Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Ten tweede het is niet omdat iemand zich aan de regels houdt dat hij alle tijd van de wereld heeft. Die afspraken en deadlines zijn een enorm flauw excuus. Er zijn veel mensen die een drukke agenda hebben en veel zaken vanuit hun wagen regelen, maar die gewoon het verstand hebben dat op een normale manier te doen
    Ik heb toch ook al gehad dat ik wil vertrekken, nog net telefoon krijg en dus een half uur later dan gepland achter het stuur kruip. Dan durf ik toch ook wel eens 160 rijden om tijd goed te maken, dus het is niet altijd zo zwart/wit hé.

Dat het niet mag weet ik, en dat ik vind dat ik niemand in gevaar breng door 160 te rijden doet niet terzake.

Maar ik wou het er wel ff bij vermelden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
      Het is jullie grootste recht om niet stressy in de wagen te zitten, maar sommige mensen hebben al eens een dringende afspraak of deadline die ze moeten halen.
      Tenzij je met iemand die op sterven ligt in je auto op weg bent naar het ziekenhuis waar elke seconde telt zal je netto tijdswinst van zo te rijden in Vlaanderen quasi-nihil zijn. Je kent dat wel, als een halve zool 4 man voorbij op de steenweg, en 1km verder terug met diezelfde 4 man pal achter je stilstaan aan het rode licht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Ik heb toch ook al gehad dat ik wil vertrekken, nog net telefoon krijg en dus een half uur later dan gepland achter het stuur kruip. Dan durf ik toch ook wel eens 160 rijden om tijd goed te maken, dus het is niet altijd zo zwart/wit hé.

Dat het niet mag weet ik, en dat ik vind dat ik niemand in gevaar breng door 160 te rijden doet niet terzake.

Maar ik wou het er wel ff bij vermelden...
        Ja, dat is een persoonlijke keuze. Maar 160 in plaats van 120 is een minieme tijdswinst als je over afstanden in ons land spreekt. En het wijkt af van normaal gedrag Als ik de post van MMVV lees dan zijn alle mensen die zich aan de regels houden diegene met veel tijd, die geen afspraken na te komen hebben, terwijl het ook gewoon mensen kunnen zijn die hun agenda wel onder controle hebben of hun gedrag in het verkeer boven hun agenda stellen
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ja, dat is een persoonlijke keuze. Maar 160 in plaats van 120 is een minieme tijdswinst als je over afstanden in ons land spreekt. En het wijkt af van normaal gedrag Als ik de post van MMVV lees dan zijn alle mensen die zich aan de regels houden diegene met veel tijd, die geen afspraken na te komen hebben, terwijl het ook gewoon mensen kunnen zijn die hun agenda wel onder controle hebben of hun gedrag in het verkeer boven hun agenda stellen
          Als ik 160 rijd (eufemistisch uitgedrukt) win ik 40 km op een uur...ik vind dat toch wel een mooie tijdswinst. Ik ken jouw persoonlijke en beroepssituatie niet, maar bij mij is dat vaak iets dat het verschil kan maken.

Nogmaals, ik weet dat ik fout ben (volgens de wet), noem me op dat vlak arrogant, dat maakt me eigenlijk weinig uit. Ik rij in de mate dat ik me veilig voel en dat ik geen gevaarlijke situaties voor medeweggebruikers creëer.

Zodra er trajectcontroles komen zodanig dat je niet meer kunt cheaten zet ik een tv in m'n wagen en rij ik rustig 120, dan kan ik niet geflitst worden.
          Wat ik alleszins NIET kan is ritten van 500km en langer in m'n wagen zitten in de correcte zitpositie aan maximaal de toegelaten snelheid. Je mag het gerust eens proberen, maar mij maak je niet wijs dat dat haalbaar is als je meer rijdt dan 1 keer per jaar een lange rit naar het Zuiden.
          Last edited by ; 02/07/2009, 13:35.

Comment

Als ik 160 rijdt (eufemistisch uitgedrukt) win ik 40 km op een uur...ik vind dat toch wel een mooie tijdswinst. Ik ken jouw persoonlijke en beroepssituatie niet, maar bij mij is dat vaak iets dat het verschil kan maken.
            Dat is wat anders dan je zitten haasten op gewestwegen.
            De snelweg is zowat de enige plaats waar je idd veel tijd kan winnen, als het niet te druk is, door sneller te rijden en op lange afstanden.

Comment

Als ik 160 rijd (eufemistisch uitgedrukt) win ik 40 km op een uur...ik vind dat toch wel een mooie tijdswinst. Ik ken jouw persoonlijke en beroepssituatie niet, maar bij mij is dat vaak iets dat het verschil kan maken.

Nogmaals, ik weet dat ik fout ben (volgens de wet), noem me op dat vlak arrogant, dat maakt me eigenlijk weinig uit. Ik rij in de mate dat ik me veilig voel en dat ik geen gevaarlijke situaties voor medeweggebruikers creëer.

Zodra er trajectcontroles komen zodanig dat je niet meer kunt cheaten zet ik een tv in m'n wagen en rij ik rustig 120, dan kan ik niet geflitst worden.
              Wat ik alleszins NIET kan is ritten van 500km en langer in m'n wagen zitten in de correcte zitpositie aan maximaal de toegelaten snelheid. Je mag het gerust eens proberen, maar mij maak je niet wijs dat dat haalbaar is als je meer rijdt dan 1 keer per jaar een lange rit naar het Zuiden.
              Dikke vette 2222222222222222

En op een of andere manier is het veel aangenamer rijden zo ... er zit een ritme in. Als je 120 rijdt wordt je ritme altijd gebroken vind ik.
              Last edited by ; 02/07/2009, 13:37.

Comment

• Bert, pas eens snel die ik RIJD aan

edit: irfuel had het zelfs nog niet gezien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Dat is wat anders dan je zitten haasten op gewestwegen.
                  De snelweg is zowat de enige plaats waar je idd veel tijd kan winnen, als het niet te druk is, door sneller te rijden en op lange afstanden.
                  Ik rij bijna nooit op gewestwegen, maar ik kan me indd inbeelden dat dat weinig uithaalt, tenzij je echt extreem gaat en dus gevaarlijke toestanden uithaalt.

Comment

Ik rij bijna nooit op gewestwegen,
                    Dat is ook een manier om zeker geen fouten meer te maken

Comment

• :d

12345

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                        Wij waren niet links aan het plakken hoor, mensen die voorbij willen gaan we zo snel mogelijk voor aan de kant. We weten wel waarvoor die 3 spiegels dienen. Hadden net een vrachtwagen ingehaald en nog geen 150 meter verder rijdt er nog 1. In die ruimte probeerde die Golf rechts in te halen. Dat is onverantwoord, vandaar ook de reactie.

Hetgeen die Golf deed was dus duidelijk onverantwoord. Had hij gewoon achter gebleven en met zijn pinker duidelijk gemaakt dat ie voorbij wou gingen we direct opschuiven naar het eerste vak zodra we die vrachtwagen voorbij waren.

En grow up, ik denk dat dat eerder geldt voor dat snotjoch in die Golf. Pa zat deze keer achter het stuur deze keer en ik schets de situatie met zoveel mogelijk detail. Heeft niets te zien met stoer zijn of "mijn papie is een halve god". Maar tis een forum hé, daar weet iedereen direct wie je bent door het lezen van 1 post. Kan het eigenlijk mij wat schelen.

Enfin, ik maak er geen woorden meer aan vuil.

En Yoda, mijn familienaam is niet Bracke .
                        De verkeersregels zijn nochtans duidelijk. Ge moet rechts houden. Als iemand u rechts kan inhalen dan betekent het dat ge dus onnodig links reed.
                        Uiteindelijk haalt de golf slechts rechts in, uw pa daarentegen bleef onnodig links rijden en zette nadien aan tot racen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                          De verkeersregels zijn nochtans duidelijk. Ge moet rechts houden. Als iemand u rechts kan inhalen dan betekent het dat ge dus onnodig links reed.
                          Let op...ik denk dat ik er wel in zou slagen iemand rechts in te halen terwijl die absoluut niet onnodig links reed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk Berichten
                            Flitsen? Waar? Niet gezien.
                            Ze stonden te flitsen ter hoogte van de kruising met de schapersbosstraat. Daar stond de grijze polo met nrplaat SVG 965 van pz aalter. Richting Maldegem rond 11.00u, weet niet zeker of het vrijdag of zaterdag was.
                            Captain Turbo
                            General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                            Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Ik rij bijna nooit op gewestwegen, maar ik kan me indd inbeelden dat dat weinig uithaalt, tenzij je echt extreem gaat en dus gevaarlijke toestanden uithaalt.
                              Hier op de weg tussen Oudenaarde en Kruishoutem (mijn woon - werk baantje) is het in hoofdzaak 90.
                              Het is een vrij snelle bochtige weg maar er zitten een aantal stukken in die je goed kan doorkijken en een paar korte rechte stukken waar je mits wat vermogen mooi kan inhalen.

Het stuk weg is denk ik 13 km lang ofzo.
                              Het probleem is dat er nu een paar korte stukken 70 km/h limiet is sinds een paar jaar. Om een of andere reden denken sommigen dat dat dus de regel is voor het hele traject. En je zit dus bijna elke dag vast in een treintje met vooraan iemand die 70 rijdt en 4-5 achterliggers die pissed komen en bijna ongelukken zouden doen om in te kunnen halen.

Nu, ik heb eens even getimed. Op die 13km rijdt ik als we het treintje volgen ongeveer 15 min.
                              Als ik dan beslis er de vaart in te houden en inhaal waar ik kan (goed de bochten doorkijken) dan leg ik het af op minder dan 10 min !

Als ik op zo een kort stukje al 5min kan winnen dan vind ik dat toch al de moeite !
                              Over mijn hele traject naar het werk (25km) kan ik 10min of meer winnen door wat sneller, maar nog steeds perfect veilig, te rijden.
                              Op weekbasis maakt dat dus 1 uur tijd uit !
                              Dat is voor mij soms voldoende om een aantal zaken geregeld te krijgen op een werkweek die anders doorgeschoven worden naar de volgende week ...

Als we zoals leftlane dan de vergelijking gaan maken op de autostrade denk ik dat de verschillen nog véél groter zijn.

De keuze voor een zelfstandige is snel gemaakt hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                Het stuk weg is denk ik 13 km lang ofzo.
                                Nu, ik heb eens even getimed. Op die 13km rijdt ik als we het treintje volgen ongeveer 15 min.
                                Als ik dan beslis er de vaart in te houden en inhaal waar ik kan (goed de bochten doorkijken) dan leg ik het af op minder dan 10 min !
                                Even wat wiskunde:

in het eerste geval 52km/h gemiddeld
                                in het tweede geval 78km/h gemiddeld.

hoeveel % van die 13km zijn op die secundaire weg? Want als de minimumsnelheid 70 is kan je nooit aan een gemiddelde van 52 komen op die weg he. Zelfs al rijden ze voor je constant 70 zou je daar toch in de buurt moeten zitten

Comment

Daarom dat er bij stond in ons land

Aangezien MMVV het had over 90/70 rijders inhalen denk ik niet dat hij het over autostradekilometers heeft.
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                    Uiteindelijk haalt de golf slechts rechts in, uw pa daarentegen bleef onnodig links rijden en zette nadien aan tot racen.
                                    Ik sluit mij hierbij aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      De keuze voor een zelfstandige is snel gemaakt hoor
                                      Wat een dooddoener toch, alsof het voor een loonslaaf niet op een minuut steekt ... En dat uur tijdswinst per week dat je zogezegd wint moet je dan gebruiken om te onstressen
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Even wat wiskunde:

in het eerste geval 52km/h gemiddeld
                                        in het tweede geval 78km/h gemiddeld.

hoeveel % van die 13km zijn op die secundaire weg? Want als de minimumsnelheid 70 is kan je nooit aan een gemiddelde van 52 komen op die weg he. Zelfs al rijden ze voor je constant 70 zou je daar toch in de buurt moeten zitten
                                        In een treintje aan 70 ongeveer is effectief wel 70. De weg laat snelheden
                                        boven de 200 wel eenvoudig toe hoor

Je moet dat stuk een beetje vergelijken met een duitse landstrasse van 13km lang.
                                        Snelle lange bochten zonder dat je over dat traject moet vertragen ...

Comment

Wat een dooddoener toch, alsof het voor een loonslaaf niet op een minuut steekt ... En dat uur tijdswinst per week dat je zogezegd wint moet je dan gebruiken om te onstressen
                                          Dat niet alleen. Maar elke dag 10 minuten winnen =/= 1 dag 1 uur winnen imho

Comment

Working...
                                          X