inhalen via de pechstrook.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
er is een goede reden om daar al 70 te doen hé. Men wil net de toestroom van auto's vertragen om zo de file korter te houden/vermijden verder op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk kom daar nooit, maar het zal wel een reden hebben dat ze die daar gezet hebben zeker??
Comment
-
Heb je op de E40 tussen Aalter en Gent (en v.v.) ook; die borden blijven vaak "FILE" signaleren terwijl er helemaal geen file is. Gevolg: idioten die dat bord lezen, gaan op hun rem staan. Gevolg: file.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenHeb je op de E40 tussen Aalter en Gent (en v.v.) ook; die borden blijven vaak "FILE" signaleren terwijl er helemaal geen file is. Gevolg: idioten die dat bord lezen, gaan op hun rem staan. Gevolg: file.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenIk trek me weinig of niets aan van die borden, op de autostrade mag je 120 dus wanneer het verkeer het me toelaat zal ik dat ook rijden....Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenHeb je op de E40 tussen Aalter en Gent (en v.v.) ook; die borden blijven vaak "FILE" signaleren terwijl er helemaal geen file is. Gevolg: idioten die dat bord lezen, gaan op hun rem staan. Gevolg: file.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk BerichtenTjah het is natuurlijk hun volste recht om daar te rijden. Ze slalommen niet tussen de vrachtwagens, want anders geraken ze nooit terug ingevoegd.
Ik rij meestal op het derde vak aan 150-160... Zie ik iemand sneller afkomen dan ga ik aan de kant, maar ik ga ook niet afremmen naar 120 wanneer meneerke maar een paar km sneller is.
middenvakrijders zijn mijn nummer 1 ergernis! en ik erger mij er dan echt wel serieus aan.
bv. E17, 's avonds +/- 23u, 3 lege vakken. ik rij op 't rechtervak tegen 120km/u. rijdt er wat verder een bmw E36 met een leeftijdsgenoot en z'n liefje op 't middenvak tegen 110km/u.
ik ga op 't middenvak, flits met m'n lichten, ga hem op 't linkervak voorbij en ga dan terug volledig rechts rijden (allemaal tegen 120). komt meneer johnny me ineens tegen 140 voorbij om vervolgens terug 110 te rijden op 't middenvak
a**hole!2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenvolste recht? bij mijn weten moet je nog altijd en overal uiterst rechts rijden...
middenvakrijders zijn mijn nummer 1 ergernis! en ik erger mij er dan echt wel serieus aan.
bv. E17, 's avonds +/- 23u, 3 lege vakken. ik rij op 't rechtervak tegen 120km/u. rijdt er wat verder een bmw E36 met een leeftijdsgenoot en z'n liefje op 't middenvak tegen 110km/u.
ik ga op 't middenvak, flits met m'n lichten, ga hem op 't linkervak voorbij en ga dan terug volledig rechts rijden (allemaal tegen 120). komt meneer johnny me ineens tegen 140 voorbij om vervolgens terug 110 te rijden op 't middenvak
a**hole!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenGoh die dingen doen vaak meer kwaad dan goed hoor. Ik heb ook al vaak genoeg gezien (in de late ochtendspits) dat het verkeer netjes terug op gang aan 't komen was terwijl die borden nog hardnekkig op 50 of zo bleven staan. Als er dan een paar kommaneukers zijn die die borden tot op de letter naleven, stropt het natuurlijk meteen weer op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtener is een goede reden om daar al 70 te doen hé. Men wil net de toestroom van auto's vertragen om zo de file korter te houden/vermijden verder op.
Kunnen ze flitsen bij die borden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenRijd die gewoon voorbij zonder al dien zever he2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk BerichtenKheb hier al eens een paar ergernissen neergepoot, maar kheb er nog eentje. (2 eigenlijk, maar de andere staat in het flitstopic ).
Situatie: Ik rijd op het middelste rijvak, en hang (ZONDER bumperkleven) heel de tijd achter iemand die 110 rijdt. Geen probleem voor mij, is zijn volste recht. 't Is te zeggen als hij zélf iemand inhaalt uiteraard. Als er plek is op 't rechtervak, moet ge maar opzijgaan, dat doe ik ook.
Soit, mijn reactie: inhalen tiens. Maar echt EXACT op het moment dat ge gaat inhalen, gaat die mongool ook 120 rijden waardoor ge er niet langsgeraakt als ge u aan de max snelheid wilt houden.
Ik vraag mij telkens af of het dan opzettelijk gebeurt. Waarschijnlijk wel, maar 't overkomt mij echt verdacht vaak.
Trek het u niet aan, dat is blijkbaar een natuurlijke reactie. Als ik de cc op 125 zet (120 echte km/h) en ik ga iemand voorbij dan gaan die in 90% van de gevallen versnellen. Dan laat ik ze gaan en voeg weer rechts in, waarop vervolgens de andere weer 110 gaat rijden. Dat herhaalt dat zich weer en na een paar keer hebben ze door waar ze mee bezig zijn. Ben het ondertussen gewoon.
Comment
-
Blij dat het niet aan mij ligt Kheb er vanmorgen ook weer zo een paar gehad, dus 't is echt wel met hoge frequentie.
Een paar weken terug kreeg ik het zo op mijn zenuwen na drie keer proberen bij dezelfde, dak een inhaalmaneuvre ben begonnen, meneertje de paljas versnelde terug, maar kben beginnen pinken en kben gewoon opgeschoven. Achteraf bekeken een idote zet van mezelf, maar op die moment wist meneer goed genoeg waarom ik het deed.
@ Jan: ik ben zo'n kommaneuker Spijt me, maar khou mij aan de regels. Die borden aanzie ik mits de aangehaalde argumenten hier gisteren en vandaag eerder als waarschuwing dan als wet, maar da pakt ni bij onze vrienden van de lange arm der wet ze.
@ Hans: Dat kom ik ook vaak tegen, maar dan rijd ik er inderdaad gewoon voorbij, zonder pharen. Steekt me alleen wat tegen van de chauffeur in kwestie als hij dan nog niet opschuift.
Trouwens, ik weet niet of ik het hier nogal gezet heb, maar kheb nog een hele leuke! Ik reed op de ring rond antwerpen, ochtendspits, rijdt er zonen Audi A4 cock met zijn station een beetje slalom. Ik zag hem de oprit opkomen, meteen drie baanvakken opschuiven naar het linkervak, niet rap genoeg, achter mij door, langs rechts voorbij, tussen mij en ne camion terug voor mij, rond een camionette langs links en dan... Pikte de camionette het niet langer, terecht. Beetje gemiddelvinger, gephare en gevloek, maar dan... Gooit die mongool in zijn audi alles dicht, OM DAN UIT TE STAPPEN OP HET LINKER BAANVAK en die camionette chauffeur de volle lading gaan geven. Ik stond daar vlak achter, met een bekertje popcorn en ne cola, tot ik er genoeg van kreeg en mijn Antwerpse furie maar eens heb losgelaten op dien typ. Ben uit mijn raam gaan hangen, en 'k citeer: "Eej stukske derdegraads soepmongool, zoude is ni maken dage terug in dien lelijken audi van u zit en doorrijdt?" Waarop hij dat, tot mijn gigantische verbazing, nog deed ook! Hij wist goed genoeg dat hij de chauffeurs van de ondertussen tientallen auto's achter mij op zijn dak zou krijgen als hij dat niet deed. Chance, want 't was nen "breje"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk BerichtenTrouwens, ik weet niet of ik het hier nogal gezet heb, maar kheb nog een hele leuke! Ik reed op de ring rond antwerpen, ochtendspits, rijdt er zonen Audi A4 cock met zijn station een beetje slalom. Ik zag hem de oprit opkomen, meteen drie baanvakken opschuiven naar het linkervak, niet rap genoeg, achter mij door, langs rechts voorbij, tussen mij en ne camion terug voor mij, rond een camionette langs links en dan... Pikte de camionette het niet langer, terecht. Beetje gemiddelvinger, gephare en gevloek, maar dan... Gooit die mongool in zijn audi alles dicht, OM DAN UIT TE STAPPEN OP HET LINKER BAANVAK en die camionette chauffeur de volle lading gaan geven. Ik stond daar vlak achter, met een bekertje popcorn en ne cola, tot ik er genoeg van kreeg en mijn Antwerpse furie maar eens heb losgelaten op dien typ. Ben uit mijn raam gaan hangen, en 'k citeer: "Eej stukske derdegraads soepmongool, zoude is ni maken dage terug in dien lelijken audi van u zit en doorrijdt?" Waarop hij dat, tot mijn gigantische verbazing, nog deed ook! Hij wist goed genoeg dat hij de chauffeurs van de ondertussen tientallen auto's achter mij op zijn dak zou krijgen als hij dat niet deed. Chance, want 't was nen "breje"
Comment
-
van die speciale verkeerslichten die op rood springen als je sneller dan 50km/u reed in de bebouwde kom.
Daar heb ik niets tegen, maar wel tegen chauffeurs die u voorbijsteken tegen 70 om dan voor het rood te staan waardoor jijzelf ook nog eens moet wachten door die mongool.
koude frit verdomme
Comment
Comment