Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als er plaats is dan zal ik even naar de middenstrook gaan, maar als er niet onmiddellijk plaats is, dan ga ik zeker niet versnellen of vertragen. Wil je invoegen, goed. Maar vergeet dan niet dat jij voorrang moet verlenen en je snelheid dus moet aanpassen aan de mijne.
    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• We hebben het dan ook over situaties waar er plaats is om opzij te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Is het dan zoveel gevraagd om een beetje inzicht te hebben? Neen toch. Dat die fuckers eens op het andere rijvak gaan als ze er de plaats voor hebben.
        Wie inzicht heeft regelt zijn snelheid bij het oprijden zodat niemand opzij hoeft te gaan voor hem. Ik weet meestal bij het begin van de oprit al in welk gaatje ik ga invoegen aan het einde van de oprit.
        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
          Wie inzicht heeft regelt zijn snelheid bij het oprijden zodat niemand opzij hoeft te gaan voor hem. Ik weet meestal bij het begin van de oprit al in welk gaatje ik ga invoegen aan het einde van de oprit.
          de oprit waar ik het over heb is misschien 30 meter lang.

Je hebt een superscherpe U-turn, dan heb je 30 meter "invoegstrook", en dan een betonnen muur.

ik neem de bocht zo snel mogelijk en accelereer, als er iemand op het rechtervak rijdt die niet uitwijkt naar links ... dan heb ik pech

ik weet dat ik in fout ben, maar zoals cacao zegt: het gaat er niet om wie dat er in zijn recht is ... het gaat om verkeersinzicht en sympathie.

als ik zie dat een auto op het eerste vak rijdt, wanneer hij een vrachtwagen nadert en een vak moet opschuiven om niet in de remmen te moeten, terwijl ik hem nader op het middenvak ... dan ga ik ONMIDDELLIJK opzij.

dat is omdat ik geen idioot ben zonder verkeersinzicht.
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
            Er zijn opritten waar dat niet echt mogelijk is omdat ze veel te kort zijn. Als je dan dergelijke fuckers ziet rijden (soms gewoon ook achter elkaar volledig rechts) dan geraak je er niet zomaar tussen. Ik heb al eens een stuk pechstrook moeten nemen hierdoor toen ik van de R4 kwam richting Brussel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
              als ik zie dat een auto op het eerste vak rijdt, wanneer hij een vrachtwagen nadert en een vak moet opschuiven om niet in de remmen te moeten, terwijl ik hem nader op het middenvak ... dan ga ik ONMIDDELLIJK opzij.

Zwijg me daar van ! Dan doe je wat je moet doen, rijd je zoveel mogelijk rechts en ben je de vrachtwagen voor je aan het naderen, komt daar op het middenvak nen droes rijden die met zijne snuit aan uw achterportier hangt en iets sneller als u rijdt. Zet je de pinker mooi op tijd op zodat hij het zeker zal zien dat je die vrachtwagen voorbij wil, blijft die gewoon verder tuffen. En liefst nog al bellend. Imbecielen.

Comment

Er zijn opritten waar dat niet echt mogelijk is omdat ze veel te kort zijn. Als je dan dergelijke fuckers ziet rijden (soms gewoon ook achter elkaar volledig rechts) dan geraak je er niet zomaar tussen. Ik heb al eens een stuk pechstrook moeten nemen hierdoor toen ik van de R4 kwam richting Brussel.
                Akkoord, maar dat zijn er niet zo heel veel, en bij een lastige oprit zal ik de eerste zijn om plaats te laten. Bij 90% van de opritten heb je echter ruimte genoeg om 1) een overzicht te krijgen van de situatie 2) je snelheid aan te passen naargelang punt 1).
                AutoMinded.be

Comment

• Waarom denkt een oetlul vanop de invoegstrook en accelererend méér verkeersinzicht te hebben dan mij op de rechter rijstrook, als ie er zelf niet in slaagt degelijk in te voegen?

Van rijstrook wisselen is een manoever uitvoeren waarbij ge voorrang geven aan iedereen. Laat dus maar die lul op de oprit werken ipv mij op het rechtervak die netjes z'n rijbaan volgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Waarom denkt een oetlul vanop de invoegstrook en accelererend méér verkeersinzicht te hebben dan mij op de rechter rijstrook, als ie er zelf niet in slaagt degelijk in te voegen?

