Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Doe dat dan maar eerst zelf ... Bij het wegvallen van de rechterrijstrook heeft degene die de rechterrand van de rijbaan volgt voorrang. Er is cassatierechtspraak genoeg rond dit onderwerp, ook in dit topic te vinden.

Hof van Cassatie - 24/11/2000 - Rolnummer C990341N

De meest rechts rijdende bestuurder, die ingevolge de aangebrachte signalisatie verplicht is zich met zijn voertuig van de wegvallende rechterrijstrook in de voor hem links gelegen rijstrook te bewegen,geniet voorrang door doorgang;

in die omstandigheden maakt het uitwijken naar links van deze bestuurder, die in die rijbeweging steeds zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan blijft, geen verandering van rijstrook of maneuver uit .

Ik vermoed dat er dan een witte/gele lijn moet zijn die de rechter rijstrook naar links "duwt". In geval van een obstakel (afsluiting, lossende vrachtwagen, ...) is dit niet van toepassing?

Comment

• Mensen die op de autostrade hun knipperlicht opzetten voordat er plaats is om effectief in te voegen. Als ik hun bijvoorbeeld net wil voorbij gaan, waardoor ik altijd "schrik" heb of ze mij wel gezien hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
        Ik vermoed dat er dan een witte/gele lijn moet zijn die de rechter rijstrook naar links "duwt".
        In elk geval moet er iets zijn dat de rechterrand van de rijbaan afbakent. Volgens mij kan het dan bv. ook gaan om van die rood/wit gestreepte paaltjes met een geel knipperlicht die je bij wegenwerken vaak ziet.

Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
        In geval van een obstakel (afsluiting, lossende vrachtwagen, ...) is dit niet van toepassing?
        In geval van een obstakel is het al iets vager, maar ik vermoed dat het dan niet van toepassing is. Ik vond een cassatieuitspraak die op die situatie lijkt, maar daar heeft men het wel over vanuit stilstand vertrekken.

Cassatie, 23-02-1999, Pas 1999, I, 105.
        Wanneer een voertuig uit stilstand vertrekt op de rechterrijstrook van een rijbaan met dubbele rijstrook en omwille van de aanwezigheid op deze rijstrook van een stilstaand of geparkeerd voertuig verplicht is zich geheel of gedeeltelijk op de linkerrijstrook te begeven om het stilstaande of geparkeerde voertuig voorbij te rijden, genieten de bestuurders op de linkerrijstrook voorrang van doorgang en in die feitelijke omstandigheden maakt het uitwijken naar links van het uit stilstand vertrokken voertuig een verandering van rijstrook en een maneuver uit.
        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
          Bestaan er uberhaupt nog mensen die hun pinkers gebruiken als ze van een rondpunt afkomen???
          Ik begin al te overwegen om het ook nimeer te gaan doen en hen zo ook terug te kloten... of dat ze dan voor mijn part terug overal verkeerslichten zetten met voorsorteervakken, dan weet ik tenminste waar ze naartoe gaan!!
          Hangt er vanaf welk uur het is. Om 22.00u zullen ze bv. zeker niet meer op weg naar den Aldi zijn. Dat is een oud zeer. Dat ze eens controle beginnen doen op zo'n rotondes, daar kunnen ze ook gemakkelijker zien wie a. geen gordel draagt, b. niet handsfree telefoneert en c. wie geen pinkers gebruikt bij het veranderen van richting. Ik vrees dat ze er goed hun werk zouden hebben, sommigen (redelijk veel) zelfs bingo op alle drie de punten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
            Daar gaat het mij niet over, hoor. Ik zal die boete zonder problemen betalen.
            Het gaat mij vooral over de prioriteiten die gesteld worden, vraag eens aan de gemiddelde borgerhoutenaar waar de politie zich mee bezig zou moeten houden volgens hen. Ik denk niet dat het beboeten van gsm'ende fietsers vaak vernoemd gaat worden.
            Waarom mag er zich niemand van buitenaf moeien met het reilen en zeilen in eenieders werkomgeving ? En bij de politie is het precies zo dat iedereen eens zou moeten gaan verkondigen wat die mensen wel of niet mogen/kunnen/moeten doen. Als de gemiddelde Borgerhoutenaar wil dat ieder in zijn eigen kot blijft heeft hij ook geen inspraak bij iemand anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
              Moest vanmiddag een trein halen. Vlak voor het station loopt een weg die ik moet oversteken, een gewone baan met 1 vak in elke richting. Geen auto's te zien op die weg, behalve een bus die mijlen ver weg is.

Op het midden van het zebrapad staat een vrouwelijke agente, met haar armen naast haar horizontaal uitgestrekt, dwars op het zebrapad. Er mocht dus niemand oversteken. Nochtans, opnieuw, was er geen auto in mijlen te bespeuren, behalve die bus, die er nog minstens 40 seconden over zou doen om tot aan het korte zebrapad te geraken. Ik steek dus over, aangezien mijn trein binnen de twee minuten zou gaan vertrekken.

