Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Awel, ik durf nu eigenlijk te betwisten of de inhoud van dat artikel wel de absolute waarheid is, want er is een verschil tussen de theorie en de praktijk.

    Ander voorbeeld, je staat in een file, er wordt niet ingevoegd, je staat gewoon aan te schuiven. Je gebruikt "optimaal" elke centimeter asfalt door telkens zo snel mogelijk te accelereren... (er mag ook zeker niemand voor je invoegen )... , je mag geen gat laten vallen. De praktijk is echter dat eens je op gang komt, en een gematigde en constante snelheid kan aanhouden, je veel sneller/vlotter door een file geraakt. Daar hebben ze het blokrijden voor uitgevonden trouwens.

    Idem bij dat ritsen, allemaal goed en wel, op een gegeven ogenblik gaat er iemand op de rem moeten staan (in het ergste geval, zwaar moeten remmen om een botsing te vermijden) om het voegen te vergemakkelijken... daar loopt het helemaal mis.

    Je voelt het toch tot in je allerkleinste teentje, dat invoegen 'forceren' de heleboel daarachter opstopt. Als je vroeger kan invoegen -als er ruimte genoeg is-, blijft de constante stroom gegarandeerd. Dan mag het asfalt misschien niet nuttig gebruikt worden en dan mag de file -in kilometers uitgedrukt- misschien langer zijn. Als er meer auto's op kortere termijn kunnen passeren, is de file ook sneller voorbij. Asfalt efficiënt gebruiken, vind ik een ietwat verkeerde stelling. De vlotte doorstroming erin houden is véél belangrijker. Zet dat voor mij eens op een flyer'ke.
    Volkomen gelijk!!!
    Gisteren in Zeebrugge nog maar eens een tour gezien van ene die links op een rijstrook voor links afslaan, jan en alleman kwam voorbij steken die al stil stonden bumper tegen bumper. (de bruggen aan de sluizen stonden open). Toen hij zag dat hij niet meer verder kon en wilde invoegen lukte dat niet meer natuurlijk daar wij met zen allen al een hele tijd stil stonden. De handige chauffeur veroorzaakte zo nog eens een file op het verplicht linker afslaand rijvak. Met de nodige vrachtwagens en autobussen al toeterend achter hem.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Daar gaat die persoon natuurlijk duidelijk zelf in fout, aangezien het een vak is om naar links af te slaan en niet gewoon 2 rijvakken die 1 rijvak worden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Heel logisch. En toch, wanneer je in de situatie zit dat er nog geen echte file is... wat is dan het beste? Indien iedereen loepzuiver zou ritsen, zou geweldig zijn natuurlijk, but it ain't gonna happen. Op een gegeven ogenblik is er weinig of geen ruimte meer, moet er telkens ruimte gegeven worden. Ruimte moeten geven is in dit geval niet optimaal voor de doorstroming. Als je teveel lego blokjes door een trechter jaagt, kan de trechter blokkeren ipv dat er nog sprake is van een doorstroming. Vind je de juiste ratio, dan is de doorstroming optimaal. In de praktijk kan je de hoeveelheid blokjes helaas niet controleren, dus kan je niet anders dan op een gegeven ogenblik overschakelen tot het verplicht ritsen, trop is te veel en te veel is trop en dan geloof ik echt wel in de stelling.

        Maar als je steeds (met de nadruk op steeds) het spreekwoordelijke lego blokje wil zijn die daar als laatste tussen gaat wringen, enkel en alleen omdat het je zo geleerd is, dan ben je ook niet goed bezig. Niet dat het mij zo stoort, zeker niet, want ik weet dat we erop hameren om pas op het einde te ritsen, dus doen ze dat ook.

        Er zijn zo van die situaties waarbij er druk verkeer is, met misschien een kleine file vlak voor het invoeg moment... doe dan niks wat een vlotte doorstroming zou belemmeren en vermijd 'confrontaties' als het ook zonder kan. Des te minder je naar mekaar moet kijken, hoe vlotter het gaat.



        In het bovenstaande voorbeeld is het nog niet zo druk. De rode wagen kan gerust wat vroeger invoegen, 'ie geeft wat mij betreft het goede voorbeeld, ipv iets verkeerds te doen. 't Zou beter zijn als die zwarte wagens -die tot op het einde gereden zijn- een beter moment uitgekozen hadden, in plaats van dat uit te stellen tot op het allerlaatste moment. Wanneer we geforceerd gaan ritsen vertraagt de doorstroming, terwijl de rode wagen helemaal niks forceert. En dus de doorstroming niet gaat vertragen, integendeel.

        Denk ook aan het blokrijden, waar een constante snelheid aanhouden uiteindelijk voor een betere doorstroming zorgt, dan wanneer je iedereen gewoon vrije baan geeft.



        Bestaan er verkeersregels in Brussel?



        Als het zo druk is, mag je niks blokkeren en moet je ritsen zoals aangegeven... daar ben ik het helemaal mee eens. 'k Wou maar effe een voorbeeldje schetsen waar de theorie wringt met de praktijk en misschien zelfs aan de basis kan liggen van de file aan de invoegplaats.
        Het laatste woord over het werkwoord "ritsen" is hier blijkbaar toch nog niet geschreven.

        Toch maar beter oppassen zou ik zeggen over dat "wettelijk" ritsen.
        Enkele jaren geleden had ik zo iets voor in het centrum van Antwerpen. Bij een wegversmalling waarbij het linker rijvak weg viel reed ik als tweede achter een camionette. Toen die man vlak voor de versmalling netjes invoegde voor een voertuig en ik dit wilde doen net achter dat voertuig, omdat het kon en omdat de volgende een gaatje had gelaten wist ik op dat moment niet dat die, die het gaatje liet een politie-mol was = politie in burger in zijn privévoertuig! De brave onwetende man had blijkbaar iets verkeerd gezien en enkele weken later stak er een minnelijke schikking in de bus van € 120.
        Ik heb deze uiteraard niet betaald en heb de zaak laten voorkomen, zelf voor advocaat gespeeld.
        Ik had foto's mee en een tekening van de situatie + een goede uitleg met verwijzing naar de wegcode. Ik ben toen wel "veroordeeld" tot een geldboete met uitstel voor een jaar, moest enkel de gerechtskosten betalen wat minder is dan de minnelijke schikking, ik was tevreden omdat de gefrustreerde politie-mol geen gelijk had gekregen van de vrouwelijke politierechter.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          De brave onwetende man had blijkbaar iets verkeerd gezien en enkele weken later stak er een minnelijke schikking in de bus van € 120.
          Op basis van welk artikel dan?

          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Ik ben toen wel "veroordeeld" tot een geldboete met uitstel voor een jaar
          Opnieuw, op basis van welk artikel?
          AutoMinded.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Ik ben er eigenlijk voor om de laatste 500 meter voor een wegversmalling een doorlopende witte lijn tussen de rijvakken aan te brengen, zodat mensen verplicht worden om helemaal tot op het einde te rijden. Ik denk evenwel, de gemiddelde Belg kennende, dat mensen dan toch over de witte lijn gaan rijden, of er alles aan gaan doen om voor het begin van de witte lijn in te voegen, waardoor het ding weer naar de zak draait.
            Dat doen ze nu al, je moet eens aan de oprit van de Antwerpse Ring in Berchem gaan staan en de idioten tellen die al invoegen over het geärceerde stuk aan het begin van de oprit als er een file staat op de Ring. De oprit loopt vanaf daar nog 400m verder trouwens
            Last edited by janvkn; 08/05/2010, 18:00.
            AutoMinded.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
              Op basis van welk artikel dan?


              Opnieuw, op basis van welk artikel?
              -het niet voorrang verlenen, omdat ik een maneuvre had gedaan.

