Daarstraks een trut die het nodig vond om aan iedere verkeersdrempel af te remmen naar minder dan 10km/h
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
een tjoenerbabe :oCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenRij naar Duitsland, Nederland of eender waar en je weet wat ik bedoel, NERGENS vind je meer agressie dan in belgie, bumperkleven hoort hier bij de ongeschreven wet, evenals met de gsm aan het oor door het verkeer zwalpen, door rood rijden, de pinkers niet gebruiken, de pas afsnijden, en ga zo maar even door
Ik begrijp wel dat het gemiddelde gehersenspoelde gebroed al deze verkeersacties als volkomen normaal beschouwen, maar ik hoor daar niet bij.
Niet voor niks moet belgie de vergelijking doorstaan met 1 of ander achterlijk oostblokland waar iedereen denkt boven de wet te moeten leven.
Zelfs de hoofdredacteur van De Autogids haalde de extreme agressie in belgie aan als de ergste binnen europa, en dat wil ook al wat zeggen.
Ga naar een ander land en wat een verademing...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenVandaag weer eens een sterk staaltje meegemaakt van verkeersagressie.
We rijden vrolijk aan 120 over de E40 thv afrit Nieuwpoort op het linkervak, kleine 50 meter voor ons nog een auto en dikke 100m verder een vrachtwagen op het rechtervak.
Plotseling komt een grijze golf ons langs rechts inhalen. Pa had het net te laat gezien, toch nog volle pétard gegeven, helaas 220CDI 163pk, dus net niet snel genoeg om zijn plan te verhinderen. Die Golf voegt in aan 150/160 voor ons neus (10 meter, maximum) om vervolgens alles dicht te smijten door de trager rijdende voorligger. Lang leve Mercedes remmen en de klaarstaande linkervoet.
Probleem voor die gast. Chauffeur van de E heeft + 1,5 mio km rijervaring. Verkeerde persoon om te kl*ten op de baan. Zodra de auto voor hem aan de kant is versneld hij, maar pa wil voorbij om toch even verhaal te halen. Hij gaat niet terug naar rechts. Geen probleem, even schijnmaneuver doen dat we hem rechts gaan inhalen en vervolgens links ernaast komen (Onderstel E-klasse kan tegen een eland-testje aan +120 per uur, itt mijn ma ). Probleem voor die gast: nog een truck op het eerste vak en wij hangen al naast hem. Afstand was te klein om nog te remmen of hij zat er op, dus restte hem enkel nog de pechstrook. Hij nam vervolgens de afrit Middelkerke.
Mss best voor hem, want pa begon behoorlijk in form te geraken. Zulke idioten leert hij nl. maar al te graag een lesje, dat is pure ontspanning voor hem .
Moraal van het verhaal: E klasse koop je in minimum 320CDI .
Enfin, grow up!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk BerichtenKei stoer! Ik wil ook zo'n papie!
Enfin, grow up!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenVandaag weer eens een sterk staaltje meegemaakt van verkeersagressie.
Als hij "vrolijk" op het linker vak wil blijven rijden terwijl er rechts blijkbaar plaats is, tot daar aan toe. Maar gedraag je dan een beetje volwassen als je langs rechts wordt ingehaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenVandaag weer eens een sterk staaltje meegemaakt van verkeersagressie.
We rijden vrolijk aan 120 over de E40 thv afrit Nieuwpoort op het linkervak, kleine 50 meter voor ons nog een auto en dikke 100m verder een vrachtwagen op het rechtervak.
Plotseling komt een grijze golf ons langs rechts inhalen. Pa had het net te laat gezien, toch nog volle pétard gegeven, helaas 220CDI 163pk, dus net niet snel genoeg om zijn plan te verhinderen. Die Golf voegt in aan 150/160 voor ons neus (10 meter, maximum) om vervolgens alles dicht te smijten door de trager rijdende voorligger. Lang leve Mercedes remmen en de klaarstaande linkervoet.
Probleem voor die gast. Chauffeur van de E heeft + 1,5 mio km rijervaring. Verkeerde persoon om te kl*ten op de baan. Zodra de auto voor hem aan de kant is versneld hij, maar pa wil voorbij om toch even verhaal te halen. Hij gaat niet terug naar rechts. Geen probleem, even schijnmaneuver doen dat we hem rechts gaan inhalen en vervolgens links ernaast komen (Onderstel E-klasse kan tegen een eland-testje aan +120 per uur, itt mijn ma ). Probleem voor die gast: nog een truck op het eerste vak en wij hangen al naast hem. Afstand was te klein om nog te remmen of hij zat er op, dus restte hem enkel nog de pechstrook. Hij nam vervolgens de afrit Middelkerke.
