Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inderdaad, dat is pas hinderlijk en gevaarlijk!

Comment

• Silverlion,

Denk eraan dat als jij iemand blokkeert op de pechstrook, je riskeert dat je 3 tot 5 auto's blokkeert, waarna er plots hulpdiensten naderen en deze niet doorkunnen omdat jij niet de ruimte hebt om de pechstrook snel vrij te maken, en de 5 anderen ook niet zomaar kunnen verdwijnen.

Best niet doen dus... Heb al een paar keer het genoegen gehad, en is vrij genant voor de betrokkenen...

Comment

• goh allemaal zo zagen over die pechstrook.Mijn gedacht valt da nog goed mee allemaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
          Bij regen vind ik de voorste nochtans ook vrij irritant, omwille van de weerkaatsing in het wegdek.

Los daarvan vind ik het ook altijd een beetje belachelijk staan, zo van "kijk mij eens stoer zijn met mijn mistlichten" Ik heb ook de indruk dat ze nogal vaak gebruikt worden als intimidatielichten door foute chauffeurs.
          Voila!

Comment

• In wegmisbruikers was er eens een vrachtwagen die de pechstrook blokkeerde nadat een auto hem inhaalde. De tweede wagen die hij blokkeerde was anonieme politie. Hij heeft dan nog een boete gekregen en verstond niet waarom

Ik zou de pechstrook ook nooit blokkeren. Het is net hetzelfde als er mensen zijn die op het linker rijvak aan 120 km/u rijden en zeggen: "ik 120, jij ook 120"

Comment

• Jaja, ik weet nu wel dat het dom van me is Maar laten we hier nu geen ellelange discusie over houden

Comment

• Ritsen...sommige onder ons hebben daar ook geen kaas van gegeten, en vinden ook dat ze de rijstrook moeten blokkeren lang voor de samenkomst van de rijstroken.
                Anderen willen dan weer meteen invoegen, zelfs ervoor over de volle lijn rijden.

Persoonlijke dagelijkse frustratie voor de brug te Steenbrugge komende van het rondpunt Meulestee en de Baron Ruzettelaaan (Brugge - Oostkamp)
                Is het niet de bedoeling door te rijden tot voor de brug en dan in te voegen? Ritsen dus.
                Velen wringen er zich kort na het ronde punt, over de witte lijn tussen????
                Bij gesloten brug staat het rond punt direct vol, dankzij die ene die niet door heeft wat te doen! en dan is er...file
                Nog straffer, rij je, zoals het moet door tot aan de samenkomst van de rijvakken krijg je nog een mooi toeter en gebaren concert...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                  Eerste melding: Torhoutse Steenweg vanaf centrum Brugge tot aan de expresweg. 't Is al bijna onmogelijk voor een wagen om er normaal over te rijden, wat moet dat dan zijn voor al de motorrijders onder ons...
                  je moet gewoon 20cm meer naar links, of meer naar rechts rijden, gezien vanuit de normale rijlijn dan rij je tussen alle putten door.

neemt niet weg dat het inderdaad een waanzinnig miserabel stuk weg is.
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                    In wegmisbruikers was er eens een vrachtwagen die de pechstrook blokkeerde nadat een auto hem inhaalde. De tweede wagen die hij blokkeerde was anonieme politie. Hij heeft dan nog een boete gekregen en verstond niet waarom

Ik zou de pechstrook ook nooit blokkeren. Het is net hetzelfde als er mensen zijn die op het linker rijvak aan 120 km/u rijden en zeggen: "ik 120, jij ook 120"
                    Deze week moest ik met een camionette 't een en 't ander gaan leveren in Leuven. Ik keer terug tegen 9u30 's morgens, via de E40 richting Brussel .. natuurlijk volledig in file.

Op de parking op dat stuk stop ik even om de achterdeuren van de camionette opnieuw te sluiten (waren blijkbaar niet goed dicht ) en ik rij de autosnelweg terug op. Ik zit nog niet half op de oprit, of één van de vrachtwagens van op het rechtervak, zet zich vóór mij op de oprit. Ik ben er toch nog tussen gekropen .. amai ... zelden zo'n licht- en toeterconcert gekregen ... terwijl ik me toch serieus afvraag wat ik nu fout deed in die situatie? 't zal wel ne gefrustreerden geweest zijn
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk Berichten
                      Ritsen...sommige onder ons hebben daar ook geen kaas van gegeten, en vinden ook dat ze de rijstrook moeten blokkeren lang voor de samenkomst van de rijstroken.
                      Anderen willen dan weer meteen invoegen, zelfs ervoor over de volle lijn rijden.

