Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Er is afstand houden en er is treuzelen... Ik durf ook wel eens wat autolengtes ruimte laten als ik zie dat ze bij de volgende bocht weer stilstaan, maar mensen die star 50 km/u blijven rijden terwijl de file duidelijk oplost rij ik ook voorbij.

Alleszins, iets is daar zo fout gelopen dat die aannemer daar in een woede is ontstoken. Wat er ook van zij, jullie hebben mekaar gevonden, en het ezelsgedrag van de aannemer beantwoorden met zelf in de weg gaan rijden (what's in a name? Ik dacht dat je gehaast was?) en met een GSM gaan klooien om al rijdend met een GSM een scherpe foto te trekken...

Graag volgende keer elkaar afmatten op een parking ipv te gaan klooien op de openbare weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Rechts inhalen buiten de bebouwde kom is verboden.
      Peut. Wrong.

Comment

Er is afstand houden en er is treuzelen... Ik durf ook wel eens wat autolengtes ruimte laten als ik zie dat ze bij de volgende bocht weer stilstaan, maar mensen die star 50 km/u blijven rijden terwijl de file duidelijk oplost rij ik ook voorbij.

Alleszins, iets is daar zo fout gelopen dat die aannemer daar in een woede is ontstoken. Wat er ook van zij, jullie hebben mekaar gevonden, en het ezelsgedrag van de aannemer beantwoorden met zelf in de weg gaan rijden (what's in a name? Ik dacht dat je gehaast was?) en met een GSM gaan klooien om al rijdend met een GSM een scherpe foto te trekken...

Graag volgende keer elkaar afmatten op een parking ipv te gaan klooien op de openbare weg.
        je maakt er je eigen versie van hoor ...soit, arguing on the internet...

Comment

• is like winning....

soit

Comment

• ik ben een ergernis is waarschijnlijk een eufemisme

maar de leien in onze koekestad zijn geen groene golf, bah, maar al doende leert men
            ik weet zo dat er enkele lichten zijn waarbij je tegen 30 komt een rijden ze op groen springen tegen je eraan komt - komende van het vorige licht

das hatelijk als de timing van de lichten niet kent inow, toch blijf ik het volhouden, sorry gatboorders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
              Ik vind niks vervelender dan mensen die nodeloos "gaten maken" in de file. Als mijn voorligger meer dan 100 meter tussen laat, dan ben ik zo'n ambetanterik die u rechts voorbijschiet om het gat op te vullen. Sorry
              Je wint er inderdaad niets bij, maar je wint ook niets met een gat te laten, en ik word nerveus van mensen die niet aansluiten.
              accordeon
              enkele buffers die niet nodeloos remmen lossen al veel op

Comment

Ik vind niks vervelender dan mensen die nodeloos "gaten maken" in de file. Als mijn voorligger meer dan 100 meter tussen laat, dan ben ik zo'n ambetanterik die u rechts voorbijschiet om het gat op te vullen. Sorry
                Je wint er inderdaad niets bij, maar je wint ook niets met een gat te laten, en ik word nerveus van mensen die niet aansluiten.
                Als ik zo jouw posts lees, zou ik je niet graag tegenkomen op de baan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                  Als ik zo jouw posts lees, zou ik je niet graag tegenkomen op de baan.
                  Ik steek ook geregeld langs rechts voorbij. Ik krijg er gewoon iets van als er links een rij auto's tegen 105 km/h rijdt, terwijl er rechts praktisch gedurende een halve km geen auto rijdt... Dan ga ik naar rechts, rij ik vrij veel auto's voorbij, en daarna zet ik mijn pinker naar links aan zonder al dadelijk een manoeuvre te doen. Ofwel laat iemand je er tussen, ofwel niet. Als ze mij er niet tussen laten, neem ik wel een kleiner gaatje waar ik toch nog zeker van ben dat ik er tussen kan.

De veiligheidsafstand valt niet meer te respecteren dan, maar de mensen die niet willen dat je er tussen komt, houden ook geen rekening meer met de veiligheidsafstand. Ze zouden zelfs in de koffer van de voorganger gaan rijden, enkel en alleen om 'die ambetanterik die langs rechts rijdt' te hinderen.

Ik moet ook wel zeggen, als je niet als een gek rechts voorbij rijdt, zijn er toch vaak mensen die je gewoon mooi laten invoegen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Peut. Wrong.
                    Waarom?

Comment

Waarom?

Zou het kunnen dat hier een geheel nutteloze discussie zit aan te komen?

Ik ga proberen mij niet te moeien.

