Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
    Niet dat ik mij aangesproken voel ( ) maar:

(eigen onderlijning)
    Het betreft hier natuurlijk de schade die tengevolge het takelen werd toegebracht. Voor takeling controleren we altijd de reeds aanwezige schade.

Het risico komt inderdaad aan de overtreder toe.

Al eens geweten dat de volledige voorbumper beschadigd werd tengevolge een takeling. (verlaagde voorbumper van Golf, dus spijtig voor de bestuurder)

Comment

• Sorry, maar als ik dat zou zien dat die takelboeren zo lomp omgaan met mijn auto, ze krijgen een kogel in hunne nek.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Sorry, maar als ik dat zou zien dat die takelboeren zo lomp omgaan met mijn auto, ze krijgen een kogel in hunne nek.
        Wat wil je met deze post bewijzen? Dat is nu een ergernis voor mij se
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Wat wil je met deze post bewijzen? Dat is nu een ergernis voor mij se
          Dat je van andermans gerief uw handen moet afhouden, tiens.

Pas op, mij zal't nooit overkomen, ik parkeer nooit maar dan ook nooit fout, en 'k heb zelfs nog geen enkele parkeerboete.

Ge kunt toch ni serieus menen dat een takeldienst iemands auto beschadigt, en dat dat normaal is?
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Pas op, mij zal't nooit overkomen, ik parkeer nooit maar dan ook nooit fout, en 'k heb zelfs nog geen enkele parkeerboete.

Ge kunt toch ni serieus menen dat een takeldienst iemands auto beschadigt, en dat dat normaal is?

Het is mij nog nooit overkomen, maar ik ga niet zeggen dat het mij nooit zal overkomen, je kan altijd iets over het hoofd zien of verkeerd interpreteren. Ik vind het echter ook niet echt kunnen dat een wagen op dergelijke manier mishandeld wordt...

Voertuigen die de hulpdiensten hinderen, moeten natuurlijk zo snel mogelijk uit de weg (nood breekt wet), maar dat is hier duidelijk niet het geval. In dat geval zou het mogelijk moeten zijn om schade aangebracht door de onprofessionaliteit of nalatigheid van het takelbedrijf ook weer op dit takelbedrijf te verhalen... Zoniet, wat is de volgende stap: een grijpkraan op je wagen?

Comment

• Mensen die hunnen handrem niet optrekken als ze hunnen auto parkeren
              Daarstraks eenen auto (Citroën C2) in de flank van eenen anderen auto zien rollen (denk Fiat Punto).

Was op de kleine ring in Hasselt.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

wat mij frappeert is dat de meeste mensen het opnemen voor de 'dader'
                stel u voor dat je vader ziek wordt, of een andere reden waarvoor je een e break zou doorlaten door over de pechstrook te rijden cfr het positieve verkeerservaringen topic, hier het geval zou zijn

je staat daar maar mooi te schilderen als 'slachtoffer'

Comment

Iemand een kogel in zijn nek is dat wel?
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Mensen die hunnen handrem niet optrekken als ze hunnen auto parkeren
                    Daarstraks eenen auto (Citroën C2) in de flank van eenen anderen auto zien rollen (denk Fiat Punto).

Was op de kleine ring in Hasselt.
                    Ik zet nooit mijn handrem op

Ik parkeer altijd in versnelling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      wat mij frappeert is dat de meeste mensen het opnemen voor de 'dader'
                      stel u voor dat je vader ziek wordt, of een andere reden waarvoor je een e break zou doorlaten door over de pechstrook te rijden cfr het positieve verkeerservaringen topic, hier het geval zou zijn

je staat daar maar mooi te schilderen als 'slachtoffer'
                      Voila! Wij wonen momenteel in een rijhuis, langs de achterzijde is er een doodlopende zandweg achter deze rijhuizen. Die weg is voor de brandweer heel belangrijk voor de veiligheid omdat langs de achterzijde de garages in de kelders van de huizen zijn.

Nu parkeren er heel veel mensen gewoon in die weg omdat het hun goed uitkomt voor een cafebezoek of een bezoek aan de basiliek. Meestal krijg je het ook niet aan hun verstand dat het voor de veiligheid van die bewoners niet kan dat je daar parkeert. Je krijgt meestal een antwoord in de zin van het is maar voor even of je kan er toch nog door.

2 jaar geleden is hier een huis afgebrand aan het begin van de weg en de brandweer kon er nog vrij snel bij, maar het heeft alvast de bewoners hier hun ogen doen opengaan. Jammer genoeg is de mentaliteit tegenwoordig zo dat er voor de politie geen beginnen aan is om de weg vrij te houden.

Ik heb hier zelfs al mensen de politie weten bellen omdat onze buurman zijn bestelwagen had achtergelaten op zijn eigen bedrijfsterrein waardoor ze niet meer wegkonden. En hij kon gewoon niet anders dan zich zo plaatsen hij wou die mensen zelfs niet blokkeren ook al stonden ze op zijn terrein waardoor hij niet meer op het terrein kon en die dag zelfs moeten stoppen met werken is omdat hij niet meer kon laden.

