Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dieter20 Bekijk Berichten
    Ik laat daar er geen een door

iedereen moet maar wachten zoals de rest, de meeste weten dat er daar file is want het staat al van ver aangegeven zelfs met nieuwe verkeersborden.

Je ziet er ook al veel doorrijde richting beernem omdat ze er niet meer tussengeraken en da tis goed zo
    Ik volg u volledig, dat deed ik vroeger ook, maar ik vind het veel rustiger rijden dan altijd maar het linkervak in de gaten te moeten houden en op te tekken en direct weer te remmen. Zeker aangezien ik daar iedere dag sta. In tijd win je er toch niks mee.
    Hoe dan ook, zowel mijn manier als jouw manier zijn verre van ideaal. Het wordt tijd dat ze daar eens iets gaan aan doen, i.p.v. spreken over een verlaging naar 90 km/u op de N44.
    2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

• vandaag weer een bende geiten gezien en bijna geraakt die het voorsorteren niet begreep. een 2 vaksbaan die een rondpunt nadert en dan over gaat in een gewone weg. links houden wilt zeggen ik ga rechtdoor naar Bree (dat staat 2 keer op de weg + een bord), rechts houden is ik sla rechts af naar opglabeek. en ja die kia picanto reed mooi rechts, houd de buitenbocht aan, slaat niet af en wilt doodleuk de volgende afslag nemen waar ik dus aan de binnenbocht zat en van het rond punt af ga tot daar opeens een auto langs mij verschijnt even planken en ik was er nog net langs gegaan. remmen was geen optie want dan had ik iemand in mijn kont zitten

Comment

iedereen moet maar wachten zoals de rest, de meeste weten dat er daar file is want het staat al van ver aangegeven zelfs met nieuwe verkeersborden.

Je ziet er ook al veel doorrijde richting beernem omdat ze er niet meer tussengeraken en da tis goed zo
        Ja zeg, en als je dat nu echt niet weet? Dat ben ik al eens tegengekomen. Je moet dan soms al een kilometer pechstrookrijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          vandaag weer een bende geiten gezien en bijna geraakt die het voorsorteren niet begreep. een 2 vaksbaan die een rondpunt nadert en dan over gaat in een gewone weg. links houden wilt zeggen ik ga rechtdoor naar Bree (dat staat 2 keer op de weg + een bord), rechts houden is ik sla rechts af naar opglabeek. en ja die kia picanto reed mooi rechts, houd de buitenbocht aan, slaat niet af en wilt doodleuk de volgende afslag nemen waar ik dus aan de binnenbocht zat en van het rond punt af ga tot daar opeens een auto langs mij verschijnt even planken en ik was er nog net langs gegaan. remmen was geen optie want dan had ik iemand in mijn kont zitten
          Rechts heeft voorrang, niets aan te doen... Ik begrijp je ergernis, maar ik rijd meestal ook rechts, of het zou superdruk moeten zijn, en ik merkbaar sneller ben door het binnenste vak van het rondpunt te nemen Waarom? Omdat je praktisch toch nooit sneller bent dan bij gebruik van het buitenste vak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
            M'n ouders hebben vandaag hun boete ontvangen voor in de "berm" te staan bij batibouw. (we staan daar al jaren en nu plots krijgen we een boete en ik kan me niet echt herinneren dat daar een bordje staat)
            Enfin:€100.
            In een berm mag men nooit parkeren , bordje of geen bordje .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
              Rechts heeft voorrang, niets aan te doen... Ik begrijp je ergernis, maar ik rijd meestal ook rechts, of het zou superdruk moeten zijn, en ik merkbaar sneller ben door het binnenste vak van het rondpunt te nemen Waarom? Omdat je praktisch toch nooit sneller bent dan bij gebruik van het buitenste vak.
              op dat rondpunt rij ik meestal ook rechts, als ik richting Bree ga

Comment

• Ik heb mij ook nog eens een ergernis gehad in het verkeer. Niet toevallig in een weekend natuurlijk.

Zondagmorgen om half negen ter hoogte van Leuven op de E314 een man in een Freelander rustig cruisend tegen 110 op het eerste vak. Op zich dus alles ok, moest het niet zijn dat die achterlijke gewoon een magazine zat te lezen achter zijn stuur!
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Ik heb mij ook nog eens een ergernis gehad in het verkeer. Niet toevallig in een weekend natuurlijk.

Zondagmorgen om half negen ter hoogte van Leuven op de E314 een man in een Freelander rustig cruisend tegen 110 op het eerste vak. Op zich dus alles ok, moest het niet zijn dat die achterlijke gewoon een magazine zat te lezen achter zijn stuur!
                  Een veel voorkomend fenomeen, ik noem ze de "file lezers".
                  Eéntje eens gezien midden 2 rijvakken rijdende was druk bezig a/h telefoneren, alles te noteren met z'n boek op 't stuur en ondertussen gezellig een sigaretje rokende.
                  Van stress geen sprake! Wel een vier tal wagens ophoudende die niet konden inhalen.
                  Moet kunnen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk Berichten
                    Een veel voorkomend fenomeen, ik noem ze de "file lezers".
                    Eéntje eens gezien midden 2 rijvakken rijdende was druk bezig a/h telefoneren, alles te noteren met z'n boek op 't stuur en ondertussen gezellig een sigaretje rokende.
                    Van stress geen sprake! Wel een vier tal wagens ophoudende die niet konden inhalen.
                    Moet kunnen!
                    In de file is het ook een ergernis voor mij omdat het duidt op onverschilligheid en arogantie. Maar het was wel degelijk op een vrije, lege autostrade, dat maakte het voor mij zo bizar. En niet gewoon ff een blad papier maar echt leesvoer ...
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                      als ik langs dat rondpunt rijdt is het altijd spits en ik heb nog nooit problemen daar gehad.

