Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Wat een dooddoener toch, alsof het voor een loonslaaf niet op een minuut steekt ... En dat uur tijdswinst per week dat je zogezegd wint moet je dan gebruiken om te onstressen
    Ik had getwijfeld bovenstaande post te maken, en ik had me beter in gehouden.
    Ik wens namelijk niet in de soort discussies op te gaan omdat ik altijd wel een aantal mensen tegen de borst zou stoten.
    Bij deze ga ik dus niet verder discussiëren over dit onderwerp.
    Maar als we elkaar eens persoonlijk mogen ontmoeten zet ik de discussie dan wel graag verder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      In een treintje aan 70 ongeveer is effectief wel 70. De weg laat snelheden
      boven de 200 wel eenvoudig toe hoor
      Dus op een baan waar de trage bestuurders overal 70 rijden haal jij gemiddeld 52 als je die mensen volgt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Dus op een baan waar de trage bestuurders overal 70 rijden haal jij gemiddeld 52 als je die mensen volgt?
        hmm, ofwel is die 13km niet helemaal juist, dat kan ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Ik had getwijfeld bovenstaande post te maken, en ik had me beter in gehouden.
          Ik wens namelijk niet in de soort discussies op te gaan omdat ik altijd wel een aantal mensen tegen de borst zou stoten.
          Bij deze ga ik dus niet verder discussiëren over dit onderwerp.
          Maar als we elkaar eens persoonlijk mogen ontmoeten zet ik de discussie dan wel graag verder
          Sgoe, wel in de geburen van uw auto want als gij die van mij ziet gaat ge nog weinig kunnen zeggen denk ik

En het stoot mij niet tegen de borst hoor ik ken de situatie maar al te goed, maar eender welke job je doet er valt geen tijd te winnen in het verkeer volgens mij
          Last edited by josenjef; 02/07/2009, 15:11.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Als ik 160 rijd (eufemistisch uitgedrukt) win ik 40 km op een uur...ik vind dat toch wel een mooie tijdswinst. Ik ken jouw persoonlijke en beroepssituatie niet, maar bij mij is dat vaak iets dat het verschil kan maken.

Nogmaals, ik weet dat ik fout ben (volgens de wet), noem me op dat vlak arrogant, dat maakt me eigenlijk weinig uit. Ik rij in de mate dat ik me veilig voel en dat ik geen gevaarlijke situaties voor medeweggebruikers creëer.

Zodra er trajectcontroles komen zodanig dat je niet meer kunt cheaten zet ik een tv in m'n wagen en rij ik rustig 120, dan kan ik niet geflitst worden.
            Wat ik alleszins NIET kan is ritten van 500km en langer in m'n wagen zitten in de correcte zitpositie aan maximaal de toegelaten snelheid. Je mag het gerust eens proberen, maar mij maak je niet wijs dat dat haalbaar is als je meer rijdt dan 1 keer per jaar een lange rit naar het Zuiden.
            Je hebt gelijk hoor Leftleen, mijn post was ook eerder bedoeld als statement.

Ik ben niet heiliger dan de paus he , maar ik erger me aan mensen die 'gehaast' zijn, en hún prioriteiten bóven de veiligheid van de medeweggebruikers plaatsen.

Een paar tips voor mensen die blijkbaar veel on the road zijn voor hun werk (doe er zelf ook 80.000/jaar, beroepsmatig):
            • Zorg voor een goede carkit (hoeveel apen ik nog traditioneel zie bellen )
            • Doe wat aan time-management. Plan je agenda logisch....en sta wat vroeger op desnoods...
            • Oh ja, en wat me tegenwoordig zo verbaasd: blijkbaar niemand doet z'n gordel nog om . Vooral dat mama-verkeer richting schoolpoort, ongelooflijk hoe weinig mensen hun gordel omdoen....ergerlijk. Vorige week nog een slachtoffer moeten bevrijden uit een voertuig. Frontaal ongeval....chauffeur lag op de hoedenplank...moet je nagaan...

Comment

En het stoot mij niet tegen de borst hoor ik ken de situatie maar al te goed, maar eender welke job je doet er valt geen tijd te winnen in het verkeer volgens mij
              Vertel dat aan brandweer, ambulanciers en politie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Vertel dat aan brandweer, ambulanciers en politie
                We proberen wel, maar we geraken niet meer door het verkeer. Het is verschrikkelijk:
                • Mensen horen je niet (radio, bellen, tetteren....)
                • Ruimtelijke ingrepen zorgen ervoor dat je niet meer kan inhalen / dat je voorganger plaats kan maken

Comment

Er worden MILJARDEN geïnvesteerd zodat je met de trein sneller in Parijs of weetikveel waar bent.
                  In Duitsland heeft het Transrapid project al effectief miljarden verslonden, zelfs zonder resultaat. En daar draait het ook vaak om minuten.

Maar als ik met de wagen m'n pedaal wat dieper intrap voor een verschil van 20 minuten heeft het geen zin?

