Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het grote ergernis topic deel III

    Ter vervanging van het vorige !

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter
    Bram,

    Ik begrijp niet dat je gaat versnellen voor twee motorrijders... De snelheidslimiet is 120 km/u, en de rest is boeie. Versnellen, en je mistlicht aanzetten is gewoon dom, want dan stel je jezelf in een juridisch zwakke positie.
    Ik vind m'n mistlicht aanzetten een goede manier om aan te geven dat een chauffeur achter mij me verblindt ?



    @TCT: staartje ?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
      @TCT: staartje ?

      klik.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
        http://www.autoforum.be/showpost.php?p=3122244&postcount=5088
        Paar jaar terug iets gelijkaardigs meegemaakt. Echt die flikken jezus... soms zou je ze tegen de muur plakken stelletje macho's!
        Ik kwam toen 's ochtends vroeg (rond 6 uur) op een vrij vlotte manier (met een nogal sportieve schwung de E40 opgereden. Terwijl ik nog de oprit aan 't afrijden ben zie ik in mijn zijspiegel in de verte een auto op het linkse vak aan redelijk hoge snelheid afkomen en ik zie iets voor me een vrachtwagen op 't rechtervak, voor de rest is de E40 echt desolaat leeg.
        Ik blijf in plankgas-mode de oprit nemen en besluit om in 1 vloeiende beweging meteen naar 't middenste vak te gaan (ondertussen blijf ik die achterliggende auto in de gaten houden). Dit was geen cowboy of stuntellig-maneuver, eerder een berekende situatie .... tot...
        Die auto achter me veranderd ineens van linker naar middenvak en komt vlak achter me kleven (nu kon ik ook ineens zien dat 't een flikken-combi - zonder zwaailichten ofzo aan - was *slik*). Ik passeer dus ondertussen die vrachtwagen (heb de 120 bereikt en neem het wijselijke besluit om te stoppen met accelereren) en ik ga ASAP naar 't rechtervak.
        Komt die flikken-combi naast mij rijden en de boze politieagent kijkt me zo met een blik van jewelste aan en doet een handgebaar om te tonen dat ze 't niet konden appreciëren dat ik vlotjes de E40 kwam oprijden (terwijl ze zelf, zonder zwaailichten, duidelijk aan >160 km/h kwamen aangevlogen). En toen gaven ze gas bij en stoven ze weg (again aan > 160 zonder zwaailichten op).

        Nooit iets van gehoord ofzo hoor maar ze geven je wel even een ambetant gevoel door wat bossy te doen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V
          Wederom, voetgangers en chauffeurs die het vertikken om danku te zeggen als ik hen overlaat... Is dat nu zo moeilijk? Jaloezie.. ik zou het niet weten, vind het echt spijtig. Ik knik altijd 'ns vriendelijk of steek men hand omhoog, als dat al teveel moeite is...
          Voetgangers zoals aan een zebrapad? En chauffeurs zoals bij voorrang van rechts?

          Comment


          • #6
            Voetgangers, zowel bij zebrapad als gewoon 'ns over de baan, auto's voorlaten, tussenlaten terwijl ze geen voorrang hebben e.d. Tuurlijk dat ik geen gebaar verwacht als ze voorrang hebben.
            -

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
              Ik vind m'n mistlicht aanzetten een goede manier om aan te geven dat een chauffeur achter mij me verblindt ?
              Een mistlicht is om aan te geven dat je ergens rijdt, en niet zeker weet ofdat je achterligger door de beperkte zichtbaarheid van minder dan 100 meter je kan zien.

              Als je verblind wordt door een achterligger, kan je je achteruitkijkspiegel op nachtstand zetten.

              Ik dacht overigens dat je niet verblind werd, maar je achterligger gewoon vlak achter je kwam rijden.

              Dat vooral motorrijders dat doen, begrijp ik niet. Motorrijders hebben nl. een langere remafstand dan autos...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Een mistlicht is om aan te geven dat je ergens rijdt, en niet zeker weet ofdat je achterligger door de beperkte zichtbaarheid van minder dan 100 meter je kan zien.

