Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
    Deze morgen op de E19, mensen die de parkeerplaats naast de autostrade gebruiken om een deel van de file voorbij te steken, zijnde:
    Volvo V70 083-ALE
    Opel Zafira 681-ARL
    Bestelwagen 167-BBF van INTTOS
    Toyota RAV4 801-BDB
    Echt geen leven gij eh...

Je weet toch dat het gebruiken van een snelwegparking méér legaal is dan filefilterende motorrijders?

Daar geen lijstje van nummerplaten?

Mijn ergernis: mensen die jaloers zijn dat zij niet zo snel vooruit geraken dan mij, laat dat nu per motorfiets of via een parking zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Echt geen leven gij eh...

Je weet toch dat het gebruiken van een snelwegparking méér legaal is dan filefilterende motorrijders?

Daar geen lijstje van nummerplaten?

Mijn ergernis: mensen die jaloers zijn dat zij niet zo snel vooruit geraken dan mij, laat dat nu per motorfiets of via een parking zijn
      Geen leven? Ik heb meer dan een uur stilgestaan op de E19, een mens moet iets doen, nietwaar?

Of het nu werkelijk illegaal is of niet, laat ik in het midden, maar het getuigd wel van verregaand asociaal gedrag.

Comment

• Sommige mensen doen alles liever volgens het boekje in plaats van een greintje sympathie en begrip op te brengen voor de medemens.
        1991 BMW E30 318is

Comment

• Ik moet begrip opbrengen??

Comment

• Ik zie dus niet wat er asociaal is aan het gebruiken van alle beschikbare rijstroken en wegen... Is het gebruik van een weg naast een snelweg asociaal omdat daar geen file op staat en op de snelweg wel? Is het asociaal om de linker rijstrook te gebruiken tot aan de versmalling? Is het asociaal om de oprit te gebruiken tot aan het einde? Enkel en alleen omdat je mensen voorbij rijdt?

Voor mij past op elke rijstrook één voertuig, en ik vind het dus enkel asociaal als iemand mij hindert terwijl ik op de door mij gekozen rijstrook rij...

In plaats van me zorgen te maken over wat sociaal of asociaal is volgens een paar VTM-kijkers, hou ik me dus liever aan de wetgeving. Schijnt dat die geschreven is door vertegenwoordigers van het volk die gekozen zijn door een meerderheid van het volk. Allez, in principe . Als over een parking rijden asociaal is, verwacht ik dan ook eerder dat men volksvertegenwoordigers gaat verkiezen die de wet aanpassen zodat het verboden wordt om de parking te gebruiken.

Comment

Ik zie dus niet wat er asociaal is aan het gebruiken van alle beschikbare rijstroken en wegen... Is het gebruik van een weg naast een snelweg asociaal omdat daar geen file op staat en op de snelweg wel? Is het asociaal om de linker rijstrook te gebruiken tot aan de versmalling? Is het asociaal om de oprit te gebruiken tot aan het einde? Enkel en alleen omdat je mensen voorbij rijdt?
              Ik had nu toch wel meer inzicht verwacht van onze superchauffeur van het forum eerlijk gezegd.

Je beseft toch ook dat die mensen die via de parking rijden op een gegeven moment terug moeten invoegen. t is niet dat die parking loopt tot in Brussel eh?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Ik had nu toch wel meer inzicht verwacht van onze superchauffeur van het forum eerlijk gezegd.
                Iedereen z'n zwakte?

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Je beseft toch ook dat die mensen die via de parking rijden op een gegeven moment terug moeten invoegen. t is niet dat die parking loopt tot in Brussel eh?
                Ja, maar als ervaren parkinggebruiker weet ik dat op de E40 in Kortenberg de file vaak ter hoogte van de afrit naar de parking stil staat, maar ter hoogte van de oprit het verkeer wel vlot bolt . En die file ontstaat daar niet omwille van die 4 mensen die de parking gebruiken. Nee, daarvoor moet je eens met de motor rijden en zien hoeveel mensen meer met hun koffiekoeken bezig zijn dan met het feit dat het verkeer voor hen terug vertrekt.

Comment

Ik zie dus niet wat er asociaal is aan het gebruiken van alle beschikbare rijstroken en wegen... Is het gebruik van een weg naast een snelweg asociaal omdat daar geen file op staat en op de snelweg wel? Is het asociaal om de linker rijstrook te gebruiken tot aan de versmalling? Is het asociaal om de oprit te gebruiken tot aan het einde? Enkel en alleen omdat je mensen voorbij rijdt?

Voor mij past op elke rijstrook één voertuig, en ik vind het dus enkel asociaal als iemand mij hindert terwijl ik op de door mij gekozen rijstrook rij...

