Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
    Als het voertuig daadwerkelijk verkeerd geparkeerd stond, is de kans groot dat de eigenaar zelf moet opdraaien. Mclame; weet jij dat niet?
    Niet dat ik mij aangesproken voel ( ) maar:

Oorspronkelijk geplaatst door artikel 4.4 Wegcode

Elke bestuurder van een stilstaand of geparkeerd voertuig moet dit verplaatsen zodra hij daartoe door een bevoegd persoon aangemaand wordt.

Weigert de bestuurder of is hij afwezig, dan mag de bevoegde persoon ambtshalve voor de verplaatsing van het voertuig zorgen.

De verplaatsing gebeurt op risico en kosten van de bestuurder en de burgerlijk aanprakelijke personen, behalve wanneer de bestuurder afwezig is en het voertuig reglementair is geparkeerd.
    (eigen onderlijning)

Comment

• Als ik die tekst goed interpreteer, kunnen takeldiensten dus nooit aansprakelijk gesteld worden voor schade, hoe lomp ze je auto ook behandelen (gesteld dat je fout geparkeerd stond)?
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
        Als ik die tekst goed interpreteer, kunnen takeldiensten dus nooit aansprakelijk gesteld worden voor schade, hoe lomp ze je auto ook behandelen (gesteld dat je fout geparkeerd stond)?
        Just!

Comment

• Dat vind ik toch maar een raar stukje wetgeving dan. Je mag toch nooit niemand zijn/haar eigendom beschadigen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
            Dat vind ik toch maar een raar stukje wetgeving dan. Je mag toch nooit niemand zijn/haar eigendom beschadigen?
            Dat zou ik ook denken ja.
            Stelt u voor, ze pakken uwe wagen op, laten hem vallen, en zij zijn d'r dan niet verantwoordelijk voor

Trouwens, dien auto dat daar weggesleept word, die stond toch op een parkeerplaats
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
              Dat vind ik toch maar een raar stukje wetgeving dan. Je mag toch nooit niemand zijn/haar eigendom beschadigen?
              Het probleem is dat je anders wel schade die er al was in de schoenen van de takeldienst kan schuiven ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
                Kijk, hier heb ik nu eens nul komma nul begrip voor zie. Ge moet maar niet zo lui zijn om die paar extra rondjes rond den blok te rijden om een parkeerplaats te vinden. Een parkeerboete is het domste van het achterlijkste van het lompste. En dat zeg ik niet omdat ik er zelf nog nooit één heb gehad (is ook zo) of om iemand tegen de schenen te stampen. Nee, ik zeg het omdat ik desnoods een half uur rondrijd voor plek, tot grote ergernis van de meeste mensen die ik ken. Liever dat dan geld in de vuilbak, en de bijbehorende gelukzalige blik van de parkeerwachter die je, net als je terug aan je auto komt, je papiertje onder je ruitenwissers steekt.
                Kameraad van me heeft in Oostende een parkeerboete gekregen van 270 €. Zijn Land Rover Freelander werd weggetakeld
                Hij had hem 's nachts voor een garagepoort gezet, maar had het natuurlijk niet gezien..
                Dik overdreven..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Het probleem is dat je anders wel schade die er al was in de schoenen van de takeldienst kan schuiven ..
                  Als de politie ter plaatse is, zoals in dit filmpje, moeten zij dat vaststellen. Discussie zal er natuurlijk altijd zijn, al zou ik voor een parkeerboete geen kromme velg en eventueel andere schade daar nog eens bovenop krijgen...

Vreemd...

Comment

• Parkeer u enkel waar het mag, en er zijn geen problemen

Comment

Parkeer u enkel waar het mag, en er zijn geen problemen
                      Idd, maar op da filmpje lijkt die A3 me toch op een parkeerplaats te staan eigenlijk

Btw, ik zal altijdreglementair parkeren alleen heb ik dezelfde visie als alexanderr op betalend parkeren

Comment

Parkeer u enkel waar het mag, en er zijn geen problemen
                        Daar heb je een punt, maar zelfs al sta je zodanig verkeerd geparkeerd, dan nog mag een takeldienst geen schade aan je voertuig toebrengen vind ik... Belgische wetgeving zit soms raar in mekaar .

Comment

• Ergernis in Leuven, de zones betalend parkeren zijn uitgebreid. Op zich vind ik dat geen ramp, heb toch een bewonerskaart. Maar waarom kan een moto een volledige plaats innemen en niet betalen en waarom moet een auto dat wel? Die moto neemt een plaats in dus moet ook betalen voor die plaats lijkt me...

Comment

• das ni netjes van die motard

Comment

• niemand die wilt trekken daar erger ik mij aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                niemand die wilt trekken daar erger ik mij aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                  Als het voertuig daadwerkelijk verkeerd geparkeerd stond, is de kans groot dat de eigenaar zelf moet opdraaien. Mclame; weet jij dat niet?
                                  Het is de bedoeling dat de takeldienst degelijk z'n job doet. In alle geval stel ik daar sowieso proces-verbaal voorop plus een verslag naar de korpschef waarin ik de stunten van de depanneur ter kennis breng zodanig dat er maatregelen kunnen worden genomen.
                                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• sommige dames die de wasstraat inrijden...bang-bang-bang

aan de treinen

Comment

• heren doen dat ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                        Idd, maar op da filmpje lijkt die A3 me toch op een parkeerplaats te staan eigenlijk

Btw, ik zal altijdreglementair parkeren alleen heb ik dezelfde visie als alexanderr op betalend parkeren

het LIJKT op een parking, toen ik het voor het eerst zag dacht ik dat ook.

niet te min, dit kan niet, moet getakeld worden met een kraan, doen ze dit bij mij (moet het wel zien natuurlijk) dan betalen ze.

Ben weggesleept geweest met de carnaval, 's nachts geen borden, lang geslapen, smorgens 11u auto weg, ok, ik wist wel dat het carnaval was...
                                        bij den takeldienst vind ik mijn auto terug met platte band, zat een enorme vijs in, niets mee te maken, en na veel vijven en zessen was dat gaatje gemaakt. Ge moet natuurlijk niet direct ja knikken en betalen want dan denken ze dat ze met een simpele te maken hebben.
                                        Nog zo iets ik betaal een goei 180€ en ben weg naar het buro van de polis. Ik van mijne tak gemaakt, klacht in dienen met factuur zegt de agent. Ok terug naar den takeldienst, bij een factuur komt er 21% bij zegt hem... Kunde volgen.
                                        Last edited by ; 02/06/2009, 22:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                          Kameraad van me heeft in Oostende een parkeerboete gekregen van 270 €. Zijn Land Rover Freelander werd weggetakeld
                                          Hij had hem 's nachts voor een garagepoort gezet, maar had het natuurlijk niet gezien..
                                          Dik overdreven..
                                          Ik hoop dat ze zijn wagen dan wel met een platwagen weggehaald hebben en niet met de voorwielen omhoog gewoon weggetrokken hebben. (De viscous koppeling van de Freelander houdt daar namelijk totaal niet van).

Comment

Working...
                                          X