Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vroeger op Eurosport, gebruikten die engelstalige commentatoren die uitdrukking heel veel. In feite is fish-tailing een juister woord, maar om een of andere reden ... Die gasten waren Brits, niet Amerikaans, en dat verklaart misschien iets.
Hoe geef je op de snelweg eigenlijk het best aan dat je de bestuurder op de meest linkse rijstrook voorbij wil (gegeven dat er ruimte is voor haar() om opzij te gaan)? Rechts inhalen, flashen en kleven zijn niet aan mij besteed. Omdat ik altijd een veilige afstand houd tot mijn voorligger, lijken ze gewoon niet door te hebben dat ik sneller wil rijden.
Soms pink ik naar links maar dat heeft schijnbaar alleen effect als het donker is. Komt dat links pinken agressief over?
Het goede voorbeeld geven door naar de rechtse rijstrook en terug naar links te gaan heeft ook zelden succes.
Met een BMW rijden en uw lichten (uw gewone lichten) aanzetten
1ste ergernisje:Ik begrijp niet goed waarom sommigen het in een file nodig vinden om kort op de voorhanger te hangen. Ik had vandaag op de E40 tussen Leuven en Brussel zo iemand achter mij. Er stond een accordeonfile en ik had heel dat stuk een dame in een Renault achter mij plakken, constant op ne meter of 5. Wat haalt dat in godsnaam uit als alles compleet vast zit? Ik reed wel op de rechterkant van mijn rijstrook(zodat de motards wat ruimte hadden tussen het 1 ste en 2de vak) dus ze had nog een redelijk zicht maar dat is geen excuus. Ik houd in zulke situaties altijd een redelijke afstand, door wat te anticiperen moet je dan zelfs amper je rem aanraken omdat je perfect kan voorspellen wanneer heel de boel aan het vastlopen is en je moet beginnen vertragen. Ik heb de indruk dat die files heel wat vlotter zouden verlopen indien iedereen wat anticiperend zou rijden in plaats van als opgejaagde kippen constant op de achterbumper van de voorhanger te plakken. 2de ergernisje: Op het punt met rijstrookversmalling en tijdelijk gewijzigde verkeerssituatie met bochtenwerk gaat ze ook los over de gele strepen door haar bocht veel te kort te nemen. Hoe moeilijk kan het zijn om een beetje attent te blijven in het verkeer?
aan ene in een VW touran. vanuit Gent aan het aanschuiven om op de Antwerpse ring te raken, rijdt hij tot het laatste moment op de linkerrijstrook (voor de liefkenshoektunnel) en voegt dan in voor mij om door de Kennedytunnel te gaan. OK, misschien kende hij zijn weg niet.
direct erna begint hij naar het uiterst rechtse rijvak te gaan: verderop wordt er links ingevoegd en wordt er links trager dan rechts gereden. meneer kende maar al te goed zijn weg en deed écht alles om zo snel mogelijk door de file te raken
aan ene in een VW touran. vanuit Gent aan het aanschuiven om op de Antwerpse ring te raken, rijdt hij tot het laatste moment op de linkerrijstrook (voor de liefkenshoektunnel) en voegt dan in voor mij om door de Kennedytunnel te gaan. OK, misschien kende hij zijn weg niet.
direct erna begint hij naar het uiterst rechtse rijvak te gaan: verderop wordt er links ingevoegd en wordt er links trager dan rechts gereden. meneer kende maar al te goed zijn weg en deed écht alles om zo snel mogelijk door de file te raken
Dus je verwijt hem de intentie te hebben zo snel, vlot mogelijk van punt a naar b te geraken in het verkeer?
Dus je verwijt hem de intentie te hebben zo snel, vlot mogelijk van punt a naar b te geraken in het verkeer?
ahh, in Sint Martens Latem voelen ze zich zo goed dat ze hun kinderen zelfs niet meer uitleggen hoe ze ergens moeten aanschuiven net zoals alle andere mensen
Tuurlijk niet, in de spits kan er niet snel gereden worden want dan staan we met zen allen in de file, die 8/10 veroorzaakt zijn door die zotten/pipo's die voor het spitsgebeuren te hard, maar vooral roekeloos rijden.....
Ongevallen in de spits zijn inderdaad dikwijls aan bovenstaande laatste oorzaken te wijten.
Volgens mij rij jij toch met een speciale bril hoor....
Goh, als er een rij bestelwagen op mekaar inrijden, is dat toch echt om 6u hoor
Laatste keer dat ik nog eens hinder had van een ongeval dat gebeurde voor de spits, was een knuppel die doorheen wegenwerken (niet doorheen de omleiding, maar effectief doorheen het openliggende wegdek) op een asfalteermachine knalde om 2 uur in de ochtend. Het probleem was overigens niet die knuppel, maar dan een rijtje bestelwagens die om 6u20 op mekaar in reden omdat ze met z'n allen aan het turen waren naar het wrak.
Hoe geef je op de snelweg eigenlijk het best aan dat je de bestuurder op de meest linkse rijstrook voorbij wil (gegeven dat er ruimte is voor haar() om opzij te gaan)? Rechts inhalen, flashen en kleven zijn niet aan mij besteed. Omdat ik altijd een veilige afstand houd tot mijn voorligger, lijken ze gewoon niet door te hebben dat ik sneller wil rijden.
Soms pink ik naar links maar dat heeft schijnbaar alleen effect als het donker is. Komt dat links pinken agressief over?
