Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vrijdag heb ik ook zo'n kutdag gehad in 't verkeer. Het begon nochtans goed: ik had een cursus in Brussel die vroeg gedaan was dus ik kon om 14u al naar huis vertrekken, lekker relax buiten de spits naar huis rijden, dacht ik.
Op de E19 cruise ik rustig aan 120km/h. Ik rij op de middenstrook en ik ben trager verkeer op de rechterrijstrook aan het inhalen als er plots een pipo in een Z3 zich vanop het rechtervak aan 90km/h voor mijn neus gooit. Zelf word ik op dat moment ook ingehaald, dus ik kan niet naar links uitwijken en ik moet dus noodgedwongen hard in de remmen. Als ik de Z3 nadien inhaal, krijg ik als dank om niet in zijn koffer te rijden een opgestoken middelvinger te zien.
Op diezelfde E19 kom ik even verder een middenstrookplakker tegen aan 110km/h. Ik begin met inhalen, maar als ik naast hem hang vindt hij plots zijn gaspedaal en begint hij ook 120km/h te rijden, waardoor ik hem niet voorbij kan en we gewoon naast mekaar blijven rijden. Ondertussen komt er achter mij een Range Rover aangestormd die duidelijk haast heeft en aan mijn bumper komt hangen. Ik kies dan maar voor de gemakkellijkheidsoplossing, gooi hem in 5de en trek even een sprintje om de middenstrookrijder toch voorbij te kunnen.
Nog steeds op de E19, ik rij achter een bestelwagentje aan zo'n 110km/h. Als we aan de nieuwe flitspaal in Rumst komen gaat hij plots vol in de remmen. wtf? Dat lijkt trouwens een nieuwe trend te zijn: (veel) trager rijden dan de maximum snelheid, en toch remmen aan elke flitspaal. Krijg je daar bonuspunten voor of zo?
Als kers op de taart heb ik dan nog een dik uur mogen aanschuiven op de E34/E313 vanaf de Antwerpse ring tot Ranst omwille van een ongeval dat niet op de radio gemeld werd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichtendie aap met zijn S moet ook niet aan mijn bumper komen hangen als ik de snelheid respecteer...
Die met zijn S omdat hij kwam bumperkleven en jij omdat je onnodig bent gaan vertragen.
Ze moesten u samen in de zoölogie in 't zelfde kot steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenkom vanmiddag de binnenring opgereden, komende van de E40 ... ik neem daar altijd de rechtse op/afrit ipv direct op de R0 te gaan rijden, zo haal ik nog een stel auto's in.
eenmaal "boven" op de oprit kom ik op de autostrade aan 130 kmh, rechts rijdt een vrachtwagen, op het middenvak een trage skoda, en op het linkervak zie ik in de verte een auto aankomen met daarvoor een motorrijder, aan gewone snelheid.
ik rij het rechtervak op, ga onmiddellijk naar het middenvak en wil doorschuiven naar het linkervak, maar ik zie dat die motorrijder snel aankomt ... ik kon er nog netjes voor en ik ga uit beleefdheid in 1 beweging zo links mogelijk rijden, zodat ie me tussen de linker en middenrijstrook voorbij kan
hij komt naast me rijden, tussen de twee vakken in, en bonkt op mijn ruit, terwijl we 130 kmh rijden ... geen idee wat die in zijn kop had. ik vertraag wat en hij begint als een zot op zijn spiegeltje te tikken, allicht wilde hij zeggen dat ik in mijn spiegel moest kijken ... wat ik ook tien keer gedaan had, aap.
vervolgens ging ie voor me rijden en gooide dan plots zijn remmen dicht ... kan ik dus echt niet begrijpen ... wat wint die dan als ik niet op tijd kan remmen en hem doodrij? erg slim gezien allemaal ...
op de terugweg, vanavond, rij ik rustig 120 kmh en ik wil een auto inhalen die op het middenvak rijdt. ik zie dat er in de verte een auto met standlichten en voorste mistlichten aan, komt aangestoven aan een redelijke snelheid ... blijkbaar steek ik de middenvakrijder niet snel genoeg voorbij want ik krijg al direct een koppel phares in mijn nek geschenen ...
DAT doet mij zeker mijn inhaalmanoeuvre sneller afmaken, beunhaas
hij is de middenvakrijder -en mezelf- dan rechts voorbij gevlogen en heeft dan eens goed geremd voor ons ... jongens toch
't was vandaag "rem eens keihard om een ander te kloten"-dag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FattyD Bekijk BerichtenIk kan er niets aan doen, maar telkens ik een post van jou lees heb ik zin om op je muil te kloppen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenDat kan inderdaad een zeer terechte ergernis zijn. Voor de anderen.
Als ik aan 120 invoeg, en er rijdt dadelijk voor me een vrachtwagen, dan ga ik toch niet opnieuw in de remmen om daarna opnieuw te versnellen? Neen, dan ga ik naar het middenvak, als dat tot de mogelijkheden hoort. En als daar opnieuw een auto rijdt aan 90 kmh, same story.
Ik kan wel begrijpen dat het agressief overkomt, daar niet van.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FattyD Bekijk BerichtenIk kan er niets aan doen, maar telkens ik een post van jou lees heb ik zin om op je muil te kloppen.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenIk zie niet in wat ik er verkeerd mee doe als ik niemand hinder.
Als ik aan 120 invoeg, en er rijdt dadelijk voor me een vrachtwagen, dan ga ik toch niet opnieuw in de remmen om daarna opnieuw te versnellen? Neen, dan ga ik naar het middenvak, als dat tot de mogelijkheden hoort. En als daar opnieuw een auto rijdt aan 90 kmh, same story.
Ik kan wel begrijpen dat het agressief overkomt, daar niet van.
Het feit dat je zelf "zo links mogelijk (gaat) rijden, zodat ie me tussen de linker en middenrijstrook voorbij kan" wijst er toch op dat je zelf wel door had dat de motorrijder sneller was en jou voorbij zou willen.
En als je niemand zou hinderen zou het toch absoluut niet agressief overkomen?
Greetzzz,
Rachid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenJij vindt dat je niemand hebt gehinderd. Die motorrijder denkt daar blijkbaar anders over.
Het feit dat je zelf "zo links mogelijk (gaat) rijden, zodat ie me tussen de linker en middenrijstrook voorbij kan" wijst er toch op dat je zelf wel door had dat de motorrijder sneller was en jou voorbij zou willen.
En als je niemand zou hinderen zou het toch absoluut niet agressief overkomen?
Greetzzz,
Rachid
Wat betreft die motorrijder: motorrijders gaan altijd 'tussendoor' .. ik rij 2000 autostradekilometers per week, ik ken ondertussen 't klappen van de zweep een beetje1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Linksrijders . Elke dag kom ik er wel een paar tegen... Rechts ruimte zat ten toch vertikken om daar te rijden. Ooh er rijdt daar in de verte een vrachtwagen. OOooh Ik ben lui en blijf gewoon links rijden. Dat is vervelend. Dan kleef ik zonder pardon kan me geen zak schelen.
In die situatie dat Pirre beschrijft zou ik zeker niet beginnen plakken , maar hij zal wel ook niet zo'n irritant ventje moeten beginnen uithangen omdat hij alle tijd van de wereld heeft . Maak nooit iemand anders zijn rekening en wees eens een beetje Verdraagzamer in het verkeer!!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FattyD Bekijk BerichtenIk kan er niets aan doen, maar telkens ik een post van jou lees heb ik zin om op je muil te kloppen.
Mensen die grote ergernissen hebben zijn meestal mensen die vaak en lang op de baan zijn met hun wagen. 2000 autostrade km's is niets vergeleken elke week 5 km's naar de bakker of de winkel hé
Comment
-
mong
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk BerichtenLinksrijders . Elke dag kom ik er wel een paar tegen... Rechts ruimte zat ten toch vertikken om daar te rijden. Ooh er rijdt daar in de verte een vrachtwagen. OOooh Ik ben lui en blijf gewoon links rijden. Dat is vervelend. Dan kleef ik zonder pardon kan me geen zak schelen.
In die situatie dat Pirre beschrijft zou ik zeker niet beginnen plakken , maar hij zal wel ook niet zo'n irritant ventje moeten beginnen uithangen omdat hij alle tijd van de wereld heeft . Maak nooit iemand anders zijn rekening en wees eens een beetje Verdraagzamer in het verkeer!!!!!
ik ben eig verslaafd aan bumperkleven. Ik doe het heel veel en ook m'n broer vindt dat zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenvandie ik denk dat ik u van de week gezien heb op de E40 richting brussel ... heb jij een playboy sticker naast je nummerplaat hangen? zwarte E36?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichtendezelfde mening hier
ik ben eig verslaafd aan bumperkleven. Ik doe het heel veel en ook m'n broer vindt dat zo.
Comment
Comment