Dus als ik hier lees dat mensen zeggen van ik plaats mij altijd dat ik niemand hinder dan heb ik daar sterk mijn bedenkingen bij Volgens mij is het heel moeilijk om altijd het hele beeld te krijgen van een situatie waar je niet bekend bent
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                        Kameraad van me heeft in Oostende een parkeerboete gekregen van 270 €. Zijn Land Rover Freelander werd weggetakeld
                        Hij had hem 's nachts voor een garagepoort gezet, maar had het natuurlijk niet gezien..
                        Dik overdreven..
                        niets overdreven aan. wegtakelen is meestal rond de 250€. en waarom dik overdreven als de eigenaar van de garagepoort niet binnen of buiten kan?
                        zal eens een dag voor uw oprit komen staan en dan kan je nog eens schrijven dat het dik overdreven was en ik helemaal niet in de weg stond.
                        wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                          niets overdreven aan. wegtakelen is meestal rond de 250€. en waarom dik overdreven als de eigenaar van de garagepoort niet binnen of buiten kan?
                          zal eens een dag voor uw oprit komen staan en dan kan je nog eens schrijven dat het dik overdreven was en ik helemaal niet in de weg stond.
                          Als je niet binnen kan moet je maar plaats zoeken om ergens te parkeren. Hebben het hier in Leuven voorgehad, auto voor de poort en we geraken niet binnen. Flikken komen af, ah ja meneer, maar gij bent toch al uit uw garage, dan moet u maar ergens een parkingplaats zoeken, want we mogen niet slepen als u niet binnen kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                            Als je niet binnen kan moet je maar plaats zoeken om ergens te parkeren. Hebben het hier in Leuven voorgehad, auto voor de poort en we geraken niet binnen. Flikken komen af, ah ja meneer, maar gij bent toch al uit uw garage, dan moet u maar ergens een parkingplaats zoeken, want we mogen niet slepen als u niet binnen kan.
                            meen je dat?
                            in het vervolg zeggen dat je wilt wegrijden. eens weggesleept, doe je je garage open zeg je doodleuk. "och nu stond men wagen toch al buiten zeker."

schandalig. ik zou alle banden laten leeglopen, en zijn ruiten vol met stickers kleven.
                            wimoptiek.be op

Comment

• Ik erger mij aan mensen die hun kant niet kunnen houden. Ik heb daarstraks nog alles kunnen dichtsmijten voor een idioot die bijna in het midden van de weg reed in plaats van zijn kant te houden. De auto's stonden bovendien aan zijn kant dus als hij van mening was dat het daar te smal was om z'n koets door te sturen(wat absoluut het geval niet was maar sommigen kunnen blijkbaar gewoon niet rijden) dan had hij maar moeten afwachten.

Ik begrijp dat dus echt niet, sommigen denken blijkbaar dat hun auto een tank is van 5 meter breed.

Comment

• Takeldienst kan best eens op cursus gaan hoe een voertuig te takelen. T'is nie omdat ie fout geparkeerd staat dat je er schade moet aan toe brengen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                  Goe gelachen met het sleepfilmpje

*krachten op as en velg waarvoor deze niet ontworpen zijn
                                  *eens goe gekrast tegen de muur
                                  Misschien krijgt die kerel van de takelwagen wel een percentje van de garage

In ieder geval, vind ik het wel een schande dat ze die zo wegslepen. Ik weet niet of die wagen echt ergens in de weg staat maar daarvoor konden ze toch een aangepaste takelwagen (met liftsysteem) gebruiken, echter volledig op kosten van die foutparkeerder.

Als dat gebruikelijk is, rijden er een hoop auto's rond waarvan het wiel half paraplu staat en bij hoge snelheid kan afbreken...

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                  Kameraad van me heeft in Oostende een parkeerboete gekregen van 270 €. Zijn Land Rover Freelander werd weggetakeld
                                  Hij had hem 's nachts voor een garagepoort gezet, maar had het natuurlijk niet gezien..
                                  Dik overdreven..
                                  Hoe kan je niet zien dat je voor een garage parkeert?
                                  Blind of simpelweg idioot?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Ik zet nooit mijn handrem op

Ik parkeer altijd in versnelling.
                                    Ja, dat heeft hetzelfde effect he!
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik parkeer altijd in versnelling met de handrem op

Ik denk niet dat er hier veel volk iets op tegen heeft dat de wagen getakeld wordt, maar wel iets tegen de manier waarop heeft. We kennen de achtergrond natuurlijk niet, misschien stond die wagen al herhaaldelijk en bewust verkeerd op die plaats, maar voor hetzelfde geld heeft de eigenaar een inschattingsfout gemaakt...

Het is mij ook al overkomen dat ik in een straat ging parkeren, tussen andere auto's, maar dat die gewoon allemaal verkeerd stonden (tijdelijk of permanent parkeerverbod). Ik heb het toen pas opgemerkt toen ik terugkwam (geen briefje onder de ruitenwisser en de wagen stond er nog).

Hetzelfde kan je zeggen van de minimale breedte van 3m: ik parkeer mij langs de kant, en er is dan nog bvb 4.5m tot aan de rand van de weg aan de overkant. Later komt er een wagen aan de andere kant parkeren, en rest er dus nog 2.5m. Nog later komt de politie om een wagen weg te takelen (omdat de minimale breedte van 3m niet gerespecteerd is). Wie gaat er dan weggetakeld worden?

Comment

• Leg gewoon je gsm nummer onder de voorruit, mogen ze nooit takelen

Comment

• Weet iedereen dat ik aan het roderen ben.
                                          Freaking Passat, Golf, 3-Serie leasingdieselprutsers

1. Neen, in mijn kont kleven gaat niet helpen. Ik kan niet over de wagen voor mij springen
                                          2. Pinker opzetten omdat ik uit de weg zou gaan helpt. Ik schuif naar rechts, maar geraak dan ook over mij als je me wil inhalen.
                                          3. Probeer een rondpunt niet te nemen aan de buitenkant als je je verremt

Dit was een dienstmededeling.

Comment

Working...
                                          X