Comment

Tja, je kan toch niet anders dan toegeven dat die file gewoon een accordeon is? Ze staan een kilometer stil op de pechstrook, en als je aan de eigenlijke afrit komt, is er telkens 100 meter tussen de wagens .. dan smijt ik me daar ook tussen hoor, ze moeten maar aansluiten.
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk Berichten
                          Ik volg u volledig, dat deed ik vroeger ook, maar ik vind het veel rustiger rijden dan altijd maar het linkervak in de gaten te moeten houden en op te tekken en direct weer te remmen. Zeker aangezien ik daar iedere dag sta. In tijd win je er toch niks mee.
                          Hoe dan ook, zowel mijn manier als jouw manier zijn verre van ideaal. Het wordt tijd dat ze daar eens iets gaan aan doen, i.p.v. spreken over een verlaging naar 90 km/u op de N44.
                          De werken zouden eind 2009 moeten starten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                            Tja, je kan toch niet anders dan toegeven dat die file gewoon een accordeon is? Ze staan een kilometer stil op de pechstrook, en als je aan de eigenlijke afrit komt, is er telkens 100 meter tussen de wagens .. dan smijt ik me daar ook tussen hoor, ze moeten maar aansluiten.
                            Komt nog eens bij dat ze helemaal niet op de pechstrook mogen staan, maar om een of andere bizarre reden vinden de mensen het wel ok om in een file op de pechstrook te gaan staan maar niet om een file op de pechstrook voorbij te rijden. Bij zo'n geconstipeerde afrit rij ik dan ook altijd tot waar de afrit begin, en voeg ik daar pas uit. Zo moet het volgens de verkeersregels, en zo zal ik het doen, daar kan niemand wat tegen hebben en zeker geen pechstrookrijders die zelf in overtreding zijn.
                            AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                              Komt nog eens bij dat ze helemaal niet op de pechstrook mogen staan, maar om een of andere bizarre reden vinden de mensen het wel ok om in een file op de pechstrook te gaan staan maar niet om een file op de pechstrook voorbij te rijden. Bij zo'n geconstipeerde afrit rij ik dan ook altijd tot waar de afrit begin, en voeg ik daar pas uit. Zo moet het volgens de verkeersregels, en zo zal ik het doen, daar kan niemand wat tegen hebben en zeker geen pechstrookrijders die zelf in overtreding zijn.

Ik heb er niks op tegen hoor, mea culpa, maar meen je nu echt dat je dat doet omdat je dan de verkeersregels respecteert? Dat je een hele file voorbijrijdt en een stuk sneller bent is louter toeval zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                Ik heb er niks op tegen hoor, mea culpa, maar meen je nu echt dat je dat doet omdat je dan de verkeersregels respecteert? Dat je een hele file voorbijrijdt en een stuk sneller bent is louter toeval zeker?
                                Ik voeg ook altijd vooraan in. Voor elke persoon die het gat dichtrijdt, is er een persoon die te laat is om het nieuwe ontstane gat dicht te rijden. En ik ga toch niet zoals de rest van het plebs aanschuiven

Comment

• trots op jullie

echte chauffeurs
                                  hoog uurloon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Raar genoeg meen ik dat ja Ik ben zo een van die zeldzame rare mensen die overal tracht de verkeersregels consequent toe te passen, enkel de snelheid daar zondig ik soms (bewust ) tegen. Dat het me in dit geval extra voordeel oplevert is uiteraard mooi meegenomen maar langs de andere kant geldt dan ook wel: als ik in de file sta, en ik moet 100 meter verder de afrit hebben, dan zal ik ook braafjes blijven aanschuiven tot ik de afrit op legale wijze kan nemen.
                                    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Ik heb mij ook nog eens een ergernis gehad in het verkeer. Niet toevallig in een weekend natuurlijk.

josenjef, sorry hoor maar ik zweer het u, ik was het niet. Ik heb een welbepaald principe, dat ik als plichtsbewust burger ALTIJD respecteer en dat gebiedt me om op zo'n onzalig uur nog in m'n bed te liggen, dus.....

(Rood: toch ne machtige wagen éh ????)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                        Raar genoeg meen ik dat ja Ik ben zo een van die zeldzame rare mensen die overal tracht de verkeersregels consequent toe te passen, enkel de snelheid daar zondig ik soms (bewust ) tegen. Dat het me in dit geval extra voordeel oplevert is uiteraard mooi meegenomen maar langs de andere kant geldt dan ook wel: als ik in de file sta, en ik moet 100 meter verder de afrit hebben, dan zal ik ook braafjes blijven aanschuiven tot ik de afrit op legale wijze kan nemen.
                                        Dus gij staat liever in een file waar gij eigenlijk totaal niet hoeft in te staan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                          Dus gij staat liever in een file waar gij eigenlijk totaal niet hoeft in te staan?
                                          Als 't alternatief pechstrookrijden of een andere overtreding is wel ja. Is dat nu zo raar?
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X