Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij deze een welgemeende f$$k you aan de mongool die het nodig vond van ff over mijn motorkap te lopen.
Als ik er ooit ene dat zie doen gaat em toch schoon een paar van zijn tanden uit de goot kunnen rapen peis ik ...
(voor moesten onze blauwe vrienden meelezen ... natuurlijjk nadat hij mij eerst aangevallen heeft he)
Ergens in de loop van vorige week heeft er ene schuin afgesneden over de motorkap van de Mini. Chance dat er geen schade aan is (moet volgende week toch nog naar Wax-It voor 't onderhoudje, dus die kan er nog eens extra op frotten). Der stonden 2 voetafdrukken op, dacht eerst dat een of andere debiel zijn veters geknoopt had en zijne voet er ff op gezet had ...
Ge zou het er toch echt van krijgen van zo'n marginalen ...
Ik heb geanticipeerd, door mij op het middenrijvak te zetten.
Maar goed, ik had inderdaad iets beter moeten opletten voordien door te kijken of er iemand links aankwam. Maar hetzelfde geldt voor hem, hij kon natuurlijk ook anticiperen vooraleer hij zijn manoevre uitvoerde. Achteraf gezien reed er niemand (zoals ik dacht).
Jij was die zwarte fiesta helemaal niks verschuldigd, hij is voorrangsplichtig. Zelfs die ene rijstrook opschuiven had je strikt genomen niet moeten doen, al is het wel hoffelijk natuurlijk. Als je dan plots quasi gedwongen wordt om nóg een rijstrook op te schuiven is het niet abnormaal dat je op dat moment nog niet weet wat er links van je rijdt.
Jij was die zwarte fiesta helemaal niks verschuldigd, hij is voorrangsplichtig. Zelfs die ene rijstrook opschuiven had je strikt genomen niet moeten doen, al is het wel hoffelijk natuurlijk. Als je dan plots quasi gedwongen wordt om nóg een rijstrook op te schuiven is het niet abnormaal dat je op dat moment nog niet weet wat er links van je rijdt.
In mijn ogen heb je dus niks verkeerd gedaan.
Bedankt.
Maar toch, ik geef grif toe dat ik had moeten weten of er iemand links kwam aangereden, aangezien ik dat niet wist, bleef ik (min of meer) in mijn rijvak, aangezien ik niemand in de vangrails wou rijden.
Dan nog liever op de Fiesta..
Wat mij nog het meest stoorde, was zijn houding en reactie achteraf. "Ik wil naar links, er is nog een rijvak dus moet diegene naast mij ook maar een rijvak opschuiven"
Als hij zich had geëxcuseerd of toegegeven dat hij fout zat, had ik er zelfs nog niet aan gedacht om dit voorval hier te posten. Je kan nu eenmaal niet àltijd àlles gezien of voorzien hebben.
But, kerel, ik kijk wél in m'n spiegels en de situatie die ik beschreef destijds, daar zat NERGENS een auto NAAST mij, alleen achter mij ... want dat is nog steeds niet duidelijk voor één bepaald iemand.
Nèh.
Was jij niet degene die zei dat je desnoods de middenvakrijder zou dwingen om een rijstrook op te schuiven?
voila, wou ik net zeggen: als je moet beginnen kijken op 't moment dat er iets gebeurt, ben je TE LAAT.
Op zich heb je gelijk, anticiperen is een must ook al staat het niet uitdrukkelijk in de wegcode. Maar, we zijn ook allemaal feilbare mensen, enkel een superman heeft alles altijd gezien. Het kan altijd gebeuren dat iemand niet op tijd in zijn spiegels gekeken heeft, en dan heb ik het nog niet over de grote groep van onervaren/slechte chauffeurs die quasi nooit in hun spiegels kijken. Als jij zo'n persoon dan in een conflictsituatie dwingt, kan er vanalles gebeuren.
Daarom is het dus belangrijk dat voorrangsregels in acht genomen dienen te worden, zo ben je plots veel minder afhankelijk van de feilbaarheid van anderen en als er toch eens iets gebeurt dan sta je juridisch ten minste recht in je schoenen.
Was jij niet degene die zei dat je desnoods de middenvakrijder zou dwingen om een rijstrook op te schuiven?
NEEN! NIET ALS DIE NAAST MIJ ZIT!
