheef bekijken...net zoals die niet-goeiedag-boer.

                Maar, zou men eigenlijk moeten ijveren voor een wet die dat verplicht? Ja.
                De verkeersregels zijn er net gekomen om structuur te brengen in gedrag waar de mensen anders helemaal niet naar omkijken. Stoppen voor voetgangers aan het zebrapad? Ah fuck 'em! ... Puut! regeltje ingevoerd: verplicht.

                En zo zijn er dus nog heel wat ergernissen op basis van hoffelijkheid die beter een wet zouden worden, om er toch nog enkelen dat aangenamere gedrag te laten tonen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                  Binnen de grenzen van de wegcode is hoffelijkheid genoeg mogelijk, maar onhoffelijkheid van een ander kan nooit een excuus zijn om de voorrangsregels aan je laars te lappen.
                  Bwa, vaak, je rijdt op het rechtervak, dan heb je zo iemand hebt die je inhaalt, maar plots vertraagt op het moment dat hij op het tweede vak naast u zit, hij blijft gewoon km's lang naast u rijden en jij wil een vrachtwagen inhalen. Dan ga ik die ook wel vrij "boers" naar het derde duwen hoor.
                  Ik ben niet (meer) de persoon die zich moet laten gelden als iemand irritant doet, ik ga er gewoon over en laat die achter met zijn frustraties (velen zouden bv nog eens ervoor gaan rijden en remmen), maar gevallen waarbij het duidelijk is dat er iets schort met het verkeersinzicht, mogen het toch duidelijk gemaakt worden.

                  Comment


                  • Onlangs ook nog een voorval gehad van een opa (met vrouw en kleinkinderen in een busje) die denkt dat hij andere (jongere) mensen de les moet spellen.
                    Ik reed aan 120kmh op het middenbaanvak op de E17 richting Gent, en dit omdat er op het rechterbaanvak echt niet genoeg plaats was om in te voegen zonder iemand de pas af te snijden. De opa achter mij had blijkbaar panische linkerbaanvak-angsten want hij wou mij absoluut voorbijsteken via het middenbaanvak en dit terwijl het linkervak leeg was. Ik reed dus in de weg.
                    Na een 10 tal minuten bumperkleven overwon hij zijn angst en ging hij naar links. Terwijl hij naast mij reed deed hij heftige tekens dat ik naar rechts moest gaan, maar dat baanvak zat nog steeds overvol om veilig in te kunnen voegen. Toen ik dus gewoon bleef rijden aan 120kmh sneed hij me rakelings de pas af waardoor ik vrij hard moest remmen. Dan toch maar even goed opgetrokken en hem netjes aan 145kmh voorbijgestoken op het linkerbaanvak en hem een "ben je gek" gebaar gegeven.
                    Na zoiets voel ik de adrenaline pompen!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Kerel. Leer uw wegcode nog eens. Voorrangsregels.

                      Die middenvakker moet jou niks. Jij moet die middenvakker voorrang verlenen. Easy as 1-2-3.

                      Als ik als middenvakker veilig naar het linkervak kan, zal ik dat doen. Maar het is al zover geworden dat als ik niét naar links kan uitwijken, ik helemaal niet zeker ben of degene op het rechtervak zich koest gaat houden of er zich toch voor wil gaan rammen...
                      Den dag dat ik de wegcode LETTERLIJK toepas, heb ik elke dag op kosten van een ander een nieuwe flank.

                      Blijf jij maar verder sukkelen.

                      En ik heb het al gezegd: als ik dat doe, ben ik ZEKER dat die sukkelaar op het tweede naar het derde kan. Als jij niet begrijpt dat je dat kan zien vanaf het eerste vak, is het erg gesteld. En als ik zeker ben dat die man of madam naar het derde kan, en het niet doet (meestal omdat ze niet eens gezien hebben dat m'n pinker opstaat!!!) dan word ik lastig. Ofwel is 't mensenkloterij, ofwel kortzichtig gedrag, ofwel apathisch gedrag.

                      Bovendien, als de prutsers op het tweede ook maar eens zouden beseffen dat ze zelf in fout zijn, zou ik er al meer compassie mee hebben. Maar helaas.

                      Ik zal er een tekeningske bij maken. Neen, wacht, neem de vlaamse verkeerscamera's, willekeurig tijdstip van de dag, je hebt dan direct didactisch materiaal.



                      Middenste foto, rijvak richting Gent: als die lichte wagen nu naarhet tweede wil, en die derde schuift niet op, en er komt niemand op de verste verste niet af op het derde....

                      Geniet trouwens van de andere beelden en kijk hoe triestig het gesteld is, het egoïsme floreert. En dat is m'n eerste beeld. Ga zelf maar eens kijken, ook in de andere provincies. Elk moment van de dag / week.


                      Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                      Binnen de grenzen van de wegcode is hoffelijkheid genoeg mogelijk, maar onhoffelijkheid van een ander kan nooit een excuus zijn om de voorrangsregels aan je laars te lappen.
                      Hier word ik zo colèrig van mocht ik van niet beter weten...
                      Ik zou de voorrangsregels aan m'n laars lappen, maar een tweedevakssukkelaar mag de regels vergeten.

                      Want het gaat in mijn voorbeeld over dergelijke situatie. Soit, 't mag nog geen middenvakhanger zijn, 't meeste blijft gelden.

                      Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      Euh, nee, dat is m'n punt ook niet. Als iemand je op de autosnelweg niet laat invoegen, rij je hem dan van de baan?
                      Ik rij niemand van de baan. De baan is drie vakken breed.

                      Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Bwa, vaak, je rijdt op het rechtervak, dan heb je zo iemand hebt die je inhaalt, maar plots vertraagt op het moment dat hij op het tweede vak naast u zit, hij blijft gewoon km's lang naast u rijden en jij wil een vrachtwagen inhalen. Dan ga ik die ook wel vrij "boers" naar het derde duwen hoor.
                      Ik ben niet (meer) de persoon die zich moet laten gelden als iemand irritant doet, ik ga er gewoon over en laat die achter met zijn frustraties (velen zouden bv nog eens ervoor gaan rijden en remmen), maar gevallen waarbij het duidelijk is dat er iets schort met het verkeersinzicht, mogen het toch duidelijk gemaakt worden.
                      Helemaal mee akkoord.
                      Bijgevoegde Bestanden
                      __________________________

                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                        Ik rij niemand van de baan. De baan is drie vakken breed.
                        Was een retorische vraag hé.

                        Comment


                        • gisteren teruggekomen van amsterdam. ergernissen van die dag.
                          -opvliegende steentjes die een sterretje in mijn voorruit hebben veroorzaakt

                          -belgie zelf. om u een idee te geven, ik kwam van amsterdam, daar regende het. toen ik uit amsterdam juist was, stopte het met regenen. als ik van breda naar antwerpen rij, kom ik het bord "belgie - 1 km"tegen. ik ben dit bord nog geen 100m gepasseerd. krijg ik daar een hoop hagelbolletjes op mijn auto. danku Belgisch regenweer.

                          -hierbij komen we bij de volgende ergernis. als je regenbuitjes hebt, ( soms regen, soms niet ) gelieve dan niet op u rem te gaan staan elke keer er een druppel water op u voorruit valt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            Den dag dat ik de wegcode LETTERLIJK toepas, heb ik elke dag op kosten van een ander een nieuwe flank.
                            Tuurlijk, door idioten zoals jou die vanop het rechtervak kunnen bepalen dat het linkervak vrij is, en dan voor de middenvakrijder maar gaan bepalen dat ie moet opschuiven.

                            De enige die hier hoffelijk kan zijn is de middenvakrijder, maar je kan niemand dwingen om hoffelijk te zijn.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            Als jij niet begrijpt dat je dat kan zien vanaf het eerste vak, is het erg gesteld.
                            Ik kom enkel idioten tegen die op het rechtervak denken te kunnen zien dat het linkervak veilig is, wat ik vanop het midden- of linkervak duidelijk kan zien dat dit niet zo is. Einde verhaal.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            En als ik zeker ben dat die man of madam naar het derde kan, en het niet doet (meestal omdat ze niet eens gezien hebben dat m'n pinker opstaat!!!) dan word ik lastig. Ofwel is 't mensenkloterij, ofwel kortzichtig gedrag, ofwel apathisch gedrag.
                            Live with it. De wet is al niet aan jou kant. En hoffelijk gedrag kan je enkel vragen, niet eisen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            Bovendien, als de prutsers op het tweede ook maar eens zouden beseffen dat ze zelf in fout zijn, zou ik er al meer compassie mee hebben. Maar helaas.
                            Een middenvakrijder die op het punt staat je in te halen doet niets fout.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            Middenste foto, rijvak richting Gent: als die lichte wagen nu naarhet tweede wil, en die derde schuift niet op, en er komt niemand op de verste verste niet af op het derde....
                            En jij kan zien dat er op het linkervak niemand nadert met een hogere snelheid, hoewel dit buiten het zicht van de camera valt?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            Geniet trouwens van de andere beelden en kijk hoe triestig het gesteld is, het egoïsme floreert. En dat is m'n eerste beeld. Ga zelf maar eens kijken, ook in de andere provincies. Elk moment van de dag / week.
                            Het egoïsme floreert inderdaad als je denkt vanop het rechtervak ook maar enig voorrangsrecht te hebben op diegene op het middenvak.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            Ik zou de voorrangsregels aan m'n laars lappen, maar een tweedevakssukkelaar mag de regels vergeten.
                            De tweedevaksukkelaar negeert toch geen regels als ie op het punt staat je in te halen? Hij mag niet op het linkervak, want het middenvak is niet in gebruik. En hij moet zoveel mogelijk uiterst rechts houden, wat betekent dat hij je op het middenvak moet passeren.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            Ik rij niemand van de baan. De baan is drie vakken breed.
                            De baan is drie vakken breed, maar op vak 1 zit jij, op vak 2 nadert er iemand die je wil inhalen en op vak 3 nadert er iemand die degene op vak 2 wil inhalen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten


                              Middenste foto, rijvak richting Gent: als die lichte wagen nu naarhet tweede wil, en die derde schuift niet op, en er komt niemand op de verste verste niet af op het derde....