Comment

Waarom?
                        Je mag onder gegeven omstandigheden buiten de bebouwde kom ook rechts inhalen

Comment

Je mag onder gegeven omstandigheden buiten de bebouwde kom ook rechts inhalen
                          Ja? Waar staat dat?

Comment

Ja? Waar staat dat?

In de wegcode, wooter.

(dit is niet moeien, dit is een beetje helpen. )

Comment

• Kan je me het artikel quoten?

Comment

Kan je me het artikel quoten?

Daar staan enkele uitzonderingen waar je rechts mag inhalen, ook buiten de bebouwde kom. Ik denk aan filevorming op de autosnelweg (omdat het dan niet als inhalen wordt aanzien), bepaalde richting op de autosnelweg moeten volgen bij opsplitsing, spoorvoertuigen die de rijbaan volgen, ..

Comment

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art16

Daar staan enkele uitzonderingen waar je rechts mag inhalen, ook buiten de bebouwde kom. Ik denk aan filevorming op de autosnelweg (omdat het dan niet als inhalen wordt aanzien), ..

aja!!

Comment

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art16

Daar staan enkele uitzonderingen waar je rechts mag inhalen, ook buiten de bebouwde kom. Ik denk aan filevorming op de autosnelweg (omdat het dan niet als inhalen wordt aanzien)
                                    Er staat toch niet "filevorming"?

Er staat "Wanneer de verkeersdichtheid het rechtvaardigt", en dan gaat het enkel over het rijden in meerdere files, waarbij het voorbijrijden dan niet aanzien wordt als inhalen.

De vraag is ofdat aan 100 km/u een vrachtwagen willen inhalen druk genoeg is om van filevorming te spreken...

Pas op, ik rij soms ook mensen voorbij langs rechts, maar een agent en rechter van slechte wil kunnen de wetteksten heel anders interpreteren dan in mijn voordeel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      accordeon
                                      enkele buffers die niet nodeloos remmen lossen al veel op
                                      Voila je kunt bij wijze van spreken 20km file doen en je voorganger heeft dan 60 keer geremd en jij zelf vijf, gewoon door ietsje meer afstand te houden. Natuurlijk als er dan van die ongeduldigen komen invoegen langs rechts dan maken zij de file erger en niet diegene die afstand houdt.

Hoe dichter de achterligger komt rijden hoe meer afstand ik moet houden op mijn voorligger natuurlijk, want bij bruusk remmen ben ik anders nog de sigaar.

Ik heb het al 2 maal meegemaakt dat de auto voor mij in zijn voorganger rijdt en dat ik zonder zot te doen gewoon kan stoppen en die achter mij ook.

Ik heb deze zomer ook het geluk gehad dat de persoon achter mij afstand hield toen ik een ongeval had op de E40.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Voila je kunt bij wijze van spreken 20km file doen en je voorganger heeft dan 60 keer geremd en jij zelf vijf, gewoon door ietsje meer afstand te houden. Natuurlijk als er dan van die ongeduldigen komen invoegen langs rechts dan maken zij de file erger en niet diegene die afstand houdt.

Hoe dichter de achterligger komt rijden hoe meer afstand ik moet houden op mijn voorligger natuurlijk, want bij bruusk remmen ben ik anders nog de sigaar.

Ik heb het al 2 maal meegemaakt dat de auto voor mij in zijn voorganger rijdt en dat ik zonder zot te doen gewoon kan stoppen en die achter mij ook.

Ik heb deze zomer ook het geluk gehad dat de persoon achter mij afstand hield toen ik een ongeval had op de E40.
                                        dan had je idd geluk, want dat is het net, ik geef een voorbeeld.
                                        E19, 17u, druk, treintje rijden aan 100 tot 120, en dan moet je is kijken hoe sommige erin slagen op enkele meters van hun voorganger te rijden...
                                        Of zoals Ken hier, rechts voorbij en hun auto bij wijze van spreken inparkeren op het linker vak, om toch maar 1 of 2 autos verder te geraken.
                                        Het is
                                        1, nodeloos van rijvak wisselen, wat gevaarlijke situaties geeft en waardoor heel wat ongevallen gebeuren.
                                        2. je schiet er dus echt niets mee op, 3 seconden ja.
                                        3. Je lokt verkeersagressie uit, het is zoals je iphone op de je dashboard leggen als je in brussel geparkeerd staat.

Men moest hier veel strenger tegen optreden ipv nodeloos de zoveelste flitscamera te zetten.

Comment

Ik laat ook regelmatig een gat vallen, al was het maar om gewoon uit te kunnen bollen ipv remmen iedere keer. Want remmen geeft een kettingreactie, hoe verder naar achter hoe harder er geremd wordt dan.

Comment

Working...
                                          X