              -zou mijn richtingsaanwijzer niet gebruikt hebben. Laat het dat nu juist zijn waar ik een grondige hekel aan heb, het niet gebruiken van je pinkers. Nu weet ik zeker dat ik die wel gebruikt had, dat gebeurt bij wijze van spreken automatisch, even tegen tikken en dan gaat ie 3 x. Als mijnheer de slapende politie-mol dat nu net niet had gezien tja.....
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                -het niet voorrang verlenen, omdat ik een maneuvre had gedaan.

                -zou mijn richtingsaanwijzer niet gebruikt hebben. Laat het dat nu juist zijn waar ik een grondige hekel aan heb, het niet gebruiken van je pinkers. Nu weet ik zeker dat ik die wel gebruikt had, dat gebeurt bij wijze van spreken automatisch, even tegen tikken en dan gaat ie 3 x. Als mijnheer de slapende politie-mol dat nu net niet had gezien tja.....
                Tja, tegen PV met een valse verklaring kan je natuurlijk weinig inbrengen, het woord van een agent heeft namelijk bijzonder bewijskracht in ons rechtssysteem.
                AutoMinded.be

                Comment


                • Daarstraks een leukerd op het klaverblad. Ik kom van Hasselt en moet richting Brussel/Leuven. Ik rij het klaverblad op en zet me meteen op het linkerrijvak, zoals het hoort. Ik trek normaal op en aan 70 blijf ik een constante snelheid rijden, de maximumsnelheid op het klaverblad. Ik rij een vrachtwagen voorbij, deze steek ik dus langs links voorbij... Op dat moment zie ik een Renault Megane SW in mijn spiegel vrij gezwind aankomen en ik zie dat meneer veel interesse in mijn achterbumper heeft. Ik vind het welletjes en tik even op mijn rem.

                  Ondertussen ben ik de vrachtwagen net voorbij en wil ik mij naar het rechterrijvak begeven om de afrit naar Brussel/Leuven te nemen en zie ik de bestuurder van de Renault nog net voor de vrachtwagen invliegen en richting A'pen verdwijnen. Ik kijk even en merk aan zijn gebalde vuist en woeste blik dat hij mijn manoeuvre maar niets vond...

                  Ik vond dat 'ie maar mooi de regels moest volgen en achter de vrachtwagen moest blijven.
                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                  Comment


                  • Onnodig remmen om iemand een lesje te leren is ook een vorm van verkeersagressie...

                    Comment


                    • Wat het ritsen betreft, ik erger me er ook soms aan. Ik kom nogal vaak in aanraking met het ritsen op de Universiteitslaan in Diepenbeek(richting Hasselt net voor de 90°-bocht naar links).

                      Ik rijd praktisch tot op het einde(nog een 20 m ongeveer) om dan in te voegen. Niet iedereen wil je dan tussenlaten. Ik erger mij dan. Niet erg, want daarna ergert de auto die mij er niet tussenliet omdat we met 2 langs elkaar door de bocht gaan. Gaat goed daar!

                      Comment


                      • ne wielerterrorist

                        http://pj.snoobonline.com/wt1.jpg <- eerst door 't rood
                        http://pj.snoobonline.com/wt2.jpg <- dan op de N44 (fietspad ligt 2 meter naast de weg)
                        http://pj.snoobonline.com/wt3.jpg <- weer op de N44, in de 120km/h zone + daar ligt zelfs geen fietspad meer. Ze reden daar +- 30 :s
                        Captain Turbo
                        General Von Driftenstein

                        Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                        Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                          ne wielerterrorist

                          http://pj.snoobonline.com/wt1.jpg <- eerst door 't rood
                          http://pj.snoobonline.com/wt2.jpg <- dan op de N44 (fietspad ligt 2 meter naast de weg)
                          http://pj.snoobonline.com/wt3.jpg <- weer op de N44, in de 120km/h zone + daar ligt zelfs geen fietspad meer. Ze reden daar +- 30 :s
                          Dat lijkt mee eerder een wielrenner die aan het trainen is ipv een wiellertoerist.
                          Blijft natuurlijk dat hij daar wel enkele serieuzen fouten maakt.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • trainen is voor mij geen probleem....wat wel een probleem is, is dat ik 120km/h reed achter een andere wagen, en dat die wagen dan plots naar links ging om deze 2 in te halen.

