Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hoeveel mensen ik zie pinken bij het oprijden naar links. Daar word ik dus wild van hè.
    sommigen van pinkers, anderen van lingerie,....

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
      Eigenlijk vind ik dat die hier ook niet goed werken. In Frankrijk is er de ruimte voor, zodat je goed op voorhand kan zien of iemand op het rondpunt gaat afslaan of niet. Maar hier is dat in heel weinig gevallen zo. Plus, meer dan de helft van de bestuurders gebruikt zijn richtingaanwijzers niet of verkeerd op een rotonde. Hoeveel mensen ik zie pinken bij het oprijden naar links. Daar word ik dus wild van hè.

      Het is omdat het in Frankrijk de gewoonte is om je pinker naar links op te zetten bij het oprijden, dat ik het hier ook doe (meestal als ik de "normale" flux niet volg)... Ik vind het extra duidelijk, vooral omdat 85% van de chauffeurs hun pinker niet gebruikt bij het verlaten van het rondpunt...

      Comment


      • Je hebt er zelfs die met hun linkerpinker nog op de rotonde verlaten. Goed bezig...

        Als iedereen er zijn eigen methode op na houdt, zal het nooit duidelijk zijn.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
          sommigen van pinkers, anderen van lingerie,....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
            ygtbsm


            Komaan, als je een professioneel chauffeur bent, weet je toch dat je altijd wel ergens kan keren. En ja, dan verlies je wat tijd ... maar je hebt zelf ook de fout gemaakt door de afrit te missen, dan draai je er maar zelf voor op ook.

            Er werd geen 130 gereden, maar het was filevrij op de E313 en er werd nog vlot tussen de 90 en de 100km/h gereden tot op het moment dat ik aan de afrit kwam, toen sloeg het verkeer ineens helemaal vast en nadat ik een minuut of twee stilstond op de plaats vanwaar ik de foto genomen heb kwam meneer achteruit de bocht uit gereden, enkele auto's hebben zich nog in allerijl naar het rechtervak moeten reppen of hij was er gewoon tegen gereden. Hij was trouwens niet zomaar eventjes de afrit voorbij gereden, hij kwam van voorbij de blauwe aanwijzingsborden die je in de verte ziet staan.

            Da's iets anders natuurlijk. Kdacht dat het verkeer veel trager reed. 't Was idd onverantwoord. Maar kblijf wel respect hebben voor die mannen. Vandaag nog vrachtwagens gezien van Oekraïne en Iran. Ik zou er niet aan beginnen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
              Maar kblijf wel respect hebben voor die mannen. Vandaag nog vrachtwagens gezien van Oekraïne en Iran. Ik zou er niet aan beginnen.
              Ik zou er ook niet aan beginnen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                Vanwaar kom je daarmee? Zou wel handig zijn om zo'n setje in de auto te hebben liggen..
                Komt uit Dreamland (speelgoedwinkel)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Daar gaat je STOP bord ook niet veel aan helpen, behalve dat de files op de weg die geen voorrang heeft nog veel langer worden.
                  STOP-borden in Noord-Amerika worden anders geplaatst dan hier... Daar zie je ze vaak op een kruispunt op alle uitkomende wegen, en bijgevolg is er geen voorrangsweg maar moet iedereen stoppen en iedereen die al gestopt was aan een stop-bord voorlaten. Een eerlijk systeem want zo "rits" je eigenlijk op een kruispunt: om beurt mag iemand doorrijden, ongeacht van welke weg men kwam. Zo blijft het verkeer doorrijden, ipv bij voorrang-van-rechts waar als vier auto's uit vier richtingen komen er pas iemand kan doorrijden als ie voorrangsnegatie pleegt.

                  Een rotonde is te groot op zo een kleine wegen in Brussel waar veel verkeer door komt.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    STOP-borden in Noord-Amerika worden anders geplaatst dan hier... Daar zie je ze vaak op een kruispunt op alle uitkomende wegen, en bijgevolg is er geen voorrangsweg maar moet iedereen stoppen en iedereen die al gestopt was aan een stop-bord voorlaten. Een eerlijk systeem want zo "rits" je eigenlijk op een kruispunt: om beurt mag iemand doorrijden, ongeacht van welke weg men kwam. Zo blijft het verkeer doorrijden, ipv bij voorrang-van-rechts waar als vier auto's uit vier richtingen komen er pas iemand kan doorrijden als ie voorrangsnegatie pleegt.
                    Eigenlijk hetzelfde systeem als een nummertje trekken bij de slager dus First come, first served.
                    AutoMinded.be

                    Comment


                    • Nog een irritatie: het aanleggen van rotones op doorgaande wegen. Daardoor wordt de ondergeschikte weg plots een voorrangsweg voor een richting, en dat heeft zijn gevolgen voor de verkeersstroom. In Genk gaat men nu een rotonde aanleggen op de Oosterring met de Zuiderring, waar de Zuiderring de laatste 15 jaren van een echte vierbaans ringweg is omgetoverd naar een 1x1 met rotondes en versmallingen. Maar plots, als de rotonde klaar is, ga je via die kreupele ringweg voorrang hebben op het verkeer dat de hele omweg via de Henri Fordlaan doet. En die Henri Fordlaan krijgt nu ook een rotonde, dus wordt het nog interessanter om cross-country langs de kreupele ringweg te blaffen dan langs een ex-vlotte verbinding...

                      Als de rotondes nu eens aangelegd werden naar Engels model: breed, met de mogelijkheid om meerdere auto's tegelijk op te laten rijden, dan was dit nog niet zo een ramp...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        STOP-borden in Noord-Amerika worden anders geplaatst dan hier... Daar zie je ze vaak op een kruispunt op alle uitkomende wegen, en bijgevolg is er geen voorrangsweg maar moet iedereen stoppen en iedereen die al gestopt was aan een stop-bord voorlaten. Een eerlijk systeem want zo "rits" je eigenlijk op een kruispunt: om beurt mag iemand doorrijden, ongeacht van welke weg men kwam.
                        Ritsen? In België?
                        Men kan nog niet ritsen bij een wegversmalling, laat staan dat men op een kruispunt zal beginnen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Wat is er mis met pinken naar links als je op de rotonde oprijdt?
                          't Is gewoon belachelijk, je slaat toch niet af naar links?! Je blijft gewoon de baan volgen, in het beste geval ga je naar rechts. 't Enigste waar ik wat aan heb is als men naar rechts pinkt wanneer men af de rotonde wilt. Links pinken om aan te duiden dat je er op blijft rijden zou alleen nuttig kunnen zijn als iedereen dat systeem zou toepassen en je dus het rond punt op kunt als ze niet naar links pinken. Ik moet er waarschijnlijk geen tekening bij maken wat voor grappige effecten dat systeem in de realiteit zou kunnen hebben als je je pinker op zo'n moment vergeet op te zetten.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                            Ritsen? In België?
                            Men kan nog niet ritsen bij een wegversmalling, laat staan dat men op een kruispunt zal beginnen.
                            Ik heb toch de indruk dat het stilaan verbeterd met het ritsen, maar dat kan ook toeval zijn. Ik kan meestal links blijven rijden tot een paar 10-tal meter voor de eigenlijk versmalling zonder geblokkeerd te worden door 1 of andere nozem. Jet moet er wel op letten dat je niet tegen volle vaart komt aangestoven vlak voor de versmalling, die techniek werkt niet.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              STOP-borden in Noord-Amerika worden anders geplaatst dan hier... Daar zie je ze vaak op een kruispunt op alle uitkomende wegen, en bijgevolg is er geen voorrangsweg maar moet iedereen stoppen en iedereen die al gestopt was aan een stop-bord voorlaten. Een eerlijk systeem want zo "rits" je eigenlijk op een kruispunt: om beurt mag iemand doorrijden, ongeacht van welke weg men kwam. Zo blijft het verkeer doorrijden, ipv bij voorrang-van-rechts waar als vier auto's uit vier richtingen komen er pas iemand kan doorrijden als ie voorrangsnegatie pleegt.

                              Een rotonde is te groot op zo een kleine wegen in Brussel waar veel verkeer door komt.
                              Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                              Eigenlijk hetzelfde systeem als een nummertje trekken bij de slager dus First come, first served.
                              En zou dat hier pakken denk je ??? Heb je in de States al gezien hoe ze daar de queue doen in de bank of in de supermarkten ? Ze staan allemaal op een lijn te wachten en het guichet of de kassa die vrijkomt is voor de eerste in de lijn, en zo gaat dat voort. Hier is het in de banken of supermarkten of waar dan ook een echte stampede om als eerste waar dan ook bediend te worden. Dus iedereen stoppen en de eerste doorlaten en zo de queue afwerken zou ik nog wel eens willen zien gebeuren in Brussel (of waar dan ook in ons landje).

                              Comment


                              • Will, het verschil is nu dat er geen rechtszekerheid is, behalve "voorrang van rechts", wat vaak betekent dat iedereen blijft stilstaan totdat er een lefgozer toch het kruispunt op rijdt. Dinsdagavond zag ik zelfs een kruispunt waar iedereen gewoon stapvoets op reed, in de hoop dat niemand effectief de regel ging toepassen...

                                In de VS werkt het wel goed. Maar da's ook een land waar je te pas en te onpas een politieagent tegenkomt die wél de tijd neemt om mensen aan te spreken op hun verkeersinbreuken. In Brussel zijn de agenten na de taxichauffeurs de grootste nozems...

                                Comment


                                • Ergernissen van de maand:
                                  *Spookrijders op fietspaden. Een fenomeen dat ik steeds meer en meer zie. Deze week eentje tegengekomen die maar niet wou wijken toen ik in de juiste richting aankwam gereden op het fietspad.Op het laatste moment wou hij pas uitwijken. (Heb hem dan ook uitgescholden waarna hij me nog vies durfde aankijken)

                                  *Wandelaars in Latem: Ja het zonnetje schijnt weer en dan komen ze in grote getalen. Denkende dat latem één groot verkeersluw wandelpark is. Rond het golfterrein loopt er een kasseibaan. Ik fiets aan "hoge snelheid" (45kmh)... zie een bende wandelaars in het midden van de baan... bel verscheidene keren met m'n fietsbel... ze horen me... gaan niet uit de weg en blijven verspreid over de baan lopen...ik rem af en laveer tussen hen... durft er daar één zeggen dat ik wat trager moet rijden.

                                  *winkelstraten zijn ook straten: in de lange munt in gent vandaag... ik rij die straat in... zie een hele rij mensen wandelen (geen gaatje om tussen te gaan) dus ik bel...bel...bel...bel...bel en niemand die opzij gaat. Zegt er één tegen mij "Afstappen!" Ik:" der mogen dan miss geen auto's in, ma tblijft een straat met verkeersregels"

                                  *voorang van rechts: Ik kan me mateloos ergeren hoe mensen stoppen voor mij als ik met de fiets ben op plaatsen waar ze dat helemaal niet moeten en hoe ze daarna niet stoppen als ze voorang van rechts moeten geven.

                                  Comment


                                  • Eikels die hun lading verliezen of hun steengeruis niet goed vastleggen.
                                    Danku voor opnieuw schade aan mijn auto, deze maal een flinke ster in mijn ruit door overdreven veel steentjes die op de A12 liggen. (en ik hield mijn afstand nog express)


                                    GVD

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                                      Eikels die hun lading verliezen of hun steengeruis niet goed vastleggen.
                                      Danku voor opnieuw schade aan mijn auto, deze maal een flinke ster in mijn ruit door overdreven veel steentjes die op de A12 liggen. (en ik hield mijn afstand nog express)


                                      GVD
                                      Ook zo'n mooie barst in me voorruit. En ik reed volledig links en de vrachtwagen volledig rechts op een drievaksbaan.

                                      Comment


                                      • Aan de argeloze Audi 80 rijder die de helft van z'n hebben en z'n houden op het dak
                                        van z'n auto had gezet en met de koffer open vol met stoelen op de E40 aan het rijden was tussen Gent en Aalter : Huur u de volgende keer een camionette

                                        Ze waren zowel vooraan als achteraan in de auto de matras aan het vasthouden.
                                        Jammer da'k gene kodak bijhad.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Will, het verschil is nu dat er geen rechtszekerheid is, behalve "voorrang van rechts", wat vaak betekent dat iedereen blijft stilstaan totdat er een lefgozer toch het kruispunt op rijdt. Dinsdagavond zag ik zelfs een kruispunt waar iedereen gewoon stapvoets op reed, in de hoop dat niemand effectief de regel ging toepassen...

                                          In de VS werkt het wel goed. Maar da's ook een land waar je te pas en te onpas een politieagent tegenkomt die wél de tijd neemt om mensen aan te spreken op hun verkeersinbreuken. In Brussel zijn de agenten na de taxichauffeurs de grootste nozems...
                                          Wat ik bedoelde is dat het met de hier heersende mentaliteit totaal niet zou pakken om zo'n verkeerssituaties als beschaafde mensen te laten uitvoeren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X