Mss best voor hem, want pa begon behoorlijk in form te geraken. Zulke idioten leert hij nl. maar al te graag een lesje, dat is pure ontspanning voor hem .
Moraal van het verhaal: E klasse koop je in minimum 320CDI .
Comment
-
Wij waren niet links aan het plakken hoor, mensen die voorbij willen gaan we zo snel mogelijk voor aan de kant. We weten wel waarvoor die 3 spiegels dienen. Hadden net een vrachtwagen ingehaald en nog geen 150 meter verder rijdt er nog 1. In die ruimte probeerde die Golf rechts in te halen. Dat is onverantwoord, vandaar ook de reactie.
Hetgeen die Golf deed was dus duidelijk onverantwoord. Had hij gewoon achter gebleven en met zijn pinker duidelijk gemaakt dat ie voorbij wou gingen we direct opschuiven naar het eerste vak zodra we die vrachtwagen voorbij waren.
En grow up, ik denk dat dat eerder geldt voor dat snotjoch in die Golf. Pa zat deze keer achter het stuur deze keer en ik schets de situatie met zoveel mogelijk detail. Heeft niets te zien met stoer zijn of "mijn papie is een halve god". Maar tis een forum hé, daar weet iedereen direct wie je bent door het lezen van 1 post. Kan het eigenlijk mij wat schelen.
Enfin, ik maak er geen woorden meer aan vuil.
En Yoda, mijn familienaam is niet Bracke .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDaarstraks een trut die het nodig vond om aan iedere verkeersdrempel af te remmen naar minder dan 10km/h
Er zijn er natuurlijk die perfect gaan aan +100 , maar dan is de moeke meestal niet mee .
Waarom ze in godsnaam die verkeerdrempels aanleggen . Je krijgt zo'n schok in uw rug dat dat ook niet gezond is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TrAiL Bekijk Berichten@ Aalter-Knokke 90km/h kwestie
wel, ik woon in knesselare. Ik vind het ook vrij bizar dat het nu 90 is.
Argument over de rolgeluiden: ja jonges, ga ergens anders wonen (zelfde voor die zeveraars die tegen luchthavens zijn, die luchthaven was er eerst dus jij hebt er voor gekozen).
Argument over de staat van het wegdek: jup, beton van aalter tot maldegem, dikke shit. Ze zouden idd beter asfalt leggen, maar op dat gebied is goed nieuws. Sommige stukken zijn als asfalt en andere zullen nog vernieuwd worden, echter tussen knesselare en maldegem, waar geen huizen staan, zal alles normaal het zelfde blijven maar daar hebben we ook geen last
Algemeen gezaag van mijn kant: ik snap het ook niet, het is al 50 jaar 120, en net nu de auto's veiliger, stiller en efficienter zijn, moet de snelheid omlaag. Dit vind ik dikke zever en ik heb gelijk, de reden waarom ik gelijk heb kon ik deze morgen al merken. Het zwaar vervoer richting zeebrugge passeerd via deze wegen. Die vrachtwagens produceren de meeste uitstoot en het meeste lawaai, maar toch rijden ze nog altijd even snel. Dat vind ik niet echt logisch. Een bijkomend punt is dan nog dat wanneer een auto 90 rijdt op de teller, en een vrachtwagen 90 op een geijkte speedo, dan is de truck meestal sneller en dat heeft gevaarlijke inhaalbewegingen (wederom deze morgen gemerkt) tot gevolg. Ikzelf rij al jaren 140+ op die baan, en dat ben ik niet van plan te veranderen TENZIJ veel mensen zich gaan houden aan de beperking, dan vind ik inhalen aan die snelheden toch wat gevaarlijk gezien het grotere snelheidsverschil, maar ik voorspel dat ik niet van m'n gas zal moeten afgaan.
Bovendien stond team Polizei deze week reeds te flitsen om de niet zo wakkere bestuurder alweer te pesten :'(
schandalig!2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?
Comment
-
Blijkbaar erger ik andere mensen in het verkeer door mij niet druk te maken .
