Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Wat ook irritant is, zijn van die ezels die in dat gat (die 40 meter mij jou) komen waardoor jij dan weer moet gaan afremmen om terug u goede afstand te hebben
    Meestal zit ik dan vlak op de bumper, en vanaf het eerste moment dat ze remmen en ik er rechts voorbij kan, schiet ik er rechts voorbij en sluit terug links aan - want vaak zijn ze wel snel in het remmen, maar niet snel genoeg in het optrekken .

    Comment


    • Gisteren op de E313 onderweg naar de DIV: een gepensioneerde in een Mercedes E die aan 100km/h halsstarrig links bleef rijden. Toen hij (na een paar visuele aanmaningen) uiteindelijk toch opzij ging, kon ik hem voorbij. Nadien voeg ik terug rechts in, want de rechterrijstrook was zeker voor een kilometer vrij. In mijn achteruitkijkspiegel zie ik dat hoedjesman meteen terug links gaat rijden aan 100km/h , waarbij hij verschillende andere bestuurders ophoudt.
      AutoMinded.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
        Dan ga je ervan uit dat je je baseert op de remlichten van je voorligger, wat soms wel het geval is (4x4, Camionette, ...). In de meeste gevallen kan je echter zelf wel inschatten dat je voorligger gaat remmen, en soms rem ik zelfs eerder dan mijn voorligger. Die regel om afstand te houden moet dus wel met een korreltje zout genomen worden
        Ik ga uit van wat ik zelf zie. Ik heb de remlichten van voorliggers niet nodig om wat dan ook te moeten doen. Ik houd het verkeer vóór mijn voorliggers zélf in het oog (het voordeel van een suv, men zit hoger en men hoeft niet tegen de kont van z'n voorligger aan te zien) en volgens wat ik kan zien reageer ik met gewoon gas geven of wat gas lossen, bolt veel relaxer en minder harmonicavorming.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
          Die 1 seconde staat hier net ter discussie: je voorligger heeft die namelijk ook nodig, en als je een beetje aandachtig bent, ben je soms zelfs sneller. Ik bouw meestal in het remmen wat extra afstand op (direct wat harder remmen, de meeste chauffeurs aarzelen om onmiddellijk door te remmen, waardoor ze ook vele meters verliezen).
          Zo ontstaan er dus files Bovendien kan je net meer vooruit kijken wanneer je afstand houdt en het is ook totaal niet relax rijden.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Ik houd het verkeer vóór mijn voorliggers zélf in het oog (het voordeel van een suv, men zit hoger en men hoeft niet tegen de kont van z'n voorligger aan te zien) en volgens wat ik kan zien reageer ik met gewoon gas geven of wat gas lossen, bolt veel relaxer en minder harmonicavorming.
            Ik doe net hetzelfde, maar daar heb je toch geen SUV voor nodig?

            Ik rij altijd wat "versetzt", dat m'n achterligger langs me heen kan zien wat er voor mij gebeurt, vaak is het ijdele hoop maar goed...

            En ik probeer zelf middels alle mogelijke trucs te anticiperen...door de voorligger z'n auto heen speuren naar opspringende remlichten, etc etc

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
              Dat geloof ik graag, en dat is idd een frustratie dat er op het linkervak een trage zit, maar rechts inhalen mag niet, en met reden, doe je dat wel lok je agressie uit bij mensen die wel zitten te wachten tot die slaapkop vooraan eindelijk naar rechts gaat.
              De verkeersagressie komt er niet door de rechtsinhaler, maar door de linksplakker.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Zo ontstaan er dus files Bovendien kan je net meer vooruit kijken wanneer je afstand houdt en het is ook totaal niet relax rijden.
                Files onstaan net door mensen die niet aansluiten en dus onnodig veel afstand houden. En zeker ook door linksrijders omdat de volledige capaciteit van de weg niet benut wordt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                  Files onstaan net door mensen die niet aansluiten en dus onnodig veel afstand houden. En zeker ook door linksrijders omdat de volledige capaciteit van de weg niet benut wordt.
                  Ik heb nog nooit op de snelweg iemand onnodig veel afstand zien houden ....

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Ik heb nog nooit op de snelweg iemand onnodig veel afstand zien houden ....
                    Oh ik wel. Voornamelijk als een file oplost. Dan zie je regelmatig wat eenzame rijders het verkeer ophouden. Honderden meters ruimte laten is daar dan niet zo ongewoon.

                    Comment


                    • Het gaat allemaal om wegcapaciteit. En die vergroot als alle rijvakken gebruikt en snel aansluit bij je voorligger.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                        Het gaat allemaal om wegcapaciteit. En die vergroot als alle rijvakken gebruikt en snel aansluit bij je voorligger.
                        In de praktijk knalt er hier of daar wel eentje op zijn voorligger en dan ben je slechter af.

                        De theorie is mooi maar ik weet uit de praktijk dat bij meer afstand het eindresultaat gelijk is of zelfs beter en in ieder geval veiliger.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • De wegcapaciteit is het grootst als iedereen 80 km/u rijdt en 4 meter ruimte houdt. Maar het is ook aan die snelheid en tussenafstand waarbij 1 oprit al een file kan veroorzaken, omdat er geen auto meer bij past.

                          Bovendien gaat die maximale wegcapaciteit enkel op als iedereen als een robot hetzelfde rijdt, en dat is niet het geval.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                            Files onstaan net door mensen die niet aansluiten en dus onnodig veel afstand houden. En zeker ook door linksrijders omdat de volledige capaciteit van de weg niet benut wordt.
                            Lijkt me sterk. Volgens mij ontstaan files door de plotse vertraging van een bestuurder waarop al de achterliggers ook in de remmen moeten(elks nog net iets feller als ze een te korte afstand houden) waardoor de auto's achterop soms volledig tot stilstand komen. Door het houden van een degelijke afstand tot je voorligger verlaagt de capaciteit van de weg in principe wel maar dit gebeurt geleidelijk en het laat toe om in te spelen op snelheidsveranderingen van voorliggers waardoor de verkeersstroom soepeler verloopt.

                            Comment


                            • er stond hier ergens een topic over parkeerretributies maar dat is blijkbaar weg?


                              tijdje geleden (paar maand) had ik hier iets gezet over betalen of niet. (12€) 'k heb toen betaald omdat ze brieven bleven sturen, ook al was dat daar met die schending van privacy. (boete is al van april)

                              nu krijg ik weer een laatste aanmaning (zoveel maand later dus), dat ik nog 5euro moet betalen (iets van bijomende kosten door al die brieven te sturen.)

                              dit is een laatste aanmaning want anders wordt ik gedagvaard?
                              serieuze ambetanteriken die gastjes.
                              heb veel zin om nu ambetant terug doen en gewoon elke maand 0.50€ overschrijven ofzo.
                              wimoptiek.be op

                              Comment


                              • zouden ze dat doen?
                                wie weet schrijven ze dan dat ik gewoon een tegoed heb voor de volgende keer.

                                wel goed gevonden. teveel overschrijven en nadien hun beginnen stalken met dezelfde aanmaningen om die 10cent terug te vorderen.
                                wimoptiek.be op

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Ik doe net hetzelfde, maar daar heb je toch geen SUV voor nodig?

                                  Ik rij altijd wat "versetzt", dat m'n achterligger langs me heen kan zien wat er voor mij gebeurt, vaak is het ijdele hoop maar goed...

                                  En ik probeer zelf middels alle mogelijke trucs te anticiperen...door de voorligger z'n auto heen speuren naar opspringende remlichten, etc etc
                                  Ja, dat is deel van het anticiperend rijden éh, niet alleen de voorligger in 't oog houden maar ook alles wat er maar te zien valt vóór die voorligger en daar dan direct op anticiperen, niet wachten tot de voorligger wakker schiet en zijn 'lichtekes' doet branden. Als ik zie dat er een serieuze opstropping verderop gebeurd is met stilstaand verkeer dan zet ik ook direct mijn vier pinkers aan om de achteropkomers te waarschuwen zodat ze tijdig (hopelijk) kunnen beginnen hun snelheid aan te passen/tot stilstand komen enz. ook dat "versetzt" is een van mijn principes, men ziet er zelf ook verder mee en het laat de achteropkomenden ook een "verder" zicht hebben enz..
                                  En re suv, reeds van toen ik als jonge gast (7 à 8 jaar) eind jaren '40 mocht meerijden naar 't veld in een nonkel zijn jeep (die toen nog uit een authentieke 'stock américain' kwam) zei ik al bij mezelf dat ik ooit zelf ook zoiets zou hebben. Vermits er evenwel alleen oerjeeps bestonden, tot zo'n 10 jaar terug, zag ik me er niet direct alle dagen mee op de baan en naar Brussel gaan werken. Vanaf de opkomst van de suv's (RAV4 als eerste) was ik evenwel terug erg geïnteresseerd, toen mijn vrouw daar bovenop nog eens de Freelander aanwees als de wagen die hier na de Mercedes het beste beviel, en ik die bovendien ook nog kon hebben met een BMW diesel in combinatie met een Steptronic was de keuze vlug gemaakt. Bij het ouder worden is het zoveel gemakkelijker in- en uitstappen, ook de hogere zitpositie van de zetel is veel gemakkelijker, ook het betere zicht op het verkeer, door die hogere zitpositie, is meegenomen. (Vanaf een bepaalde ouderdom aanvaard men alle mogelijke extra's in alle dank hoor.)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                    Ge moet dat anders doen: Gewoon 5,10 betalen.
                                    Dan moeten zij moeite doen en kosten maken om die ,10 terug te storten.
                                    Vroeger, toen mijn dochter eens een boete te betalen had, zei iemand dat het voldoende was om een cijfertje te "vergeten" op uw overschrijving, dus niet het volledige bedrag, en dat ze dat daarna klasseerden. Heb dat eens geprobeerd en een week later stond de buurtagent aan de deur met een nieuwe rekening om het resterende bedrag aan te vullen, toen ik hem zei dat het een typo error was moest hij ne keer lachen.....

