Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
    ruik ik daar ergernis omwille van iemand die niet naar het derde vak wil? Tiens, waar heb ik dat nog gehoord....

En de discussie kan opnieuw beginnen:
    - ja maar er kwam enen af op 't derde waarschijnlijk
    - neen hoor
    - dat kan jij niet weten

Allez , tis toch waar. En dan vertragen ze nog en beginnen ze nog te bumperkleven ook al is dat derde vak zo leeg als iets hé. Waarom toch?
    Eigenlijk wou ik hier geen olie op het vuur komen gooien hoor, iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken wat hij doet, maar niet is zo leuk als wat hoffelijkheid in het verkeerd. Vb. als je uw auto in de berm parkeert van een boerenweggeltje zodat je tegenligger kan passeren en als dan die chauffeur gewoon doorrijdt, peilloos voor zich uit starend: heb ik een bloedhekel aan... Maar hij doet niets mis hé, volgens de wet..

Comment

• Ik weet het wel dat je niet kwam stoken, maar nu weet wooter dat we al met twee zijn. De wereld gaat om zeep!

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Dan toch maar het tekeningetje...

Groen = vrachtwagen
        Geel = ik
        Rood = onhoffelijk
        Blauw = enige wagen op 300m (deze 300 m is een schatting)

Wat doe jij als ik m'n pinker uitsteek en jij zit in de rode wagen?
        Eerlijk? Verwachten dat je als een lul me gaat couperen. Want als ik aan een normaal tempo naar het derde rijvak ga, ga ik pas op het derde rijvak zitten als ik de vrachtwagen voorbij ben.

Op dit moment is die rooie namelijk niet meer onhoffelijk, maar gaat ie je beginnen inhalen.

Overigens heb ik ook een tekeningetje gemaakt... Wat jij niet ziet vanuit die locatie:

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
        Grof dat je dit durft zeggen.
        Zeker nadat ik al liet verstaan dat ik dagelijks inspanningen doe om zo goed als mogelijk te rijden. Ja, op dat ene feit na, ik dwing opzij gaan af.
        Bovendien zie ik geen enkel verband tussen verkeersinzicht en "ikke en de rest kan stikken". Twee verschillende zaken.
        Als je verkeersinzicht had, ging je alleszins niet gaan dwingen dat voorrangsgerechtigden moeten afremmen of opzij gaan.

Ik dwing af dat ze wakker schieten. Ook dit zit nergens in een wet, da's juist.
        Je dwingt een gevaarlijke situatie vanaf waarbij niemand zeker is van de manoevers van de andere: de middenvakrijder weet niet of je 'm effectief gaat rammen, en de linkervakrijder weet helemaal niet ofdat de middenvakrijder uit een schrikreactie naar het linkervak uitwijkt en daar een aanrijding veroorzaakt.

Ik heb me nog nooit per ongeluk laten klemrijden, ik zit soms wel eens klem door het onvoorspelbaar gedrag van een ander. Maar daar kan niemand iets aan doen, dat weet ik ook.
        Onvoorspelbaar gedrag? Je zegt net tevoren dat die mensen moeten wakker geschud worden... Er is niks zo voorspelbaar als een veertiger die ligt te pitten op het middenvak, totdat jij 'm een ramkoers uitstuurt.

Je moet eens echt beginnen rondkijken op de autosnelweg. En liefst vanaf vandaag nog. Het is schrikwekkend, het aantal gapers. Daarnet nog iemand met in de ene hand de gsm en de andere hand een sigaret. En ondertussen rechtuit staren en verschieten dat er nog auto's rondom hen zijn.
        Dat moet je me niet vertellen. Maar ik heb al genoeg moeite om ieder van die gapers te ontwijken zonder dat jij vanop het rechtervak ze het linkervak opduwt...
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

begrijpelijk
          In 't najaar komt de mijne vrij. Interesse?
          Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
          Met wat chance zal er hier ééne staan in het najaar
          Wel maar nen V50, maar we moeten klein beginnen.
          als ge klein wilt beginnen, ik heb maar ene met 2 deuren dus ideaal voor u en direct beschikbaar ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Overigens heb ik ook een tekeningetje gemaakt... Wat jij niet ziet vanuit die locatie:

Als je verkeersinzicht had, ging je alleszins niet gaan dwingen dat voorrangsgerechtigden moeten afremmen of opzij gaan.
            Voila. We zijn waar we moeten zijn.

Dit is een momentopname. Typische redenering van iemand die pas in zijn spiegels kijkt als hij het nodig vindt. Had ik het niet gedacht ....
            Als je het verkeer in de gaten hebt, weet je van alle vorige keren dat je in je spiegels verondersteld wordt gekeken te hebben, dat er niets afkomt.
            DAT is inzicht

'k Had het zo keihard zien aankomen

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• 5 seconden later is die auto u gepasseerd, ben jij nog steeds niet aan de volgende vrachtwagen en kan je alsnog naar links.

Comment

• niet zonder vaart te minderen / remmen. Dat is althans de opzet van de schets.
                Ga jij nu ook al met je meetlat en secondenwijzer afkomen?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

niet zonder vaart te minderen / remmen. Dat is althans de opzet van de schets.
                  Naar die schets kijkend vind ik dat jullie beiden "in fout zijn".

Hij had idd moeten uitwijken, maar jij moet toch vroeger beginnen pinken en je manoeuvre plannen.
                  Afhankelijk van mijn snelheid zou ik ook niet uitwijken om eerlijk te zijn.

Comment

• neen, da's wel 100% duidelijk; IK ben in fout, zonder twijfel. Dat kan geen discussie zijn hoor. Maar alleen ALS ik hem zou raken. Maar hey, ik ben mijn leven niet beu en ik wil evenmin dat van anderen op 't spel zetten. Wooter zal 't misschien niet geloven, maar in mijn spiegels kan ik zien of hij effectief opzij gaat of niet. En ik pas me daar wel aan aan.
                    Het is gewoon over het feit dat het ongehoord is dat ik hem dwing naar het derde te gaan dat er hier al heel 't weekend gediscussieerd wordt

Maar alsjeblieft, pin jullie toch eens niet vast op tijdstippen, afstanden en snelheden; 't is een PRINCIPESCHETS.
                    M'n goesting raakt echt over hoor.

Wie mee is met het verhaal, is al lang stil

Maar jullie denken dat ik er van uit ga dat ik dat recht heb. NEEN, ik heb dat recht niet. Dat weet ik. Neen, da's ook niet sociaal. Dat weet ik. Neen, die man MOET van mij niet opzij. Maar ik probeer het wel.
                    Last edited by Bompa; 28/02/2010, 21:48.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Vandaag met de Range van mijn pa naar Charleroi op en neer gereden, maar wel met een aanhangwagen van 5.5 meter er achter (en op de terugweg een auto daar op).
                      Normaal merk ik niet hoeveel treuzelaars er zijn op de weg, omdat ik meestal op het derde rijvak hang. Nu, met een dergelijke sleep mag ik maar 90km/u rijden en beperk ik mij tot het eerste en tweede rijvak.

ONGELOFELIJK hoeveel treuzelaars en mensen zonder verkeersinzicht er zijn. Heb me er vandaag echt over verbaasd. Waarom gaan mensen 80km/u rijden op het middelste baanvak? Waarom voegen mensen vlak voor mij in op de snelweg aan 70km/u en geven geen gas zodat ik weer moet remmen?

Ik heb me er echt heel de rit over verbaasd wat een slechte chauffeurs er in België zijn. En ik begrijp nu ook waarom vrachtwagenchauffeurs zo klagen. Ik heb nog de power om van 70 --> 110km/u te gaan als het te ergerlijk wordt, maar een vrachtwagenchauffeur kan dit niet.

Comment

niet zonder vaart te minderen / remmen. Dat is althans de opzet van de schets.
                        Als hij niet meer kan wachten zonder te remmen dan had hij gewoon het manoevre al moeten inzetten 5 seconden vroeger en meteen naar links gaan.
                        Het is nergens voor nodig te wachten met naar links te gaan tot je 5 meter voor die andere vrachtwagen bent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                          Volledig mee eens, vooral de sensoren beslissen veel te snel(bv het is bewolkt of ik rij een stukje in de schaduw) dat het te donker is om zonder licht te rijden....
                          Lichten kunnen nooit te snel branden.

Comment

• Ik geef Nikske 100% gelijk. En ik vind ook dat Wooter zijn dt-regels moet leren !

Comment

• Niet echt een ergernis, aangezien ik daardoor vlotter naar huis heb kunnen rijden. Op de E19 net na de werken in Vilvoorde tot afrit Zemst heb ik gewoon aan 130 km/u rechts kunnen rijden en ondertussen iedereen links en in het midden kunnen inhalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Ik geef Nikske 100% gelijk. En ik vind ook dat Wooter zijn dt-regels moet leren !
                                thx. Op den duur geraak je hier in details verstrikt waar je niet meer uitgeraakt

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Niet echt een ergernis, aangezien ik daardoor vlotter naar huis heb kunnen rijden. Op de E19 net na de werken in Vilvoorde tot afrit Zemst heb ik gewoon aan 130 km/u rechts kunnen rijden en ondertussen iedereen links en in het midden kunnen inhalen.
                                je weet toch dat je in fout bent? ga jij op deze manier afdwingen dat ze op het eerste rijden? je kan dat niet hoor
                                Ach ....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Dit is een momentopname. Typische redenering van iemand die pas in zijn spiegels kijkt als hij het nodig vindt. Had ik het niet gedacht ....
                                  Geeuw... Ik ben te lui om er een hele animatie van te maken om aan te tonen dat jij fout zit...

Leer eens rijden...

Comment

Leer eens rijden...
                                    Straffe uitspraak moet ik zeggen. Ik moet er geen tekeningetje bij maken waarom vermoed ik?

Comment

je weet toch dat je in fout bent? ga jij op deze manier afdwingen dat ze op het eerste rijden? je kan dat niet hoor
                                      Ach ....
                                      Ik was vooral aan het hopen dat ze niet naar rechts gingen komen, het reed net zo vlotjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Lichten kunnen nooit te snel branden.
                                        Lichten tegenwoordig zijn veel te sterk.

Comment

Geeuw... Ik ben te lui om er een hele animatie van te maken om aan te tonen dat jij fout zit...

Leer eens rijden...
                                          wooter, tot voor kort had ik respect voor jouw posts.
                                          Die laatste drie woorden zijn er te veel aan.
                                          Bovendien is opgeven gemakkelijk. De volgende posts hier van jou interesseren me niet meer. Bye.

Ik heb het al bewezen dat ik vlot rijd. Zie eerdere quote.
                                          Na meer dan 600 000 km en aan 1000 km/week zou dat wel al eens mogen dacht ik.
                                          Last edited by Bompa; 28/02/2010, 23:05.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X