Blijkbaar rijdt dus 1/3 van de Belgen regelmatig dronken rond.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenje mag buiten de bebouwde kom je claxon gebruiken om je voorligger te waarschuwen dat je gaat inhalen.
Enkel als je de bestuurder die je gaat inhalen moet waarschuwen. Dat is iets anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenNee. Enkel "om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen". En dit ook enkel als het donker is.
En dit mag niet met de mistlichten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenEnkel als je de bestuurder die je gaat inhalen moet waarschuwen. Dat is iets anders.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
de achterlijke (excuseer men woordenschat) met de volvo V40 die opeens als een retard op zijn rem gaat staan vanaf wetteren (op de E40) richting kust. We gingen een 140 ongeveer en als er geen kat voor hem is verschiet dat enorm. hij bleef zo tegen 110 verder tuffen en wou niet aan de kant.
toen ik dichter kwam rijden begon mijnheer doodleuk hard te remmen tot 90km/u, dat deed hij een keer of 5 omdat ik telkens weer met men lichten knipperde om hem op zijn stommiteiten te duiden. levensgevaarlijk dus hield ik maa rafstand nadien en gingen we tegen 110 verder. tot mijnheer toch aan de kant gaat en ik naast hem vuile tekens begin te doen. hij wees dan wat naar de middenberm. ja toen zaten we idd in merelbeke. (waar de flitspalen staan)
maar vanaf wetteren dus als een zot beginnen remmen en dan nog eens levensgevaarlijke stoppies uitvoeren omdat het volk achter u wel de palen weet staan, en dus wilt verder rijden aan zij neigen snelheid is *******
dank u aan de staat voor deze perfecte oplossing. de eerste zwaargewonde die recht in iemand zijn gat knalt omdat de voorligger alles toesmijt zal eens aan jullie denken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtende achterlijke (excuseer men woordenschat) met de volvo V40 die opeens als een retard op zijn rem gaat staan vanaf wetteren (op de E40) richting kust. We gingen een 140 ongeveer en als er geen kat voor hem is verschiet dat enorm. hij bleef zo tegen 110 verder tuffen en wou niet aan de kant.
toen ik dichter kwam rijden begon mijnheer doodleuk hard te remmen tot 90km/u, dat deed hij een keer of 5 omdat ik telkens weer met men lichten knipperde om hem op zijn stommiteiten te duiden. levensgevaarlijk dus hield ik maa rafstand nadien en gingen we tegen 110 verder. tot mijnheer toch aan de kant gaat en ik naast hem vuile tekens begin te doen. hij wees dan wat naar de middenberm. ja toen zaten we idd in merelbeke. (waar de flitspalen staan)
maar vanaf wetteren dus als een zot beginnen remmen en dan nog eens levensgevaarlijke stoppies uitvoeren omdat het volk achter u wel de palen weet staan, en dus wilt verder rijden aan zij neigen snelheid is *******
dank u aan de staat voor deze perfecte oplossing. de eerste zwaargewonde die recht in iemand zijn gat knalt omdat de voorligger alles toesmijt zal eens aan jullie denken.
'k Heb dat daar ook al paar keer zien gebeuren ter hoogte van Merelbeke.. maar nog niet een kilometer of 3 ervoor.
Comment
-
In 5 dagen tijd op quasi dezelfde plaats al 2 ongevallen zien gebeuren aan verkeerslichten waar flitscamera's staan.
Beide keren licht op oranje, een gestamp op de remmen dat het niet meer mooi is en *boem* de auto daarachter zit erin.
Natuurlijk moet je je snelheid aanpassen, afstand houden en al dat ... maar die camera's doen meer kwaad dan goed deze dagen.
Comment
-
idd op de plaats waar ik bv. al eens geflitst ben door zo'n kaske (en andere plaatsen waar ik opeens een flistpaal zie) kijk ik meer naar de lichten (dat het toch niet verspringt) en men snelheid, dan naar men voorligger of achterligger.
dan is een ongeluk vlugger gebeurd in mijn ogen.
Comment
-
geef je geen ongelijk. Maar je moet toch ook toegeven dat wanneer je een flitspaal ziet staan, je instinctief je snelheidsmeter gaat bekijken (desnoods wat afremmen) en zeker de lichten gaat observeren dat ze toch niet opeens verspringen. dat zijn zaken die maar een paar seconden duren maar op die paar seconden kan veel gebeuren.
Waar je anders (waarschijnlijk te snel) maar wel iets meer de omgeving in het oog houdend het kruispunt (of andere plaats) zou oversteken.
Mijn persoonlijke mening.
maar zo'n flitspalen zouden enkel voor rood licht mogen werken. want degene die dat doen zijn moordenaars, en moeten aangepakt worden. de snelheid mogen ze controlen met hun ongemerkte wagens op elke hoek van de straat. dan ga je niet zoals nu voor elke flitspaal alles toesmijten en zo anderen in gevaar brengen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenmaar zo'n flitspalen zouden enkel voor rood licht mogen werken
Dat is toch ook zo? Ik dacht dat ze pas beginnen werken als het licht al een paar seconden op rood staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenDat is toch ook zo? Ik dacht dat ze pas beginnen werken als het licht al een paar seconden op rood staat.
maar er zijn verschillende soorten. en die flitsen wel degelijk ook op snelheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenDat is toch ook zo? Ik dacht dat ze pas beginnen werken als het licht al een paar seconden op rood staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk BerichtenIdd, en pas vanaf 30 km/u dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenwat bedoel je met 30km/u?
Tegen minder dan 30 km/u over een kruispunt rijden, dan werkt de flits niet. (voor als ge vaststaat op het kruispunt als het ondertussen al rood is geworden)
Comment
-
Roodlichtcamera's flitsen enkel:
- wanneer het rode licht langer dan 1 seconde brandt
- wanneer het voertuig dat het rode licht negeert sneller dan 30 km/u rijdt.
Er zijn er ook die flitsen bij groen licht, wanneer het passerende voertuig sneller dan de toegelaten snelheidslimiet rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenIk gok: "30 kilometer per uur"
Tegen minder dan 30 km/u over een kruispunt rijden, dan werkt de flits niet. (voor als ge vaststaat op het kruispunt als het ondertussen al rood is geworden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenRoodlichtcamera's flitsen enkel:
- wanneer het rode licht langer dan 1 seconde brandt
- wanneer het voertuig dat het rode licht negeert sneller dan 30 km/u rijdt.
Er zijn er ook die flitsen bij groen licht, wanneer het passerende voertuig sneller dan de toegelaten snelheidslimiet rijdt.
Comment
Comment