Leert dat nu toch ne keer verstaan, zeg.
Dit was de kiem van de frustratie van wooter, en vele anderen die het niet begrepen.
ALLEEN ALS DIE AUTO EEN TIENTAL METER VAN MIJ ZIT.
Dan heeft die de keuze: ofwel domweg remmen, ofwel naar het derde vak gaan.
AlexanderG hier had GEEN keuze. Dit doe ik NOOIT.
(Moet ik het daarom nog maar net nog eens uitgelegd hebben????)
Op zich heb je gelijk, anticiperen is een must ook al staat het niet uitdrukkelijk in de wegcode. Maar, we zijn ook allemaal feilbare mensen, enkel een superman heeft alles altijd gezien. Het kan altijd gebeuren dat iemand niet op tijd in zijn spiegels gekeken heeft, en dan heb ik het nog niet over de grote groep van onervaren/slechte chauffeurs die quasi nooit in hun spiegels kijken. Als jij zo'n persoon dan in een conflictsituatie dwingt, kan er vanalles gebeuren.
Daarom is het dus belangrijk dat voorrangsregels in acht genomen dienen te worden, zo ben je plots veel minder afhankelijk van de feilbaarheid van anderen en als er toch eens iets gebeurt dan sta je juridisch ten minste recht in je schoenen.
Ik heb nog nooit voorrangsregels geschonden op een autosnelweg.
Hier gaan we weer....
Ge moet de discussie nu niet terug in mijn schoenen schuiven he. Ik weerleg uw uitspraak en wil hier stoppen
Al wie 't niet begrijpen wil: so be it.
En aan mij moet ge niet uitleggen dat een ander feilbaar is, er zijn al twee kwezels tegen mij gereden in 't verleden. Het vertrouwen in de andere weggebruiker is weg hoor sindsdien.
Nikske, als ik op 20 meter van uw auto nader aan 120 km/u, en gij doet ook net dezelfde 120 km/u, pleegt gij voorrangsnegatie, want door uw manoever rijdt gij vrolijk in mijn veiligheidsafstand (halber tacho, 60 meter). Ik als voorrangsgerechtigde heb dan niks te moeten, gij als voorrangsplichtige daarentegen wel.
Als je geen vertrouwen hebt in je medeweggebruikers, is het des te opmerkelijker dat je voorrangsnegaties gaat doen.
maar ook ik ben er van overtuigd dat indien het zo verliep als AlexanderG het vertelt, hij niet in fout is.
Heb m'n best gedaan
Nog een ergernis, neen, eerder ongeloof:
Ook E17, ook gisteren, maar 's ochtends iemand z'n krant zien lezen aan 110-120 km/u .
Ik verschoot mij bijna een ongeluk, nooit eerder gezien.
En 't was niet dat hij die krant gewoon op z'n stuur had gelegd, hij was er daadwerkelijk in aan het lezen.
Ongelooflijk.
Wooter:
'k Zal in 't vervolg m'n digitale meter uithalen en de afstanden opmeten, met foto van mijn snelheidsmeter en een filmpje van wat in mijn spiegels gebeurt, zodat je hier de correcte theoretische analyse kan maken.
En dan ook het correcte oordeel kunt vellen over de gebeurtenis.
Nikske, als ik op 20 meter van uw auto nader aan 120 km/u, en gij doet ook net dezelfde 120 km/u, pleegt gij voorrangsnegatie, want door uw manoever rijdt gij vrolijk in mijn veiligheidsafstand (halber tacho, 60 meter). Ik als voorrangsgerechtigde heb dan niks te moeten, gij als voorrangsplichtige daarentegen wel.
Verander jij dan nooit van rijstrook als er iemand op minder dan 60 meter op die rijstrook rijdt?
En ga je ook nooit terug naar rechts tenzij je 60 meter voorbij de ingehaalde bent?
Dat kan je opstarten als je vertrekt en stoppen als je er bent... Maar jij met je digitaal meterke constant opmetingen doen, dat vind ik toch gevaarlijk...
Bovendien gevaarlijk want als je met die laser in iemand zijn ogen zit, dan kan je die verblinden. Stel je voor dat hij je daardoor dan ramt...
Als ge op tijd van rijstrook veranderd is er geen probleem, dan ramt hij diene voor u ..
*** loopt rapt weg ****
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment