Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
    Eikels die hun lading verliezen of hun steengeruis niet goed vastleggen.
    Danku voor opnieuw schade aan mijn auto, deze maal een flinke ster in mijn ruit door overdreven veel steentjes die op de A12 liggen. (en ik hield mijn afstand nog express)

GVD
    Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
    Ook zo'n mooie barst in me voorruit. En ik reed volledig links en de vrachtwagen volledig rechts op een drievaksbaan.
    Als er in de toekomst nog iemand zo'n problemen heeft met steentjes die van 'n laadbak vallen mogen ze zeker en vast niet toestemmen dat, als de chauffeur aangesproken wordt, deze vraagt om het op uw formulier te zetten dat de steen van tussen zijn banden kwam gevlogen. (Zoals ik vele jaren geleden gedaan heb omdat, volgens hem, zijnen baas hem anders riskeerde buiten te smijten). Resultaat van mijn menslievende daad was dat ik zelf voor de kosten kon opdraaien omdat de chauffeur niet verantwoordelijk is voor wat dan ook vantussen zijn wielen/banden kan vliegen waar hij wel verantwoordelijk is als er iets van z'n laadbak valt. Die gast wist dat natuurlijk en speculeerde op mijn onwetendheid om zo alles van zijn gat te schudden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      Als er in de toekomst nog iemand zo'n problemen heeft met steentjes die van 'n laadbak vallen mogen ze zeker en vast niet toestemmen dat, als de chauffeur aangesproken wordt, deze vraagt om het op uw formulier te zetten dat de steen van tussen zijn banden kwam gevlogen. (Zoals ik vele jaren geleden gedaan heb omdat, volgens hem, zijnen baas hem anders riskeerde buiten te smijten). Resultaat van mijn menslievende daad was dat ik zelf voor de kosten kon opdraaien omdat de chauffeur niet verantwoordelijk is voor wat dan ook vantussen zijn wielen/banden kan vliegen waar hij wel verantwoordelijk is als er iets van z'n laadbak valt. Die gast wist dat natuurlijk en speculeerde op mijn onwetendheid om zo alles van zijn gat te schudden.
      Dit wist ik dus niet!! Echt dikke merci!! Ik leer echt dagelijks bij op deze forum

Comment

• Het feit dat jeugdige fietsers op het voetpad mogen fietsen…ken die regel niet 100% maar is daar geen leeftijdsbeperking op? En de snelheid dat die gastjes mogen maken?

In ieder geval heb ik vandaag terug een gezin van veel leed bespaard!

Zoals iedere dag moet ik, zoals ook vandaag, enkele malen per dag de uitrit van mijn zaak uit. Dat doe ik aan nog geen 2km/h wetende dat de voetpadfietsers mij en ik hen niet kunnen zien. En moet ik de neus van mijn lichte vracht op het voetpad rijden om zo die aansnellende rakkers te kunnen zien.
        Meerder malen heeft een fietser mijn wagen reeds, zij het rakelings, geraakt zoals ook weer vandaag!
        Moet er niet aan denken het lief gezichtje van het12 jarig meisje (denk ik) tegen mijn zijruit te zien kleven!
        Ook volwassenen durven mij zo verrassen en dat dan nog met enkele toffe tekens aangevuld met opbouwende “kréétiek”.

Wat zegt het verkeersreglement daar eigenlijk over?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk Berichten
          Het feit dat jeugdige fietsers op het voetpad mogen fietsen…ken die regel niet 100% maar is daar geen leeftijdsbeperking op? En de snelheid dat die gastjes mogen maken?

Zoals iedere dag moet ik, zoals ook vandaag, enkele malen per dag de uitrit van mijn zaak uit. Dat doe ik aan nog geen 2km/h wetende dat de voetpadfietsers mij en ik hen niet kunnen zien. En moet ik de neus van mijn lichte vracht op het voetpad rijden om zo die aansnellende rakkers te kunnen zien.
          Meerder malen heeft een fietser mijn wagen reeds, zij het rakelings, geraakt zoals ook weer vandaag!
          Moet er niet aan denken het lief gezichtje van het12 jarig meisje (denk ik) tegen mijn zijruit te zien kleven!
          Ook volwassenen durven mij zo verrassen en dat dan nog met enkele toffe tekens aangevuld met opbouwende “kréétiek”.

Ik weet niet waar je zit, maar zouden spiegels u niet kunnen helpen om uit te rijden?

Comment

Het feit dat jeugdige fietsers op het voetpad mogen fietsen…ken die regel niet 100% maar is daar geen leeftijdsbeperking op? En de snelheid dat die gastjes mogen maken?

Ik denk dat de geregeld is volgens wieldiameter...

Comment

• Snel ff gegoogled:

"Fietsers jonger dan 9 jaar mogen altijd op het voetpad en de verhoogde bermen rijden op voorwaarde dat de wielen een diameter hebben van ten hoogste 50cm, banden niet inbegrepen. Ze mogen de andere weggebruikers daarbij wel niet in gevaar brengen. Ze rijden dus best niet te snel en moeten in staat zijn om te remmen als er plots een hindernis opduikt."

Comment

• steenslag verhalen

Hallo allemaal,

ik vroeg me eigenlijk iets af. Niet dat ik het recent voor heb gehad ofzo maar ik lees er vaak over. We kennen allemaal de situati wel waar we achter iemand rijden, hetzij een tractor, vrachtwagen of een gewone aanhangwagen.

Steentjes, puin etc valt er vaak vanaf met als gevolg wat steenslag, een ster in de ruit of zelfs een hele barst! Ik ben zelf al eens een vrachtwagen tegengekomen op de e313 waar de kiuezel gewoon aan uitliep. Dat kijkgat in zijn laadklep was niet dicht. Je kan er niet langs door zonder onder vuur genomen te worden en er achter is ook geen optie want dat kiezel vligt nog lang naar omhoog...

Kan je eigenlijk die schade verhalen op degene die zijn lading verliest? Stel dat je bv een camera in de auto hebt liggen. Je bent als chauffeur toch ook verantwoordelijk voor het goed bevestigen van je lading?

Ik wil hier nu niet pietlullig gaan doen over elk steentje dat ergens afvalt. Ik heb er gewoon een hekel aan hoe sommigen (ook de gewone mat met de remorque) dingen vervoeren en hoeveel er niet afvalt. Zeker nu met de snoei in aantocht

Dus concreet;
                - ik rijd achter een slecht geladen remorque aan. Daar valt een dikke stok af die ik zo goed mogelijk ontwijk. Toch heb ik schade. Valt dit te verhalen op de bestuurder vand e remorque?

Dit voorbeeld heb ik zelf aan de hand gehad, stok in mn wielkast gevlogen wielkjast helemaal aan het barsten... De volgel is toch al lang vliegen maar gewoon voor in het vervolg

Comment

• Het ernstigste dat ik heb voorgehad:

- Iemand was een houtblok verloren, mijn voorganger rijdt erover (tussen de wielen), maar ik had het blok niet zien liggen, en ging er dus met het rechtervoorwiel over... resultaat: nieuwe velg, op eigen kosten natuurlijk...

- Mijn voorganger verliest opeens zijn reservewiel op een grote weg... Het is gelukkig onmiddellijk de kant in gegleden, niets geraakt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                    Ik weet niet waar je zit, maar zouden spiegels u niet kunnen helpen om uit te rijden?

Ik denk dat hij eerder een Phantom nodig heeft met zijdelingse camera's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                      Ik denk dat hij eerder een Phantom nodig heeft met zijdelingse camera's

misschien is zo een paal met een bolle spiegel wel handig. Dan kan je zien of er iets aankomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                        misschien is zo een paal met een bolle spiegel wel handig. Dan kan je zien of er iets aankomt
                        Dat bedoelde ik dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
                          Snel ff gegoogled:

"Fietsers jonger dan 9 jaar mogen altijd op het voetpad en de verhoogde bermen rijden op voorwaarde dat de wielen een diameter hebben van ten hoogste 50cm, banden niet inbegrepen. Ze mogen de andere weggebruikers daarbij wel niet in gevaar brengen. Ze rijden dus best niet te snel en moeten in staat zijn om te remmen als er plots een hindernis opduikt."
                          Bedankt voor de uitleg, meestal zijn het jongeren met volwaardige fietsen en aan normale fietssnelheid, LEVENGEVAARLIJK!!!!! Zelfs mijn klanten hebben er last van.
                          Ook maak er niemand die gasten duidelijk wat er mag en niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                          Spiegels zouden inderdaad een oplossing kunnen bieden. Maar daar is weinig of geen plaats voor, zal het toch eens aanvragen.

Comment

alleen ruitenwissers vooraan de wagen zijn verplicht. op de zijruit niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
                              Hallo allemaal,

ik vroeg me eigenlijk iets af. Niet dat ik het recent voor heb gehad ofzo maar ik lees er vaak over. We kennen allemaal de situati wel waar we achter iemand rijden, hetzij een tractor, vrachtwagen of een gewone aanhangwagen.

Steentjes, puin etc valt er vaak vanaf met als gevolg wat steenslag, een ster in de ruit of zelfs een hele barst! Ik ben zelf al eens een vrachtwagen tegengekomen op de e313 waar de kiuezel gewoon aan uitliep. Dat kijkgat in zijn laadklep was niet dicht. Je kan er niet langs door zonder onder vuur genomen te worden en er achter is ook geen optie want dat kiezel vligt nog lang naar omhoog...

Kan je eigenlijk die schade verhalen op degene die zijn lading verliest? Stel dat je bv een camera in de auto hebt liggen. Je bent als chauffeur toch ook verantwoordelijk voor het goed bevestigen van je lading?

Ik wil hier nu niet pietlullig gaan doen over elk steentje dat ergens afvalt. Ik heb er gewoon een hekel aan hoe sommigen (ook de gewone mat met de remorque) dingen vervoeren en hoeveel er niet afvalt. Zeker nu met de snoei in aantocht

Dus concreet;
                              - ik rijd achter een slecht geladen remorque aan. Daar valt een dikke stok af die ik zo goed mogelijk ontwijk. Toch heb ik schade. Valt dit te verhalen op de bestuurder vand e remorque?

Dit voorbeeld heb ik zelf aan de hand gehad, stok in mn wielkast gevlogen wielkjast helemaal aan het barsten... De volgel is toch al lang vliegen maar gewoon voor in het vervolg

Comment

• Heb ook eens iets bijna gelijkaardig meegemaakt. Kwam van de parking van een tuincenter hetwelk op een drukke baan gelegen is, met een fietspad langs weerszijden. Bij het buitenrijden van de poort is er links volledige zichtbaarheid over de rijweg inclusief het fietspad, langs rechts is er evenwel een hoge haag welke het zicht op de rechterkant van de weg volledig belemmert maar vermits de baan dermate gemaakt is dat er eerst een breed fietspad is en dan een parkeerstrook en er dus plaats genoeg is om zonder gevaar toch op de baan te komen, reeds vanaf het fietspad heeft men een volledig zicht op rechts, dus men kan vanaf die plek alles goed overzien, zowel links als rechts. Natuurlijk kwam er op het voor haar linker fietspad een onnozel kieken met hare fiets aangereden en zat er een ander kieken vanachter op de bagagedrager, en maar lachen en giechelen. Ik reed erg traag niettegenstaande er van rechts normaal niks mag komen, het was dus geen kwestie van op het nimmertje gemist of zo maar voor hetzelfde geld komt er iemand "gepresseerd" van die parking met alle gevolgen vandien....

Comment

• Nu het toch over fietsers gaat, gisteren ook een drama op het nippertje kunnen vermijden. Een baan waar je 70 mag, met links en rechts fietspaden. Ik nader 2 jonge fietsers (ik gok een jaar of 10) die mooi op het fietspad rijden. Als ik ze bijna inhaal probeert de linkse één of andere "move" uit waardoor hij totaal zijn evenwicht verliest en op de baan op zijn gezicht valt. Ik kon hem nog net ontwijken, gelukkig dat er geen tegenligger kwam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    Heb ook eens iets bijna gelijkaardig meegemaakt. Kwam van de parking van een tuincenter hetwelk op een drukke baan gelegen is, met een fietspad langs weerszijden. Bij het buitenrijden van de poort is er links volledige zichtbaarheid over de rijweg inclusief het fietspad, langs rechts is er evenwel een hoge haag welke het zicht op de rechterkant van de weg volledig belemmert maar vermits de baan dermate gemaakt is dat er eerst een breed fietspad is en dan een parkeerstrook en er dus plaats genoeg is om zonder gevaar toch op de baan te komen, reeds vanaf het fietspad heeft men een volledig zicht op rechts, dus men kan vanaf die plek alles goed overzien, zowel links als rechts. Natuurlijk kwam er op het voor haar linker fietspad een onnozel kieken met hare fiets aangereden en zat er een ander kieken vanachter op de bagagedrager, en maar lachen en giechelen. Ik reed erg traag niettegenstaande er van rechts normaal niks mag komen, het was dus geen kwestie van op het nimmertje gemist of zo maar voor hetzelfde geld komt er iemand "gepresseerd" van die parking met alle gevolgen vandien....

Ik heb zo eens rond mijn 12 jaar op de motorkap van een auto gelegen omdat ik links op het fietspad reed, er een auto stond aan een zijstraat en het ogenblik dat ik voor die auto doorrijd deze persoon vertrekt. Buiten wat hechtingen in mijn hoofd en permanent brain damage viel het nog wel mee

Comment

• Beetje off-topic maar:

Moet zeggen dat ik nu meer dan ooit stil sta wat de gevolgen zouden kunnen zijn mocht er een fietser met het hoofd frontaal op mijn wagen botsen!
                                      Dit gezegd zijnde omdat mijn beste vriend sinds donderdagavond in een kunstmatige coma gehouden wordt na een soortgelijkaardig ongeval, zij het op de openbare weg, wegenwerken te Gent aan slechts +/- 35 km/h en dat met een scooter.
                                      De gevolgen van de frontale klap op het hoofd, schedel volledig in twee gebroken, neus, kaakbeenderen, hersenbloedingen …reeds twee schedelboringen gehad, zijn niet te overzien.
                                      Momenteel is hij nog altijd in levensgevaar, hopelijk komt het goed en dan nog een zéér lange revalidatie periode, en dat allemaal door een klap op het hoofd aan een kleine 35 km/h ok die fietsende rakkers (volwassenen) halen waarschijnlijk die snelheden niet maar toch…moet er niet aan denken!
                                      Last edited by ; 06/04/2009, 12:17.

Comment

• Wow dat is de moeite.
                                        Had hij een helm aan??

(ps verander die "opdat" eens in "omdat", nu komt het nogal raar over )

Comment

• [quote]
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Wow dat is de moeite.
                                          Had hij een helm aan??
                                          Ja, een zomerhelm maar die is door een onbekende reden afgeraakt.

Comment

Working...
                                          X