Mensen die hun bocht te kort afsnijden!!! Godver cutmongool !!! Is al de derde keer in nog geen drie maand tijd!!!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
janvkn heeft met het aanschuiven op de rechter rijstrook overigens meer rechtszekerheid bij een aanrijding dan dat ie zou aanschuiven op de pechstrook. In sommige kantons kost het rijden over de pechstrook overigens tot 500€...
Als de overheid bekommerd was over dat mensen al dan niet onnodig in een file staan, had men wel langere uitvoegstroken of een vlottere aansluiting voorzien, aangepast aan het verkeersaanbod.
Er is nl. een reden waarom de rotonde op de snelweg in Eindhoven probleemloos 100% van het verkeer van Maastricht naar Eindhoven, Antwerpen, Utrecht en Amsterdam kan slikken, en de rotonde in Lummen elke dag voor files zorgt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls de overheid bekommerd was over dat mensen al dan niet onnodig in een file staan, had men wel langere uitvoegstroken of een vlottere aansluiting voorzien, aangepast aan het verkeersaanbod.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenTja, je kan toch niet anders dan toegeven dat die file gewoon een accordeon is? Ze staan een kilometer stil op de pechstrook, en als je aan de eigenlijke afrit komt, is er telkens 100 meter tussen de wagens .. dan smijt ik me daar ook tussen hoor, ze moeten maar aansluiten.
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenRaar genoeg meen ik dat ja Ik ben zo een van die zeldzame rare mensen die overal tracht de verkeersregels consequent toe te passen, enkel de snelheid daar zondig ik soms (bewust ) tegen. Dat het me in dit geval extra voordeel oplevert is uiteraard mooi meegenomen maar langs de andere kant geldt dan ook wel: als ik in de file sta, en ik moet 100 meter verder de afrit hebben, dan zal ik ook braafjes blijven aanschuiven tot ik de afrit op legale wijze kan nemen.
Want dat is wat er gebeurt, als iedereen zijn gaatje dicht rijdt.
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenIn Aalter zijn er al langere uitvoegstroken gelegd, maar nog zijn er teveel auto's die er afmoeten. Binnekort beginnen ze daar aan een nieuw rondpunt, dat veel meer verkeer kan slikken én het belangrijkst van al: het verkeer vlotter op en af het rondpunt zal kunnen krijgen. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken!Last edited by Seth; 19/03/2009, 10:19.2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk BerichtenLeuk als er dan een tientonner afkomt aan 100 km/u en jij staat daar stil, te pinken op de rechterrijstrook.
Want dat is wat er gebeurt, als iedereen zijn gaatje dicht rijdt.
Ik heb zo 3 jaar lang dagelijks het rond punt van Lummen genomen, waar je een gelijkaardige situatie hebt, en ik ben er elke keer zonder problemen tussen geraakt en ik heb geen enkele keer de pechstrook moeten gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichtenjosenjef, sorry hoor maar ik zweer het u, ik was het niet. Ik heb een welbepaald principe, dat ik als plichtsbewust burger ALTIJD respecteer en dat gebiedt me om op zo'n onzalig uur nog in m'n bed te liggen, dus.....
(Rood: toch ne machtige wagen éh ????)
Vraag aub niet mijn mening over een Freelander'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Stancke was (bijna) no more...
Moest met de fiets een drukke baan oversteken op het voorziene oversteekdingk en had al in de mot dat die kerel niet ging stoppen, gewoon omdat hij mij niet gezien had... Dan toch kunnen oversteken bij de volgende wagen. Even verder (100m ofzo) een tankstation en ik kwam dichter en dichter bij die kerel die mij niet liet oversteken en op het moment dat ik aan zijn achterbumper kom (hij reed op de baan, ik op het fietspad die parallel loopt), vertraagt hij ietswat en slaat direct af naar rechts om te gaan tanken.
Het scheelde fucking niets, ik heb zelfs met mijn linkerschoen zijn bumper aangeraakt... Ik natuurlijk direct omkijken en die vent zo z'n hand opsteken en eens vriendelijk lachen. Moest ik op z'n capeau liggen, zou die wss niet meer zo lachen.
