Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
- Aan opritten je op de middenstrook zetten zodat een ander ook op de snelweg kan.
Onzin...als er rechts genoeg afstand gehouden wordt is dat geen probleem, het is trouwens aan diegen op de oprit om zijn snelheid te matchen, en niet omgekeerd.
Ik vind het hoogst irritant dat bij het minste stukje auto dat iemand op een oprit spot er zonder te kijken naar dat middenvak gegaan wordt. Vaak helemaal niet nodig.
Bwah spoor valt wel mee voor lange ritten en vooral je kan veel dingen doen die niet in een auto kunnen zonder gevaar. Bus is ook niet mijn ding, taxi of metro in de plaats.
Net daarom natuurlijk ook dat LeftLane zijn ritten door veel mensen zouden vervangen worden door vliegen of sporen Ze gaan waarschijnlijk niet sneller zijn maar het is een totaal andere manier van reizen ...
Onmogelijk, ik ken geen vliegtuigen of treinen die stoppen bij industrieterreinen.
Ik rij bv met de auto naar Bekescaba, zuid-oosten van Hongarije. Ik kan wel met het vliegtuig, maar dan zit ik Budapest. En dan?
Bwah spoor valt wel mee voor lange ritten en vooral je kan veel dingen doen die niet in een auto kunnen zonder gevaar. Bus is ook niet mijn ding, taxi of metro in de plaats.
Geef mij een trein met eten en drinken dat niet volledig afgeript is én wifi en ik pak em direct.
Idd, niks zo erg als industriezones + openbaar vervoer.
Kan je met de bus gaan, je weet wel, die ene bus om 8am die daar passeert, en dan die volgende bus om 5pm om iedereen terug op te halen
Daarenboven sta je tegenwoordig (als niet regelmatige gebruiker van openbaar vervoer) tegen allerlei automatische dingen te lullen of vergeefs te proberen het juiste ticket te bemachtigen. Loketten is meestal sowieso onmogelijk omdat ze voor je een of andere neger proberen uit te leggen dat ie toch wel echt niet voor 3 euro naar Bujumbura kan treinen...
Nee....er moet toch iets serieus veranderen vooraleer ik de wagen ga laten staan.
Onmogelijk, ik ken geen vliegtuigen of treinen die stoppen bij industrieterreinen.
Ik rij bv met de auto naar Bekescaba, zuid-oosten van Hongarije. Ik kan wel met het vliegtuig, maar dan zit ik Budapest. En dan?
Het is natuurlijk sterk afhankelijk van het werk dat je doet, de meeste bedrijven waar ik kom is het altijd met vliegtuigen of treinen en dan verder met huurwagens of taxi's. Natuurlijk kiezen die bedrijven hun locatie net om vlot bereikbaar te zijn op die manier Industrie is anders dat is duidelijk.
Daarenboven sta je tegenwoordig (als niet regelmatige gebruiker van openbaar vervoer) tegen allerlei automatische dingen te lullen of vergeefs te proberen het juiste ticket te bemachtigen.
Idd.
Zoals in Gent Sint-Pieters. Wil je de bus pakken naar ergens, staat daar zo een automaat. Moet je kiezen voor een ticket.
1-2 zones
3-4 zones
..
ehh, weetikveel?
Openbaar vervoer is imho interessant als je vaak hetzelfde traject doet.
Zoals in Gent Sint-Pieters. Wil je de bus pakken naar ergens, staat daar zo een automaat. Moet je kiezen voor een ticket.
1-2 zones
3-4 zones
..
ehh, weetikveel?
Openbaar vervoer is imho interessant als je vaak hetzelfde traject doet.
We zijn ook een beetje verwend natuurlijk...ik krijg elk jaar bezoek in Zwitserland van een stel Indiërs...die gasten kennen de busnummers beter dan ik, openbaar vervoer is in die contreien enorm belangrijk, of het nu om een taxi, bus of trein gaat.
Da's echt geschift...
"Kaushal, I'll come 'n pick you up at the railway station"
"No, why take the trouble? I'll take nr 24, it goes every 15 minutes anyway and stops in front of your door"
We zijn ook een beetje verwend natuurlijk...ik krijg elk jaar bezoek in Zwitserland van een stel Indiërs...die gasten kennen de busnummers beter dan ik, openbaar vervoer is in die contreien enorm belangrijk, of het nu om een taxi, bus of trein gaat.
Da's echt geschift...
"Kaushal, I'll come 'n pick you up at the railway station"
"No, why take the trouble? I'll take nr 24, it goes every 15 minutes anyway and stops in front of your door"
We zijn ook een beetje verwend natuurlijk...ik krijg elk jaar bezoek in Zwitserland van een stel Indiërs...die gasten kennen de busnummers beter dan ik, openbaar vervoer is in die contreien enorm belangrijk, of het nu om een taxi, bus of trein gaat.
Da's echt geschift...
"Kaushal, I'll come 'n pick you up at the railway station"
"No, why take the trouble? I'll take nr 24, it goes every 15 minutes anyway and stops in front of your door"
Hier van hetzelfde met die Indiers Die zitten een uur op de bus elke dag, in plaats van hier vlakbij te verblijven. Voor ons niet te begrijpen maar voor die mannen doodnormaal. Elk weekend doen die uitstappen en geen enkele van die mannen heeft een rijbewijs. Blijkbaar kan je dus in ons land wel degelijk het openbaar vervoer gebruiken
Ze schijten wel in hun broek als ge die is meepakt in uwen auto in een beetje drukker verkeer
Bovendien weten ze dat ik op m'n 18'e een 106'ke op z'n dak gelegd heb, that doesn't help
Team buildings met die mannen is altijd hard lachen Tandem rijden ging nog het beste, maar karten, quads, kayaken, speleologie, ... het is zo hun ding niet
Hier op de weg tussen Oudenaarde en Kruishoutem (mijn woon - werk baantje) is het in hoofdzaak 90.
Het is een vrij snelle bochtige weg maar er zitten een aantal stukken in die je goed kan doorkijken en een paar korte rechte stukken waar je mits wat vermogen mooi kan inhalen.
Het stuk weg is denk ik 13 km lang ofzo.
Het probleem is dat er nu een paar korte stukken 70 km/h limiet is sinds een paar jaar. Om een of andere reden denken sommigen dat dat dus de regel is voor het hele traject. En je zit dus bijna elke dag vast in een treintje met vooraan iemand die 70 rijdt en 4-5 achterliggers die pissed komen en bijna ongelukken zouden doen om in te kunnen halen.
Nu, ik heb eens even getimed. Op die 13km rijdt ik als we het treintje volgen ongeveer 15 min.
Als ik dan beslis er de vaart in te houden en inhaal waar ik kan (goed de bochten doorkijken) dan leg ik het af op minder dan 10 min !
Als ik op zo een kort stukje al 5min kan winnen dan vind ik dat toch al de moeite !
Over mijn hele traject naar het werk (25km) kan ik 10min of meer winnen door wat sneller, maar nog steeds perfect veilig, te rijden.
Op weekbasis maakt dat dus 1 uur tijd uit !
Dat is voor mij soms voldoende om een aantal zaken geregeld te krijgen op een werkweek die anders doorgeschoven worden naar de volgende week ...
Als we zoals leftlane dan de vergelijking gaan maken op de autostrade denk ik dat de verschillen nog véél groter zijn.
De keuze voor een zelfstandige is snel gemaakt hoor
Pfff... effe een werfvergaderingske gaan doen (aan 70km/u) en wat een resem hier...
Toen ik mijn post neerschreef had ik net de baan in gedachten die Wax-it hier beschrijft. Ik moet de laatste tijd nogal eens naar oudenaarde en rij dan ook af in Kruishoutem. Wat Wax-it beschrijft klopt perfect, het is op dergelijke banen waar ik al eens een 70/90-rijder durf over te steken. Weinig verkeer, meestal veel zicht en meestal 70 rijders waar 90 is toegestaan. Idem dito als je de richting naar zulte neemt vanaf kruishoutem. En als je op de gentse baan naar Zulte rijd, en ...
Wat time-management betreft: tja dat is in mijn beroep geen exacte wetenschap hoor! Je weet nooit hoeveel tijd een klant/werfvergadering ed zal vragen. Dus ik moet nogal vaak wat afspraken verschuiven of mij spoeden. En ruim plannen: tja, je wil toch zoveel mogelijk doen in één dag. Als ik 2 klanten per dag zou in de agenda zetten zou ik me nergens moeten haasten, maar daar zal mijn zaak ook niet beter van worden denk ik...
Vroeger opstaan? Ik wou dat de uren waar je een post schrijft zouden vermeld staan: ik zit vaak tot een kot in de nacht achter het bureau (met tussenpauzes van dit verdomde (lees: verslavende) forum), al sik nog minder slaap moet ik aan de speed gaan denk ik.
En wat dat handsfree bellen betreft: ik heb het ooit in mijn wagen laten installeren, maar was daar niet volkomen tevreden van (zoals leftlane zegt ik zat nogal vaak met de telefoon in de hand. OK, één van mijn bluetooth oortjes zou een uitkomst kunnen bieden... maar ja...
Enfin, ik wou niemand tegen de borst stoten, maar gewoon even mijn mening kwijt, dat mag hé op een forum?
Comment