Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
    net iemand op de autosnelweg zien rijden met de beide spiegels nog elektrisch ingeklapt.
    Kan ik echt niet bij he. Al na 2 seconden moet je dat toch merken???
    Klappen elektrische spiegels niet automatisch open als je je wagen start?

Is net zo verwonderlijk om te zien als mensen die zonder lichten rijden terwijl al het andere verkeer dat wel doet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten

Is net zo verwonderlijk om te zien als mensen die zonder lichten rijden terwijl al het andere verkeer dat wel doet.
      Niet altijd.

Dat tweede heb ik ook dikwijls voor, vooral als de detectiesensor beslist dat het buiten nog licht genoeg is.

Comment

Velen steken hun lichten dan ook veel te snel aan imho.

Comment

net iemand op de autosnelweg zien rijden met de beide spiegels nog elektrisch ingeklapt.
          Kan ik echt niet bij he. Al na 2 seconden moet je dat toch merken???
          Misschien was het een indier, die rijden ook met opgeklapte spiegels, scheelt al snel 20cm in het verkeer.

(Je spiegels inklappen verminderdt trouwens het verbruik)
          Last edited by ; 28/02/2010, 14:54.

Comment

Was een Peugeot 3008; naar ik me kan herinneren kan je bv bij Citroën kiezen om automatisch of manueel te laten uitklappen. Zou me niet verwonderen dat het bij Peugeot ook zo is.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Volledig mee eens, vooral de sensoren beslissen veel te snel(bv het is bewolkt of ik rij een stukje in de schaduw) dat het te donker is om zonder licht te rijden....

Comment

dit zegt echt zo veel over uw manier van rijden. Als IK zeg dat ik dat zeker weet den BEN ik dat ook zeker. Of twijfel je aan mijn ogen?
                Wel. Diegenen die ik tegenkom zijn blijkbaar ook zeker van hun stuk, maar de praktijk is dus dat ze gevaarlijke situaties creëren. Aangezien ik enkel jou reactie ken over hoe asociaal het is om op het middenvak u voorbij te steken, kan ik enkel concluderen dat ik je niet op je woord kan geloven. Al was het maar omdat het zicht naar achteren beperkt wordt door je spiegels, en het achterliggend verkeer. Er zijn ettelijke tientallen meters waarachter sneller verkeer op het linkervak kan schuilen achter de middenvakrijder om niet zichtbaar te zijn voor jou, dus ja, ik denk dat je stelling bullshit is. Dat je dergelijke fysica niet weet, maar wel vind dat die op het middenvak jou iets verplicht is uit hoffelijkheid, zegt ook genoeg over je verkeersinzicht: ikke en de rest kan stikke.

Zoek ook even terug de betekenis op van hoffelijkheid, als je wil... Hoffelijkheid is bv niet afdwingbaar, en het feit dat je vind dat dat wel zo is geeft al aan dat je fout bent.

Ik laat mij per ongeluk soms ook klemrijden, en buiten een 'grr' kan je verder niks doen. Maar forceren kan je niet...

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                Dat is UW interpretatie, ik zou in zo een geval redeneren dat die persoon niet opgelet heeft en iets over het hoofd gezien heeft. Je hebt het hem niet kunnen vragen dus je weet niet of hij zeker was of niet.
                Wel... Als ik met de auto ben met twee xenons merk ik dat heel wat volk niet oplet, terwijl ik met de luide motorfiets heel wat minder dat probleem heb... Gek eh... Temeer dat ze me wel zien als ik eens wuif van "hey knuppel, ik ben hier ook nog"...

