Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Gisteren op de E313 onderweg naar de DIV: een gepensioneerde in een Mercedes E die aan 100km/h halsstarrig links bleef rijden. Toen hij (na een paar visuele aanmaningen) uiteindelijk toch opzij ging, kon ik hem voorbij. Nadien voeg ik terug rechts in, want de rechterrijstrook was zeker voor een kilometer vrij. In mijn achteruitkijkspiegel zie ik dat hoedjesman meteen terug links gaat rijden aan 100km/h , waarbij hij verschillende andere bestuurders ophoudt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk BerichtenDan ga je ervan uit dat je je baseert op de remlichten van je voorligger, wat soms wel het geval is (4x4, Camionette, ...). In de meeste gevallen kan je echter zelf wel inschatten dat je voorligger gaat remmen, en soms rem ik zelfs eerder dan mijn voorligger. Die regel om afstand te houden moet dus wel met een korreltje zout genomen worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk BerichtenDie 1 seconde staat hier net ter discussie: je voorligger heeft die namelijk ook nodig, en als je een beetje aandachtig bent, ben je soms zelfs sneller. Ik bouw meestal in het remmen wat extra afstand op (direct wat harder remmen, de meeste chauffeurs aarzelen om onmiddellijk door te remmen, waardoor ze ook vele meters verliezen).'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenIk houd het verkeer vóór mijn voorliggers zélf in het oog (het voordeel van een suv, men zit hoger en men hoeft niet tegen de kont van z'n voorligger aan te zien) en volgens wat ik kan zien reageer ik met gewoon gas geven of wat gas lossen, bolt veel relaxer en minder harmonicavorming.
Ik rij altijd wat "versetzt", dat m'n achterligger langs me heen kan zien wat er voor mij gebeurt, vaak is het ijdele hoop maar goed...
En ik probeer zelf middels alle mogelijke trucs te anticiperen...door de voorligger z'n auto heen speuren naar opspringende remlichten, etc etc
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenDat geloof ik graag, en dat is idd een frustratie dat er op het linkervak een trage zit, maar rechts inhalen mag niet, en met reden, doe je dat wel lok je agressie uit bij mensen die wel zitten te wachten tot die slaapkop vooraan eindelijk naar rechts gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenZo ontstaan er dus files Bovendien kan je net meer vooruit kijken wanneer je afstand houdt en het is ook totaal niet relax rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenFiles onstaan net door mensen die niet aansluiten en dus onnodig veel afstand houden. En zeker ook door linksrijders omdat de volledige capaciteit van de weg niet benut wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk heb nog nooit op de snelweg iemand onnodig veel afstand zien houden ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenHet gaat allemaal om wegcapaciteit. En die vergroot als alle rijvakken gebruikt en snel aansluit bij je voorligger.
De theorie is mooi maar ik weet uit de praktijk dat bij meer afstand het eindresultaat gelijk is of zelfs beter en in ieder geval veiliger.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
De wegcapaciteit is het grootst als iedereen 80 km/u rijdt en 4 meter ruimte houdt. Maar het is ook aan die snelheid en tussenafstand waarbij 1 oprit al een file kan veroorzaken, omdat er geen auto meer bij past.
Bovendien gaat die maximale wegcapaciteit enkel op als iedereen als een robot hetzelfde rijdt, en dat is niet het geval.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenFiles onstaan net door mensen die niet aansluiten en dus onnodig veel afstand houden. En zeker ook door linksrijders omdat de volledige capaciteit van de weg niet benut wordt.
Comment
-
er stond hier ergens een topic over parkeerretributies maar dat is blijkbaar weg?
tijdje geleden (paar maand) had ik hier iets gezet over betalen of niet. (12€) 'k heb toen betaald omdat ze brieven bleven sturen, ook al was dat daar met die schending van privacy. (boete is al van april)
nu krijg ik weer een laatste aanmaning (zoveel maand later dus), dat ik nog 5euro moet betalen (iets van bijomende kosten door al die brieven te sturen.)
dit is een laatste aanmaning want anders wordt ik gedagvaard?
serieuze ambetanteriken die gastjes.
heb veel zin om nu ambetant terug doen en gewoon elke maand 0.50€ overschrijven ofzo.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk doe net hetzelfde, maar daar heb je toch geen SUV voor nodig?
Ik rij altijd wat "versetzt", dat m'n achterligger langs me heen kan zien wat er voor mij gebeurt, vaak is het ijdele hoop maar goed...
En ik probeer zelf middels alle mogelijke trucs te anticiperen...door de voorligger z'n auto heen speuren naar opspringende remlichten, etc etc
En re suv, reeds van toen ik als jonge gast (7 à 8 jaar) eind jaren '40 mocht meerijden naar 't veld in een nonkel zijn jeep (die toen nog uit een authentieke 'stock américain' kwam) zei ik al bij mezelf dat ik ooit zelf ook zoiets zou hebben. Vermits er evenwel alleen oerjeeps bestonden, tot zo'n 10 jaar terug, zag ik me er niet direct alle dagen mee op de baan en naar Brussel gaan werken. Vanaf de opkomst van de suv's (RAV4 als eerste) was ik evenwel terug erg geïnteresseerd, toen mijn vrouw daar bovenop nog eens de Freelander aanwees als de wagen die hier na de Mercedes het beste beviel, en ik die bovendien ook nog kon hebben met een BMW diesel in combinatie met een Steptronic was de keuze vlug gemaakt. Bij het ouder worden is het zoveel gemakkelijker in- en uitstappen, ook de hogere zitpositie van de zetel is veel gemakkelijker, ook het betere zicht op het verkeer, door die hogere zitpositie, is meegenomen. (Vanaf een bepaalde ouderdom aanvaard men alle mogelijke extra's in alle dank hoor.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenGe moet dat anders doen: Gewoon 5,10 betalen.
Dan moeten zij moeite doen en kosten maken om die ,10 terug te storten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenJa, dat is deel van het anticiperend rijden éh, niet alleen de voorligger in 't oog houden maar ook alles wat er maar te zien valt vóór die voorligger en daar dan direct op anticiperen, niet wachten tot de voorligger wakker schiet en zijn 'lichtekes' doet branden. Als ik zie dat er een serieuze opstropping verderop gebeurd is met stilstaand verkeer dan zet ik ook direct mijn vier pinkers aan om de achteropkomers te waarschuwen zodat ze tijdig (hopelijk) kunnen beginnen hun snelheid aan te passen/tot stilstand komen enz. ook dat "versetzt" is een van mijn principes, men ziet er zelf ook verder mee en het laat de achteropkomenden ook een "verder" zicht hebben enz..
En re suv, reeds van toen ik als jonge gast (7 à 8 jaar) eind jaren '40 mocht meerijden naar 't veld in een nonkel zijn jeep (die toen nog uit een authentieke 'stock américain' kwam) zei ik al bij mezelf dat ik ooit zelf ook zoiets zou hebben. Vermits er evenwel alleen oerjeeps bestonden, tot zo'n 10 jaar terug, zag ik me er niet direct alle dagen mee op de baan en naar Brussel gaan werken. Vanaf de opkomst van de suv's (RAV4 als eerste) was ik evenwel terug erg geïnteresseerd, toen mijn vrouw daar bovenop nog eens de Freelander aanwees als de wagen die hier na de Mercedes het beste beviel, en ik die bovendien ook nog kon hebben met een BMW diesel in combinatie met een Steptronic was de keuze vlug gemaakt. Bij het ouder worden is het zoveel gemakkelijker in- en uitstappen, ook de hogere zitpositie van de zetel is veel gemakkelijker, ook het betere zicht op het verkeer, door die hogere zitpositie, is meegenomen. (Vanaf een bepaalde ouderdom aanvaard men alle mogelijke extra's in alle dank hoor.)
Enigste probleem is dat het wel niet meer werkt als iedereen in zo'n ding rijdt
Ik rij zelf ook graag met een hogere, maar ik denk dat ik dan veel zou inboeten op vlak van verbruik en rijcomfort (bochten etc.) aan hogere snelheden op autostrade.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenzouden ze dat doen?
wie weet schrijven ze dan dat ik gewoon een tegoed heb voor de volgende keer.
wel goed gevonden. teveel overschrijven en nadien hun beginnen stalken met dezelfde aanmaningen om die 10cent terug te vorderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenEnigste probleem is dat het wel niet meer werkt als iedereen in zo'n ding rijdt
Ik rij zelf ook graag met een hogere, maar ik denk dat ik dan veel zou inboeten op vlak van verbruik en rijcomfort (bochten etc.) aan hogere snelheden op autostrade.
Comment
Comment