In plaats van me zorgen te maken over wat sociaal of asociaal is volgens een paar VTM-kijkers, hou ik me dus liever aan de wetgeving. Schijnt dat die geschreven is door vertegenwoordigers van het volk die gekozen zijn door een meerderheid van het volk. Allez, in principe . Als over een parking rijden asociaal is, verwacht ik dan ook eerder dat men volksvertegenwoordigers gaat verkiezen die de wet aanpassen zodat het verboden wordt om de parking te gebruiken.
                  Als iedereen zo denkt, zullen de files dus ook uitbreiden naar tankstations, snelwegparkings,... Leuk!

Maar bon, ieder z'n mening, mij stoort het in ieder geval mateloos.

Comment

Iedereen z'n zwakte?

Ja, maar als ervaren parkinggebruiker weet ik dat op de E40 in Kortenberg de file vaak ter hoogte van de afrit naar de parking stil staat, maar ter hoogte van de oprit het verkeer wel vlot bolt . En die file ontstaat daar niet omwille van die 4 mensen die de parking gebruiken. Nee, daarvoor moet je eens met de motor rijden en zien hoeveel mensen meer met hun koffiekoeken bezig zijn dan met het feit dat het verkeer voor hen terug vertrekt.
                    Natuurlijk. Iedereen aan de oprit van de parking staat stil omdat ze de mongolen die terug op de snelweg willen moeten invoegen.

Daar heb je toch geen hersens voor nodig?
                    1991 BMW E30 318is

Comment

• dat vergt wel wat inzicht hoor

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• en voor sommigen is het blijkbaar continu "ieder voor zich".
                        Maar dat kan geen kwaat want dat is niet verboden bij wet

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                          en voor sommigen is het blijkbaar continu "ieder voor zich".
                          Maar dat kan geen kwaat want dat is niet verboden bij wet
                          Geen kwaat, jong?
                          1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
                            Als iedereen zo denkt, zullen de files dus ook uitbreiden naar tankstations, snelwegparkings,... Leuk!
                            Ga eens kijken 's ochtends op de E40 in Heverlee: eens het volk dat het tankstation wil binnenrijden in file gaat staan, blijft het andere verkeer op de snelweg rijden .

Daar in Heverlee is het ook een sick situatie: je hebt verschillende verkeersstromen:
                            • Luik naar Brussel over de E40
                            • Luik naar Brussel over de afslag naar de E314
                            • Luik naar Brussel over de parking
                            • Luik naar Leuven over de E40 over de afslag naar de E314
                            • Luik naar Leuven over de afslag naar de E314
                            • Luik naar Leuven over de parking

Sommige mensen rijden naar Leuven over de parking omdat ze niet inzien waarom ze in de file naar Brussel zouden moeten gaan staan... Andere mensen tanken effectief of parkeren effectief en moeten vervolgens toch naar Brussel... Ga dan maar eens kijken wie asociaal is en wie niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                              Natuurlijk. Iedereen aan de oprit van de parking staat stil omdat ze de mongolen die terug op de snelweg willen moeten invoegen.

Daar heb je toch geen hersens voor nodig?
                              Ben je daar al eens gaan kijken, of lul je gewoon uit je nek?

Op de oprit in Kortenberg staat nooit een file aan auto's die moeten invoegen hoor... Hier en daar eens een vrachtwagen, maar die komt dan ook effectief van de parking nadat ie daar geparkeerd had...

Comment

Geen kwaat, jong?
                                verdomme, laptop tussen m'n schoot en m'n stuur, zon in 't scherm ...
                                'k had me beter vanachter gezet ....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  en voor sommigen is het blijkbaar continu "ieder voor zich".
                                  Lijkt mij de evidentie zelf. Net alsof iemand anders het voor jou gaat opnemen Jij wijkt toch ook uit naar het middenvak omdat die van het middenvak je niet spontaan ruimte geeft? Is toch ook "ieder voor zich"?

Comment

Ben je daar al eens gaan kijken, of lul je gewoon uit je nek?

Op de oprit in Kortenberg staat nooit een file aan auto's die moeten invoegen hoor... Hier en daar eens een vrachtwagen, maar die komt dan ook effectief van de parking nadat ie daar geparkeerd had...
                                    Ik woon binnenkort in regio Haasrode. Ik zal't je weten zeggen.

Nu kom ik regelmatig van Leuven... Mensen zonder verkeersinzicht gaan altijd op de rem staan als er iemand wil invoegen. Andere mensen zonder verkeersinzicht gaan onmiddellijk op hun rem staan als die voor zich op hun rem staat. Iedereen overremt zich een beetje, en daardoor staan de auto's een eindje erna volledig stil.
                                    1991 BMW E30 318is

Comment

• Ik vind mensen zonder verkeersinzicht asociaal...

Comment

• Er bestaan duidelijk mensen die én verkeersinzicht hebben, én asociaal zijn.

Maar hey, dat je't voor een ander lastiger maakt, is jouw probleem niet he.
                                        1991 BMW E30 318is

Comment

Er bestaan duidelijk mensen die én verkeersinzicht hebben, én asociaal zijn.

Maar hey, dat je't voor een ander lastiger maakt, is jouw probleem niet he.
                                          lol, I second that

Comment

Working...
                                          X