Het goede voorbeeld geven door naar de rechtse rijstrook en terug naar links te gaan heeft ook zelden succes.
Hmm, ik heb regelmatig hetzelfde 'probleem'... Op sommige dagen geen zin in 'verkeersagressie', maar gewoon vlot willen kunnen rijden. Ik vind links pinken niet per se agressief zijn, of toch minder dan flashen bijvoorbeeld.
Kennis van mij ergert zich - net als ik trouwens - enorm aan middenvaksrijders. Van zodra hij op het 3e vak ter hoogte van de achteras van de auto op het 2e vak zit, begint hij al naar rechts te pinken, sommigen hebben het dan wel door en zetten zich netjes op het 1e vak, helaas, vele anderen ook niet...
Meneer in de identiek BMW 330, XAA-???, die het nodig vond op de E17,
1. kilometers links te blijven rijden aan 120, en niet op te schuiven,
2. volgas te geven wanneer ik er uiteindelijk rechts voorbij ga
Wat daar de bedoeling van is, weet ik niet. Rij gerust traag, maar elders.
Enerzijds daag je iemand uit (wist niet welke motorisatie achter hem reed, en dacht king of the road te zijn), maar je wil niet ingehaald worden?
Wat verderop ben ik ook netjes aan de kant gegaan voor een hevige RS6. Waarom zou ik die mens kloten?
Goh, als er een rij bestelwagen op mekaar inrijden, is dat toch echt om 6u hoor
Laatste keer dat ik nog eens hinder had van een ongeval dat gebeurde voor de spits, was een knuppel die doorheen wegenwerken (niet doorheen de omleiding, maar effectief doorheen het openliggende wegdek) op een asfalteermachine knalde om 2 uur in de ochtend. Het probleem was overigens niet die knuppel, maar dan een rijtje bestelwagens die om 6u20 op mekaar in reden omdat ze met z'n allen aan het turen waren naar het wrak.
DE grootste ergernis aller tijden, die eerste hopeloze(n) die persé moeten kijken wat er aan de overkant gebeurt. Mij interesseert dat geen bal, ALS ik dat al wil weten zal ik 's avonds wel naar het nieuws kijken of de volgende dag een krant kopen. De hulpdiensten zouden dan dringend een soort van "noodmuur" moeten optrekken aan de middenberm-kant zodanig dat die ramptoeristen misschien eens zullen doorrijden tegen de normale toegelaten snelheid.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Wat het ritsen betreft, ik erger me er ook soms aan. Ik kom nogal vaak in aanraking met het ritsen op de Universiteitslaan in Diepenbeek(richting Hasselt net voor de 90°-bocht naar links).
Ik rijd praktisch tot op het einde(nog een 20 m ongeveer) om dan in te voegen. Niet iedereen wil je dan tussenlaten. Ik erger mij dan. Niet erg, want daarna ergert de auto die mij er niet tussenliet omdat we met 2 langs elkaar door de bocht gaan. Gaat goed daar!
Dan kijken ze gewoon naar de noodmuur, maak u geen illusies
Dan moeten ze daar maar een tekening van Pinokkio opzetten.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
zonet van gent naar brussel gecruised; niemand op de baan, heerlijk rijden.
tot ik brussel naderde (lees: tien minuten voorbij aalst)
eerst en of ander vettig wijf met haar belachelijke 2PK ronny meets turkije auto: beetje gatplakken terwijl ik op middenvak 135 rijd en links volledig vrij ligt. Na vijf minuten blijkt er iets in het hoofd van dat wijf te bougeren, want ze steekt mij voor langs links, om dan toch wel vlak voor mijn neus op het middenvak in te voegen en aan 125 te blijven rijden zeker? Zulke debielen moeten ze toch gewoon hun rijbewijs stante pede intrekken, of minstens publiekelijk executeren.
En dan nog ne klojo met een mini die denkt langs rechts te moeten inhalen. Mijn fuck you was welgemeend. Als je links kunt inhalen doe je dat niet langs rechts. En zeker niet als ik zelf 140 rijd en rechts invoeg. Nadien heb ik hem nog zien slalommen richting linkerbaanvak. Doe zo voort, margi, en je eindigt nog wel eens in de gracht.
zonet van gent naar brussel gecruised; niemand op de baan, heerlijk rijden.
tot ik brussel naderde (lees: tien minuten voorbij aalst)
eerst en of ander vettig wijf met haar belachelijke 2PK ronny meets turkije auto: beetje gatplakken terwijl ik op middenvak 135 rijd en links volledig vrij ligt. Na vijf minuten blijkt er iets in het hoofd van dat wijf te bougeren, want ze steekt mij voor langs links, om dan toch wel vlak voor mijn neus op het middenvak in te voegen en aan 125 te blijven rijden zeker? Zulke debielen moeten ze toch gewoon hun rijbewijs stante pede intrekken, of minstens publiekelijk executeren.
En dan nog ne klojo met een mini die denkt langs rechts te moeten inhalen. Mijn fuck you was welgemeend. Als je links kunt inhalen doe je dat niet langs rechts. En zeker niet als ik zelf 140 rijd en rechts invoeg. Nadien heb ik hem nog zien slalommen richting linkerbaanvak. Doe zo voort, margi, en je eindigt nog wel eens in de gracht.
1 vraag: waarom reed je dan op het middenvak in plaats van rechts?
Comment