Persoonlijke dagelijkse frustratie voor de brug te Steenbrugge komende van het rondpunt Meulestee en de Baron Ruzettelaaan (Brugge - Oostkamp)
                      Is het niet de bedoeling door te rijden tot voor de brug en dan in te voegen? Ritsen dus.
                      Velen wringen er zich kort na het ronde punt, over de witte lijn tussen????
                      Bij gesloten brug staat het rond punt direct vol, dankzij die ene die niet door heeft wat te doen! en dan is er...file
                      Nog straffer, rij je, zoals het moet door tot aan de samenkomst van de rijvakken krijg je nog een mooi toeter en gebaren concert...
                      Er zijn altijd van die idioten die een overtreding begaan om wat langer in de file te staan. Ik heb een wagen met een blauw-wit logo, dus van mij wordt het geaccepteerd dat ik tot vooraan doorrijd

Comment

• Niet echt ergerlijk maar toch iet wat ik belachelijk vind

Voorbeeld: E40 Luik Brussel ter hoogte van Leuven. Samenkost E40 en E314 (als ik me niet vergis). Daar heb je dus een lange witte streep met aan ene kant onderbroken lijn. Maw, mensen komende van Luik mogen over de streep naar 1e en 2e strook aangezien het langs hun kant een normale onderbroken streep is, maar mensen komende van Leuven moogen van 2e niet naar 3e strook omdat het langs hun volle witte streep is. Ok. Maar dan zijn er toch wel mensen komende van Luik dat denken dat ze er niet overmogen en gans dat stuk soms rijden aan 90 a 100 km/h en dan op het einde van die lijn zich plots naar 1e rijstrook gooien vanuit 3e vak

Comment

• Allee bon... 't is zover... parkeerschade aan m'n 5 maand jonge A4
                          En dan nog wel over praktisch heel de lengte van m'n zijflank, merci achterlijke hufter.

't Ziet er naar uit dat er geen bluts in zit... straks eens snel wassen en zien in hoeverre de krassen te diep zitten... *zucht*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                            Allee bon... 't is zover... parkeerschade aan m'n 5 maand jonge A4
                            En dan nog wel over praktisch heel de lengte van m'n zijflank, merci achterlijke hufter.

't Ziet er naar uit dat er geen bluts in zit... straks eens snel wassen en zien in hoeverre de krassen te diep zitten... *zucht*
                            5Maanden? valt toch nog mee? als iemand een nieuwe auto heeft is dat meestal binnen de week

Comment

• Limousines die het nodig vinden om op autosnelwegen even halt te houden... Het is niet de eerste keer dat ik dat in het weekend zie...

Comment

• Ongedierte, tijd genoeg om te treuzelen wanneer de verkeerslichten op groen staan, en dan plotseling door een goddelijke ingeving versnellen om nog vlug door " oranje " te rijden. En daar sta je dan voor ( een mannelijk onderdeel)
                                truth is in the eye of the beholder

Comment

• Limousines op de autosnelweg stoppen??? Nog nooit gezien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door silverlion306 Bekijk Berichten
                                    Niet echt ergerlijk maar toch iet wat ik belachelijk vind

Voorbeeld: E40 Luik Brussel ter hoogte van Leuven. Samenkost E40 en E314 (als ik me niet vergis). Daar heb je dus een lange witte streep met aan ene kant onderbroken lijn. Maw, mensen komende van Luik mogen over de streep naar 1e en 2e strook aangezien het langs hun kant een normale onderbroken streep is, maar mensen komende van Leuven moogen van 2e niet naar 3e strook omdat het langs hun volle witte streep is. Ok. Maar dan zijn er toch wel mensen komende van Luik dat denken dat ze er niet overmogen en gans dat stuk soms rijden aan 90 a 100 km/h en dan op het einde van die lijn zich plots naar 1e rijstrook gooien vanuit 3e vak
                                    Ik rij daar ook vaak en snap niet zo goed waarom dat volle lijn zo lang mee loopt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                      je moet gewoon 20cm meer naar links, of meer naar rechts rijden, gezien vanuit de normale rijlijn dan rij je tussen alle putten door.

neemt niet weg dat het inderdaad een waanzinnig miserabel stuk weg is.
                                      Da's een trucje dat ik ook gebruik, maar toch blijft het oppassen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                        Ik rij daar ook vaak en snap niet zo goed waarom dat volle lijn zo lang mee loopt?
                                        Het idee is dat het verkeer van beide snelwegen zo tijd krijgt om de snelheid op mekaars verkeersstromen af te stemmen. In realiteit geeft het evenwel een file thv Bertem omdat daar de verkeersstroom komende van de E314 samen met het verkeer van de oprit uitwaaiert naar links, na eerst opgehouden te zijn door verkeer dat van de E40 naar rechts uitweek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                          Deze week moest ik met een camionette 't een en 't ander gaan leveren in Leuven. Ik keer terug tegen 9u30 's morgens, via de E40 richting Brussel .. natuurlijk volledig in file.

Op de parking op dat stuk stop ik even om de achterdeuren van de camionette opnieuw te sluiten (waren blijkbaar niet goed dicht ) en ik rij de autosnelweg terug op. Ik zit nog niet half op de oprit, of één van de vrachtwagens van op het rechtervak, zet zich vóór mij op de oprit. Ik ben er toch nog tussen gekropen .. amai ... zelden zo'n licht- en toeterconcert gekregen ... terwijl ik me toch serieus afvraag wat ik nu fout deed in die situatie? 't zal wel ne gefrustreerden geweest zijn
                                          Die chauffeur weet natuurlijk niet dat jij niet een van de velen bent die langs die parking de file wil inhalen

Het blijft dom van die chauffeur natuurlijk.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X