Agente: HE, STOP!!! zie je niet dat je niet mag oversteken? je negeert een politiebevel en dat is een zware overtreding
              ik: sorry, ik wist niet dat u een politieagent was, dit is een zebrapad, er komt niemand af en ik moet een trein halen
              agente: je moet juist niets, het enige wat je moet is doen wat ik zeg. je keert nu terug van waar je kwam en je wacht met oversteken tot ik het zeg

heb mij geëxcuseerd en ben doorgewandeld terwijl ze me nabrulde, ik ga mijn trein niet missen omdat iemand geilt op een beetje macht
              En dan is dit toevallig een agente in opleiding waarvan de instructeurs/politieagenten op het voetpad alles staan te bezien en u dus met open armen staan op te wachten ...... (niks dan ongemakken brengt zo'n "rijbewijs kwijt" periode met zich mee.....)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Ik ben zo eens bijna van de baan gereden door een vrachtwagen, dat was ook schrikken
                Ik wist begot niet dat vrachtwagens momenteel meestentijds bestuurd worden door gepensioneerde foorapen of opaatjes ?? 'k Zal mijn wegcode nog eens moeten nazien vrees ik. Sorry.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                  Er zaten heel kleine barstjes in de lak, nauwelijks te zien met het blote oog. Ik inspecteer mijn bumper samen met die agent en zeg: oh blijkbaar is er niet zoveel van te zien, zegt die agent: jawel, kijk hier heb je een paar barstjes, ik zou dat laten herstellen hoor! Ik heb uiteindelijk een volledig nieuwe achterbumper gekregen
                  Waarom is er hier in dit specifieke geval geen kritiek op de politie ofte "flikken" zoals hier toch zo graag denigrerend over deze mensen gesproken wordt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                    Waarom is er hier in dit specifieke geval geen kritiek op de politie ofte "flikken" zoals hier toch zo graag denigrerend over deze mensen gesproken wordt ?
                    Omdat ze hun werk goed deden misschien?
                    AutoMinded.be

Comment

• Daarnet getuige geweest van simpel gedrag in de Zonnestraat in Gent. Een Audi A3 staat aan te schuiven met daarachter een Ford Fiesta met twee jonge gasten in. De Fiesta rijdt zachtjes tegen de achterbumper van de A3 waarop de bestuurster uitstapt. Die gasten blijven zitten en opeens rijdt de chauffeur achteruit en gaat er in volle vaart van door (voor zover dit gaat met een Fiesta diesel) terwijl er op zijn minst 10 man staat op te kijken aan de tramhalte.
                      Mocht iemand hen kennen (zilvergrijze Fiesta diesel - driedeurs - plaat VWW-583), laat hen dan maar weten dat ze gelukkig weg zijn geraakt want er stond daar iemand die jullie met plezier een paar djoefen ging gegeven hebben vrees ik...
                      Last edited by Ugeken; 25/04/2009, 10:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                        Daarnet getuige geweest van simpel gedrag in de Zonnestraat in Gent. Een Audi A3 staat aan te schuiven met daarachter een Ford Fiesta met twee jonge gasten in. De Fiesta rijdt zachtjes tegen de achterbumper van de A3 waarop de bestuurster uitstapt. Die gasten blijven zitten en opeens rijdt de chauffeur achteruit en gaat er in volle vaart van door (voor zover dit gaat met een Fiesta diesel) terwijl er op zijn minst 10 man staat op te kijken aan de tramhalte.
                        Mocht iemand hen kennen (zilvergrijze Fiesta diesel - driedeurs - plaat VWW-583), laat hen dan maar weten dat ze gelukkig weg zijn geraakt want er stond daar iemand die jullie met plezier een paar djoefen ging gegeven hebben vrees ik...

Die gast met zijn A3 aanraden om naar de politie te gaan voor een ongeval met vluchtmisdrijf... Ik herinner mij een post op dit forum van iemand die zogezegd een bumper geraakt zou hebben bij het parkeren...

Comment

• Een audi die in je gat zit te duwen en te toeteren terwijl je onmogelijk de 3 fietsers (die naast elkaar reden, 1 met 1 persoon op de bagagedrager) voor je op een veilige manier kan inhalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                            Een audi die in je gat zit te duwen en te toeteren terwijl je onmogelijk de 3 fietsers (die naast elkaar reden, 1 met 1 persoon op de bagagedrager) voor je op een veilige manier kan inhalen.
                            Hmja, maar soms krijg ik het ook wel van mensen die te braaf zijn, en dus niet opkomen voor hun rechten omdat ze niet kunnen of niet willen rijden. Het met twee fietsen naast mekaar rijden op de openbare weg mag bv. ook maar enkel binnen de bebouwde kom als er achterliggers naderen, en in principe moet je dan als fietser nog altijd ruimte laten om tegenliggers te laten passeren, wat ook betekent dat als er geen tegenliggers zijn, de achterliggers probleemloos moeten kunnen inhalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                              Een audi die in je gat zit te duwen en te toeteren terwijl je onmogelijk de 3 fietsers (die naast elkaar reden, 1 met 1 persoon op de bagagedrager) voor je op een veilige manier kan inhalen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Hmja, maar soms krijg ik het ook wel van mensen die te braaf zijn, en dus niet opkomen voor hun rechten omdat ze niet kunnen of niet willen rijden. Het met twee fietsen naast mekaar rijden op de openbare weg mag bv. ook maar enkel binnen de bebouwde kom als er achterliggers naderen, en in principe moet je dan als fietser nog altijd ruimte laten om tegenliggers te laten passeren, wat ook betekent dat als er geen tegenliggers zijn, de achterliggers probleemloos moeten kunnen inhalen.
                              Wellicht was het getoeter dan ook eerder gericht op de fietsers dan op Ceke, met het gedacht: als mijn voorligger het niet doet dan doe ik het zelf wel. Je mag volgens de wegcode trouwens toeteren om aan te geven dat je wil inhalen.
                              AutoMinded.be

Comment

• Gisteren heb ik m'n kameraad afgelaten op het station van Oostende.
                                Heb de auto even voor 10 sec. aan de kant gezet zodat hij zijn bagage uit de koffer gemakkelijk zou nemen. Iets verderop stond er een flik op z'n fiets een teken te doen dat ik er niet mocht staan en deed grof gebaren naar mij om weg te gaan. Ik kijk er lachend naar en ik deed ook een gebaar van 'ja ik wist het niet eh'. En doen volle petard vertrokken

Ik hoop dat hij m'n nummerplaat niet genoteerd heeft

Comment

• da stom kutwijf dat de E40 opgaat aan 40km per uur.

godverdomse teve!!!!!!!!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                    da stom kutwijf dat de E40 opgaat aan 40km per uur.

godverdomse teve!!!!!!!!!!!!
                                    Ze dacht misschien dat ze er maar 40 km/u mocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                                      Ze dacht misschien dat ze er maar 40 km/u mocht.
                                      twas om slecht te komen en bovendien ronduit gevaarlijk.

Comment

• Man man wat ik heb ik me de afgelopen twee nachten zwaar geërgerd... Na zo'n 1300 km te hebben gereden de volgende ergernissen:

- Rode Kruis vrijwilligers die midden in de baan staan op een 90-baan. Ik heb een sticker gekocht dus respect voor hun werk , maar ze mogen zich wel iets defensiever opstellen.

-Een toyota rav4 die in Brussel een Bmw coupeerde, omdat hij zijn afslag zou missen...
                                        Bmw gooit alles toe en ik reed net erachter

-In Kortrijk net voor het station heb ik alles moeten toegooien voor een idioot die van rechts kwam aan 60-70. Terwijl meneer voorrang moest geven . Scheelde geen 10 cm!!

-Ik rij richting Doornik (wat e cutstad de vrijdag met die fransen) en ik rijd een goe tempo aan 80-90 waar 70 mocht. Opeens komt er van links een franse aftandse peugeot 406 op de baan gevlogen op mijn vak... Eventjes geremd en dan opeens alles overgooit zonder denken naar de parkeerstrook ernaast... Goed dat er geen auto stond!!
                                        Heb me niet geconcentreert op die auto en heb onmiddelijk een uitweg gezocht of twas er frontaal er op.

-Dan rijd ik op de e40 van Aalst naar Brussel en opeens is er file... Opeens moet alles over één rijstrook voor nog geen 40 meter. Ze stonden er met een grote kraan met een licht van boven , maar voor de rest zag ik geen nut van de actie. Kan je dit nu echt niet later op de nacht doen?

- Heb een caddy op zijn dak zien liggen op de A 19. De bestuurder is er nog redelijk uitgekomen denk ik. Zag er nog redelijk intact uit.

- Toen moest ik gaan leveren bij Arceus in Waregem. Ik kwam de straat ingereden rond 2 uur s'nachts. Ik zie links een trapladder staan op het dak van een bedrijf. Ik vond dit raar en zeker omdat ik in de vooravond ook ben gepasseerd en dan is deze ladder me niet opgevallen. Zouden het Inbrekers op ronde geweest zijn?
                                        Iemand van die streken die iets meer weet? Ik wilde bellen naar de politie , maar de laatste keer moest ik wachten en heb ik een uur verloren. Dus nu heb ik gewoon doorgereden. Ik verlangde naar me bed.

-Dan zijn er nog dingen gebeurd , maar ze komen nu niet direct in me op.
                                        Last edited by ; 25/04/2009, 21:19.

Comment

• Stomme kleine vrachtwagen van Krefel die stopbord negeert en zich gewoon op de baan gooit. Ik mag alles toegooien (ik wist niet zeker als ik voorrang had), steek hem dan direct voorbij en toeter. Begint die te flikkeren met z'n lichten.... Ik direct om m'n rem en uitgestapt. Vraagt die: "Wat scheelt er wel?" Ikke: "je gooit je gewoon op de baan terwijl ik aankom en voorrang heb..." Meneer: "Ahzo, ik heb niets gezien.. Reed je te snel misschien ? (al lachend)

Kdachten dak hem gingen schoppen !! Gelukkig ben ik vriendelijk

Mvg

Comment

Working...
                                          X