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Ja, dat is deel van het anticiperend rijden éh, niet alleen de voorligger in 't oog houden maar ook alles wat er maar te zien valt vóór die voorligger en daar dan direct op anticiperen, niet wachten tot de voorligger wakker schiet en zijn 'lichtekes' doet branden. Als ik zie dat er een serieuze opstropping verderop gebeurd is met stilstaand verkeer dan zet ik ook direct mijn vier pinkers aan om de achteropkomers te waarschuwen zodat ze tijdig (hopelijk) kunnen beginnen hun snelheid aan te passen/tot stilstand komen enz. ook dat "versetzt" is een van mijn principes, men ziet er zelf ook verder mee en het laat de achteropkomenden ook een "verder" zicht hebben enz..
                                      En re suv, reeds van toen ik als jonge gast (7 à 8 jaar) eind jaren '40 mocht meerijden naar 't veld in een nonkel zijn jeep (die toen nog uit een authentieke 'stock américain' kwam) zei ik al bij mezelf dat ik ooit zelf ook zoiets zou hebben. Vermits er evenwel alleen oerjeeps bestonden, tot zo'n 10 jaar terug, zag ik me er niet direct alle dagen mee op de baan en naar Brussel gaan werken. Vanaf de opkomst van de suv's (RAV4 als eerste) was ik evenwel terug erg geïnteresseerd, toen mijn vrouw daar bovenop nog eens de Freelander aanwees als de wagen die hier na de Mercedes het beste beviel, en ik die bovendien ook nog kon hebben met een BMW diesel in combinatie met een Steptronic was de keuze vlug gemaakt. Bij het ouder worden is het zoveel gemakkelijker in- en uitstappen, ook de hogere zitpositie van de zetel is veel gemakkelijker, ook het betere zicht op het verkeer, door die hogere zitpositie, is meegenomen. (Vanaf een bepaalde ouderdom aanvaard men alle mogelijke extra's in alle dank hoor.)

                                      Enigste probleem is dat het wel niet meer werkt als iedereen in zo'n ding rijdt

                                      Ik rij zelf ook graag met een hogere, maar ik denk dat ik dan veel zou inboeten op vlak van verbruik en rijcomfort (bochten etc.) aan hogere snelheden op autostrade.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                        zouden ze dat doen?
                                        wie weet schrijven ze dan dat ik gewoon een tegoed heb voor de volgende keer.

                                        wel goed gevonden. teveel overschrijven en nadien hun beginnen stalken met dezelfde aanmaningen om die 10cent terug te vorderen.
                                        Ge moogt dan zelfs interest vragen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Enigste probleem is dat het wel niet meer werkt als iedereen in zo'n ding rijdt

                                          Ik rij zelf ook graag met een hogere, maar ik denk dat ik dan veel zou inboeten op vlak van verbruik en rijcomfort (bochten etc.) aan hogere snelheden op autostrade.
                                          Heb, door de jaren verplicht, geleerd van ook wat egoïstisch te worden. En re de hogere positie enz.. vermits ik weinig autostrade doe en me ook aan de wettelijke snelheden houd () speelt dat zo geen rol voor mij, het is het overall comfort en gemak dat primeert bij mij.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X