Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In Reet en Hemiksem weet ik er zo ook staan. Ik vraag me af wat voor mensen dat soort dingen eigenlijk bedenken, dat moeten toch echt gefrustreerde autohaters zijn die ergens vanachter een bureau plannetjes zitten te verzinnen over hoe ze de automobilist nog allemaal kunnen pesten.
In Spanje ben ik dit ook al regelmatig tegengekomen. En ik vind dat eigenlijk niet zo een slecht systeem. Mensen die daar regelmatig passeren zullen zich wel snel aanpassen (al hang je dan idd wel af van chauffeurs die wat meer tijd nodig hebben om te beseffen dat sneller rijden geen zin heeft). Liever dit systeem dan een gewoon bord met "50" aangevuld met ontelbare flitspalen en verkeersdrempels.
In Spanje ben ik dit ook al regelmatig tegengekomen. En ik vind dat eigenlijk niet zo een slecht systeem. Mensen die daar regelmatig passeren zullen zich wel snel aanpassen (al hang je dan idd wel af van chauffeurs die wat meer tijd nodig hebben om te beseffen dat sneller rijden geen zin heeft). Liever dit systeem dan een gewoon bord met "50" aangevuld met ontelbare flitspalen en verkeersdrempels.
ja maar zo kloot ge wel de medemns die zich wel aan de snelheid wil houden
In Spanje ben ik dit ook al regelmatig tegengekomen. En ik vind dat eigenlijk niet zo een slecht systeem. Mensen die daar regelmatig passeren zullen zich wel snel aanpassen (al hang je dan idd wel af van chauffeurs die wat meer tijd nodig hebben om te beseffen dat sneller rijden geen zin heeft). Liever dit systeem dan een gewoon bord met "50" aangevuld met ontelbare flitspalen en verkeersdrempels.
In Portugal hebben ze dat daar ook staan, dat is dan in de middle of nowhere waar de locals zich daar natuurlijk niks van aantrekken en gewoon doorrijden.
Druk of niet druk, als ik rechts voldoende ruimte zie dan ga ik naar rechts. Voor 100m doe ik dat nu ook niet. Maar sommigen blijven gewoon in het midden rijden ook al is er 600 meter tussen 2 vrachtwagens. Daar krijg ik het van ja
Ok, maar als u dat manoeuver uitvoert zonder dat er iemand u inhaalt,
wat is dan het nut ervan, behalve dan extra gevaar?
Ook veronderstelt dit dan de nodige hoffelijkheid om de persoon die opschuift tussen de vrachtwagens niet te blokkeren en dus bijgevolg niet aan 122 km/u in te halen terwijl de hoffelijke ex-middenvakker aan 120 km/u tussen vrachtwagens aan 90 km/u geschoven zit.
Als je dat een paar keer meemaakt, tja dan blijf in het vervolg camperen om het middenvak...
rechts rijden is voor iedereen. en zeker als je juist je rijbewijs hebt, zou je dat moeten weten.
Ja oke, daarin hebt ge gelijk (iedereen zou dat moeten weten, maakt niet uit hoe lang ge u rijbewijs hebt). Maar daarom moede u niet onnozel beginnen te gedragen als iemand anders zich daar niet aan houd he!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ja oke, daarin hebt ge gelijk (iedereen zou dat moeten weten, maakt niet uit hoe lang ge u rijbewijs hebt). Maar daarom moede u niet onnozel beginnen te gedragen als iemand anders zich daar niet aan houd he!
als iemand of iets mij op de weg niet aanstaat, laat ik dat merken. maar op een redelijke manier, ik begin niet mijn middenvinger te zwaaien of in het gat te plakken.
Camions die in uw gat komen plakken aan 70 en nóg dichter komen als je 50 rijdt terwijl gij uw schoon aan de max. limiet houdt. Zeker omdat ik nog niet genoeg verkeersinzicht heb.
Vooral bij wegwerkzaamheden (expressweg Brugge, ter hoogte van de Kinepolis)
Camions die in uw gat komen plakken aan 70 en nóg dichter komen als je 50 rijdt terwijl gij uw schoon aan de max. limiet houdt. Zeker omdat ik nog niet genoeg verkeersinzicht heb.
Vooral bij wegwerkzaamheden (expressweg Brugge, ter hoogte van de Kinepolis)
Dat moeten ze bij mij niet te lang doen, enkele keren met de remlichten flashen (zonder echt te remmen) en ze houden wel afstand!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ok, maar als u dat manoeuver uitvoert zonder dat er iemand u inhaalt,
wat is dan het nut ervan, behalve dan extra gevaar?
Ook veronderstelt dit dan de nodige hoffelijkheid om de persoon die opschuift tussen de vrachtwagens niet te blokkeren en dus bijgevolg niet aan 122 km/u in te halen terwijl de hoffelijke ex-middenvakker aan 120 km/u tussen vrachtwagens aan 90 km/u geschoven zit.
Als je dat een paar keer meemaakt, tja dan blijf in het vervolg camperen om het middenvak...
Kwestie van inlevingsvermogen hé
Om dezelfde reden blijf ik bij 600m ook in het midden denk ik. Zelfs al willen je achterliggers je eigenlijk niet voorbij (lege linkerrijstrook), ga je naar rechts, dan zullen ze naast je komen hangen een dot gas bijgeven als jij de vrachtwagen nadert is er dan ook niet bij...
Nu ja, altijd voldoende afstand houden kan al een beetje helpen he!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ja oke, daarin hebt ge gelijk (iedereen zou dat moeten weten, maakt niet uit hoe lang ge u rijbewijs hebt). Maar daarom moede u niet onnozel beginnen te gedragen als iemand anders zich daar niet aan houd he!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment