Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In Italië geldt: Diegene die het snelst aankomt heeft voorrang... In Belgie weet ik niet, maar de Italiaanse regel kan al eens werken
Italië is wat ver om met mijn veloken tot ginder te rijden om het eens uit te testen hoor. Het gebeurde hier, ik mocht alles toeknijpen (van remmen) of ik zat in zijn flank.
ik vind het minder irritant dan constant nutteloos van rijstrook veranderen op een overvolle autostrade... Daar ga je geen rationele speld tussen krijgen... een emotionele daarentegen...
Ik zou het ook niet verwarren met rijplezier, trouwens de nieuwe golf GTI staat op mijn aankooplijst...
Bij mij staat er zoveel op mijn aankooplijst, als er bij u de nieuwe Golf GTI tussenstaat wat bewijst dat ?? In mijn ogen niks en ikzelf vind het volledig irrelevant in deze topic. (Of het zou moeten beduiden, in de ogen van sommigen, dat chauffeurs van zo'n wagens automatisch experts in het verkeer zijn ?).
• Als er 3 lege stroken zijn, OK opschuiven naar rechts. Niet meer dan normaal.
• Maar tegenwoordig zie je vooral het volgende:
- de rechterrijstrook zit vol met vrachtwagens 90 km/u
- soms is er een gat tussen; de bestuurder achter u wordt lastig want u bent een middenvakrijder
- u voegt in tussen de vrachtwagens
- 120 km/u <-> 90 km/u
- na 10 seconden moet je remmen voor de vrachtwagen
- de bestuurder die achter u stond te flitsen heeft nog niet kunnen inhalen
• Het kan nog irritanter:
- zo'n "onderwijzer" die aan 130 km/u constant van de rechterstrook naar de middenstrook zigzagt.
- onmogelijk in te halen
- brengt iedereen in gevaar (van rijstrook veranderen is gevaarlijker dan op uw vak blijven)
- vindt zichzelf de beste chauffeur in een straal van 20 km
• in de USA bestaat het begrip "middenvakrijder" niet want:
- iedereen rijdt stabiel 90 km/u
- er is geen nood om voortdurend van rijstrook te veranderen omdat de vrachtwagens 90 rijden, de middenvakker 120 en de linkerstrook 140
Valt er een frank aub?
in de US mag je trouwens op elk rijvak inhalen. Moet je niet per sé links voor rijden.
Ok, maar als u dat manoeuver uitvoert zonder dat er iemand u inhaalt,
wat is dan het nut ervan, behalve dan extra gevaar?
Ook veronderstelt dit dan de nodige hoffelijkheid om de persoon die opschuift tussen de vrachtwagens niet te blokkeren en dus bijgevolg niet aan 122 km/u in te halen terwijl de hoffelijke ex-middenvakker aan 120 km/u tussen vrachtwagens aan 90 km/u geschoven zit.
Als je dat een paar keer meemaakt, tja dan blijf in het vervolg camperen om het middenvak...
Kwestie van inlevingsvermogen hé
Ik probeer altijd eerst naar mezelf te kijken, en zelf de regels te hanteren. Als iedereen begint van "ik doe het niet meer want zie dat ze er mij niet tussenlaten" ja dan staan we nergens hé. Kunnen we allemaal op de linkerband taffelen ook En als ik zie dat de persoon mij wil voorbijrijden tegen 122 terwijl ik 120 rijd en ik daardoor geblokkeerd ga worden, dan versnel ik ff dat ik er nog tussen geraak. Anticiperen begint bij jezelf.
En wat het nut van dat manoeuvre is in het geval er niemand mij wil inhalen? Gewenning. Het is bij mij een echt automatisme geworden. En gevaarlijk kan je dat moeilijk noemen. Ik snok ook niet plots aan mijn stuur om van rijvak te veranderen, dat gaat geleidelijk aan.
als iemand of iets mij op de weg niet aanstaat, laat ik dat merken. maar op een redelijke manier, ik begin niet mijn middenvinger te zwaaien of in het gat te plakken.
Zolang ik zelf niet in de problemen kom door het gekloot van een ander laat ik ze doen. Maar anders durf ik wel eens te reageren. Ben zo eens achtervolgd geweest door 3 gabbers in een oude Polo
wielerterroristen
ik zit er niet veel mee in dat ze op sommige stukken op de baan rijden (slecht fietspad of iets dergelijks), maar ga dan godverdomme aan de kant als er een auto aankomt en hou ullie gebaren voor uzelf als je voorbijgestoken word door een auto.
een fietspad ligt er niet voor niks maak er dan ook gebruik van indien mogelijk, volgende keer als ik zo nog iets meemaak schakel ik een versnellingske lager en zal ik voor een goei zwarte roetpluim zorgen of ik sproei men ruitesproeiers leeg!!
kheb weinig problemen met wielertoeristen maar de wegcode is er voor IEDEREEN!!!
wielerterroristen
ik zit er niet veel mee in dat ze op sommige stukken op de baan rijden (slecht fietspad of iets dergelijks), maar ga dan godverdomme aan de kant als er een auto aankomt en hou ullie gebaren voor uzelf als je voorbijgestoken word door een auto.
een fietspad ligt er niet voor niks maak er dan ook gebruik van indien mogelijk, volgende keer als ik zo nog iets meemaak schakel ik een versnellingske lager en zal ik voor een goei zwarte roetpluim zorgen of ik sproei men ruitesproeiers leeg!!
kheb weinig problemen met wielertoeristen maar de wegcode is er voor IEDEREEN!!!
Ge hebt wel gelijk ja, waar ze kunnen moeten ze op het fietspand rijden. Maar zie een in welke staat de fietspaden op vele plaatsen zijn, in die gevallen reclameer je beter bij de gemeente dan te zitten zagen over het feit dat de wielertoeristen op de weg rijden!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ge hebt wel gelijk ja, waar ze kunnen moeten ze op het fietspand rijden. Maar zie een in welke staat de fietspaden op vele plaatsen zijn, in die gevallen reclameer je beter bij de gemeente dan te zitten zagen over het feit dat de wielertoeristen op de weg rijden!
Sommige wielerterroristen doen het gewoon om de automobilist wat te treiteren: Zelfs als het verschil tussen fietspad en rijbaan bestaat uit wat markeringen (zelfde asfalt etc), moeten ze nog op de rijbaan gaan rijden....
Met de MTB steek ik dan een tandje bij en ga hun over het fietspad voorbij
Comment