                Als je verblind wordt door een achterligger, kan je je achteruitkijkspiegel op nachtstand zetten.

                Ik dacht overigens dat je niet verblind werd, maar je achterligger gewoon vlak achter je kwam rijden.

                Dat vooral motorrijders dat doen, begrijp ik niet. Motorrijders hebben nl. een langere remafstand dan autos...
                Dan zie je helemaal niks meer...

                En ze verblinden ook vaak in je zijspiegels, heb ik gisteren nog voorgehad, dat was dan wel een vivaro (dus veel breder en hoger als een gewone wagen maar toch)

                Lichten echt recht in mijn achteruitkijkspiegel, rechterzijspiegel en linkerzijspiegel

                Comment


                • #9
                  Vorig jaar ook nog een gevalletje met een flik gehad. Ik reed op de E314 tegen 120-130 op het rechtse vak en ik ga naar links om een vrachtwagen in te halen. Ik had wel al gezien dat er in de verte een S-klasse aan veel te hoge snelheid afkwam, maar die was nog redelijk ver weg, dus ik haal de vrachtwagen in. Maar aangezien meneer de S-klasse tegen 160-170 aankwam hing die al aan vlug aan mijn bumper. In de meeste gevallen heb ik dan de reactie mijn rem tot de grond te stampen of tot bijna tegen de vangrail te rijden om zoveel mogelijk stenen omhoog te doen vliegen. Gelukkig had ik een redelijk brave dag en liet ik mijn snelheid terugzakken tot die van de vrachtwagen en bleef ik zo de baan even toe houden. Die man in de S-klasse begon zo stilaan zijn stuur op te vreten. Na een minuut of 5 dat spelleke gespeeld te hebben ging ik de vrachtwagen voorbij en begint die teken te doen dat ik opzij moet en met een kaartje te zwaaien. Maar ik wou niet op de kant gaan staan, noch de afrit nemen. Uiteindelijk heeft die mij de pechstrook op gedwongen en dat bleek dus een of andere hoge pief van federale recherche te zijn. Krijg ik naar mijn kop gesmeten dat ik moet wachten met een voertuig inhalen tot de baan vrij is. Waarop mijn antwoord is dat ik dat met gemak zou gekunnen hebben had mijnheer de snelheidsregels niet vierkant aan zijn gat geveegd. Toch bleef ie koppig volhouden dat ik rechts moest blijven. Uiteindelijk zijn we allebei vertrokken en heb ik een briefje naar comité P gestuurd om hen op te hoogte te brengen van het gedrag op de weg van meneer de zak en tot op heden niks van gehoord.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                    Vorig jaar ook nog een gevalletje met een flik gehad. Ik reed op de E314 tegen 120-130 op het rechtse vak en ik ga naar links om een vrachtwagen in te halen. Ik had wel al gezien dat er in de verte een S-klasse aan veel te hoge snelheid afkwam, maar die was nog redelijk ver weg, dus ik haal de vrachtwagen in. Maar aangezien meneer de S-klasse tegen 160-170 aankwam hing die al aan vlug aan mijn bumper. In de meeste gevallen heb ik dan de reactie mijn rem tot de grond te stampen of tot bijna tegen de vangrail te rijden om zoveel mogelijk stenen omhoog te doen vliegen. Gelukkig had ik een redelijk brave dag en liet ik mijn snelheid terugzakken tot die van de vrachtwagen en bleef ik zo de baan even toe houden. Die man in de S-klasse begon zo stilaan zijn stuur op te vreten. Na een minuut of 5 dat spelleke gespeeld te hebben ging ik de vrachtwagen voorbij en begint die teken te doen dat ik opzij moet en met een kaartje te zwaaien. Maar ik wou niet op de kant gaan staan, noch de afrit nemen. Uiteindelijk heeft die mij de pechstrook op gedwongen en dat bleek dus een of andere hoge pief van federale recherche te zijn. Krijg ik naar mijn kop gesmeten dat ik moet wachten met een voertuig inhalen tot de baan vrij is. Waarop mijn antwoord is dat ik dat met gemak zou gekunnen hebben had mijnheer de snelheidsregels niet vierkant aan zijn gat geveegd. Toch bleef ie koppig volhouden dat ik rechts moest blijven. Uiteindelijk zijn we allebei vertrokken en heb ik een briefje naar comité P gestuurd om hen op te hoogte te brengen van het gedrag op de weg van meneer de zak en tot op heden niks van gehoord.

