Als men aan een drukke weg (zone 50) staat te wachten om in te draaien en er komt nog een madammeke af aan warpspeed 30 (of hoe dat ding ook mag heten) met achter haar ne ganse sliert wagens maar met net niet genoeg plaats vóór haar om er, zonder cowboy toestanden, tussen te glippen en als die madame dan hare pinker opzet, tegelijk met het verdraaien van haar stuur om de straat in te draaien waar ik stond te wachten, wat me dus een situatie opleverde waar ik, moest ik geweten hebben dat ze moest indraaien m.a.w. moest ze op een normale redelijke afstand al beginnen pinken zijn, ik zonder problemen op de baan zou geraakt zijn en waar ik nu nog eens die ganse sliert mocht bezien bij het passeren. Dat is voor mij een ergernis, bepaalde oudere chauffeurs hebben totaal geen benul van wat ze achter hun stuur aan 't doen zijn. Normaal verdedig ik de 3e leeftijd hier met hand en tand maar in dit geval, (en vele andere gevallen) brrrr..... (Al bij al was het nog geen 5 minuten maar als de kleinzoon aan de school staat te wachten kunnen die paar minuten lang duren hoor en verder, het moet "affeceren" maar dan wel aan de legale snelheden éh).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMaar Will toch, een beetje respect en begrip voor de mensen die niet zo vlot zijn in het verkeer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenVanmorgen een niet prioritair rijdende Volvo van de Antwerpse verkeerspolitie gezien die zich ter hoogte van de flitspaal aan de Bevrijdingstunnel wel netjes aan de snelheid hield, maar even verder op de A12 90 toch wat traagjes vond, net zoals de meeste bestuurders overigens, alleen hebben die het wél zitten als er toevallig controle is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtenvandaag weer een bende geiten gezien en bijna geraakt die het voorsorteren niet begreep. een 2 vaksbaan die een rondpunt nadert en dan over gaat in een gewone weg. links houden wilt zeggen ik ga rechtdoor naar Bree (dat staat 2 keer op de weg + een bord), rechts houden is ik sla rechts af naar opglabeek. en ja die kia picanto reed mooi rechts, houd de buitenbocht aan, slaat niet af en wilt doodleuk de volgende afslag nemen waar ik dus aan de binnenbocht zat en van het rond punt af ga tot daar opeens een auto langs mij verschijnt even planken en ik was er nog net langs gegaan. remmen was geen optie want dan had ik iemand in mijn kont zitten
Daar rijd ik altijd rechts om naar Bree te gaan. Dan ben je nooit in fout, en qua tijd maakt het niets uit. Trouwens, zolang er geen volle lijn staat op de rotonde ben je niet verplicht de suggestie op te volgen die op de baan staat beschreven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tato Bekijk BerichtenDat is dat rondpunt bij Gregory's, op de baan naar Zwartberg.
Daar rijd ik altijd rechts om naar Bree te gaan. Dan ben je nooit in fout, en qua tijd maakt het niets uit. Trouwens, zolang er geen volle lijn staat op de rotonde ben je niet verplicht de suggestie op te volgen die op de baan staat beschreven.
Als er pijlen staan op de grond moet je die volgen, ongeacht of het een volle of onderbroken witte lijn is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk BerichtenAls er pijlen staan op de grond moet je die volgen, ongeacht of het een volle of onderbroken witte lijn is...
Comment
-
Vanmorgen, ik reed op de Aalststraat (enfin, het verlengde ervan in Ename) in Oudenaarde, ook weer een asociale eikel tegengekomen. Ik reed op mijn teller tss de 50 en de 60 km/h, waar ik 50 mag, niemand voor mij, niemand achter mij. Zie ik ineens uit een zijstraat iemand komen. Die vond het nodig zich nog voor mij de weg op te schieten, om dan aan 30 km/h te gaan rijden om 200 meter verder terug naar links af te slaan. Had die gewoon vijf seconden gewacht, dan kon hij zo traag rijden als hij wou, zonder iemand op de zenuwen te werken. En dan moest ik ook niet remmen.
Echt een hatelijke baan trouwens. Behoorlijk breed, overal zone 50 (hier en daar ook 30) en constant auto's die zich voor jou de weg op schieten. Dus het bovenstaande is in feite maar een voorbeeldje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenVanmorgen, ik reed op de Aalststraat (enfin, het verlengde ervan in Ename) in Oudenaarde, ook weer een asociale eikel tegengekomen. Ik reed op mijn teller tss de 50 en de 60 km/h, waar ik 50 mag, niemand voor mij, niemand achter mij. Zie ik ineens uit een zijstraat iemand komen. Die vond het nodig zich nog voor mij de weg op te schieten, om dan aan 30 km/h te gaan rijden om 200 meter verder terug naar links af te slaan. Had die gewoon vijf seconden gewacht, dan kon hij zo traag rijden als hij wou, zonder iemand op de zenuwen te werken. En dan moest ik ook niet remmen.
Echt een hatelijke baan trouwens. Behoorlijk breed, overal zone 50 (hier en daar ook 30) en constant auto's die zich voor jou de weg op schieten. Dus het bovenstaande is in feite maar een voorbeeldje.
Ik heb echt moeite om mij er al aan 80 te houden, laat staan 50 !
Op die baan mocht je tot een paar jaar terug 90
Comment
-
Ergernis van de dag: arrogante politie-agent die mij bekeurt voor iets dat 'k niet zo goed snap.
Ik moest naar de Rogierlaan en reed naar Meiser...gps liet mij een afslagje in slaan, maar toen zag 'k dat 't niet juist was en reed ik terug op.
Ik denk dat daar een gebodsbord moet staan dat je rechts MOET inslaan. Soit, er kwam écht geen kat van links noch rechts dus ik heb niemand gehinderd en ik kon, had die kerel mij niet doen stoppen, naar de juiste straat rijden.
Echt zielig dat ze zich met zoiets bezighouden ipv nutterige zaken (zoals Molenbeek, Schaarbeek 's opkuisen).
Zie kaartje:
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenEcht zielig dat ze zich met zoiets bezighouden ipv nutterige zaken (zoals Molenbeek, Schaarbeek 's opkuisen).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenFlikken die iets nuttigs doen? Bestaat dat dan??'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenOp de rotonde staan geen pijlen, en de rotonde zelf is een rondgaande eenrichtingsweg met meerdere toe- en afritten. Da's niet compatibel met de borden of pijlen die er staan: in beide gevallen moet je rechts afslaan om de rotonde op te rijden, en rechts afslaan om ze terug af te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenKom, kom. Als er in koeien van letters op de weg staat geschilderd dat je voor richting X links moet houden en voor richting Y rechts (ik ken de situatie daar niet, maar ken wel een soortgelijk rond punt aan de op/afritten Halen van de E314), dan is het toch het beste en duidelijkste voor iedereen om dat gewoon ook te doen? Of het nu volgens de letter van de wet eigenlijk wel of niet echt verplicht is.
Het Meiserplein is geen gewoon kruispunt/rond punt Ik ben eigenlijk niet 100% zeker dat er wel een bord staat, maar ik zal mij wel vergissen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk BerichtenHet Meiserplein is geen gewoon kruispunt/rond punt Ik ben eigenlijk niet 100% zeker dat er wel een bord staat, maar ik zal mij wel vergissen
Comment
Comment