Oorspronkelijk geplaatst door reVel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenDus eigenlijk had die bus niet mogen vertrekken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenals hij in bebouwde kom is wel.
Hij bedoelt dat de bus niet had mogen vertrekken omdat de Audi al aan het inhalen was.
Toch, janvkn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenDat weet janvkn ook wel.
Hij bedoelt dat de bus niet had mogen vertrekken omdat de Audi al aan het inhalen was.
Toch, janvkn?
Dit is verboden omwille van de goede reden dat wie gaat inhalen zijn inschatting alleen maar kan maken aan de hand van de huidige snelheid van het voertuig dat hij wil inhalen. Als dat ingehaalde voertuig tijdens het inhalen plots gaat versnellen, klopt die inschatting mogelijk niet meer, wat tot gevaarlijke situaties kan leiden, zoals hier dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenInderdaad. In feite is het weer een geval van "snelheid opvoeren wanneer je op het punt staat ingehaald te worden" (cf. artikel 16.7)
Dit is verboden omwille van de goede reden dat wie gaat inhalen zijn inschatting alleen maar kan maken aan de hand van de huidige snelheid van het voertuig dat hij wil inhalen. Als dat ingehaalde voertuig tijdens het inhalen plots gaat versnellen, klopt die inschatting mogelijk niet meer, wat tot gevaarlijke situaties kan leiden, zoals hier dus.
Inhalen geschiedt slechts ten aanzien van bestuurders die in beweging zijn (16.1). De Audi stond dus niet op het punt de bus in te halen (wel om ze voorbij te rijden).
De Audi had de autobus de gelegenheid moeten laten zijn halteplaats te verlaten, en de autobus moest geen voorrang verlenen aan de Audi.
Het hangt er volgens mij allemaal van af wanneer de bus is beginnen pinken en waar da Audi zich toen bevond.
Comment
-
Als de Audi al bezig is de bus voorbij te rijden, kan de buschauffeur geen voorrang opeisen. Bestuurders moeten voorrang geven aan bussen die halteplaatsen willen verlaten in de bebouwde kom, maar de buschauffeur mag ook geen aanrijding veroorzaken door een halteplaats uit te rijden als ie daarbij gehinderd wordt door een voertuig dat al langszij de bus is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenHmmm.
Inhalen geschiedt slechts ten aanzien van bestuurders die in beweging zijn (16.1). De Audi stond dus niet op het punt de bus in te halen (wel om ze voorbij te rijden).
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenDe Audi had de autobus de gelegenheid moeten laten zijn halteplaats te verlaten,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenMaar zo gauw de bus zich in beweging zet... al is het maar 0,0001km/h is er plots wel sprake van inhalen ... en mag de bus dus niet meer versnellen
Trouwens, de Audi had in geen geval mogen inhalen, vermits de weg niet over een voldoende afstand vrij was om alle gevaar voor ongevallen te vermijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenDat heeft hij volgens mij gedaan door op een andere rijstrook te rijden.
Vertragen en, zo nodig, stoppen.
Dat had de Audi moeten doen. (Volgens de wegcode toch )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenDan moet de bus een constante snelheid van 0,0001 proberen aan te houden. Moeilijk!
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenTrouwens, de Audi had in geen geval mogen inhalen, vermits de weg niet over een voldoende afstand vrij was om alle gevaar voor ongevallen te vermijden.
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenVertragen en, zo nodig, stoppen.
Dat had de Audi moeten doen. (Volgens de wegcode toch )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenEnkel áls de bus zijn richtingsaanwijzer aan had staan voor dat de Audi ging inhalen, wat niet blijkt uit de beschrijving van de feiten.Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenHet hangt er volgens mij allemaal van af wanneer de bus is beginnen pinken en waar da Audi zich toen bevond.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenDie Audi mocht niet inhalen, aangezien ik al in de tegengestelde richting aankwam!
En ik moest zwaar in de remmen.
Als de bus was blijven staan, had hij het dan wel gehaald?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenMaar de bus vertrok toen hij inhaalde, waardoor zijn inhaalafstand plots langer werd.
Als de bus was blijven staan, had hij het dan wel gehaald?
Die bus had amper 2m gereden toen die weer stilstond. En ik stond op minder dat een wagenlengte van die bus. Die dwaas met z'n Audi moest aardig maneuvreren om weer op z'n rijvak te komen.
Die halte was geen inham, maar die bus moet daar op de rijbaan stoppen. En echt breed is die weg ook niet. Daar zou ik sowieso al niet gaan inhalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk BerichtenZe doen het handschoenkastje niet voor m'n parkeerkaart open hé
Zelfs in de koffer lag er niks ... buiten een fles water
Rondom lag het inderdaad vol met glas , dus we waren niet de enige.
Het feit is natuurlijk dat die mannen weten dat 60% van die auto's die daar staat
mannen zijn die naar de voetbal gaan. En ze doen maar hé want wat kan het hen schelen.
(uiteraard dan zorgen dat er geen valuables in liggen, maar dat spreekt voor zich denk ik )1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenWat is een louche buurt of hoe herkent men zo'n buurt ?? (Dit om in de toekomst zeker te zijn dat ik daar niet parkeer).
Rode lampjes en/of veel buitenlanders, denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenRode lampjes en/of veel buitenlanders, denk ik.
(Ne goeien tip, als je nog eens naar Anderlecht of zo gaat probeer dan ne sticker van een lokale garage op uw wagen te plakken want als ze zien dat het "maar 'n boerken" is .......)
Comment
Comment