Van rijstrook wisselen is een manoever uitvoeren waarbij ge voorrang geven aan iedereen. Laat dus maar die lul op de oprit werken ipv mij op het rechtervak die netjes z'n rijbaan volgt.
                    Ik verwacht dat een ander doet wat ik ook zou doen voor hem. Als ik zie dat iemand wil invoegen, maak ik plaats. Als ik wil invoegen, verwacht ik dat een ander plaats maakt (als dat mogelijk is, uiteraard). Zelfs al hoeft dat niet. 't Is elementaire hoffelijkheid. Het niet doen zegt veel over je opvoeding en mentaliteit.
                    1994 Mercedes SL320
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Dus je bent een idioot mét verkeersinzicht?
                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Sja, Alex... Ik verwacht niét dat mensen ruimte gaan maken, want het is altijd mogelijk dat iemand op het rechtervak niét naar het midden- of linkervak kan uitwijken, en die op het rechtervak kan dat béter zien dan mij op de oprit...

Mensen het middenvak opduwen helpt niet... Bij een aanrijding verlies je beiden tijd, en het Hof van Cassatie heeft al in je nadeel geoordeeld:
                        Een op een autosnelweg rijdende voorranghebbende bestuurder mag erop rekenen dat een van een oprit komende weggebruiker, ook al is die van ver op te merken, zal stoppen om hem voorrang te verlenen.
                        Cassatie, 26-10-1993, Pas 1993, I, 864.

Comment

• Mensen, lees nu toch eens alles. We verwachten het ENKEL wanneer er PLAATS en RUIMTE is om opzij te gaan.

Comment

Sja, Alex... Ik verwacht niét dat mensen ruimte gaan maken, want het is altijd mogelijk dat iemand op het rechtervak niét naar het midden- of linkervak kan uitwijken, en die op het rechtervak kan dat béter zien dan mij op de oprit...

Mensen het middenvak opduwen helpt niet... Bij een aanrijding verlies je beiden tijd, en het Hof van Cassatie heeft al in je nadeel geoordeeld:

http://www.wegcode.be/wegcode/rechtspraak/art12.htm
                            Ik zit er niet echt mee in, 'k zal mij in het vervolg inhouden als er een M Roadster langszij komt gedraafd
                            1994 Mercedes SL320
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                              Dus je bent een idioot mét verkeersinzicht?
                              Erg boeiende reactie, houdt de discussie op een hoog niveau.
                              1994 Mercedes SL320
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Mensen, lees nu toch eens alles. We verwachten het ENKEL wanneer er PLAATS en RUIMTE is om opzij te gaan.
                                Voilà
                                1994 Mercedes SL320
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Erg boeiende reactie, houdt de discussie op een hoog niveau.
                                  Ik pas me aan het publiek aan.
                                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Maar... Hoe kunnen jullie die niet genoeg snelheid maken om in te voegen op het rechtervak wél bepalen dat de rechtervakrijder ruimte genoeg heeft op het middenvak of linkervak om ruimt te maken?!

Als ik op het rechtervak zit en ik zie dat ik naar het midden- of linkervak kan zonder anderen te hinderen, zal ik zeker moeite doen. Maar de keuze blijft bij mij, niet een lul die niet kan accelereren maar me wel denkt te vertellen wanneer ik moet uitwijken...
                                    Last edited by ; 12/01/2009, 18:17.

Comment

Maar... Hoe kunnen jullie die niet genoeg snelheid maken om in te voegen op het rechtervak wél bepalen dat de rechtervakrijder ruimte genoeg heeft op het middenvak of linkervak om ruimt te maken?!

Als ik op het rechtervak zit en ik zie dat ik naar het midden- of linkervak kan zonder anderen te hinderen, zal ik zeker moeite doen. Maar de keuze blijft bij mij, niet een lul die niet kan accelereren maar me wel denkt te vertellen wanneer ik moet uitwijken...
                                      simpel, dat kan ik niet (toch niet op die oprit die ik dagelijks neem)

ik neem hem elke ochtend en ik stamp m'n gaspedaal tot het einde en ik voeg in. de dag dat er eens iemand niet naar links kan, wordt een pijnlijke.

liever de gok wagen dan stilstaan op een 30m lange oprit, om 1) het risico te lopen dat er iemand gewoon in je gat knalt en 2) vanuit stilstand op een autostrade te moeten accelereren.
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• kzal eens een foto nemen morgen, dat zal het misschien duidelijker maken
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

simpel, dat kan ik niet (toch niet op die oprit die ik dagelijks neem)

ik neem hem elke ochtend en ik stamp m'n gaspedaal tot het einde en ik voeg in. de dag dat er eens iemand niet naar links kan, wordt een pijnlijke.

liever de gok wagen dan stilstaan op een 30m lange oprit, om 1) het risico te lopen dat er iemand gewoon in je gat knalt en 2) vanuit stilstand op een autostrade te moeten accelereren.
                                          Die van loppem?

Levensgevaarlijk, oge dicht en GOAAAAAAAAAAAAN

Comment

Working...
                                          X