Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
    dan had je idd geluk, want dat is het net, ik geef een voorbeeld.
    E19, 17u, druk, treintje rijden aan 100 tot 120, en dan moet je is kijken hoe sommige erin slagen op enkele meters van hun voorganger te rijden...
    Of zoals Ken hier, rechts voorbij en hun auto bij wijze van spreken inparkeren op het linker vak, om toch maar 1 of 2 autos verder te geraken.
    Het is
    1, nodeloos van rijvak wisselen, wat gevaarlijke situaties geeft en waardoor heel wat ongevallen gebeuren.
    2. je schiet er dus echt niets mee op, 3 seconden ja.
    3. Je lokt verkeersagressie uit, het is zoals je iphone op de je dashboard leggen als je in brussel geparkeerd staat.

    Men moest hier veel strenger tegen optreden ipv nodeloos de zoveelste flitscamera te zetten.
    man man man, de reden dat ik rechts ga rijden is net om NIET zoals iedereen op 5m van elkaar te rijden op het uiterst linkse vak...als iedereen zich dan aan elkaar snelheid heeft aangepast kan je gemakkelijker terug invoegen. Kan ik er aan doen dat een frustro dit niet kan aarden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
      man man man, de reden dat ik rechts ga rijden is net om NIET zoals iedereen op 5m van elkaar te rijden op het uiterst linkse vak...als iedereen zich dan aan elkaar snelheid heeft aangepast kan je gemakkelijker terug invoegen. Kan ik er aan doen dat een frustro dit niet kan aarden
      Dat geloof ik graag, en dat is idd een frustratie dat er op het linkervak een trage zit, maar rechts inhalen mag niet, en met reden, doe je dat wel lok je agressie uit bij mensen die wel zitten te wachten tot die slaapkop vooraan eindelijk naar rechts gaat.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
        Ik laat ook altijd gaten in stapvoets bewegende files.

        Van als ik kan, laat ik de mijne gewoon in 2e op choke voortbollen.
        Die voorligger been ik toch terug bij als 'ie weer stilstaat.
        't Kan idd goed zijn dat 't enerverend is voor anderen, ik vind dat van start/stop/start/stop/...-voorliggers ook.
        Ik win inderdaad niks... ik verlies wel heel wat schakel-, pedaalintrap-, pedaalloslaatwerk.
        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Ik laat ook regelmatig een gat vallen, al was het maar om gewoon uit te kunnen bollen ipv remmen iedere keer. Want remmen geeft een kettingreactie, hoe verder naar achter hoe harder er geremd wordt dan.

        jaja, tuurlijk ... in een stapvoetse file doe ik dat ook, iedereen doet dat zelfs denk ik.

        ik heb het meer over files die aan 70kmh voortschuiven .. als er dan een gat van kweeniehoe tussen zit, tja, sorry ... dan ga ik er voorbij.
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
          Dat geloof ik graag, en dat is idd een frustratie dat er op het linkervak een trage zit, maar rechts inhalen mag niet, en met reden, doe je dat wel lok je agressie uit bij mensen die wel zitten te wachten tot die slaapkop vooraan eindelijk naar rechts gaat.
          ik haal enkel rechts in als voor mij een treintje van pakweg 5 tot 8 à 9 auto's braafjes 100 tot 120 km/u rijden en rechts bijna volledig leeg is en het toelaat

          voort maken noem ik dat

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
            jaja, tuurlijk ... in een stapvoetse file doe ik dat ook, iedereen doet dat zelfs denk ik.
            belange ni

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
              ik haal enkel rechts in als voor mij een treintje van pakweg 5 tot 8 à 9 auto's braafjes 100 tot 120 km/u rijden en rechts bijna volledig leeg is en het toelaat

              voort maken noem ik dat
              voor mij blijft dat aso
              iedereen wil die rechts voorbijgaan, maar net om die domme regel die de veiligeheid verhoogd doe ik dat niet

              zolang er mensen zijn die tijd willen winnen op de weg of denken dat er prijzen zijn te behalen blijft dit een loze reply

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                Ik vind niks vervelender dan mensen die nodeloos "gaten maken" in de file. Als mijn voorligger meer dan 100 meter tussen laat, dan ben ik zo'n ambetanterik die u rechts voorbijschiet om het gat op te vullen. Sorry
                Je wint er inderdaad niets bij, maar je wint ook niets met een gat te laten, en ik word nerveus van mensen die niet aansluiten.
                Integendeel, men wint er zelfs véél bij, namelijk veiligheid. Maar dat word hier voor het gemak maar nooit aangehaald.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                  Integendeel, men wint er zelfs véél bij, namelijk veiligheid. Maar dat word hier voor het gemak maar nooit aangehaald.

                  Dan ga je ervan uit dat je je baseert op de remlichten van je voorligger, wat soms wel het geval is (4x4, Camionette, ...). In de meeste gevallen kan je echter zelf wel inschatten dat je voorligger gaat remmen, en soms rem ik zelfs eerder dan mijn voorligger. Die regel om afstand te houden moet dus wel met een korreltje zout genomen worden

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                    Dan ga je ervan uit dat je je baseert op de remlichten van je voorligger, wat soms wel het geval is (4x4, Camionette, ...). In de meeste gevallen kan je echter zelf wel inschatten dat je voorligger gaat remmen, en soms rem ik zelfs eerder dan mijn voorligger. Die regel om afstand te houden moet dus wel met een korreltje zout genomen worden
                    Heel het punt is net van zo weinig mogelijk te remmen op een snelweg, want dat geeft een kettingreactie. Dus die afstand heeft wel degelijk zijn nut.

                    Bovendien heb je tijd nodig om te zien hoe hard iemand remt. Dus als die voor jou aan 80 lichtjes afremt tot 70 en je houdt niet zoveel afstand dan is er geen probleem voor jou want je remt gewoon mee (al rem je een tikkeltje harder dan je voorligger, en heeft dit al een sneeuwbaleffect voor je achterliggers). Als je op die moment genoeg afstand hebt ga je gewoon even van het gas en hoef je zelfs niet te remmen.
                    Wanneer die voor jou aan 80 vol in de ankers gaat dan wordt het echter al nipt als je niet voldoende afstand houdt en net zo voor je achterliggers.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                      Dan ga je ervan uit dat je je baseert op de remlichten van je voorligger, wat soms wel het geval is (4x4, Camionette, ...). In de meeste gevallen kan je echter zelf wel inschatten dat je voorligger gaat remmen, en soms rem ik zelfs eerder dan mijn voorligger. Die regel om afstand te houden moet dus wel met een korreltje zout genomen worden
                      100 km/h, reactietijd 1 seconde, 25 (5 autolengtes) meter dus voor je begint te remmen. (bv door iemand die rechts aan het inhalen is en iemand die van het linkse naar het rechts vak gaat en die niet zag aankomen) dus als degene voor jou of een paar autos daarvoor plots vol in de ankers gaat krijg je dus het zoveelste radiobericht op de radio, er is een ongeval op de E-weetikveel, er is file.
                      Draai het en keer het hoe je het wil, het is verboden, net zoals 150 rijden, en persoonlijk vind ik 150 veel veiliger, of minder gevaarlijk, dan iemand die rechts aan het inhalen is, we zitten niet op circuit. (overtreding 2de graad en 100 euro boete dacht ik gelezen te hebben)

                      Comment


                      • Ik denk dat het aantal ongevallen door rechts inhalen eigenlijk wel meevalt. Als ik rechts voorbij rij, zorg ik ook altijd voor een uitwijkstrook (pechstrook, rechter rijstrook) want tussen twee auto's in rijden vind ik maar niks. En ik rij vaak enkel rechts voorbij als ik in de verte zie dat iemand vrachtwagenlengtes afstand houdt en eigenlijk niet volgt met de rest van het verkeer als de file oplost, maar wel links blijft rijden.

                        De meeste ongevallen op de snelweg zijn voornamelijk de kopstaartaanrijdingen door te weinig afstand houden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                          100 km/h, reactietijd 1 seconde, 25 (5 autolengtes) meter dus voor je begint te remmen. (bv door iemand die rechts aan het inhalen is en iemand die van het linkse naar het rechts vak gaat en die niet zag aankomen) dus als degene voor jou of een paar autos daarvoor plots vol in de ankers gaat krijg je dus het zoveelste radiobericht op de radio, er is een ongeval op de E-weetikveel, er is file.
                          Draai het en keer het hoe je het wil, het is verboden, net zoals 150 rijden, en persoonlijk vind ik 150 veel veiliger, of minder gevaarlijk, dan iemand die rechts aan het inhalen is, we zitten niet op circuit. (overtreding 2de graad en 100 euro boete dacht ik gelezen te hebben)

                          Die 1 seconde staat hier net ter discussie: je voorligger heeft die namelijk ook nodig, en als je een beetje aandachtig bent, ben je soms zelfs sneller. Ik bouw meestal in het remmen wat extra afstand op (direct wat harder remmen, de meeste chauffeurs aarzelen om onmiddellijk door te remmen, waardoor ze ook vele meters verliezen).

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                            Die 1 seconde staat hier net ter discussie: je voorligger heeft die namelijk ook nodig, en als je een beetje aandachtig bent, ben je soms zelfs sneller. Ik bouw meestal in het remmen wat extra afstand op (direct wat harder remmen, de meeste chauffeurs aarzelen om onmiddellijk door te remmen, waardoor ze ook vele meters verliezen).
                            Moet ge wel mee oppassen als ge achterliggers hebt he, met dat harder remmen!
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                              Die 1 seconde staat hier net ter discussie: je voorligger heeft die namelijk ook nodig, en als je een beetje aandachtig bent, ben je soms zelfs sneller. Ik bouw meestal in het remmen wat extra afstand op (direct wat harder remmen, de meeste chauffeurs aarzelen om onmiddellijk door te remmen, waardoor ze ook vele meters verliezen).
                              Ik doe net het omgekeerde... Ik hou wat afstand, zie ze in de verte remmen en ga zelf van het gas af... Als mijn voorligger ook remt, zal ik enkel op de motor afremmen totdat ik zelf moet gaan remmen, en zal dan ook genoeg remmen om niet op mijn voorligger te zitten. Voorligger geeft terug gas en ik laat de afstand terug groeien tot wat voor mij aanvaardbaar is (circa 40 meter aan 120 km/u)

                              Het irritantste zijn die kerels die net vlak achter hun voorligger rijden, en voor elke scheet extra-hard remmen...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Ik doe net het omgekeerde... Ik hou wat afstand, zie ze in de verte remmen en ga zelf van het gas af... Als mijn voorligger ook remt, zal ik enkel op de motor afremmen totdat ik zelf moet gaan remmen, en zal dan ook genoeg remmen om niet op mijn voorligger te zitten. Voorligger geeft terug gas en ik laat de afstand terug groeien tot wat voor mij aanvaardbaar is (circa 40 meter aan 120 km/u)

                                Het irritantste zijn die kerels die net vlak achter hun voorligger rijden, en voor elke scheet extra-hard remmen...
                                Wat ook irritant is, zijn van die ezels die in dat gat (die 40 meter mij jou) komen waardoor jij dan weer moet gaan afremmen om terug u goede afstand te hebben
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Wat ook irritant is, zijn van die ezels die in dat gat (die 40 meter mij jou) komen waardoor jij dan weer moet gaan afremmen om terug u goede afstand te hebben
                                  Jamaar, dan zijn we terug bij die irritante rechtsinhalers!

                                  Comment


                                  • Afstand houden is belangrijk dat heb ik vanmorgen gemerkt. Op de autostrade genoeg afstand gehouden door het slechte weer zodat ik afstand had om te reageren. Rij ik hier in Mechelen-Noord af de autostrade en stop ik voor het rood licht en knalt er een wagen in mij en zegt die persoon heel grappig ik had het licht niet gezien.

                                    Al bij al is het bij mijn wagen enkel blikschade ( nieuwe achterbumper, en ook een nieuwe achterklep ( ging nog perfect open en toe maar is goed geblutst)) de andere wagen zijn ze komen wegslepen en is total loss. Hoop dat hij in het vervolg wel voor hem kijkt ipv naar iets anders langs of op de baan

                                    Comment


                                    • Ai total loss dan ben je er nog goed vanaf gekomen.

                                      Vandaag een eikel in een grijze ford mondeo die constant op het middenvak bleef rijden. Hij reed moederziel alleen met voor hem zeker 1 km met ruimte en achter hem ik en een touareg die aan een vlotte snelheid kwamen afgevlogen op het eerste vak. Ik rechts er voorbij en de touareg volledig naart derde en dan terug naar het eerst en dan nog had hij het niet door !!! EikeLL!!! Dat is hinderlijk en mogen ze eens beginnen boeten op geven!!!

                                      Comment


                                      • [QUOTE=Vandie;3293957]Ai total loss dan ben je er nog goed vanaf gekomen.


                                        Ik hoop dat ik er goed vanaf kom, het is nog definitief wachten op het verslag van de expert. Maar de eerste reactie van de garage was positief. Op het eerste zicht lijkt het chassis en de structuur niet geraakt. Ik kruis mijn vingers op goed nieuws.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                          Ai total loss dan ben je er nog goed vanaf gekomen.

                                          Vandaag een eikel in een grijze ford mondeo die constant op het middenvak bleef rijden. Hij reed moederziel alleen met voor hem zeker 1 km met ruimte en achter hem ik en een touareg die aan een vlotte snelheid kwamen afgevlogen op het eerste vak. Ik rechts er voorbij en de touareg volledig naart derde en dan terug naar het eerst en dan nog had hij het niet door !!! EikeLL!!! Dat is hinderlijk en mogen ze eens beginnen boeten op geven!!!
                                          Ik blijf gewoonlijk even rechts achter de achterbumper rijden, dan weten ze meestal wel dat je rechts gaat passeren, maar als je dat dan niet doet wordt irritant. Vervolgens gas lossen en langs links gaan. Meestal gaan ze op hetzelfde moment naar rechts

                                          En niet opletten, tja het overkomt mij ook... En dan nog meestal als je niet snel aan het rijden bent...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X