Comment

• Zorg voor een goede carkit (hoeveel apen ik nog traditioneel zie bellen )
                    • Doe wat aan time-management. Plan je agenda logisch....en sta wat vroeger op desnoods...
                    • Oh ja, en wat me tegenwoordig zo verbaasd: blijkbaar niemand doet z'n gordel nog om . Vooral dat mama-verkeer richting schoolpoort, ongelooflijk hoe weinig mensen hun gordel omdoen....ergerlijk. Vorige week nog een slachtoffer moeten bevrijden uit een voertuig. Frontaal ongeval....chauffeur lag op de hoedenplank...moet je nagaan...

OEM bluetooth in de bimmer suckt, ik moet vaak m'n telefoon ter hand nemen omdat ze me niet verstaan.

Ik vertrek trouwens altijd 5 minuten later zodat ik geen accident heb.

Comment

OEM bluetooth in de bimmer suckt, ik moet vaak m'n telefoon ter hand nemen omdat ze me niet verstaan.

Allright, een naamswijziging in m'n gequote bericht

Yoda007 vanaf nu josenjef

Comment

Que?

Comment

Wat ik alleszins NIET kan is ritten van 500km en langer in m'n wagen zitten in de correcte zitpositie aan maximaal de toegelaten snelheid. Je mag het gerust eens proberen, maar mij maak je niet wijs dat dat haalbaar is als je meer rijdt dan 1 keer per jaar een lange rit naar het Zuiden.
                          BS

...
                          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                            Que?
                            Dude

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                            BS

...
                            Met dank voor deze uitgebreide argumentatie, neukt de dochter van de baas!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                              BS

...
                              Hij heeft gelijk hoor....

Het wordt verschikkelijk monotoon, saai, je wil er snel geraken....en dan redeneer je al eens: 'als ik nu eens wat sneller rij, niet te snl, maar toch, dan geraak ik er sneller'.

Da's de psyche des mens

Comment

Er worden MILJARDEN geïnvesteerd zodat je met de trein sneller in Parijs of weetikveel waar bent.
                                In Duitsland heeft het Transrapid project al effectief miljarden verslonden, zelfs zonder resultaat. En daar draait het ook vaak om minuten.

Maar als ik met de wagen m'n pedaal wat dieper intrap voor een verschil van 20 minuten heeft het geen zin?
                                Wanneer je het over lange afstanden hebt zit er hier en daar nog tijdswinst in. Maar dan kan je de vraag stellen of de "investering" opweegt tegen de winst. De overgrote meerderheid van de mensen rijdt geen 100km per dag en daar valt heel weinig op te winnen volgens mij.

Verplaatsingen zijn altijd "tijdverlies" en geen winst.

Wat ik niet begrijp aan die mensen voor wie elke minuut telt omdat ze dan "meer kunnen verdienen" is dat ze bereid zijn het risico te lopen om hun roos papier kwijt te spelen ... Je moet al serieuze zaken doen in die paar minuten om een chauffeur terug te verdienen ...
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                                  Allright, een naamswijziging in m'n gequote bericht

Yoda007 vanaf nu josenjef
                                  Gelukkig was het geen typische Yoda post maar stond er effectief iets nuttig in
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                                    Hij heeft gelijk hoor....

Het wordt verschikkelijk monotoon, saai, je wil er snel geraken....en dan redeneer je al eens: 'als ik nu eens wat sneller rij, niet te snl, maar toch, dan geraak ik er sneller'.

Da's de psyche des mens
                                    Net daarom natuurlijk ook dat LeftLane zijn ritten door veel mensen zouden vervangen worden door vliegen of sporen Ze gaan waarschijnlijk niet sneller zijn maar het is een totaal andere manier van reizen ...
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Net daarom natuurlijk ook dat LeftLane zijn ritten door veel mensen zouden vervangen worden door vliegen of sporen Ze gaan waarschijnlijk niet sneller zijn maar het is een totaal andere manier van reizen ...
                                      Toch vind ik het spoor (en bus) maar kut.

Comment

• Het zou allemaal al een stuk vlotter gaan als iedereen zich eens aan ALLE regels houdt. Zowel wettelijk als hoffelijk maar dat laatste kennen ze niet meer. "ikke ikke en de rest kan stikke" luid het. Onverdraagzaamheid en onbeschoft arrogant weggedrag.

Enkele dingen die volgens mij al veel verhelpen volgens mij:

- Vul de snelweg van rechts naar links en ga onmiddelijk naar rechts als je iemand voorbijstak.
                                        - Ritsen is op't laatste invoegen en niet 300m ervoor.
                                        - Aan opritten je op de middenstrook zetten zodat een ander ook op de snelweg kan.
                                        - Kom de snelweg op aan hoge snelheid en niet aan de minimale snelheid van 70km/h
                                        - Verander niet constant van rijstrook in een file

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fyro Bekijk Berichten
                                          - Verander niet constant van rijstrook in een file
                                          Da is dus echt ongelofelijk he, van die beroepsslalommers, man man man

Comment

Working...
                                          X