Van rijvak wisselen is een manoever, en als je een manoever uitvoert moet je voorrang geven. Het is dus aan het madammeke om op te letten en voorrang te geven aan het verkeer op de andere, buitenste rijstrook.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenJe bent misschien wel wettelijk in orde zo, maar da's toch ook niet de meest efficiente manier om zo'n rond punt te nemen hoor Beter is het volgens mij om de binnenkant te nemen tot je de volgende afslag eraf moet, en vóór jouw afslag naar de buitenkant gaan. Dan moet je natuurlijk zelf iets meer moeite doen en uit je doppen kijken, maar 't is wel socialer want meer mensen kunnen zo tegelijktertijd van de rotonde gebruik maken.
22222
Ik ben pro engels systeem (man da gaat daar vlot )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenVan rijvak wisselen is een manoever, en als je een manoever uitvoert moet je voorrang geven. Het is dus aan het madammeke om op te letten en voorrang te geven aan het verkeer op de andere, buitenste rijstrook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten22222
Ik ben pro engels systeem (man da gaat daar vlot )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenOf wel moet men op zijn Hollands Turborotondes aanleggen, dan is 't meteen gedaan met aan de buitenkant heel de rotonde rond te rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenOf wel moet men op zijn Hollands Turborotondes aanleggen, dan is 't meteen gedaan met aan de buitenkant heel de rotonde rond te rijden
degene die van links komen en op het linkervak staan komen op hetzelfde vak van hun collega's op het rechtervak terecht. wie heeft daar voorrang de snelste of degene met het meeste lef?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenzit daar nu geen serieuze fout in.
degene die van links komen en op het linkervak staan komen op hetzelfde vak van hun collega's op het rechtervak terecht. wie heeft daar voorrang de snelste of degene met het meeste lef?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenDegenen die van links komen op het linkervak moeten op de rotonde de binnenste (linkse) rijstrook volgen.
de 2 vakken die van onder komen kunnen naast elkaar blijven rijden maar degene van links dus niet. net zoals degene die van rechts komen.
Comment
-
Het Engelse systeem is inderdaad ideaal. Maar het Engelse systeem kent dan ook grote rotondes waar je wel met meer auto's naast mekaar durft rijden. Hier in België moet je dat niet te vaak proberen, zeker niet met vrachtwagens waar de oplegger vrolijk het binnenste vak kiest terwijl de trekker op het buitenvak rijdt...
Ik zal ook indien mogelijk het binnenvak kiezen, maar de voorrangsregel blijft bestaan dus ben ik behoedzaam als ik de rotonde wil verlaten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenen degene die van links komen en op het rechtervak rijden?
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtende 2 vakken die van onder komen kunnen naast elkaar blijven rijden maar degene van links dus niet. net zoals degene die van rechts komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenDie mogen alleen rechts afslaan he, volg de pijlen
Op de tekening zoals ze daar staat is er inderdaad een verschil tussen het verkeer dat van links of rechts komt en het verkeer dat van boven of onderaan de tekening komt.
merci
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenAls iedereen doet zoals ErikF wel ja, maar als je er niet tussen geraakt, niks weerhoudt je om nog een rondje te doen he, da's gratisOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
mensen die te onnuttig zijn om (op een rondpunt) hun pinker te gebruiken.
stoort me zo hard, ik zou ze gerust allemaal een boete willen geven als ik een dag als agent mag werken
Comment
-
Trouwens vind die rotondes met twee rijstroken ook levensgevaarlijk! Toch zeker omdat die twee rijstroken veel te smal zijn als er vrachtwagens met opleggers of traktoren met kar tussen zitten.
Heb zo al enkele keren heel veel geluk gehad.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten2nd
stoort me zo hard, ik zou ze gerust allemaal een boete willen geven als ik een dag als agent mag werkenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEn 50% van de boete in eigenzak mag steken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenFlikken die bumperklevenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenFlikken die bumperkleven
Comment
Comment