Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Het mag duidelijk zijn dat jij reageerde op zijn bumperkleven door je rempedaal aan te tikken, en hij daarop reageerde door een tik uit te delen. Nu moet je eens aan jezelf vragen: hoeveel kans was er dat ie spontaan je een tik kwam geven als je niet je rempedaal had geraakt?

Mijn punt is niet wie er gelijk heeft (alhoewel ik regelmatig geconfronteerd wordt met mensen die me de pas afsnijden en daarna komen klagen dat ik op hun achterbumper zit), maar ik probeer je wel aan te geven hoe agressie kan escaleren. Ofdat je in die escalatie wilt meewerken, is natuurlijk jouw keuze maar ik heb al voor mezelf besloten dat het voor mij niet waard is om een les moraal te geven aan een bumperklever. Temeer omdat ik soms ook zit te slipstreamen achter een linksplakker .
    Mijn punt is gewoon dat jij reageert alsof een andere auto aantikken aan 120kmh, normaal gedrag is
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Het is helemaal geen normaal gedrag! Het is en blijft verkeersagressie en vluchtmisdrijf - eens bewezen zal zijn verzekering wel tussenkomen in de gemaakte schade, maar moet hij alle schade vergoeden aan zijn verzekering en verzekeringen zijn in zo een omstandigheden erg trigger happy om het contract onmiddellijk op te zeggen.

Maar... 1) bewijs het eens, en 2) voor escalatie moet je met tweeen zijn, en als jij kan bewijzen dat ie moedwillig een tik uitdeelde zal hij ook wel in geuren en kleuren vertellen hoe jij op je rempedaal ging. Die kerel moet helemaal niet bumperkleven, maar gaan remmen voor een bumperklever is net de gevaarlijke situatie nog gevaarlijker maken...

Je kan je ook afvragen ofdat zo een amoebe wel in orde is met al zijn papieren, en ofdat je genoeg tijd, goesting en geld hebt om 'm deftig bankroet te draaien. De reden waarom dergelijke knuppels vrij spel hebben op de baan is niet omdat we lamme burgers zijn, maar omdat onze politici niet voorzien in een deftig politie-apparaat om dergelijke rotte appels te detecteren en eruit te filteren...

Ergo: als je reageert op de acties van een verkeersagressor, kan je een reactie terug verwachten. Negeer zo een bully, en hij zou je wel eens met rust laten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
        Mijn punt is gewoon dat jij reageert alsof een andere auto aantikken aan 120kmh, normaal gedrag is
        Op zich is dat natuurlijk niet normaal.

Maar het is wel een logische volgende stap: weg afsnijden --> bumperkleven --> "remmen" --> aantikken --> vol op de rem gaan staan --> ...

Comment

• Ah, en over ergernissen gesproken...

Vrijdag reed ik cross-country van Anderlecht naar de Europese wijk, en werd halverwege geconfronteerd met een Mercedes met twee locals die een drugsrun bezig waren, en vervolgens uitreden op een kruispunt waar de polies een baan hadden afgesloten. Dat iedereen het kruispunt blokkeerde en onze Nieuwe Belgen Met Drugs de situatie niet verbeterden door agressief plaats op te eisen op het kruispunt (hoezo rood licht?) kon de agenten niet veel schelen. Dat een kennis de afgesloten weg in wou kon hen wel interesseren.

Comment

• men eigen rotgeërgerd daarstrax aan een traktor die de kant aan het maaien was langs de weg tijdens het spitsuur . in plaats van dat in de voormiddag te doen of de vroege namiddag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Ik erger mij aan verzekeringen. 2 jaar terug stond ons mama geparkeerd in Dendermonde centrum. Dat zijn parkeerplaatsen waar je niet evenwijdig met de rijbaan parkeert. Als het druk is moet je daar tijdens het uitrijden rekenen op de goodwill van anderen. Een oudere man stopte en gaf teken dat ze er mocht uitrijden. Net als ze er uitgereden is schiet hij vooruit en rijdt hij onze wagen langs achter aan. De man bekent schuld en zo wordt dat ook ingevuld op het aanrijdingsformulier. Nu wil zijn verzekering niet betalen, en zegt ze dat ons mama in fout is en dat de oude man te zeer onder de indruk was van de feiten om helder na te denken bij de gevolgen van het ondertekenen van het aanrijdingsformulier. Voor de rechtbank dus, waar ons mama gelijk gekregen heeft. Dan gingen ze in beroep. Terug heeft ons mama gelijk gekregen. Nu gaan ze in hoger beroep. Voor in totaal een €1.400 kosten. Niet te schatten.

