Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Vandaag ook iets dergelijks voorgehad. Kerel zette mij gewoon vast. Ik naderde dus een vrachtwagen en wou naar het midden. Zet mijn pinker op zodat de persoon op het middenvak tijdig kan opschuiven indien dit zonder problemen kon. Dat ging ook, want er reed niemand anders. Hij deed dit niet en eens hij bijna mij voorbij was begint ie plots dezelfde snelheid als de vrachtwagen te rijden Heb eerst eens lekker getoeterd (met een verontwaardigd gezicht van hem als resultaat) en dan dus moeten vertragen om achter hem in te voegen. Toen ging hij dan toch terug versnellen en ging zelfs voor de vrachtwagen naar rechts. Dan zag ik 400 à 500 meter verder ook een vrachtwagen rijden, en heb hem hetzelfde gelapt Je moest dan zijn reactie eens zien, hij werd ver zot. I love it.
    *wooter-mode aan*
    hij moet niet uit de weg voor jou want jij bent voorrangsplichtig
    *wooter-mode uit*

*nikske-mode aan*
    Erg he, inderdaad.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Vandaag ook iets dergelijks voorgehad. Kerel zette mij gewoon vast. Ik naderde dus een vrachtwagen en wou naar het midden. Zet mijn pinker op zodat de persoon op het middenvak tijdig kan opschuiven indien dit zonder problemen kon. Dat ging ook, want er reed niemand anders. Hij deed dit niet en eens hij bijna mij voorbij was begint ie plots dezelfde snelheid als de vrachtwagen te rijden Heb eerst eens lekker getoeterd (met een verontwaardigd gezicht van hem als resultaat) en dan dus moeten vertragen om achter hem in te voegen. Toen ging hij dan toch terug versnellen en ging zelfs voor de vrachtwagen naar rechts. Dan zag ik 400 à 500 meter verder ook een vrachtwagen rijden, en heb hem hetzelfde gelapt Je moest dan zijn reactie eens zien, hij werd ver zot. I love it.
      Erg he , maar je kan het hen feitelijk niet kwalijk nemen want zij zijn daar niet mee bezig. Ik weet niet of jij veel op cc rijdt maar ik wel en dan is dat inderdaad om de muren op te lopen. In jouw geval ging ie dan nog naar rechts! Soms gaan die dan zo traag rijden dat je ze terug op cc links kan voorbij rijden totdat je ter hoogte van hen komt, vervolgens geven ze dan toch terug gas bij en kan je terug op het middelste rijvak achter hen invoegen.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• idd, zeer herkenbaar

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• heel herkenbaar ja. net zoals wanneer er inhalende camions zijn op een 3vaksbaan en iedereen rijdt links om in te halen met een idioot die 100-110 op kop rijdt. dan komt er altijd wel een of andere vrouw of een lul in zijn BMW de hele file rechts inhalen om dan pas af te remmen voor de camion en een heel eind te wachten om terug op het linkervak te komen
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
            heel herkenbaar ja. net zoals wanneer er inhalende camions zijn op een 3vaksbaan en iedereen rijdt links om in te halen met een idioot die 100-110 op kop rijdt. dan komt er altijd wel een of andere vrouw of een lul in zijn BMW de hele file rechts inhalen om dan pas af te remmen voor de camion en een heel eind te wachten om terug op het linkervak te komen
            Als ik op dat moment niet op het linkervak rijdt zal ik ook gewoon tot aan de vrachtwagens rijden en vervolgens links invoegen wanneer er een gaatje valt. Toch niets mis mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
              Als ik op dat moment niet op het linkervak rijdt zal ik ook gewoon tot aan de vrachtwagens rijden en vervolgens links invoegen wanneer er een gaatje valt. Toch niets mis mee?
              Daar is inderdaad niks mis mee, integendeel: Je maakt optimaal gebruik van de aanwezige ruimte, rechts heb je meestal een veel grotere veiligheidsafstand dan wanneer je links aansluit in het treintje stresskippen, je hebt ook veel minder kans dat je plots hard in de remmen moet omwille van het harmonica effect en je hebt een veel beter overzicht op het verkeer voor je.

Als het treintje weer aantrekt is er bijna altijd wel eentje die zit te slapen en een gat laat vallen waarin je kan invoegen. Indien niet, tja dan wacht je even tot het treintje terug voorbij is en voeg je dan pas in. Je verliest misschien een paar plaatsen, maar je hebt wel relaxter en veiliger gereden.
              AutoMinded.be

Comment

• Het zal altijd een dunne lijn blijven tussen "hoffelijkheid" van de ene kant en egoïsme van de andere kant . Enkele dagen geleden: ik rijd in de ochtendspits op de E314 op de rechtse rijstrook net voor Leuven op de viaduct (Wilsele). Het verkeer dat daar van de oprit Kessel-Lo/Wilsele de E314 op rijdt heeft daar een heel mooie lange invoegstrook, moet wel 500 meter zijn, en bovendien is er op dat punt 's ochtends meestal geen stilstaand verkeer, eerder treintje rijden op beide rijstroken aan zo een 50-60 km/u. Tijd zat dus voor wie van de oprit komt om comfortabel in te voegen.
                Komt er nu een pipo in een Toyota Corolla Verso (daar begint het al ) hélemaal op het aller-allerlaatste stukje van de invoegstrook mij nog net voorbij rijden en terwijl hij zo half naast/half voor mij hangt, hups, de pinker op en beginnen pushen om voor mij te komen. Ik ga op de claxon staan waarop meneer meteen als een halve gek met de middelvinger begint te zwaaien en bijna uit zijn wagen springt van woede . Ik heb hem (ach, de arme van geest) dan toch maar voor gelaten. Maar waarom rijdt iemand toch zo? Waarom voegt hij niet 1 of 2 of 17 auto's achter mij in (zoals gezegd, tijd en plaats zat)? Ik kon ook niet zomaar naar links (zoals gezegd, treintje rijden op beide rijstroken), moet ik dan op mijn rem gaan staan om meneer zijn idiote manoeuver in alle rust te kunnen laten uitvoeren ? Lul.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                  Daar is inderdaad niks mis mee, integendeel: Je maakt optimaal gebruik van de aanwezige ruimte, rechts heb je meestal een veel grotere veiligheidsafstand dan wanneer je links aansluit in het treintje stresskippen, je hebt ook veel minder kans dat je plots hard in de remmen moet omwille van het harmonica effect en je hebt een veel beter overzicht op het verkeer voor je.

Als het treintje weer aantrekt is er bijna altijd wel eentje die zit te slapen en een gat laat vallen waarin je kan invoegen. Indien niet, tja dan wacht je even tot het treintje terug voorbij is en voeg je dan pas in. Je verliest misschien een paar plaatsen, maar je hebt wel relaxter en veiliger gereden.
                  Wordt dat niet beschouwd als rechts inhalen (niet met de bedoeling een blaam te geven hoor, gewoon willen weten).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                    Wordt dat niet beschouwd als rechts inhalen (niet met de bedoeling een blaam te geven hoor, gewoon willen weten).
                    De wet is daar dubbelzinnig over. Als de verkeersdrukte het rechtvaardigt mag het verkeer in meerdere files geschieden, en wordt dit niet als inhalen beschouwd (artikel 9.5), maar de wet definieert niet wat "als de verkeerdrukte het rechtvaardigt" wil zeggen. Ik interpreteer dat dus op mijn manier
                    AutoMinded.be

Comment

• Het onderstaande moest verboden worden, als ook de kleinere variant: de LIGFIETS
                      Bijgevoegde Bestanden
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Het onderstaande moest verboden worden,
                        Neen.

Comment

• Mensen (bv. jonge madammekes, dus geen ouwe pekes met een klaksken) in een Opel Corsa die 1. op een voorrangsweg, en 2. zelfs van rechts komend, het toch nog bestaan van te stoppen om wagens, komende van links, door te laten. Die daarna, als wagens achter mij beginnen te claxoneren, verweesd rondkijkend zich van geen kwaad bewust schijnen te zijn....

Comment

• je zoekt zelf maar eens een wegel zonder deftige gps

kan maar een verklaring zijn zoals er verklaringen zijn van mijn vrouw moet bevallen of de papa was ziek om te snel te rijden

Comment

• Ik erger me eigenlijk aan niets in het verkeer. Waarom je ergeren over futuliteiten? Er zijn zoveel ernstigere dingen(hongersnood , oorlogen , milieuvervuiling) in de wereld om je over te ergeren.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Erg he , maar je kan het hen feitelijk niet kwalijk nemen want zij zijn daar niet mee bezig. Ik weet niet of jij veel op cc rijdt maar ik wel en dan is dat inderdaad om de muren op te lopen. In jouw geval ging ie dan nog naar rechts! Soms gaan die dan zo traag rijden dat je ze terug op cc links kan voorbij rijden totdat je ter hoogte van hen komt, vervolgens geven ze dan toch terug gas bij en kan je terug op het middelste rijvak achter hen invoegen.
                                Ik rijd altijd op CC als het kan, en dan komen de meeste ergernissen boven

Comment

• Ergo: niet CC rijden.

Comment

Ik rijd altijd op CC als het kan, en dan komen de meeste ergernissen boven
                                    Ik erger mij aan mensen die op CC met anderhalve kmh verschil voorbijsteken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                      Zolang ze hun snelheid rijden, wat is er aan te ergeren? Erger je u er aan als je er dan achter rijdt, of als je er door voorbijgestoken wordt?

Comment

Zolang ze hun snelheid rijden, wat is er aan te ergeren? Erger je u er aan als je er dan achter rijdt, of als je er door voorbijgestoken wordt?
                                        ik erger mij daar ook aan aan zo ne mutten voor mij op het 3e vak aan 125 op cc die iemand die aan 124 rijdt aan het inhalen is. Geef dan ffe gas bij, dan kan ik ook weer verder aan ***

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten

Ik doe dat enkel bij de smurfen...

Comment

Working...
                                          X