                    Srr ze ma, kan echt nix anders doen dan dien s gelijk geven.Wa een attitude.
                    Als er iemand sneller is maak dan plaats e ja.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                      Srr ze ma, kan echt nix anders doen dan dien s gelijk geven.Wa een attitude.
                      Als er iemand sneller is maak dan plaats e ja.
                      Uit de beschrijving in een forum is moeilijk in te schatten he... Was die S echt nog ver, of was onze mede-forummer opzettelijk wat vroeger naar links gegaan dan normaal wanneer je een vrachtwagen inhaalt... Allemaal moeilijk in te schatten zonder de situatie te kennen. Ik zou wel niet gaan vertragen omdat er iemand je voorbij wilt... Als die gast zijn stoppen daarop doorslaan riskeer je dat hij je achteraf gewoon van de baan rijdt of zo

                      Comment


                      • #12
                        pirre, jij bent een asociale achterlijke zak.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                          Uit de beschrijving in een forum is moeilijk in te schatten he... Was die S echt nog ver, of was onze mede-forummer opzettelijk wat vroeger naar links gegaan dan normaal wanneer je een vrachtwagen inhaalt... Allemaal moeilijk in te schatten zonder de situatie te kennen. Ik zou wel niet gaan vertragen omdat er iemand je voorbij wilt... Als die gast zijn stoppen daarop doorslaan riskeer je dat hij je achteraf gewoon van de baan rijdt of zo
                          Dicht achter iemand aan rijden, doe je ook niet voor de lol hé.Je doet dit om de voor ligger te laten weten dat je er bent en graag door wil.( is toch mijn bedoeling).ALs ge dan van die zotten hebt die express op hun rem gaan staan en dergelijken.
                          Moest ik altijd mooi 20m tss laten, ik zou per dag een 10min later zijn.
                          Mensen hebben gewoon niet de neiging van naar rechts te gaan als de achterligger niet kortbij zit.