D'Oude Vest is altijd al een "gevaarlijke" straat geweest, vroeger reeds, vóór al die winkels daar waren.... (nog een paar keer goed doorgezakt ...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boozer Bekijk Berichten
                men eigen rotgeërgerd daarstrax aan een traktor die de kant aan het maaien was langs de weg tijdens het spitsuur . in plaats van dat in de voormiddag te doen of de vroege namiddag
                Hier ook meegemaakt op de ring rond Roeselare. Was wel effie verschieten als die camion opeens naar links gaat zonder pinker. Nogal een geluk dat ik afstand hield.
                Last edited by ; 18/05/2009, 21:15.

Comment

• Vandaag petjesvolk (65+) tegengekomen in een Peugeot 307. Reed compleet bizar (de ene keer trager dan ik zelf zou doen, de andere keer sneller dan ik zelf zou doen), en kan in de bocht niet binnen zijn vak rijden (gaat over de witte lijn), terwijl ik bij 20km/h sneller nog perfect binnen de lijnen blijf... Sta ik ernaast aan het rode licht, blijkt dat zijn linkerspiegel is ingeklapt, als je dat na x km nog niet gemerkt hebt

Het was natuurlijk wel een Peugeot, dus misschien was de elektrische bediening gewoon defect

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Ik begrijp overigens het devies niet "ik rem lichtjes als een bumperklever op mijn gat zit"...

Want laten we even analyseren:
                    1. Jij rijdt op het linkervak
                    2. Je bumperklever nadert en gebruikt het agressieve bumperkleven als een signaal dat je door moet rijden of ruimte moet maken
                    3. Jij doet een agressieve reactie door zijn bumperkleven te bantwoorden door op je rempedaal te duwen
                    Nu, denk nu eens even wat er gebeurt als iemand jou op je gezicht mept, en je mept terug. Heb je ooit gezien dat de agressor braafjes afdruipt en sorry zegt?

Nee, zo een bumperklever heeft een gewillig slachtoffer gevonden en zal met genoegen je nog wat meer treiteren. Er zijn legio mogelijkheden hoe jij als slachtoffer afgestraft wordt voor je agressie:
                    • bumperklever komt voor je rijden en slaat harder de remmen toe zodat jijzelf aan hetzelfde risico wordt blootgesteld als waar je de bumperklever aan blootstelde
                    • bumperklever komt naast je rijden en probeert je de berm in te duwen. Ga jij wachten totdat er een aanrijding volgt, of ga je gas afnemen?
                    • bumperklever volgt je tot een plaats waar je moet stoppen om dan fysiek verhaal te halen. Ga je eindeloos blijven doorrijden, zijn er genoeg politiewagens op de baan om je te beveiligen?
                    Daarentegen, als je niet-agressief antwoord op een bumperklever door je eigen veiligheidsafstand te bewaren en indien mogelijk ruimte te maken, gebeurt er met jou... niks. Met wat geluk zie je de bumperklever een andere bestuurder het leven zuur maken en in plaats van slachtoffer wordt jij plots getuige. En dat is een al wat meer relaxtere positie om een verkeersagressor aan te pakken dan als slachtoffer.

Overigens: wie durft zich nog slachtoffer noemen na voorrangsnegatie te plegen en vervolgens onnodig te remmen?
                    1 optie:
                    Volle gaas

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daan330 Bekijk Berichten
                      1 optie:
                      Volle gaas
                      en het volgende moment flits.

Comment

1 optie:
                        Volle gaas
                        doet jouw chauffeur dat op zo'n moment ?

Comment

1 optie:
                          Volle gaas
                          Dat NOOIT!
                          Vind wat wooter daar zet trouwens wel wat overdreven.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Neen, voor het opzettelijk aanrijden (en mogelijks verwonden) van een persoon word je correctioneel gedagvaard.

De wagen wordt gerechtelijk in beslag genomen (gebruikt als wapen) en verbeurd verklaart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              doet jouw chauffeur dat op zo'n moment ?
                              ik kan hem best begrijpen.
                              op zoon moment kan je het beste met je fietsje vol gas proberen weg te rijden.

Comment

• Ergernis van de dag : Shell-naftpomp in Ninove.

Ik ga naar pomp één (er zijn er 4), draai braafjes mijn tankdop los en wil m'n bancontact insteken. Kaart onleesbaar. Twee-drie keer geprobeerd maar toestel bleef dit zeggen.

Tankdop weer vastgedraaid, achterwaarts naar pomp 2 gereden (ivm de vulopening, aan pomp 3 stond een ongelofelijk trage vrouw te tanken..). Bancontact aanvaard, dan pas de tankdop losgedraaid, tankpistool gepakt en... Niets. Een ratelig geluid uit de pomp, maar geen benzine. Na drie maal proberen opnieuw ingehaakt, en naar pomp 3 dan maar.

Ik stap uit, draai m'n tankdop wéér los, en pak m'n bancontact : baf --) geweigerd. Nogmaals geprobeerd, maar niks. Dan m'n Mastercard gepakt, en dan ging het eindelijk.

Vervolgens wou ik druppel benzine die ik op m'n koetswerk gemorst had afkuisen, waren alle 4 die papierhouders daar leeg.

Als't zo blijft duren, ga ik ergens tanken waar nog personeel zit. Liever 10 cent meer betalen en iemand hebben die u assisteert als er iets niet gaat.

Waar zitten de pompen met service eigenlijk, waar je niet uit de wagen hoeft te komen?
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Gisterenmorgen hier in Ninove zelf eens héél hoffelijk gedaan.

Voor zij die het kennen : de Albertlaan (steenweg) van de Carrefour naar brouwerij slaghmuylder. 'S morgens staat het daar telkens vol met auto's die richting aalst moeten aan de lichten. Van lang op voorhand staat er één file voor rechtdoor, en dat linkervak ligt altijd volledig open tot aan de lichten zelf. Nu schuif ik zelf meestal proper aan, maar er zijn er altijd die een pak tijd willen goedmaken. Ik stond bijna aan de lichten na 10 minuten, en er was een gast in zijn BMW die zich nog op het vak voor rechtdoor wou zetten. Achter mij een oudere meneer in een Mercedes, die van plan was liever zijn leven te geven dan die kerel met zijn BMW er tussen te laten. Hij hing echt op 10 cm van mijn bumper, omdat hij van mening was dat meneer BMW z'n toer moet afwachten zoals iedereen. Dat hem dat welgeteld tien seconden had gekost, dacht hij niet over na.

Soit, 't verkeer stond geblokkeerd, ik stond ook nog stil, voor mij vertrekken ze, en ik zwaai heel overdreven dat hij voor mij mag invoegen. Ondertussen zag ik meneer achter mij grijs haar bijkrijgen met de seconde.

Die BMW-rijder bedankt me met een vette thumbs up, en we zetten onze weg verder.

Mensen die effe uitmaken wie wat moet doen of laten, 'k moet er niet van weten, en als ik ze ne kloot kan aftrekken zoals dan, maakt dat mijn dag goed.

'T is toch niet omdat ik wil wachten, dat een ander dat ook moet? Als iedereen ervan uitging dat zijn eigen leventje zo miezerig was als een insect, zou je het minder moeilijk hebben met personen voor te laten, want die zijn dan zeker belangrijker dan u
                                  bmw-ers ondereen

Comment

• Gisteren was ik op amper een kilometer afstand twee keer bijna de klos. Rijdend op de E34 zie ik aan een oprit een vrachtwagen die traag de oprit neemt, met daarachter een sliert wagens waaronder een zwarte Ford Focus. Ik ga naar links om hen ruimte te geven om in te voegen, die Focus schiet echter meteen door naar het linkervak en neemt net mijn voorbumper niet mee. Dat scheelde letterlijk centimeters.

Dan een kilometer of zo verder, ik rij in een treintje op het linkervak aan zo'n 100km/h. Achter mij rijdt een Golf, niet echt aan het kleven, maar toch vrij dicht. Ineens slaat het voor mij plots dicht, mijn voorligger gaat vol in de remmen, ik rem ook hard, achter mij hoor ik piepende banden en in mijn achteruitkijkspiegel zie ik nog net die Golf in de remmen duiken en met een ruk aan het stuur naar het rechtervak schieten, rechts langs me voorbij. Wanneer de Golf rijder naast me rijdt ziet zijn gezicht er ongeveer zo uit ->
                                    AutoMinded.be

Comment

integendeel, vlak daarna zie ik hem nóg dichter komen, en ik voel plots een héél duidelijke tik
                                      Zalig, eco-run!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                        Gisteren was ik op amper een kilometer afstand twee keer bijna de klos. Rijdend op de E34 zie ik aan een oprit een vrachtwagen die traag de oprit neemt, met daarachter een sliert wagens waaronder een zwarte Ford Focus. Ik ga naar links om hen ruimte te geven om in te voegen, die Focus schiet echter meteen door naar het linkervak en neemt net mijn voorbumper niet mee. Dat scheelde letterlijk centimeters.

Dan een kilometer of zo verder, ik rij in een treintje op het linkervak aan zo'n 100km/h. Achter mij rijdt een Golf, niet echt aan het kleven, maar toch vrij dicht. Ineens slaat het voor mij plots dicht, mijn voorligger gaat vol in de remmen, ik rem ook hard, achter mij hoor ik piepende banden en in mijn achteruitkijkspiegel zie ik nog net die Golf in de remmen duiken en met een ruk aan het stuur naar het rechtervak schieten, rechts langs me voorbij. Wanneer de Golf rijder naast me rijdt ziet zijn gezicht er ongeveer zo uit ->
                                        Ik rij nooit treintjes
                                        (op het middenvak bedoel ik dan)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                          Ik rij nooit treintjes
                                          (op het middenvak bedoel ik dan)
                                          Slechts 2 rijstroken en het alternatief was 90 rijden tussen 2 vrachtwagens ...
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X