Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenAls ons kat een koe was eh...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenCheck! Wooter gebruikt niet goed of niet genoeg zijn spiegels, nah nah nah naaaah naaa naaaah
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenAls ons kat een koe was eh...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenAls ons kat een koe was eh...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenYou guys crack me up
Comment
-
Voor zij die de brug over de E19 kennen die de 2 delen v/h industriepark Mechelen Noord verbindt: als je langs de ene kant de brug op wilt is de eerste 100m ofzo enkel richting, en dus verboden voor de tegenliggers die dus van de andere kant vd E19 komen (die moeten rechtdoor). Nu kan ik zeggen dat ik vandemorgend sneller wakker was dan anders dankzij de dame in haar renault die ineens voor me reed, maar dan met hare snuit in mijn richting...
en met mijn getuuter, vinger aan het hoofd en druk gesticuleren zag ik dat ze nog dacht dat ik hier de zot was....onnozel kalf
Comment
-
wissel E40 >< E17 in Gent -> komende van Brugge, gaande naar Gent: steeds opnieuw blijft iedereen op dat linkse vak op de wisselaar Waarom toch? Idem om de E17 op te komen voor het viaduct. Vanaf afrit AZ zitten ze al links te drummen...
En eergisteren ene met een Peugeot 206 benzine die ik rechts voorbijging door gewoon m'n gas te lossen en zij die moest remmen voor haar vriendjes op het tweede. Ik kon verder uitbollen. Ja, die keek vies! En zo over haar schouder naar achter door haar achterruit naar mij kijken als ze weer gas gaf
Ik stak ze dan verder op reglementaire manier voorbij en keek eens bedenkelijk, begon die lelijke doos met haar lelijke doos gas te geven.... Maar dan had ze zich toch wel misrekend aan m'n 5-cilindertje
Bah, foei.
Idem als je in G-Bijgaarden de ring op wil richting Zaventem (komende van Aalst). Allemaal blijven ze op dat linkervak ...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
vanmorgen in de file een peugeot 307 recent ingeschreven.
alleen 3de remlicht werkte
week constant af naar rechts (volgens mij iets mis met de uitlijning)
file op de 3 vakken, mijnheer is gewoon blijven staan en er was over een dikke km geen auto meer voor hem
door altijd naar rechts uit te wijken is er een motorijder bijna los opgereden. Toen de motor ernaast zat ging die pé weer naar rechts.
koekoe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenmijnheer is gewoon blijven staan en er was over een dikke km geen auto meer voor hem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk BerichtenEen tankstation gebruiken om een file voorbij te steken en wegversmalling en daar tot het einde rijden hebben niets met elkaar te zien, bij een wegversmalling tot het einde rijden gebruikt men de weg gewoon waar die voor bedoeld is., een tankstation gebruiken om een file voorbij te steken is asociaal en men gebruikt de weg daar niet waar die voor bedoeld is, die ligt daar om naar de parking/tankstation te rijden of er van weg te rijden maar niet voor de mensen die geen gebruik maken van parking/tankstation . Het is door dit soort asocialen die denken dat ze beter zijn dan een ander dat er altijd maar nieuwe regeltjes moeten bijkomen omdat sommige mensen niet volwassen genoeg zijn om aan zelfregulering te doen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ha ha heb een weekje niet op het forum geweest. Heb met veel belangstelling de discussie tussen Wouter en Nikske gevolgd.
Moet mijn oorspronkelijke bevindingen over Mr. Wouter steeds meer en meer bijstellen, en in de negatieve zin moet ik zeggen.
Ik heb het hier:http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=3813 al eens gemeld. Blijkbaar zijn er hier ook vele die denken dat te snel rijden de normaalste zaak van de wereld is en zelfs bij het verkeer hoort. Volgens mij zijn de permanente linksrijders ook zij die daar steeds te snel rijden ALTIJD in FOUT!
Je kan het mensen die beroepsmatig geen chauffeur zijn en het autorijden enkel gebruiken om zich van punt A > B te verplaatsen voor hun plezier of om naar het werk te rijden niet kwalijk nemen dat ze zitten te gapen op de weg. Het zal hen "worst" wezen wat er zich links, rechts of achter hen gebeurt, als ze vlak voor hen maar niets onverwachts zien verschijnen.
Geloof me, kilometerervaring is iets dat je met NIETS kan goed maken om inzicht in het verkeer te krijgen/hebben.
Mensen die voor hun beroep heel de dagen op de baan zitten weten heus wel waar ze het overhebben.
Een doorwinterde chauffeur kan zeker wel zien wat er op het uiterste linkse rijvak gebeurt of zit aan te komen. Dat heeft ie al lang van in zijn achteruit en zijspiegel kunnen vaststellen lang voordat de meeste nog maar denken om eens opzij te kijken en hun richtingaanwijzer aansteken.
Ik denk dat Nikske dan ook een beroeps is en de Wooter een amateurLast edited by Metaxa; 05/03/2010, 17:02.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
klinkt alsof je ook de nodige ervaring en rijkunde bezit.
thx.
Al moet ik er aan toevoegen dat ik al van in 't begin zo probeer te rijden. De ervaring verfijnt wel. Dus ik neem het wel kwalijk dat een occasionele chauffeur ligt te gapen.
'k zei het reeds, meer dan 600 000 km en bijna 20j rijden met 1 snelheidsovertreding en 1 jammerlijke parkeerboete, dat heb je niet per ongeluk, da's door je best te doen. Ook al zijn de regels soms bedenkelijk, ik probeer ze maximaal te volgen.
M'n vader leerde me rijden. Op de autosnelweg riep hij meestal op 't onverwachts "Ja!". Dan moest ik alle auto's rondom mij kunnen opnoemen, zonder nog in m'n spiegels te kijken. Al was het maar "donkere berline achter, daarachter lichtgrijze break en een groene MB, links een BMW en een Audi, rechts een vrachtwagen en een camionette met rode letters ofzo".
En al zat ik op het eerste vak, of op het derde, druk of rustig, maakt niet uit, ik moest het kunnen zeggen. Op den duur hadden we er lol in.
Als er iets is waar ik wijlen m'n vader super dankbaar voor ben, is het voor z'n rijlessen en het mij gevoelig maken voor de verkeersdynamiek en het inzicht erin.
Uuuuuuuren hebben we samen gereden. Meer dan nodig.
En nog, nog maak soms wel eens een fout. Maar daar is niemand vrij van.Last edited by Bompa; 04/03/2010, 22:23.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenWees blij dat je vanuit je blik niet meer van die dingen ziet... Als motorrijder loopt het aantal slapers op het linkervak in de twintigtallen per pendelrit. Voordeel is wel dat je dan weer een paar kilometer kan doorrijden als motorrijder, maar stilstaande file wordt niet veroorzaakt door drukte, maar door lamzakken die niet willen volgen.
Als ik ergens aan't bollen ben en dr komt een moto achter mij zet ik ff mn pinker op dat hij mij mag passeren (en 90% doet dat dan ook) ofwel doe ik teken met mn hand als ik met het raamke open rij
ik hou van motos
ik durf ervoor te wedden dat 75% van de dagelijkse filerijders niet meer weten hoe ze op't werk zijn geraakt. die rijden zo op automatische piloot dat het niet schoon meer is ik rij ook dagelijks dezelfde route maar ben nooit verdwaasd oid, ik denk dat ik gewoon té graag rij.
Comment
-
El Greco, Niske...
Het probleem is dat je ervan uit gaat dat je alles gezien hebt, inclusief de dingen die je niet kan zien. Ik ga ervan uit dat ik naast alles wat ik kan zien, ook voorbereid moet zijn voor die dingen die ik niet kan zien. En ik daaruit ook mijn rijgedrag aanpas zodat mijn rijbewegingen voorzienbaar zijn door andere weggebruikers die ik misschien niet zie, maar zij mij wel zien.
Waarom? Omdat ik elke dag wel enkele bestuurders tegenkom die mij niet gezien hebben... Waarom zou ik dan niet dezelfde fout kunnen maken als hen?
Oh, en mijn teller moet nu wel staan tussen de 500000 en 800000 km...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenik durf ervoor te wedden dat 75% van de dagelijkse filerijders niet meer weten hoe ze op't werk zijn geraakt. die rijden zo op automatische piloot dat het niet schoon meer is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEl Greco, Niske...
Het probleem is dat je ervan uit gaat dat je alles gezien hebt, inclusief de dingen die je niet kan zien. Ik ga ervan uit dat ik naast alles wat ik kan zien, ook voorbereid moet zijn voor die dingen die ik niet kan zien. En ik daaruit ook mijn rijgedrag aanpas zodat mijn rijbewegingen voorzienbaar zijn door andere weggebruikers die ik misschien niet zie, maar zij mij wel zien.
Waarom? Omdat ik elke dag wel enkele bestuurders tegenkom die mij niet gezien hebben... Waarom zou ik dan niet dezelfde fout kunnen maken als hen?
Oh, en mijn teller moet nu wel staan tussen de 500000 en 800000 km...
Nu nog uw aantal overtredingen graag. Da'k u nen tweede proficiat kan wensen.
Maar iemand die slecht rijdt, zal blijven slecht rijden. Hoeveel km's die ook doet.
En denk je nu echt dat het bij mij er anders aan toe gaat dan wat je hierboven beschrijft? Ik zei het al, 't is discussiëren over details en veronderstellingen zelfs.
En dat ik ervan uitga dat ik alles gezien heb is dus FOUT.
Maar als ik zeker ben dat er niemand op een bepaald vak zit, dan BEN ik dat ook zeker. En dat gebeurt vaker dan bij de helft van de chauffeurs vermoed ik soms als ik ze bezig zie. Het is echt niet moeilijk om een globaal beeld te hebben van wat er rondom jou gebeurt. Draai of keer het zoals je wil. Maar je moet er wat voor doen.
Als ik niet zeker ben, doe ik geen maneuver.Last edited by Bompa; 04/03/2010, 22:52.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenik heb verschrikkelijk veel respect voor motorijders__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
Comment