Overigens: als je écht niet zit op te letten in het verkeer, hoor je dat rijbewijs niet te hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Aangezien ik enkel jou reactie ken over hoe asociaal het is om op het middenvak u voorbij te steken, kan ik enkel concluderen dat ik je niet op je woord kan geloven.
                  Hela hola, 't was te denken dat je dit ook nog ging zeggen. Mijn reactie IS NIET gelijk aan wat jij redeneert.
                  Ik heb nooit gezegd dat het asociaal is om me op het middenvak voorbij te steken. Da's een van de conclusies van jou waar ik nog niet op gereageerd heb en je ziet wat er van komt.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Al was het maar omdat het zicht naar achteren beperkt wordt door je spiegels, en het achterliggend verkeer. Er zijn ettelijke tientallen meters waarachter sneller verkeer op het linkervak kan schuilen achter de middenvakrijder om niet zichtbaar te zijn voor jou, dus ja, ik denk dat je stelling bullshit is.
                  Dan toch maar het tekeningetje...

Groen = vrachtwagen
                  Geel = ik
                  Rood = onhoffelijk
                  Blauw = enige wagen op 300m (deze 300 m is een schatting)

Wat doe jij als ik m'n pinker uitsteek en jij zit in de rode wagen?

.........................................

Dat je dergelijke fysica niet weet, maar wel vind dat die op het middenvak jou iets verplicht is uit hoffelijkheid, zegt ook genoeg over je verkeersinzicht: ikke en de rest kan stikke.
                  Grof dat je dit durft zeggen.
                  Zeker nadat ik al liet verstaan dat ik dagelijks inspanningen doe om zo goed als mogelijk te rijden. Ja, op dat ene feit na, ik dwing opzij gaan af.
                  Bovendien zie ik geen enkel verband tussen verkeersinzicht en "ikke en de rest kan stikken". Twee verschillende zaken.

Zoek ook even terug de betekenis op van hoffelijkheid, als je wil... Hoffelijkheid is bv niet afdwingbaar, en het feit dat je vind dat dat wel zo is geeft al aan dat je fout bent.
                  Ook hier: jij legt in mijn mond dat ik dat gezegd heb. Hoffelijkheid is natuurlijk niet afdwingbaar, dan is het geen hoffelijkheid meer. Ik dwing af dat ze wakker schieten. Ook dit zit nergens in een wet, da's juist.

Ik laat mij per ongeluk soms ook klemrijden, en buiten een 'grr' kan je verder niks doen. Maar forceren kan je niet...
                  Ik heb me nog nooit per ongeluk laten klemrijden, ik zit soms wel eens klem door het onvoorspelbaar gedrag van een ander. Maar daar kan niemand iets aan doen, dat weet ik ook.

Overigens: als je écht niet zit op te letten in het verkeer, hoor je dat rijbewijs niet te hebben...
                  Je moet eens echt beginnen rondkijken op de autosnelweg. En liefst vanaf vandaag nog. Het is schrikwekkend, het aantal gapers. Daarnet nog iemand met in de ene hand de gsm en de andere hand een sigaret. En ondertussen rechtuit staren en verschieten dat er nog auto's rondom hen zijn.

En mocht je eraan twijfelen toch eens effe een post van iemand anders quoten:
                  Oorspronkelijk geplaatst door walter
                  Ha Nikske, de combinatie V70 en nummerplaat kwam me bekend voor.
                  Rustige rijstijl heb je, ge ziet dat ge ook gewoon zijt van veel kilometers te doen.
                  Wat een hoop middenvakplakkers alweer!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Vanaf dat ik mijn auto start branden mijn lichten "automatisch". Is daar iets mis mee?

Comment

• en opnieuw een eindeloze discussie. Ik pas

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

en opnieuw een eindeloze discussie. Ik pas
                        Ik wil niet in discussie gaan hoor, ik wil gewoon graag een volvo hebben

Comment

• begrijpelijk
                          In 't najaar komt de mijne vrij. Interesse?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

begrijpelijk
                            In 't najaar komt de mijne vrij. Interesse?
                            Met wat chance zal er hier ééne staan in het najaar
                            Wel maar nen V50, maar we moeten klein beginnen.

Comment

• We zien een bus onze straat indraaien, de draaicirkel te klein inschatten en een geparkeerde Berlingo aantikken. Bus schuurt langs de geparkeerde auto, manoevreert wat en rijdt vervolgens boertig verder. Wij waren zo ijverig geweest om de nummerplaat te noteren.

Even later komt de eigenaar van de berlingo, stapt in en vertrekt. Ik wil naar buiten lopen om hem de nummerplaat van de bus door te geven, maar ik zie dat hij de auto in zijn achteruit zet, de wagen achter hem tot twee maal toe een fikse tik geeft door achteruit te rijden in de parking, en vervolgens gewoon zijn parkeerplaats verlaat en wegrijdt...

Laatste keer dat ik een nummerplaat opschrijf als ik zoiets zie gebeuren,
                              ik parkeer me ook nooit achter die Berlingo in de toekomst.
                              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                We zien een bus onze straat indraaien, de draaicirkel te klein inschatten en een geparkeerde Berlingo aantikken. Bus schuurt langs de geparkeerde auto, manoevreert wat en rijdt vervolgens boertig verder. Wij waren zo ijverig geweest om de nummerplaat te noteren.

Even later komt de eigenaar van de berlingo, stapt in en vertrekt. Ik wil naar buiten lopen om hem de nummerplaat van de bus door te geven, maar ik zie dat hij de auto in zijn achteruit zet, de wagen achter hem tot twee maal toe een fikse tik geeft door achteruit te rijden in de parking, en vervolgens gewoon zijn parkeerplaats verlaat en wegrijdt...

Laatste keer dat ik een nummerplaat opschrijf als ik zoiets zie gebeuren,
                                ik parkeer me ook nooit achter die Berlingo in de toekomst.
                                Da's er wel dik over.

Comment

• Altijd met uw lichten aan rijden met als uitleg dat het een Volvo is telt niet, zet die toch gewoon uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                                    Vanaf dat ik mijn auto start branden mijn lichten "automatisch". Is daar iets mis mee?
                                    Neen, ik had de lichten van mijn Alfa ook constant aan, dag en nacht. Maar dat was omdat die automatisch uitgingen als ik mijn motor stillegde, dus hetzelfde als een lichtautomaat.

Ikzelf ben ook iemand die redelijk snel mijn lichten aansteek, behalve wanneer ik met een wagen rij met automatische lichten, dan zie je inderdaan 80% van het verkeer al met lichten aan rijden, maar is het eigenlijk nog licht genoeg om zonder lichten te rijden.

Maar ik reageerde gewoon op het feit dat hij verwonderd was dat sommigen zonder licht rijden als "iedereen" dat al doet.

Comment

• Ook al meegemaakt op een bijna lege E40 dat ik al 200m op voorhand naar het middelste vak rij om een vrachtwagen voorbij te steken, om zo te 'anticiperen' op een middenvakrijder. Die laatste komt dan op een autolengte van mijn koffer hangen, gratis binnenverlichting en blijft zo hangen (en past zich zelfs aan aan mijn snelheid) tot ik terug naar het eerste ga en dan versnelt de middenvakrijder terug met 5 km/u...

Comment

• ruik ik daar ergernis omwille van iemand die niet naar het derde vak wil? Tiens, waar heb ik dat nog gehoord....

En de discussie kan opnieuw beginnen:
                                        - ja maar er kwam enen af op 't derde waarschijnlijk
                                        - neen hoor
                                        - dat kan jij niet weten

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Hangt er vanaf welk merk en type je hebt, maar ze schuiven bvb. recht op het moment dat je de wagen ontgrendelt.

En als je op het knopje duwt om de spiegels in te klappen (met draaiende motor) dan kan dat alleen onder een zekere lage snelheid. Ze klappen dan ook terug open, wanneer je een bepaalde snelheid overschrijdt.

Comment

Working...
                                          X