                              Geniet trouwens van de andere beelden en kijk hoe triestig het gesteld is, het egoïsme floreert. En dat is m'n eerste beeld. Ga zelf maar eens kijken, ook in de andere provincies. Elk moment van de dag / week.

                              Ik zie een redelijk aantal foto's met voorsorteerstroken. Er valt hier en daar wel wat aan te merken maar ik vind dat het met die foto's nog wel meevalt eigenlijk.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                Euh, nee, dat is m'n punt ook niet. Als iemand je op de autosnelweg niet laat invoegen, rij je hem dan van de baan? Nee, maar je zal hem wel eens scheef bekijken...net zoals die niet-goeiedag-boer.
                                Dan zijn we het eens he. Ik bekijk zo iemand ook scheef, maar hou er tegelijk rekening mee dat ik de voorrangsplichtige ben op zo'n moment.
                                AutoMinded.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  Als er een kemel op het tweede vak blijft hangen achter mij, en ik houd me aan de regels door uiterst rechts te houden, en wanneer ik dan opzij wil door m'n pinker TIJDIG aan te steken (om te vragen om op te schuiven) en er zit niemand op het derde, is het asociaal weggedrag en blijk van passief deelnemen aan het verkeer wanneer die niet opzij gaat. Geen compassie met zulke piraten.
                                  Opzij gaan ze, sorry.
                                  Idem.

                                  Net hetzelfde bij het oprijden van een autostrade.
                                  Lege autostrade; 1 wagen op het rechterrijvak; net ter hoogte van de plaats waar jij wilt invoegen. En niet willen opzij gaan he ... Sorry; maar ik rij toch op. Als ze tegen mij zitten ben ik niet in mijn recht; da's waar. Maar niemand gaat er moedwillig tegen u rijden; het gaat gewoon om verkeersinzicht en hoffelijkheid.
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

                                  Comment


                                  • Toch ongelooflijk dat sommigen menen zomaar met een manoevre de baan op te kunnen rijden als de anderen zich niet willen houden aan 'hoffelijkheid'. Terwijl zijzelf net zogoed even gas kunnen minderen en hoffelijk die andere persoon ongestoord kunnen verder kunnen laten rijden. Waarom zou die een opzij moeten gaan en daarna er weer tussen moeten zien te geraken terwijl hij in zijn recht is en jij net zogoed wat gas kan minderen.

                                    Niet iedereen is gewend van op de autostrade te rijden en constant van baanvakken te lopen wisselen, verkeersinzichten toe te passen, invoegen, uitvoegen, spiegels kijken, achterom kijken, terwijl het verkeer je om de oren vliegt tegen 120-130km/u. Genoeg mensen die dan nog met een 1.2 Cliotje aan het rijden zijn dat al bijna aan de limiet zit. Sommige beginnende chauffeurs zijn al blij dat ze tegen constante snelheid mooi op het rechterbaanvak rijden en alles onder controle hebben. Echt geen behoefte om van de kant gereden te worden door arroganten die denken dat iedereen die zich ongemakkelijk op de autosnelweg voelt maar thuis moet blijven.

                                    Als je dan toch zo houdt van hoffelijkheid, wees dan zelf hoffelijk.
                                    Last edited by ; 27/02/2010, 17:28.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
                                      mijn auto gaat met de automaat zonder gas te geven toch versnellen naar een kleine 20 a 25 kilometer per uur...
                                      en dat is vrij hard bij een stilstaande file
                                      Is dat een mankement, of is dat echt zo bedoeld ... ?

                                      Comment


                                      • is normaal bij elke automaat zo.
                                        als je hem met zijn achterpootjes van de grond zet, haal je zelfs snelheden van 60km/u

                                        Comment


                                        • Die van mij loopt tot zo'n 15-20 ong... bij filerijden aan 5-10 per uur is het natuurlijk minder leuk om constant op de rem moeten trappen, maar ik probeer dat tot een minimum te beperken voorzover dat kan door verder te kijken dan enkel je voorligger. En bij langer stilstaan, bv voor lichten, zet ik hem in N met het rempedaal ingeduwd tot ik zie dat de eerste achterligger weet dat ie moet stoppen en het ook doet, dan van de rem af.

                                          on topic: weer verschrikkelijk veel middenvaksrijders op de E19 daarstraks en strak voor zich uitziende bumperplakkers naast de A12 die het concept ritsen niet kennen..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X