Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In mijn gat rijden?? Nee, want ik rem niet he!
Als ik lichtjes op mijn rempedaal druk werken mijn remlichten al, maar ik rem dan nog NIET.
En op men bakkes kloppen, dan moeten ze eerst aan mij kunnen he.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Vandaag op de R0 : ik rijd van "beneden" (Anderlecht) naar "boven". Daar waar de E40 erbij komt verdwijnt het linkervak en moet je dus rechts invoegen. Was rond 16u, dus file daar, +/- stapvoets verkeer. Ik voeg redelijk op tijd rechts in en schuif langzaam aan, langs links komen nog enkele helden me voorbij die werkelijk op het allerlaatste nippertje willen invoegen. Ik maak me niet druk en respecteer de "ritsregels" en laat er dus eentje tussen, een A3. De volgende die na de A3 komt, een Noord-Afrikaan in een oude Volvo V70, wil echter óók nog voor mij ertussen en begint, hoewel hij met de neus nooit vóór mij raakt, aardig te pushen. Ik gebaar van krommenaas en laat hem er niet tussen. Begint meneer te claxonneren! Ik kijk ongeïnteresseerd opzij, zit hij zich wat druk te maken op mij. Ik probeer met mijn handen uit te leggen wat ritsen betekent (1 voor 1), niet makkelijk, en rijd dan maar gewoon door en de auto achter mij laat het heethoofd er gewoon tussen. What was he thinking ?
Vandaag op de R0 : ik rijd van "beneden" (Anderlecht) naar "boven". Daar waar de E40 erbij komt verdwijnt het linkervak en moet je dus rechts invoegen. Was rond 16u, dus file daar, +/- stapvoets verkeer. Ik voeg redelijk op tijd rechts in en schuif langzaam aan, langs links komen nog enkele helden me voorbij die werkelijk op het allerlaatste nippertje willen invoegen. Ik maak me niet druk en respecteer de "ritsregels" en laat er dus eentje tussen, een A3. De volgende die na de A3 komt, een Noord-Afrikaan in een oude Volvo V70, wil echter óók nog voor mij ertussen en begint, hoewel hij met de neus nooit vóór mij raakt, aardig te pushen. Ik gebaar van krommenaas en laat hem er niet tussen. Begint meneer te claxonneren! Ik kijk ongeïnteresseerd opzij, zit hij zich wat druk te maken op mij. Ik probeer met mijn handen uit te leggen wat ritsen betekent (1 voor 1), niet makkelijk, en rijd dan maar gewoon door en de auto achter mij laat het heethoofd er gewoon tussen. What was he thinking ?
wel, ik woon in knesselare. Ik vind het ook vrij bizar dat het nu 90 is.
Argument over de rolgeluiden: ja jonges, ga ergens anders wonen (zelfde voor die zeveraars die tegen luchthavens zijn, die luchthaven was er eerst dus jij hebt er voor gekozen).
Argument over de staat van het wegdek: jup, beton van aalter tot maldegem, dikke shit. Ze zouden idd beter asfalt leggen, maar op dat gebied is goed nieuws. Sommige stukken zijn als asfalt en andere zullen nog vernieuwd worden, echter tussen knesselare en maldegem, waar geen huizen staan, zal alles normaal het zelfde blijven maar daar hebben we ook geen last
Algemeen gezaag van mijn kant: ik snap het ook niet, het is al 50 jaar 120, en net nu de auto's veiliger, stiller en efficienter zijn, moet de snelheid omlaag. Dit vind ik dikke zever en ik heb gelijk, de reden waarom ik gelijk heb kon ik deze morgen al merken. Het zwaar vervoer richting zeebrugge passeerd via deze wegen. Die vrachtwagens produceren de meeste uitstoot en het meeste lawaai, maar toch rijden ze nog altijd even snel. Dat vind ik niet echt logisch. Een bijkomend punt is dan nog dat wanneer een auto 90 rijdt op de teller, en een vrachtwagen 90 op een geijkte speedo, dan is de truck meestal sneller en dat heeft gevaarlijke inhaalbewegingen (wederom deze morgen gemerkt) tot gevolg. Ikzelf rij al jaren 140+ op die baan, en dat ben ik niet van plan te veranderen TENZIJ veel mensen zich gaan houden aan de beperking, dan vind ik inhalen aan die snelheden toch wat gevaarlijk gezien het grotere snelheidsverschil, maar ik voorspel dat ik niet van m'n gas zal moeten afgaan.
Bovendien stond team Polizei deze week reeds te flitsen om de niet zo wakkere bestuurder alweer te pesten :'(
Denk NIET dat het klaverblad in Lummen daaraan voldoet
Het type word soms wel "zwevende rotonde" genoemd, dat wel, maar de juiste naam is "verkeerswisselaar", "klaverblad" en in de toekomst een "turbineknoppunt".
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
@ night rijder, kom eens wat vaker uit boerenhol Velm.
Ik zit meer buiten dan in dat boerenhol!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Nog beter is nen blaffer om de stront uit dat klotenvolk hunne kop te knallen, dat is pas grappig
Enfin, voor het gemiddelde belgische klootjesvolk is agressie in het verkeer toch normaal want dat zit hier in de genen bij de meesten
Rij naar Duitsland, Nederland of eender waar en je weet wat ik bedoel, NERGENS vind je meer agressie dan in belgie, bumperkleven hoort hier bij de ongeschreven wet, evenals met de gsm aan het oor door het verkeer zwalpen, door rood rijden, de pinkers niet gebruiken, de pas afsnijden, en ga zo maar even door
Ik begrijp wel dat het gemiddelde gehersenspoelde gebroed al deze verkeersacties als volkomen normaal beschouwen, maar ik hoor daar niet bij.
Niet voor niks moet belgie de vergelijking doorstaan met 1 of ander achterlijk oostblokland waar iedereen denkt boven de wet te moeten leven.
Zelfs de hoofdredacteur van De Autogids haalde de extreme agressie in belgie aan als de ergste binnen europa, en dat wil ook al wat zeggen.
bumperkleven hoort hier bij de ongeschreven wet, evenals met de gsm aan het oor door het verkeer zwalpen, door rood rijden, de pinkers niet gebruiken, de pas afsnijden, en ga zo maar even door
Vandaag weer eens een sterk staaltje meegemaakt van verkeersagressie.
We rijden vrolijk aan 120 over de E40 thv afrit Nieuwpoort op het linkervak, kleine 50 meter voor ons nog een auto en dikke 100m verder een vrachtwagen op het rechtervak.
Plotseling komt een grijze golf ons langs rechts inhalen. Pa had het net te laat gezien, toch nog volle pétard gegeven, helaas 220CDI 163pk, dus net niet snel genoeg om zijn plan te verhinderen. Die Golf voegt in aan 150/160 voor ons neus (10 meter, maximum) om vervolgens alles dicht te smijten door de trager rijdende voorligger. Lang leve Mercedes remmen en de klaarstaande linkervoet.
Probleem voor die gast. Chauffeur van de E heeft + 1,5 mio km rijervaring. Verkeerde persoon om te kl*ten op de baan. Zodra de auto voor hem aan de kant is versneld hij, maar pa wil voorbij om toch even verhaal te halen. Hij gaat niet terug naar rechts. Geen probleem, even schijnmaneuver doen dat we hem rechts gaan inhalen en vervolgens links ernaast komen (Onderstel E-klasse kan tegen een eland-testje aan +120 per uur, itt mijn ma ). Probleem voor die gast: nog een truck op het eerste vak en wij hangen al naast hem. Afstand was te klein om nog te remmen of hij zat er op, dus restte hem enkel nog de pechstrook. Hij nam vervolgens de afrit Middelkerke.
Mss best voor hem, want pa begon behoorlijk in form te geraken. Zulke idioten leert hij nl. maar al te graag een lesje, dat is pure ontspanning voor hem .
Moraal van het verhaal: E klasse koop je in minimum 320CDI .
Comment