Als er plaats is dan zal ik even naar de middenstrook gaan, maar als er niet onmiddellijk plaats is, dan ga ik zeker niet versnellen of vertragen. Wil je invoegen, goed. Maar vergeet dan niet dat jij voorrang moet verlenen en je snelheid dus moet aanpassen aan de mijne.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIs het dan zoveel gevraagd om een beetje inzicht te hebben? Neen toch. Dat die fuckers eens op het andere rijvak gaan als ze er de plaats voor hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenWie inzicht heeft regelt zijn snelheid bij het oprijden zodat niemand opzij hoeft te gaan voor hem. Ik weet meestal bij het begin van de oprit al in welk gaatje ik ga invoegen aan het einde van de oprit.
Je hebt een superscherpe U-turn, dan heb je 30 meter "invoegstrook", en dan een betonnen muur.
ik neem de bocht zo snel mogelijk en accelereer, als er iemand op het rechtervak rijdt die niet uitwijkt naar links ... dan heb ik pech
ik weet dat ik in fout ben, maar zoals cacao zegt: het gaat er niet om wie dat er in zijn recht is ... het gaat om verkeersinzicht en sympathie.
als ik zie dat een auto op het eerste vak rijdt, wanneer hij een vrachtwagen nadert en een vak moet opschuiven om niet in de remmen te moeten, terwijl ik hem nader op het middenvak ... dan ga ik ONMIDDELLIJK opzij.
dat is omdat ik geen idioot ben zonder verkeersinzicht.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenWie inzicht heeft regelt zijn snelheid bij het oprijden zodat niemand opzij hoeft te gaan voor hem. Ik weet meestal bij het begin van de oprit al in welk gaatje ik ga invoegen aan het einde van de oprit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenals ik zie dat een auto op het eerste vak rijdt, wanneer hij een vrachtwagen nadert en een vak moet opschuiven om niet in de remmen te moeten, terwijl ik hem nader op het middenvak ... dan ga ik ONMIDDELLIJK opzij.
dat is omdat ik geen idioot ben zonder verkeersinzicht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenEr zijn opritten waar dat niet echt mogelijk is omdat ze veel te kort zijn. Als je dan dergelijke fuckers ziet rijden (soms gewoon ook achter elkaar volledig rechts) dan geraak je er niet zomaar tussen. Ik heb al eens een stuk pechstrook moeten nemen hierdoor toen ik van de R4 kwam richting Brussel.
Comment
-
Waarom denkt een oetlul vanop de invoegstrook en accelererend méér verkeersinzicht te hebben dan mij op de rechter rijstrook, als ie er zelf niet in slaagt degelijk in te voegen?
Van rijstrook wisselen is een manoever uitvoeren waarbij ge voorrang geven aan iedereen. Laat dus maar die lul op de oprit werken ipv mij op het rechtervak die netjes z'n rijbaan volgt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenWaarom denkt een oetlul vanop de invoegstrook en accelererend méér verkeersinzicht te hebben dan mij op de rechter rijstrook, als ie er zelf niet in slaagt degelijk in te voegen?
Van rijstrook wisselen is een manoever uitvoeren waarbij ge voorrang geven aan iedereen. Laat dus maar die lul op de oprit werken ipv mij op het rechtervak die netjes z'n rijbaan volgt.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtendat is omdat ik geen idioot ben zonder verkeersinzicht.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Sja, Alex... Ik verwacht niét dat mensen ruimte gaan maken, want het is altijd mogelijk dat iemand op het rechtervak niét naar het midden- of linkervak kan uitwijken, en die op het rechtervak kan dat béter zien dan mij op de oprit...
Mensen het middenvak opduwen helpt niet... Bij een aanrijding verlies je beiden tijd, en het Hof van Cassatie heeft al in je nadeel geoordeeld:
Een op een autosnelweg rijdende voorranghebbende bestuurder mag erop rekenen dat een van een oprit komende weggebruiker, ook al is die van ver op te merken, zal stoppen om hem voorrang te verlenen.
Cassatie, 26-10-1993, Pas 1993, I, 864.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenSja, Alex... Ik verwacht niét dat mensen ruimte gaan maken, want het is altijd mogelijk dat iemand op het rechtervak niét naar het midden- of linkervak kan uitwijken, en die op het rechtervak kan dat béter zien dan mij op de oprit...
Mensen het middenvak opduwen helpt niet... Bij een aanrijding verlies je beiden tijd, en het Hof van Cassatie heeft al in je nadeel geoordeeld:
http://www.wegcode.be/wegcode/rechtspraak/art12.htm1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenDus je bent een idioot mét verkeersinzicht?1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenMensen, lees nu toch eens alles. We verwachten het ENKEL wanneer er PLAATS en RUIMTE is om opzij te gaan.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenErg boeiende reactie, houdt de discussie op een hoog niveau.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Maar... Hoe kunnen jullie die niet genoeg snelheid maken om in te voegen op het rechtervak wél bepalen dat de rechtervakrijder ruimte genoeg heeft op het middenvak of linkervak om ruimt te maken?!
Als ik op het rechtervak zit en ik zie dat ik naar het midden- of linkervak kan zonder anderen te hinderen, zal ik zeker moeite doen. Maar de keuze blijft bij mij, niet een lul die niet kan accelereren maar me wel denkt te vertellen wanneer ik moet uitwijken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMaar... Hoe kunnen jullie die niet genoeg snelheid maken om in te voegen op het rechtervak wél bepalen dat de rechtervakrijder ruimte genoeg heeft op het middenvak of linkervak om ruimt te maken?!
Als ik op het rechtervak zit en ik zie dat ik naar het midden- of linkervak kan zonder anderen te hinderen, zal ik zeker moeite doen. Maar de keuze blijft bij mij, niet een lul die niet kan accelereren maar me wel denkt te vertellen wanneer ik moet uitwijken...
ik neem hem elke ochtend en ik stamp m'n gaspedaal tot het einde en ik voeg in. de dag dat er eens iemand niet naar links kan, wordt een pijnlijke.
liever de gok wagen dan stilstaan op een 30m lange oprit, om 1) het risico te lopen dat er iemand gewoon in je gat knalt en 2) vanuit stilstand op een autostrade te moeten accelereren.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtensimpel, dat kan ik niet (toch niet op die oprit die ik dagelijks neem)
ik neem hem elke ochtend en ik stamp m'n gaspedaal tot het einde en ik voeg in. de dag dat er eens iemand niet naar links kan, wordt een pijnlijke.
liever de gok wagen dan stilstaan op een 30m lange oprit, om 1) het risico te lopen dat er iemand gewoon in je gat knalt en 2) vanuit stilstand op een autostrade te moeten accelereren.
Levensgevaarlijk, oge dicht en GOAAAAAAAAAAAAN
Comment
Comment