90 op een baan waar je 90 mag is voor mij voldoende, doch voor een zekere 5-Serie was dat natuurlijk véél te traag, dus haalt hij mij en nog een voorligger (die toch op nog redelijke afstand van mij reed) op een helling in, terwijl hij aan het bellen is .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk BerichtenBlijkbaar erger ik andere mensen in het verkeer door mij niet druk te maken .
90 op een baan waar je 90 mag is voor mij voldoende, doch voor een zekere 5-Serie was dat natuurlijk véél te traag, dus haalt hij mij en nog een voorligger (die toch op nog redelijke afstand van mij reed) op een helling in, terwijl hij aan het bellen is .
Ne rustige steenweg, aan 70 met cruise control. Zalig. Al is het maar om die gejaagde pipo's op te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk BerichtenBlijkbaar erger ik andere mensen in het verkeer door mij niet druk te maken .
90 op een baan waar je 90 mag is voor mij voldoende, doch voor een zekere 5-Serie was dat natuurlijk véél te traag, dus haalt hij mij en nog een voorligger (die toch op nog redelijke afstand van mij reed) op een helling in, terwijl hij aan het bellen is .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenDito, no stress for me.
Ne rustige steenweg, aan 70 met cruise control. Zalig. Al is het maar om die gejaagde pipo's op te houden.
Verbruik van 7.8L op gas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenAls je je dan toch niet druk maakt, waarom erger je je dan aan iemand die inhaalt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenHad hij gewoon achter gebleven en met zijn pinker duidelijk gemaakt dat ie voorbij wou gingen we direct opschuiven naar het eerste vak zodra we die vrachtwagen voorbij waren. En
Dan had je wsl geschreven "en die stomme Golf dacht dat ie een Fransman was.."
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenDito, no stress for me.
Ne rustige steenweg, aan 70 met cruise control. Zalig. Al is het maar om die gejaagde pipo's op te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenHey, Lullo, opzoute!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenVandaag weer eens een sterk staaltje meegemaakt van verkeersagressie.
We rijden vrolijk aan 120 over de E40 thv afrit Nieuwpoort op het linkervak, kleine 50 meter voor ons nog een auto en dikke 100m verder een vrachtwagen op het rechtervak.
Plotseling komt een grijze golf ons langs rechts inhalen. .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk BerichtenBlijkbaar erger ik andere mensen in het verkeer door mij niet druk te maken .
90 op een baan waar je 90 mag is voor mij voldoende, doch voor een zekere 5-Serie was dat natuurlijk véél te traag, dus haalt hij mij en nog een voorligger (die toch op nog redelijke afstand van mij reed) op een helling in, terwijl hij aan het bellen is .Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenDito, no stress for me.
Ne rustige steenweg, aan 70 met cruise control. Zalig. Al is het maar om die gejaagde pipo's op te houden.
Als ik vlot kan rijden en dus de 70/90-rijders kan voorbij steken (wanneer nodig) ben ik veel rustiger aan het rijden dan dat ik in jullie "gat" moet hangen, idem dito voor de 70/90-rijder in kwestie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenHet is jullie grootste recht om niet stressy in de wagen te zitten, maar sommige mensen hebben al eens een dringende afspraak of deadline die ze moeten halen. Ik duw dan ook om m'n staart, en steek die 90/70-rijder ook voorbij (en nogal vaak met de telefoon in de hand ) Dat is ook mijn recht. Ik ben wel de laatste die waaghalzerij uithaalt, lees: anderen gewild in de problemen helpen (oversteken op helling,/voor bocht/met te weinig tussenruimte enz)
Als ik vlot kan rijden en dus de 70/90-rijders kan voorbij steken (wanneer nodig) ben ik veel rustiger aan het rijden dan dat ik in jullie "gat" moet hangen, idem dito voor de 70/90-rijder in kwestie.
Ten eerste, bellen achter het stuur is extra gevaar, zelfs handenvrij. Dat je dat niet handenvrij doet en dan blijkbaar nog frequent ook duidt voor mij op een groot gebrek aan verantwoordelijkheidszin.
Ten tweede het is niet omdat iemand zich aan de regels houdt dat hij alle tijd van de wereld heeft. Die afspraken en deadlines zijn een enorm flauw excuus. Er zijn veel mensen die een drukke agenda hebben en veel zaken vanuit hun wagen regelen, maar die gewoon het verstand hebben dat op een normale manier te doen'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment