Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ma zot man

Dat is wel serieus adrenalinemoment dan :/. K weet niet wat ik gedaan zou hebben, kan zelfs zijn da tk toch de afrit had genomen en zelf was uitgestapt. Dat bumperkleven daar zou k nog mee kunnen leven, maar een voorwerp naar mn wagen gooien dat gaat er serieus over.

K moet eerlijk toegeven dat k me de laatste weken enorm zit op te jagen in het verkeer en mezelf ook agressiever opstel.

Daarstraks nog rijd ik mn vriendin naar haar werk. We praten onderweg wat in de auto n de e36 316 met een 30-40 er erin rijd zo'n 60 waar 70 was toegestaan. Geen probleem blijf er keurig achter hangen op een meer dan behoorlijke afstand (metertje of 7-. Zo een goede km verder en daar wordt het ene rijvak ineens 2 vakken. Hij gaat naar rechts en omdat eht voor mij wat sneller mocht beslis ik aan hem voorbij te gaan. Nog steeds in gesprek haal ik hem op mijn gemakje in (plaats en tijd genoeg). Die kerel probeerde mij gewoon in de berm te duwen! Ik ken die baan goed en een meter of 300 verder moet ik invoegen op zijn vak voor hem dus. Nadat hij me probeerde de berm in te duwen heb k vol gas gegeven maar niet teruggeschakeld. Op turbogat accelererend dan maar aan hem voorbij gegaan.

Beetje verder de ring over gestoken en die kerel komt echt zo 30 cm acter mij hangen, echt duwen en zo links rechts manouvreren. Echt zoalzs je in de film ziet. Dat is dan de druppel voor mij he, gewoon duwke op de rem gegeven. K duw niet door hé want zou helemaal niet willen dat hij in mn kont komt te hangen. K tik gewoon even zodat ze doorhebben dat k er zogezegd geen probleem mee zou hebben.

Na de examens komt er een pepperspray in de wagen, vanaf dan gaat mn vriendin hem ook gebruiken en zij maakt snachts na sluiting de kas in de zaak van haar vader. Je weet maar nooit he .

Comment

• Mja, uitstappen. Tegen iemand die in staat is om een metalen voorwerp voor je op de autosnelweg te droppen wil ik t toch liever niet opnemen. Voor t zelfde geld haalt ie een hamer, schroevendraaier,... Uit. En ook, kheb gezien hoe ie er uitzag. Leek mij niet echt de persoon om t er rustig, mondeling over te hebben. Soit, denk da de mensen rond mij op de snelweg ook wel zullen geschrokken hebben. Op enkele cm's bumperkleven, mij proberen te rammen en dan een voorwerp droppen. Ach ja, loontje komt wel om zijn boontje :-).
      Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
      ma zot man

Dat is wel serieus adrenalinemoment dan :/. K weet niet wat ik gedaan zou hebben, kan zelfs zijn da tk toch de afrit had genomen en zelf was uitgestapt. Dat bumperkleven daar zou k nog mee kunnen leven, maar een voorwerp naar mn wagen gooien dat gaat er serieus over.

K moet eerlijk toegeven dat k me de laatste weken enorm zit op te jagen in het verkeer en mezelf ook agressiever opstel.

Daarstraks nog rijd ik mn vriendin naar haar werk. We praten onderweg wat in de auto n de e36 316 met een 30-40 er erin rijd zo'n 60 waar 70 was toegestaan. Geen probleem blijf er keurig achter hangen op een meer dan behoorlijke afstand (metertje of 7-. Zo een goede km verder en daar wordt het ene rijvak ineens 2 vakken. Hij gaat naar rechts en omdat eht voor mij wat sneller mocht beslis ik aan hem voorbij te gaan. Nog steeds in gesprek haal ik hem op mijn gemakje in (plaats en tijd genoeg). Die kerel probeerde mij gewoon in de berm te duwen! Ik ken die baan goed en een meter of 300 verder moet ik invoegen op zijn vak voor hem dus. Nadat hij me probeerde de berm in te duwen heb k vol gas gegeven maar niet teruggeschakeld. Op turbogat accelererend dan maar aan hem voorbij gegaan.

Beetje verder de ring over gestoken en die kerel komt echt zo 30 cm acter mij hangen, echt duwen en zo links rechts manouvreren. Echt zoalzs je in de film ziet. Dat is dan de druppel voor mij he, gewoon duwke op de rem gegeven. K duw niet door hé want zou helemaal niet willen dat hij in mn kont komt te hangen. K tik gewoon even zodat ze doorhebben dat k er zogezegd geen probleem mee zou hebben.

Na de examens komt er een pepperspray in de wagen, vanaf dan gaat mn vriendin hem ook gebruiken en zij maakt snachts na sluiting de kas in de zaak van haar vader. Je weet maar nooit he .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
        Mja, uitstappen. Tegen iemand die in staat is om een metalen voorwerp voor je op de autosnelweg te droppen wil ik t toch liever niet opnemen. Voor t zelfde geld haalt ie een hamer, schroevendraaier,... Uit. En ook, kheb gezien hoe ie er uitzag. Leek mij niet echt de persoon om t er rustig, mondeling over te hebben. Soit, denk da de mensen rond mij op de snelweg ook wel zullen geschrokken hebben. Op enkele cm's bumperkleven, mij proberen te rammen en dan een voorwerp droppen. Ach ja, loontje komt wel om zijn boontje :-).
        Mja inderdaad, als je er over nadenkt inderdaad k ben alleen het type dat op die momenten (helaas) geen 2* nadenkt

goed dat het niet echt is misgelopen in ek geval

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
          Pepperspray is een verboden wapen.

Het feit dat je 7 tot 8 meter achter iemand zit aan 60 km/u is ook niet zo gezond, en in jouw geval en in Ken's geval is de verkeersagressie eigenlijk een reactie op jullie rijstijl...

Comment

• 7-8 meter valt dan toch goed mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
              7-8 meter valt dan toch goed mee?
              De veiligheidsafstand bij 60km/u is 30 meter (halber Tacho regel). In de praktijk wordt er meestal wel dichter gereden, maar 7-8 meter ervaar ik toch ook als storend hoor.
              AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                De veiligheidsafstand bij 60km/u is 30 meter (halber Tacho regel). In de praktijk wordt er meestal wel dichter gereden, maar 7-8 meter ervaar ik toch ook als storend hoor.
                Mss op de autostrade, maar in redelijk druk verkeer is da volgens mij de normaalste zaak.Oftewel kan ik totaal geen meters schatten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Pepperspray is een verboden wapen.

Het feit dat je 7 tot 8 meter achter iemand zit aan 60 km/u is ook niet zo gezond, en in jouw geval en in Ken's geval is de verkeersagressie eigenlijk een reactie op jullie rijstijl...
                  Reactie op mijn rijstijl? Omdat ik liever niet 5 meter op mijn voorligger plak op 't 3e vak op binnen 250m een camion in te halen. Effe die file verlaten, even snel blijven rijden, niet onnodig hoef te remmen en daardoor 1 auto (SUV) verder terug links invoeg.

wat is daar nu verkeerd mee

Comment

wat is daar nu verkeerd mee
                    Ik weet hiet niet... Rechts inhalen buiten de bebouwde kom is verboden, en ik weet niet hoeveel tussenruimte de SUV liet met zijn voorligger...

Comment

Ik weet hiet niet... Rechts inhalen buiten de bebouwde kom is verboden, en ik weet niet hoeveel tussenruimte de SUV liet met zijn voorligger...
                      Inhalen en inhalen is 2 é ...SUV liet voldoende ruimte, ik heb er maar 4 nodig hé

Comment

Gisteren 't scrupuleuste in m'n "op de weg carrière" meegemaakt. Op de E17 Gent-Kortrijk gisterenmiddag rond 17u. Iedereen rijdt op het 3e vak, ook ik, om 200m verder een vrachtwagen in te halen. Omdat het toch wat drummen en onnodig remmen wordt ga ik op het 2e vak en rijdt even snel als de rest links. Links wordt nog wat geremd, ik haal één auto in omdat ik wel op snelheid kan blijven en voeg terug links in.

Die SUV die ik had ingehaald was blijkbaar geen goed plan, was een Chevrolet weet-ik-veel-welk-model en die was daar niet blij mee. Kwam tot op enkele cm's rijden met zijn "bull-bar" in mijn achteruitkijkspiegel . Levensgevaarlijk met zo'n file voor u, dus dan maar de gas gelost, gsm genomen en geprobeerd zijn nummerplaat te fotograferen.

Geen goed plan, want haalde mij rechts in, en probeerde mij in de betonblokken te rammen . Reed dan 20m voor mij, opende zijn raam en liet er een ijzeren voorwerp van 5cm diameter vallen. Ik zag 't vallen, kon 't niet ontwijken en 't heeft gelukkig mijn voorruit geschampt, geen sterretje tot gevolg. Ik vrees, gezien de drukte, dat andere chauffeurs ook wel dat ijzeren voorwerp zullen getikt hebben .

Meneer bleef voor mij uitrijden en toen ik mijn afrit pakte kwam hij voor een vrachtwagen ook op de afrit gevlamd. Heb dan maar nipt terug op de E17 ingevoegd en de volgende afrit gepakt, want die kerel was tot nog meer in staat .

Heb zijn nrplaat godverdooooorie niet, foto mislukt en in de adrenalinegolf niet meer aan gedacht mijn foto na te kijken of 't gelukt was. Anders had ie een klacht wegens verkeersagressie aan zijn been.

Was trouwens één of andere aannemer...amai, gefrustreerde jos zeg
                        Los van die man zn reactie is er niets enerverender dan die mensen die in de file perse 50 meter willen opschieten door rechts in te halen en vervolgens in te voegen in het gat dat je laat om veilig tegen die snelheid file te rijden. Treintje rijden bij 120 of 100 is niet op 5m van de voorligger.
                        En zeg nu zelf, wat bereik je daarmee met in druk verkeer dat te doen? Ben je dan een uur eerder thuis?

Comment

Inhalen en inhalen is 2 é ...SUV liet voldoende ruimte, ik heb er maar 4 nodig hé
                          Als jullie 50 reden had je 54 meter nodig. 4 meter voor jouw auto, 25 meter veiligheidsafstand voor jezelf en 25 meter veiligheidsafstand voor je nieuwe achterligger. Reed je 100 (om die vrachtwagen in te halen) dan spreek je over 104 meter tussenafstand die de SUV zou moeten houden om voor jou redelijkerwijs in te voegen.

Als het dan toch zo levensgevaarlijk is als ie op je bumper komt rijden als je zelf 50 meter afstand tot je voorligger houdt, vraag ik me af hoe veiliger het wordt als je vervolgens met een GSM gaat liggen spelen. Denk ook even na ofdat het nemen van een foto van een nummerplaat de situatie doet nivelleren of escaleren.

Niet om de aannemer goed te praten, maar ik had je na je capriolen waarschijnlijk ook even verder voor je ingevoegd. Niks irritanter in het verkeer dan een lul die niet kan autorijden.

Comment

• Hahahahaha, dit slaat alles. Met al je veiligheidsafstanden, jij trekt ook nogal ogen zeker op de Brusselse ring :o? Kvrees dat je net iets te theoretisch bezig bent en niet beseft hoe t eraan toe is gegaan. Als jij 100 meter nodig hebt eer je ergens invoegt hoop ik dat je niet elke morgen rond Brussel rijdt of de files worden nog wat langer. Prutser

Comment

niet beseft hoe t eraan toe is gegaan.
                              Dat is net het probleem in al deze situaties hé Ken.

Comment

Hahahahaha, dit slaat alles. Met al je veiligheidsafstanden, jij trekt ook nogal ogen zeker op de Brusselse ring :o? Kvrees dat je net iets te theoretisch bezig bent en niet beseft hoe t eraan toe is gegaan. Als jij 100 meter nodig hebt eer je ergens invoegt hoop ik dat je niet elke morgen rond Brussel rijdt of de files worden nog wat langer. Prutser
                                Jij komt hier aan met een overtuigde onschuld. Ik geef je aan waarom de achterligger door het lint is gegaan. Ik gebruik ook geen 104 meter, maar begrijp wel dat ruimte schaars is en dat je iedereen de nodige ruimte moet geven. En als je dan toch eens iemand snijdt, dan besef je dat en ga je niet de situatie escaleren door in volle spits met je GSM wat te gaan kutten.

Comment

Jij komt hier aan met een overtuigde onschuld. Ik geef je aan waarom de achterligger door het lint is gegaan. Ik gebruik ook geen 104 meter, maar begrijp wel dat ruimte schaars is en dat je iedereen de nodige ruimte moet geven. En als je dan toch eens iemand snijdt, dan besef je dat en ga je niet de situatie escaleren door in volle spits met je GSM wat te gaan kutten.
                                  Ik heb hem zeker niet gecut, mijn autotje is 3m64 lang, de ruimte was zeker voldoende en heb 'm niet moeten doen vertragen.

Ik heb niet liggen kutten met mijn gsm, ik wou zijn nummerplaat hebben wetende dat ie tot op enkele cm's was komen rijden voor toch wel een groot stuk (heb gas ingehouden om veiligheidsafstand te krijgen voor me ). Filmen of foto leek mij op dat moment sneller/veiliger dan een smsje typen met zijn nr-plaat.

Soit, voel je je geïrriteerd door mijn manoeuvre, kom dan 's ruiken, doe 's met je grootlichten en laat mij dan met rust, maar haal mij niet rechts voorbij, probeer mij niet te rammen in de betonblokken en gooi geen 5cm ijzeren voorwerp naar mijn wagen...trouwens gisteren bij wassen 2 krassen ontdekt op de motorkap...

Comment

Ik heb hem zeker niet gecut, mijn autotje is 3m64 lang
                                    Het feit dat je het hier over centimeters hebt zegt genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                      Los van die man zn reactie is er niets enerverender dan die mensen die in de file perse 50 meter willen opschieten door rechts in te halen en vervolgens in te voegen in het gat dat je laat om veilig tegen die snelheid file te rijden. Treintje rijden bij 120 of 100 is niet op 5m van de voorligger.
                                      En zeg nu zelf, wat bereik je daarmee met in druk verkeer dat te doen? Ben je dan een uur eerder thuis?
                                      Ik vind niks vervelender dan mensen die nodeloos "gaten maken" in de file. Als mijn voorligger meer dan 100 meter tussen laat, dan ben ik zo'n ambetanterik die u rechts voorbijschiet om het gat op te vullen. Sorry
                                      Je wint er inderdaad niets bij, maar je wint ook niets met een gat te laten, en ik word nerveus van mensen die niet aansluiten.
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ik laat ook altijd gaten in stapvoets bewegende files.

Van als ik kan, laat ik de mijne gewoon in 2e op choke voortbollen.
                                        Die voorligger been ik toch terug bij als 'ie weer stilstaat.
                                        't Kan idd goed zijn dat 't enerverend is voor anderen, ik vind dat van start/stop/start/stop/...-voorliggers ook.
                                        Ik win inderdaad niks... ik verlies wel heel wat schakel-, pedaalintrap-, pedaalloslaatwerk.
                                        Life's too short. Not to. Live it.
                                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• In 'n 'echte' file kan ik me echt rustig gedragen.

Maar niet in zo een aan slakkentempo.

Comment

Working...
                                          X