Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mensen die 't op een overvolle parking nóg kunnen vinden om twee plaatsen in te nemen, om zo toch maar niet dicht langs iemand geparkeerd te moeten staan.
    Deze morgen rond 9u30 arriveer ik op de parking van d'unief, en omdat 't verkiezingsperiode gaat worden, is er een grote tent op de parking gezet -> ca. 50 plaatsen weg. 50 plaatsen die blijkbaar hard worden gemist, getuige mijn zoektocht naar een plaatsje deze morgen en de vele in de berm geparkeerde wagens (maar daar begin ik niet aan, da's goed om uw banden op stuk te rijden, zo'n borduren). Uiteindelijk zie ik een SLK'tje geparkeerd staan, geparkeerd over twee parkeerplaatsen heen, waarvan één de eerste/laatste plaats bij de borduur is. Omdat de SLK meer plaats inneemt in de tweede parkeerplek dan in de eerste, heb ik mijn stuurmanskunsten nog 's bovengehaald en mijn auto in 't plekje langs de borduur gewrongen. Ik kon mooi uitstappen (ah ja, langs de borduur en al )... hoe de eigenaar van de SLK het gedaan heeft... geen idee. 'ie Had maar gelijk iedereen gebruik moeten maken van één parkeerplaats, vind ik.
    Ik vind dat dus geen manieren. Dat je dat wilt doen als er parkeerplaatsen genoeg zijn, daar heb ik alle begrip voor, maar als elk vrijgekomen plekje diréct terug ingepalmd wordt... neen, dan vind ik 't niet kunnen.

-edit-
    En er is ook al twee dagen een plaatsje ingenomen door een zilverkleurige Saab 9000 met een platte achterband.
    Precies van iemand die geen reservewiel kan opleggen of zo.
    Last edited by sibi; 21/04/2009, 23:46.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Linksrijders. Nog maar eens. Sommige mensen snappen het toch echt niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk Berichten
        Linksrijders. Nog maar eens. Sommige mensen snappen het toch echt niet...
        Middenvakkers dan?

Vannacht de E19 gedaan, voor de zoveelste keer... De snelweg is zo goed als leeg en toch rijdt praktisch alles en iedereen in't midden. Why oh why?
        1991 BMW E30 318is

Comment

• in de gietende regen of bij nachtelijke tripjes durf ik me ook wel op het middenvak placeren.
          minder aquaplanning en kans op onverwachte putten door overladen vrachtwagens en perfect onderhouden wegen.
          wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
            Middenvakkers dan?

Vannacht de E19 gedaan, voor de zoveelste keer... De snelweg is zo goed als leeg en toch rijdt praktisch alles en iedereen in't midden. Why oh why?
            Omdat je daar op het rechtse vak zeeziek wordt

Comment

• Een uur geleden in sint-truiden...in het midden van het stad...meneer de agent zet zijn vw busje in het midden van een kruispunt met de lichtshow aan...iedereen moet er om rijden...en al rap zit het verkeer bijna potvast...
              Bleek dat de agent iemand opschrijft...maar ondertussen had hij meer als plaatsgenoeg om een zijdelingse straat in te rijden, waardoor iedereen makkelijk het kruispunt kan voorbijrijden...
              Sommige flikke(rs) maken er toch wel misbruik van ze...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                Mensen die 't op een overvolle parking nóg kunnen vinden om twee plaatsen in te nemen, om zo toch maar niet dicht langs iemand geparkeerd te moeten staan.
                Deze morgen rond 9u30 arriveer ik op de parking van d'unief, en omdat 't verkiezingsperiode gaat worden, is er een grote tent op de parking gezet -> ca. 50 plaatsen weg. 50 plaatsen die blijkbaar hard worden gemist, getuige mijn zoektocht naar een plaatsje deze morgen en de vele in de berm geparkeerde wagens (maar daar begin ik niet aan, da's goed om uw banden op stuk te rijden, zo'n borduren). Uiteindelijk zie ik een SLK'tje geparkeerd staan, geparkeerd over twee parkeerplaatsen heen, waarvan één de eerste/laatste plaats bij de borduur is. Omdat de SLK meer plaats inneemt in de tweede parkeerplek dan in de eerste, heb ik mijn stuurmanskunsten nog 's bovengehaald en mijn auto in 't plekje langs de borduur gewrongen. Ik kon mooi uitstappen (ah ja, langs de borduur en al )... hoe de eigenaar van de SLK het gedaan heeft... geen idee. 'ie Had maar gelijk iedereen gebruik moeten maken van één parkeerplaats, vind ik.
                Ik vind dat dus geen manieren. Dat je dat wilt doen als er parkeerplaatsen genoeg zijn, daar heb ik alle begrip voor, maar als elk vrijgekomen plekje diréct terug ingepalmd wordt... neen, dan vind ik 't niet kunnen.

-edit-
                En er is ook al twee dagen een plaatsje ingenomen door een zilverkleurige Saab 9000 met een platte achterband.
                Precies van iemand die geen reservewiel kan opleggen of zo.

eventjes wat info voor jou. ik heb een wagen met deuren van bijna 1meter breed.
                ik zou graag nog een beetje deftig kunnen uitstappen op een parking van de gb.
                trouwens zet ik me op 1 parkeerplaatsje, dan zijn er altijd snullen die zo dicht tegen mijn wagen staan dat ze de verf eraf schrapen als ze eruit rijden ( is al eens gebeurd )
                of hun deuren openen tegen mijn deur ( heb al 2 deukjes zitten daardoor ). dus ik durf ook wel eens 2 parkeerplaatsen innemen, en ls men niet oppast en men pakt mij op een slechte dag ben ik zo associaal om er zelfs 3 in te nemen. ( maar dat komt maar zelden oor )

nu ff mijn irritatie van de dag.
                renault vel satis 3.0DCI turbo met kapotte automatische 6 vitessen versnellingsbak.
                ik doe op dit moment stage bi autrac ( revisie automatische bakken )
                anyway, zoon rommel renault , er is geen ander woord voor. is zo bij elkaar gepropt. dat je.
                zowat alles moogt verwijderen dat in de motorkap zit, om dan eindelijk te beginnen aan de boite, eruit te halen , wat trouwens ook geen lachertje is.
                ge kunt ni geloven op wa voor rotplaatsen renault bouten plaats en zelfs sensoren.

al 2 dagen bezig om die boite eronderuit te krijgen, ze ligt nu eindelijk klaar voor te reviseren.

als je weet dat men bij een bmw x3 of x5 op nog geen 3u tijd de boite eronderuithaalt
                ( en dan heb je er lang over gedaan )

doet er mij aan denken , mensen, koop niks europees met 3.0 v6 turbo motoren en voorwielaandrijving. daar valt nu eens NIET aan te werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  eventjes wat info voor jou. ik heb een wagen met deuren van bijna 1meter breed.
                  ik zou graag nog een beetje deftig kunnen uitstappen op een parking van de gb.
                  trouwens zet ik me op 1 parkeerplaatsje, dan zijn er altijd snullen die zo dicht tegen mijn wagen staan dat ze de verf eraf schrapen als ze eruit rijden ( is al eens gebeurd )
                  of hun deuren openen tegen mijn deur ( heb al 2 deukjes zitten daardoor ). dus ik durf ook wel eens 2 parkeerplaatsen innemen, en ls men niet oppast en men pakt mij op een slechte dag ben ik zo associaal om er zelfs 3 in te nemen. ( maar dat komt maar zelden oor )
                  De nadelen van een auto moeten voor u zijn, niet voor de medeweggebruikers. Lijkt me logisch. Maar uw kar is toch veel te breed om er samen twee plekjes mee in te nemen, dus bij u zou ik 't ook niet (kunnen) doen.
                  Ik heb ook al ontieglijk veel parkeerblutsjes en krasjes in mijn auto zitten... maar daarom ga ik toch niet die zeldzame parkeerplaats voor anderen mee innemen ? Dat jij twee, of zelfs drie, plaatsen inneemt, daar heb ik totaal geen problemen mee, zolang anderen elders nog 'n plaatsje kunnen vinden. Maar zoals 't gisteren aan d'unief was, neen, dan moet je zelf ff beseffen dat 't in zo'n situatie gewoonweg _niet_ kan. Iemand anders moet toch geen parkeerrijen _blijven_ afgaan omdat jij 't nodig vindt twee plaatsen in te nemen ?
                  Just my 2 cents.
                  Life's too short. Not to. Live it.
                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Twee plaatsen innemen trekt net agressie aan... Je wil een deukje in je deuren vermijden, en het risico lopen dat een lowlife je dan maar een hele kras trekt van voor tot achter?