Ik weet van m'n eigen dat ik redelijk veel risico's neem met de fiets maar dit was toch wel effe een moment dat het in m'n broek deed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenStancke was (bijna) no more...
Moest met de fiets een drukke baan oversteken op het voorziene oversteekdingk en had al in de mot dat die kerel niet ging stoppen, gewoon omdat hij mij niet gezien had...
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenDan toch kunnen oversteken bij de volgende wagen. Even verder (100m ofzo) een tankstation en ik kwam dichter en dichter bij die kerel die mij niet liet oversteken en op het moment dat ik aan zijn achterbumper kom (hij reed op de baan, ik op het fietspad die parallel loopt), vertraagt hij ietswat en slaat direct af naar rechts om te gaan tanken.
Het scheelde fucking niets, ik heb zelfs met mijn linkerschoen zijn bumper aangeraakt... Ik natuurlijk direct omkijken en die vent zo z'n hand opsteken en eens vriendelijk lachen. Moest ik op z'n capeau liggen, zou die wss niet meer zo lachen.
Ik weet van m'n eigen dat ik redelijk veel risico's neem met de fiets maar dit was toch wel effe een moment dat het in m'n broek deed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenIk weet van m'n eigen dat ik redelijk veel risico's neem met de fiets
Nooit blindelings op iemand vertrouwen dat ze je gezien hebben. Maar als ze zoals in jou geval over het fietspad moeten om bv. te tanken en je niet gezien hebben, dan heb ik wel eens goesting om met die persoon een deftig klapke te doen. Niet agressief maar ze erop wijzen wat er had kunnen voorvallen (en dan bezien ze u met zo'n gezicht van "zwijgt gastje of wilde boel hebbe of wa").
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten'
Hier was die kerel uiteraard dik in fout, maar misschien toch een goeie tip meegeven: als je op de fiets een auto tegenkomt die rechts wil afslaan, probeer oogcontact te maken met de bestuurder en verifieer dat hij je wel gezien heeft. Je bent wel in je recht, maar bedenk wel dat je als fietser erg kwetsbaar bent ten opzichte van een auto en dat je aan dat recht niks hebt als je met een opengespleten schedel op de straatstenen ligt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeroenM Bekijk BerichtenHeb ook al bijna eens onder een auto gelegen omdat die persoon mij niet gezien had.
Allee... Eronder gelegen, het is te zeggen, die heeft mij geramd, ik heb dan het wereldrecord zijwaarts verspringen verbetert en heb dan nog een 30tal meter asfalt mogen eten...
Manneks ik zag er lief uit, niets gebroken omdat de fiets de grootste klap had opgevangen, maar zat wel onder het bloed door enorme schaafwonden
Comment
-
Ik ga hier maar niet zeggen wat ik allemaal uitsteek met de fiets of ik ga hier nogal tegenwind krijgen
Ik doe wekelijks +-100km met een stadsfiets en maak wekelijks een paar "net niet ervaringen" mee en dat geeft wel een zalig rush/kick gevoel... Need for speed maar dan met de fiets...
Ik probeer altijd oogcontact te maken met bestuurders, omdat ik meestal moves doe die ze niet verwachten van een fietser.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeroenM Bekijk BerichtenKan je doen maar als ze je niet "willen" zien dan heb je er niet veel aan. Maar dat is inderdaad de enigste oplossing eigenlijk. Je ogen en oren scherp (en niet zo met van die oortjes in je oren fietsen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenTja, je kan toch niet anders dan toegeven dat die file gewoon een accordeon is? Ze staan een kilometer stil op de pechstrook, en als je aan de eigenlijke afrit komt, is er telkens 100 meter tussen de wagens .. dan smijt ik me daar ook tussen hoor, ze moeten maar aansluiten.
nuja zowiezo misschien dat het verbetert met dat rondpunt maar dan zit je dat je afgetraagt word door die tunnel want ik denk dinsdag stonden ze bovenaan de tunnel te flitsen naar de kant van maldegem richting e40 dusja
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenuw beurt niet afwachten betekent voor al wie achter je is, een beetje vertraging
Comment
Comment