                            Als die dan 30km/h rijden en je ziet ze pas als de andere wagen links is....dan wordt de afstand bumper - fietsers wel heel snel heeeeeel klein met een snelheidsverschil van 90 per uur...'k heb dan getoeterd toen ik voorbij vloog en dan wanneer de normale mensen voor het rood stonden kwamen deze 2 tussen de auto's door om dan door 't rood te rijden...
                            Last edited by PJH; 09/05/2010, 01:43.
                            Captain Turbo
                            General Von Driftenstein

                            Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                            Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                              Tja, tegen PV met een valse verklaring kan je natuurlijk weinig inbrengen, het woord van een agent heeft namelijk bijzonder bewijskracht in ons rechtssysteem.
                              Ik heb het nog even opgezocht, vonnis op tegenspraak:

                              art. 12.4 KB 1.12.1975 voorrangsregels-maneuver
                              art. 13 KB 1.12.1975 aankondiging maneuver

                              Uiteindelijke betaald € 36.70

                              Volgens mij heeft de staat dit veel meer gekost dan het innen van bovenstaand bedrag...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Ik heb het nog even opgezocht, vonnis op tegenspraak:

                                art. 12.4 KB 1.12.1975 voorrangsregels-maneuver
                                art. 13 KB 1.12.1975 aankondiging maneuver

                                Uiteindelijke betaald € 36.70

                                Volgens mij heeft de staat dit veel meer gekost dan het innen van bovenstaand bedrag...
                                Gezien de voorwaardelijke straf lijkt het me dat de rechter jou wel geloofde, maar niet anders kon dan je veroordelen op basis van de verklaring in het pv.

                                Komt een voorwaardelijke veroordeling ook op je strafblad eigenlijk?
                                AutoMinded.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                  Gezien de voorwaardelijke straf lijkt het me dat de rechter jou wel geloofde, maar niet anders kon dan je veroordelen op basis van de verklaring in het pv.


                                  Komt een voorwaardelijke veroordeling ook op je strafblad eigenlijk?
                                  Zo is dat. Goed documenteren en kennis hebben van de zaken (hm, hm) is geen overbodige luxe.

                                  Yep, dacht voor 5 jaar. (aan Wooter vragen)
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                    ne wielerterrorist

                                    http://pj.snoobonline.com/wt1.jpg <- eerst door 't rood
                                    http://pj.snoobonline.com/wt2.jpg <- dan op de N44 (fietspad ligt 2 meter naast de weg)
                                    http://pj.snoobonline.com/wt3.jpg <- weer op de N44, in de 120km/h zone + daar ligt zelfs geen fietspad meer. Ze reden daar +- 30 :s
                                    Godverdorie man, levensgevaarlijk.
                                    Zo'n zotten mogen ze van mij hun fiets afpakken, die verbrodden het voor de rest. Zonder moto kan 'm het blijkbaar ook niet...
                                    Komaan, wie haalt het nu in zijn hoofd om met de fiets op die laatste baan te gaan rijden (ik ken ze niet, maar de foto zegt genoeg)? Precies of er geen rustige straten zijn waar hij kan gaan trainen...

                                    Comment


                                    • + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                      AutoMinded.be

                                      Comment


                                      • stenengooiers op de antwerpse ring

                                        Een 53-jarige man is zondagavond zwaargewond geraakt nadat hij op de Antwerpse Ring, ter hoogte van de brug van de Kolonel Silvertopstraat, een betonnen plavei door de voorruit van zijn camionette kreeg. De daders konden ontkomen.


                                        passeerde er zelf even later, nachtmerrie

                                        Comment


                                        • Wij wuifden vroeger naar de auto's vanop de brug. Nu wuif ik ook altijd terug als er iemand op een brug staat.
                                          Geen haar op mn hoofd dat eraan dacht stenen te beginnen gooien op auto's.
                                          autofans.be

                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                          Comment

                                          Working...
                                          X