Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Van rijvak wisselen is een manoever, en als je een manoever uitvoert moet je voorrang geven. Het is dus aan het madammeke om op te letten en voorrang te geven aan het verkeer op de andere, buitenste rijstrook.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      Je bent misschien wel wettelijk in orde zo, maar da's toch ook niet de meest efficiente manier om zo'n rond punt te nemen hoor Beter is het volgens mij om de binnenkant te nemen tot je de volgende afslag eraf moet, en vóór jouw afslag naar de buitenkant gaan. Dan moet je natuurlijk zelf iets meer moeite doen en uit je doppen kijken, maar 't is wel socialer want meer mensen kunnen zo tegelijktertijd van de rotonde gebruik maken.

      22222

      Ik ben pro engels systeem (man da gaat daar vlot )

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Van rijvak wisselen is een manoever, en als je een manoever uitvoert moet je voorrang geven. Het is dus aan het madammeke om op te letten en voorrang te geven aan het verkeer op de andere, buitenste rijstrook.
        Dat is zo, maar als iedereen het rondpunt gebruikt zoals het hoort dan heb je dit niet voor. Dus daarmee dat ik de mademoiselle begrijp, ik zou het ook doen. En eens vloeken op die zjat op den buitenste rijstrook

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          22222

          Ik ben pro engels systeem (man da gaat daar vlot )
          Of wel moet men op zijn Hollands Turborotondes aanleggen, dan is 't meteen gedaan met aan de buitenkant heel de rotonde rond te rijden
          AutoMinded.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
            Of wel moet men op zijn Hollands Turborotondes aanleggen, dan is 't meteen gedaan met aan de buitenkant heel de rotonde rond te rijden
            Fak, zalig Ik kende dat niet

            Comment


            • ja tot je een nozem tegenkomt die vanop het rechtervak gewoon het rond punt over steekt al snijdend over alle vakken . en jij via het linkervak je wagen in je zakken kan steken.
              wimoptiek.be op

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                Of wel moet men op zijn Hollands Turborotondes aanleggen, dan is 't meteen gedaan met aan de buitenkant heel de rotonde rond te rijden
                zit daar nu geen serieuze fout in.


                degene die van links komen en op het linkervak staan komen op hetzelfde vak van hun collega's op het rechtervak terecht. wie heeft daar voorrang de snelste of degene met het meeste lef?
                wimoptiek.be op

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                  zit daar nu geen serieuze fout in.


                  degene die van links komen en op het linkervak staan komen op hetzelfde vak van hun collega's op het rechtervak terecht. wie heeft daar voorrang de snelste of degene met het meeste lef?
                  Degenen die van links komen op het linkervak moeten op de rotonde de binnenste (linkse) rijstrook volgen.
                  AutoMinded.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                    Degenen die van links komen op het linkervak moeten op de rotonde de binnenste (linkse) rijstrook volgen.
                    en degene die van links komen en op het rechtervak rijden?
                    de 2 vakken die van onder komen kunnen naast elkaar blijven rijden maar degene van links dus niet. net zoals degene die van rechts komen.
                    wimoptiek.be op

                    Comment


                    • Het Engelse systeem is inderdaad ideaal. Maar het Engelse systeem kent dan ook grote rotondes waar je wel met meer auto's naast mekaar durft rijden. Hier in België moet je dat niet te vaak proberen, zeker niet met vrachtwagens waar de oplegger vrolijk het binnenste vak kiest terwijl de trekker op het buitenvak rijdt...

                      Ik zal ook indien mogelijk het binnenvak kiezen, maar de voorrangsregel blijft bestaan dus ben ik behoedzaam als ik de rotonde wil verlaten...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                        en degene die van links komen en op het rechtervak rijden?
                        Die mogen alleen rechts afslaan he, volg de pijlen

                        Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                        de 2 vakken die van onder komen kunnen naast elkaar blijven rijden maar degene van links dus niet. net zoals degene die van rechts komen.
                        Op de tekening zoals ze daar staat is er inderdaad een verschil tussen het verkeer dat van links of rechts komt en het verkeer dat van boven of onderaan de tekening komt.
                        AutoMinded.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                          Die mogen alleen rechts afslaan he, volg de pijlen


                          Op de tekening zoals ze daar staat is er inderdaad een verschil tussen het verkeer dat van links of rechts komt en het verkeer dat van boven of onderaan de tekening komt.
                          idd nu zie ik het linkse en rechtse verkeer heeft maar 1 vak om het rond punt op te gaan waar de bovenste en onderste de 2 vakken benutten.
                          merci
                          wimoptiek.be op

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                            Als iedereen doet zoals ErikF wel ja, maar als je er niet tussen geraakt, niks weerhoudt je om nog een rondje te doen he, da's gratis
                            Niet waar, dat kost naft of diesel!!!
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten

                              mensen die te onnuttig zijn om (op een rondpunt) hun pinker te gebruiken.
                              2nd


                              stoort me zo hard, ik zou ze gerust allemaal een boete willen geven als ik een dag als agent mag werken

                              Comment


                              • Trouwens vind die rotondes met twee rijstroken ook levensgevaarlijk! Toch zeker omdat die twee rijstroken veel te smal zijn als er vrachtwagens met opleggers of traktoren met kar tussen zitten.
                                Heb zo al enkele keren heel veel geluk gehad.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                  2nd


                                  stoort me zo hard, ik zou ze gerust allemaal een boete willen geven als ik een dag als agent mag werken
                                  En 50% van de boete in eigenzak mag steken
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Flikken die bumperkleven

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      En 50% van de boete in eigenzak mag steken
                                      ik zou nogal wat verdienen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                        Flikken die bumperkleven
                                        Zwaailichten of zo hadden ze niet op zeker?
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                          Flikken die bumperkleven
                                          Remmen voor een kat

                                          Comment

                                          Working...
                                          X