Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
    waarom wonen jullie toch zo ver weg, 't zou al wat helpen

Iedereen die de verkeersregels samen gooien in een stad met een muur rond. En al de rest in de rest van het land.
    Welke stad zou dat kunnen zijn. Alleszins niets dat groter is dan, laat ons zeggen, Oudenaarde.

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      Goh als een agent iemand een duidelijke overtreding ziet begaan, vind ik het niet meer dan normaal dat hij een pv opstelt. Da's zijn job he. Wat die prioriteiten betreft, het is nu ook niet dat ze achter elke hoek staan om gsm'ende fietsers te betrappen. Je hebt gewoon pech dat je hem toevallig tegenkwam
      jullie krijgen van mij allebei gelijk
      ik ben er zeker van dat in borgerhout idd onverzekerde wagens rondrijden en auto's die op minder dan 5 meter van een zebrapad ofzo staan

zoals overal trouwens

Comment

• Moest vanmiddag een trein halen. Vlak voor het station loopt een weg die ik moet oversteken, een gewone baan met 1 vak in elke richting. Geen auto's te zien op die weg, behalve een bus die mijlen ver weg is.

Op het midden van het zebrapad staat een vrouwelijke agente, met haar armen naast haar horizontaal uitgestrekt, dwars op het zebrapad. Er mocht dus niemand oversteken. Nochtans, opnieuw, was er geen auto in mijlen te bespeuren, behalve die bus, die er nog minstens 40 seconden over zou doen om tot aan het korte zebrapad te geraken. Ik steek dus over, aangezien mijn trein binnen de twee minuten zou gaan vertrekken.

Agente: HE, STOP!!! zie je niet dat je niet mag oversteken? je negeert een politiebevel en dat is een zware overtreding
        ik: sorry, ik wist niet dat u een politieagent was, dit is een zebrapad, er komt niemand af en ik moet een trein halen
        agente: je moet juist niets, het enige wat je moet is doen wat ik zeg. je keert nu terug van waar je kwam en je wacht met oversteken tot ik het zeg

heb mij geëxcuseerd en ben doorgewandeld terwijl ze me nabrulde, ik ga mijn trein niet missen omdat iemand geilt op een beetje macht
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Huh? Te voet? Die zou ook ferm m'n rug op kunnen. Mag je nog niet meer lopen waar je wil...

Comment

• op het kruispunt van de noorderlaan, een der ongelooflljkste verkeerassen van vlaanderen oefenen ze ook vaak

mag het een troost zijn
            maar ze doen dat goed, veel volk wordt er getraind, denk ik dan maar zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
              vraag eens aan de gemiddelde borgerhoutenaar waar de politie zich mee bezig zou moeten houden volgens hen.

Gsm'ende fietsers!

Zeker als ze nadien nog wat komen zeuren op een forum.

Eerlijk gezegd ben ik "er zijn toch belangrijkere dingen waar de politie zich mee moet bezig houden" een beetje beu gehoord.

Er is altijd (hopelijk ) nog iets "erger" dan de overtreding waarop je wordt betrapt. En dáár zou de politie zich mee moeten bezig houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                Huh? Te voet? Die zou ook ferm m'n rug op kunnen. Mag je nog niet meer lopen waar je wil...

Ga jij maar wat op de autostrade lopen, dan.

Natuurlijk moet je je ook te voet aan de verkeersregels houden, en dus ondermeer stoppen voor een rood verkeerslicht en je schikken naar de bevelen van een bevoegd persoon.

Comment

• Gisteren weer zo ne gepensioneerde fooraap die het principe van ritsen niet begrepen heeft.
                  2 rijvakken en wat verder een versmalling, dus ik zeg tegen mijn vriendin "rij maar over het 2e vak, iedereen staat hier op da eerste vak te schilderen afgezien van een paar lui die het wel gesnapt hebben". Zo gezegd zo gedaan, tot ongeveer 100 meter van de versmalling, ene met ne peugeot 406 met een nummerplaat met 1 letter die zich gewoon voor ons gooit en de boel blokkeert, gesticulerend dat we maar achter hem moeten blijven .... Op zo een momenten vind ik het spijtig dat ik niet rijd. Op een gegeven moment gaan we dus naar rechts achter hem (hij ook naar rechts), komt er een TT aangepeerd op dat tweede vak, waarop hij zich natuurlijk direct terug naar links gooit om die gast tegen te houden. Ik zei nog tegen mn vriendin dat ze er van moest profiteren om hem rechts voorbij te rijden daar hij toch helemaal links zat (en rechts was nog een pechstrook indien we toch moesten uitwijken), maar ze wou niet.

Wat een pummel die gast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Gisteren weer zo ne gepensioneerde fooraap die het principe van ritsen niet begrepen heeft.
                    2 rijvakken en wat verder een versmalling, dus ik zeg tegen mijn vriendin "rij maar over het 2e vak, iedereen staat hier op da eerste vak te schilderen afgezien van een paar lui die het wel gesnapt hebben". Zo gezegd zo gedaan, tot ongeveer 100 meter van de versmalling, ene met ne peugeot 406 met een nummerplaat met 1 letter die zich gewoon voor ons gooit en de boel blokkeert, gesticulerend dat we maar achter hem moeten blijven .... Op zo een momenten vind ik het spijtig dat ik niet rijd. Op een gegeven moment gaan we dus naar rechts achter hem (hij ook naar rechts), komt er een TT aangepeerd op dat tweede vak, waarop hij zich natuurlijk direct terug naar links gooit om die gast tegen te houden. Ik zei nog tegen mn vriendin dat ze er van moest profiteren om hem rechts voorbij te rijden daar hij toch helemaal links zat (en rechts was nog een pechstrook indien we toch moesten uitwijken), maar ze wou niet.

Wat een pummel die gast
                    Van zo'n gasten krijg ik het vliegend schijt. Die onnozele moraalridders moesten ze ook eens beboeten. Ze verminderen de capaciteit en begaan in mijn ogen een vorm van ordeverstoring.

Oh ja, aan de bomma met hare Cinquecento om 9 uur 's avonds tegen 75 op het middenvak uit de Kenndytunnel. Goe bezig. Laat de kinderen maar al oefenen met zeggen hoe voorzichtig ze wel niet reed, en wat voor wegpiraten hun lieve bomma van de weg hebben gemaaid.
                    1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                      in de vooravond was ik op stap met de kids en de fiets om ze wat wegwijs te maken in het verkeer , op een bepaald moment valt mijn zoontje bij het oversteken met zijn fiets ..
                      ik stap af en gooi mijn fiets langs de kant om mijn zoon samen met zijn fiets op te rapen en langs de kant te gaan want in de verte kwamen auto's af aan een zo te zien deftige snelheid ,
                      er vlammen ons daar 2 auto's voorbij ( zone 50 )
                      we stonden nog niet volledig op het voetpad dus ik kan je verzekeren dat het schrikken was hoor om die auto's zo rakelings langs uw neus te zien passeren ,
                      de 1ste auto was een E46 en de 2de een Golf III
                      we stappen terug op onze fiets en rijden verder en een straat of 2 verder in de wijk waar we doorrijden staan die beide auto's geparkeerd met de bestuurders ernaast .
                      ik stop om er hun attent op te maken dat ze ...
                      1 - wel zeer snel reden
                      2 - mijn zoon was gevallen en op straat lag
                      beginnen ze zich wel niet vijandig op te stellen zeker

ik wist niet direkt wat gedaan , ik kon daar toch geen ruzie uitlokken waar mijn kids bijstonden he ?

zegt dienen ene , heb je iets tegen BMW's misschien ?
                      ik zeg zeker niet want ik rij zelf met 1 , maar ik had direkt het gevoel dat ze gewoon ruzie wilden maken en heb mijn verstand gebruikt en samen met mijn kids naar huis gegaan ,

thuis gekomen ben ik wel eens terug gaan kijken of ze daar nog stonden maar ze waren weg
                      Mensen... het is me toch een klote ras eigenlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten

thuis gekomen ben ik wel eens terug gaan kijken of ze daar nog stonden maar ze waren weg
                        je roots kwamen boven?
                        wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Gisteren weer zo ne gepensioneerde fooraap die het principe van ritsen niet begrepen heeft.

Wat een pummel die gast
                          Belgen en ritsen, het wordt nooit wat . Ik ben ooit zo een opaatje tegengekomen die 3000m voor de versmalling de boel op het linkervak al aan het blokkeren was. Na veel getoeter en gebaar ging hij uiteindelijk opzij. En dan heb ik het nog niet over de verschillende keren dat ik bijna de middenberm ingeramd werd door dat soort randdebielen.

Gisteren nog nam ik zo de oprit naar de Antwerpse Ring in Berchem, die begint met twee rijstroken maar na 200m of zo vervalt de rechterrijstrook. Ik rij op de rechterrijstrook, mijn voorligger rijdt netjes tot op het einde van de versmalling en voegt in, ik wil hetzelfde doen en mooi ritsen (ik laat dus 1 voertuig voorgaan, hoewel ik er wettelijk gezien wel voorrang van rechts heb) maar de bestuurster van de Opel Corsa waarvoor ik wilde invoegen houdt halsstarrig het gat dicht en gaat zowat tegen de bumper van haar voorligger rijden. Ze had geluk dat ik even geen zin had in verzekeringsgedoe en tijdverlies door ongevalspapieren in te vullen. Strafste van al is: even verderop waar de rechterrijstrook nog eens 2 keer wegvalt doet ze zelf identiek hetzelfde, dus ze is nog eens hypocriet ook (of beter gezegd dik egoïstisch)
                          AutoMinded.be

Comment

• Ik ben zo eens bijna van de baan gereden door een vrachtwagen, dat was ook schrikken

Comment

Belgen en ritsen, het wordt nooit wat . Ik ben ooit zo een opaatje tegengekomen die 3000m voor de versmalling de boel op het linkervak al aan het blokkeren was. Na veel getoeter en gebaar ging hij uiteindelijk opzij. En dan heb ik het nog niet over de verschillende keren dat ik bijna de middenberm ingeramd werd door dat soort randdebielen.

Gisteren nog nam ik zo de oprit naar de Antwerpse Ring in Berchem, die begint met twee rijstroken maar na 200m of zo vervalt de rechterrijstrook. Ik rij op de rechterrijstrook, mijn voorligger rijdt netjes tot op het einde van de versmalling en voegt in, ik wil hetzelfde doen en mooi ritsen (ik laat dus 1 voertuig voorgaan, hoewel ik er wettelijk gezien wel voorrang van rechts heb) maar de bestuurster van de Opel Corsa waarvoor ik wilde invoegen houdt halsstarrig het gat dicht en gaat zowat tegen de bumper van haar voorligger rijden. Ze had geluk dat ik even geen zin had in verzekeringsgedoe en tijdverlies door ongevalspapieren in te vullen. Strafste van al is: even verderop waar de rechterrijstrook nog eens 2 keer wegvalt doet ze zelf identiek hetzelfde, dus ze is nog eens hypocriet ook (of beter gezegd dik egoïstisch)
                              Euh voorrang van rechts? Even je wegcode opfrissen vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Ik ben zo eens bijna van de baan gereden door een vrachtwagen, dat was ook schrikken
                                Ja dat heb ik ook eens voorgehad, ik rij rustig links schiet er ineens een vrachtwagen vanop de rechterrijstrook terwijl ik er al zo goed als naast hing Nadien begon hij ook nog eens keihard te bumperkleven tot hij ineens te dicht kwam en mijn bumper aantikte. Aan de kant dus, politie erbij gehaald, ik doe mijn verhaal waarna de vrachtwagenchauffeur een scheldtirade begint af te steken over hoe die klootzakken van automobilisten altijd maar voorsteken etc., enfin duidelijk een gefrustreerd typetje. De agenten hebben hem dan wel duidelijk op zijn plaats gezet door te zeggen dat hij 1. links niks te zoeken had omdat er een inhaalverbod voor vrachtwagens was aan de versmalling 2. hij de file zo alleen maar langer maakte 3. hijzelf dik in fout was door te bumperkleven en mij aan te rijden. Hij stond wel effe met zijn mond vol tanden toen
                                AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                  Euh voorrang van rechts? Even je wegcode opfrissen vrees ik.
                                  Doe dat dan maar eerst zelf ... Bij het wegvallen van de rechterrijstrook heeft degene die de rechterrand van de rijbaan volgt voorrang. Er is cassatierechtspraak genoeg rond dit onderwerp, ook in dit topic te vinden.

Hof van Cassatie - 24/11/2000 - Rolnummer C990341N

De meest rechts rijdende bestuurder, die ingevolge de aangebrachte signalisatie verplicht is zich met zijn voertuig van de wegvallende rechterrijstrook in de voor hem links gelegen rijstrook te bewegen,geniet voorrang door doorgang;

in die omstandigheden maakt het uitwijken naar links van deze bestuurder, die in die rijbeweging steeds zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan blijft, geen verandering van rijstrook of maneuver uit .
                                  Last edited by janvkn; 24/04/2009, 13:08.
                                  AutoMinded.be

Comment

Ja dat heb ik ook eens voorgehad, ik rij rustig links schiet er ineens een vrachtwagen vanop de rechterrijstrook terwijl ik er al zo goed als naast hing Nadien begon hij ook nog eens keihard te bumperkleven tot hij ineens te dicht kwam en mijn bumper aantikte. Aan de kant dus, politie erbij gehaald, ik doe mijn verhaal waarna de vrachtwagenchauffeur een scheldtirade begint af te steken over hoe die klootzakken van automobilisten altijd maar voorsteken etc., enfin duidelijk een gefrustreerd typetje. De agenten hebben hem dan wel duidelijk op zijn plaats gezet door te zeggen dat hij 1. links niks te zoeken had omdat er een inhaalverbod voor vrachtwagens was aan de versmalling 2. hij de file zo alleen maar langer maakte 3. hijzelf dik in fout was door te bumperkleven en mij aan te rijden. Hij stond wel effe met zijn mond vol tanden toen
                                    Zalig.

Zou ik in feite ook wel eens willen meemaken. Op mijn achterbumper zitten wat strepen en een putje, dus ik zou het wel leuk vinden om hem gratis te mogen laten herspuiten of zelfs gewoon een nieuwe te krijgen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Zalig.

Zou ik in feite ook wel eens willen meemaken. Op mijn achterbumper zitten wat strepen en een putje, dus ik zou het wel leuk vinden om hem gratis te mogen laten herspuiten of zelfs gewoon een nieuwe te krijgen.
                                      Er zaten heel kleine barstjes in de lak, nauwelijks te zien met het blote oog. Ik inspecteer mijn bumper samen met die agent en zeg: oh blijkbaar is er niet zoveel van te zien, zegt die agent: jawel, kijk hier heb je een paar barstjes, ik zou dat laten herstellen hoor! Ik heb uiteindelijk een volledig nieuwe achterbumper gekregen
                                      AutoMinded.be

Comment

Er zaten heel kleine barstjes in de lak, nauwelijks te zien met het blote oog. Ik inspecteer mijn bumper samen met die agent en zeg: oh blijkbaar is er niet zoveel van te zien, zegt die agent: jawel, kijk hier heb je een paar barstjes, ik zou dat laten herstellen hoor! Ik heb uiteindelijk een volledig nieuwe achterbumper gekregen
                                        Bij mij zou het niet moeilijk zijn om te zeggen dat er lichte schade aan mijn bumper is. Ze zouden mogen zoeken wat er al zat, en wat niet.

Maar idd, je gaat toch niet met krassen rondrijden door een ander zijn fout ... En al zeker niet als het komt door een agressief ventje.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Doe dat dan maar eerst zelf ... Bij het wegvallen van de rechterrijstrook heeft degene die de rechterrand van de rijbaan volgt voorrang. Er is cassatierechtspraak genoeg rond dit onderwerp, ook in dit topic te vinden.

Hof van Cassatie - 24/11/2000 - Rolnummer C990341N

De meest rechts rijdende bestuurder, die ingevolge de aangebrachte signalisatie verplicht is zich met zijn voertuig van de wegvallende rechterrijstrook in de voor hem links gelegen rijstrook te bewegen,geniet voorrang door doorgang;

in die omstandigheden maakt het uitwijken naar links van deze bestuurder, die in die rijbeweging steeds zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan blijft, geen verandering van rijstrook of maneuver uit .
                                          Mea culpa, en goed dat je dit post.

Comment

Working...
                                          X