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit last heb gehad van parkeerschade. Echt speciaal parkeren doe ik daar niet voor, dus zal ik wel geluk hebben met het volk rondom me, en ook weer voeling met 'veligere' parkeerplaatsen (bv een plaats waar maar aan 1 kant auto's naast kunnen parkeren, zodat je erg kort bij de rand kan parkeren en zo jezelf ruimte kan geven, of parkeren op moeilijke plekken vlakbij betonnen pilaren waar niemand kort bij durft).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Ik kan me niet herinneren dat ik ooit last heb gehad van parkeerschade. Echt speciaal parkeren doe ik daar niet voor, dus zal ik wel geluk hebben met het volk rondom me,
                      Idd. De auto van mijn vriendin die elke dag op de parking van haar werk staat, al 3 deukjes in de deuren. Kar is nog geen jaar oud

en ook weer voeling met 'veligere' parkeerplaatsen (bv een plaats waar maar aan 1 kant auto's naast kunnen parkeren, zodat je erg kort bij de rand kan parkeren en zo jezelf ruimte kan geven, of parkeren op moeilijke plekken vlakbij betonnen pilaren waar niemand kort bij durft).
                      Ik probeer er ook op te letten, of gewoon superver gaan staan. Maar dan ga je zien dat je altijd eoa OETLUL hebt die naast je komt parkeren, hoewel er nog 30 plaatsen in diezelfde rij vrij zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        an
                        Dat is toch simpel ? Ipv de landelijke rust te verstoren met claxongeluiden gewoon met uw knokkels ne keer goed op uw voorruit kloppen, als ge dan zo'n meter achter hen rijd dan horen ze dat net zo goed als 'n claxon. Ik was nog zinnens van, al passerende, te zeggen dat ze, moesten ze zó goed zijn als ze zelf denken, ze wel ergens tussen Parijs en Roubaix zouden gezeten hebben ipv. hier in België den aap uit te hangen. (Was op zondag middag dat dit alles gebeurde).
                        Beetje gefrustreerd ? En dat terwijl uw stilaan gezegende leeftijd toch voor een bezadigd gemoed zou moeten zorgen...

Leven en laten leven Willie ! Geldt trouwens voor iedereen die zich ergert...

Comment

• De oetlul die me vanmorgen ramde terwijl ik achterwaarts inparkeerde op de parkeerplaats van school.

Ik rem mooi af, meneer volgt me gewoon, ik steek hem kalm in achteruit en zet me erin en terwijl ik net overdraai besluit ie tegen mij te rijden. Achterwaarts inparkeren is verplicht, dus ie kon het wel geweten hebben. Dan zat ie ook nog eens teken te doen nr mij... Ollanders, pfff...

Gelukkig is er niets speciaals aan mijn auto, alez, toch nx wat ik er niet kan uitpoetsen. Hij had geluk dat ik dees week niet met de Def ben, er ging wat meer schade aan zijn koekblik zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            als je weet dat men bij een bmw x3 of x5 op nog geen 3u tijd de boite eronderuithaalt
                            ( en dan heb je er lang over gedaan )

Vraagje: een X3 3.0d automaat en manueel wegen ongeveer evenveel (amper 10 kg verschil ofzo). Hoe komt dit eigelijk? Ik dacht dat een automaat een pakje meer weegt dan een simpele manuele versnellingsbak?
                            Of komt het omdat die manuele zesbak erg robust is en versterkt is geweest om die krachten aan te kunnen (500 nm)?

Comment

• om die op papier dezelfde waardes te kunnen meegeven ?

Comment

• gatplakkers

Comment

• vandaag bij de praxis,

ik parkeer de auto. 1 vak naast mij leeg.
                                  komt er een oud verwend wijf met een kleine Fiat Uno naast mij parkeren. terwijl ik net de motor uit zet na wat rommelen hoorde ik een harde klap.....haar passagier achte het zonodig om haar deur tegen mn oude wagen aan te smijten...en terwijl ze dat deed, keek ze met een boze blik naar mij en stapte zonder wat te zeggen uit.
                                  ik raampje naar beneden, en vroeg haar waar dit ver%$%^me nodig voor was......
                                  zegt ze...: "ach is toch maar een oude auto"
                                  had ze beter niet moeten zeggen, want de deur van een volvo 740 komt veel harder aan als zo een koekblikje genaamd UNO......
                                  denk dat ze gelijk de deur kon laten vervangen.
                                  en opeens begon de bestuurster mij voor alles en nog wat uit te schelden

ze zou mijn kenteken noteren en haar man laten zien....."zodat ik eens goed word aangepakt" .............brrrrrrrrr

naja. nederlanders en auto's........alsof de nederlander de PEST heeft uitgevonden

ik haat oude wijfen!!!!! (zeker als ze nederlands zijn)

bas (een Nederlander die zich schaamt om een nederlander te zijn)

Comment

• WTF. Mensen die zo gooien met de deuren en dan niets laten weten
                                    Of nadien achterbaks doen dat het maar een oude auto is!!!

Als ik te weinig plaats heb dan kruip ik gewoon via de koffer erin .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                      WTF. Mensen die zo gooien met de deuren en dan niets laten weten
                                      Of nadien achterbaks doen dat het maar een oude auto is!!!

Als ik te weinig plaats heb dan kruip ik gewoon via de koffer erin .
                                      als die oude zo door ging met schelden kroop ze ergens anders in..... maar beslist geen kofferbak

Comment

• Op een zonnige dag als vandaag komen de smurfkes wel erg vroeg uit hun paddestoelen gekropen.
                                        Ik reed vanmorgen met de fiets naar het werk (moest in het centrum van A zijn, dus via Borgerhout). Ik was ondertussen aan het bellen met ne maat van mij.
                                        In de verte wandelt een politiesmurf op het voetpad naast het fietspad. Als ik dichterbij kom, wijkt hij van zijn lijn af en stapt het fietspad op.
                                        Ik stuur bij om er niet op te knallen, maar hij wijkt mee uit. Ik stop dus.
                                        "Gsm'en op de fiets mag ook ni".
                                        "Ah, okee".
                                        "En ge ziet dat da gevaarlijk is, want ge week van uw lijn af"
                                        "Dat was omdat u het fietspad opwandelde"
                                        "Identiteitskaart alstublieft, u krijgt volgende week de boete thuis"

Ik heb dan maar gezwegen om het niet erger te maken...

Chance dat er in Borgerhout geen dringendere zaken te controleren zijn (ik noem maar wat, wrakken die met valse platen en zonder verzekering/keuring via de trambedding voorbijknallen tegen 100 per uur).
                                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Sja, Elio, nu moet ik de eerste fietser nog tegenkomen die al bellend een voorrangnegatie begaat, bijna door mij of anderen in friet wordt gereden en vervolgens mea culpa slaat...

Comment

Working...
                                          X