                          Ma zoals pirre reageert,srr ma da kan er bij mij ni in.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                            Uit de beschrijving in een forum is moeilijk in te schatten he... Was die S echt nog ver, of was onze mede-forummer opzettelijk wat vroeger naar links gegaan dan normaal wanneer je een vrachtwagen inhaalt... Allemaal moeilijk in te schatten zonder de situatie te kennen. Ik zou wel niet gaan vertragen omdat er iemand je voorbij wilt... Als die gast zijn stoppen daarop doorslaan riskeer je dat hij je achteraf gewoon van de baan rijdt of zo
                            Die S was nog een heel eind van me verwijderd (zekere nog een 300m) voor ik aan dat inhaalmanoeuvre begon. Ik heb me niet voor zijn neus gesmeten hé.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                              Die S was nog een heel eind van me verwijderd (zekere nog een 300m) voor ik aan dat inhaalmanoeuvre begon. Ik heb me niet voor zijn neus gesmeten hé.
                              Dan kunt ge daarna nog aan de kant gaan. Ik snap echt niet wat iemand z'n bedoeling is om te gaan remmen dan, of iemand opzettelijk op te houden of nog het lef te hebben van opzettelijk stenen gaan op te werpen.
                              Als iemand anders sneller wil rijden, laat hem. Gij moet z'n boetes toch niet betalen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                Die S was nog een heel eind van me verwijderd (zekere nog een 300m) voor ik aan dat inhaalmanoeuvre begon. Ik heb me niet voor zijn neus gesmeten hé.
                                nee, maar je hebt wel de achterlijke uitgehangen door te vertragen naar de snelheid van die vrachtwagen, en dat op 't linkerbaanvak. wat een stomme kutmongool ben jij.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                  Paar jaar terug iets gelijkaardigs meegemaakt. Echt die flikken jezus... soms zou je ze tegen de muur plakken stelletje macho's!
                                  Ik kwam toen 's ochtends vroeg (rond 6 uur) op een vrij vlotte manier (met een nogal sportieve schwung de E40 opgereden. Terwijl ik nog de oprit aan 't afrijden ben zie ik in mijn zijspiegel in de verte een auto op het linkse vak aan redelijk hoge snelheid afkomen en ik zie iets voor me een vrachtwagen op 't rechtervak, voor de rest is de E40 echt desolaat leeg.
                                  Ik blijf in plankgas-mode de oprit nemen en besluit om in 1 vloeiende beweging meteen naar 't middenste vak te gaan (ondertussen blijf ik die achterliggende auto in de gaten houden). Dit was geen cowboy of stuntellig-maneuver, eerder een berekende situatie .... tot...
                                  Die auto achter me veranderd ineens van linker naar middenvak en komt vlak achter me kleven (nu kon ik ook ineens zien dat 't een flikken-combi - zonder zwaailichten ofzo aan - was *slik*). Ik passeer dus ondertussen die vrachtwagen (heb de 120 bereikt en neem het wijselijke besluit om te stoppen met accelereren) en ik ga ASAP naar 't rechtervak.
                                  Komt die flikken-combi naast mij rijden en de boze politieagent kijkt me zo met een blik van jewelste aan en doet een handgebaar om te tonen dat ze 't niet konden appreciëren dat ik vlotjes de E40 kwam oprijden (terwijl ze zelf, zonder zwaailichten, duidelijk aan >160 km/h kwamen aangevlogen). En toen gaven ze gas bij en stoven ze weg (again aan > 160 zonder zwaailichten op).

                                  Nooit iets van gehoord ofzo hoor maar ze geven je wel even een ambetant gevoel door wat bossy te doen.
                                  Ik zou naar 't nieuws bellen, wat een zware straf heb jij gekregen seg!
                                  Zoekt iemand 't verband tussen 't vet gedrukte?
                                  Last edited by ; 14/12/2008, 14:14.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dat remmen of trager rijden zou ik nooit doen maar die S was volgens Pirre's beschrijving aan het bumperkleven en dat vind ik ook ongehoord. Ik heb veel meer respect voor een bestuurder die wat dichter nadert maar nog steeds op een veilige afstand blijft en eventueel zijn linker knipperlicht opzet of zich eens laat zien in de linkerspiegel van je wagen dan zo'n gatlikker.
                                    Voor iemand die correct blijft wil ik nog wel wat vlotter terug naar rechts gaan, een klever zal moeten wachten tot het manoeuvre op een normale manier beëindigd is.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Voor iemand die voor me de deur dichtgooit, ga ik ook niet hard de remmen in om netjes 2 seconden afstand te houden. Oprotten met die ketel, en leer in de spiegels kijken!

                                      Voor het doelmatig opgooien van steentjes had ik geen badge nodig gehad om je het leven moeilijk te maken: als automobilist ben je verantwoordelijk als je auto stenen opwerpt, en schade veroorzaakt aan de wagen achter je.

                                      Maar goed, aan je actie te horen heeft een goed pak rammel meer effect bij jouw soort.

                                      Ik vraag me wel af hoe je kan overleven in landen zoals Duitsland, waar 170 km/u wel een normale snelheid is waarvoor jij voor moet anticiperen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
                                        nee, maar je hebt wel de achterlijke uitgehangen door te vertragen naar de snelheid van die vrachtwagen, en dat op 't linkerbaanvak. wat een stomme kutmongool ben jij.

                                        die aap met zijn S moet ook niet aan mijn bumper komen hangen als ik de snelheid respecteer...

                                        ik ben de eerste om opzij te gaan voor sneller verkeer, maar tijdens een inhaalmanoeuvre komen bumperkleven kan ik gewoon niet tegen
                                        Last edited by ; 14/12/2008, 15:02.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X