Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk moet altijd lachen als er weer is eentje post dat ie in een "apenland" leeft...
Mijn tante die in Cuba (Havanna) woont vindt dit normaal verkeer, daar is het ieder voor zich. Auto's die ineens stoppen of afslagen zonder te kijken naar iemand of als ze tegen je rijden gewoon verder gaan...
Mijn neef dacht eens met de fiets proberen naar school te gaan...1 keer, nadien terug met de auto. Ben er nog niet geweest maar aan wat ik hoor vertellen geloof ik het zeker en vast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenWat een dooddoener toch, alsof het voor een loonslaaf niet op een minuut steekt ... En dat uur tijdswinst per week dat je zogezegd wint moet je dan gebruiken om te onstressen
Dan kan ik rechts blijven rijden op grote banen, waar de asfalt in betere staat is, je niet telkens moet afremmen en optrekken voor tragere medegebruikers,...
Als ik traag rij en me aan de regels houdt, dan ben ik meer gestresst dan als ik wat sneller rij. Als je dan achter een achterlijke bestuurder komt die met z'n passagier aan het praten is en amper op de weg let, zwalpen, pinker niet gebruiken,... Daar blijf ik echt niet echter rijden en ga ik zo snel mogelijk voorbij en rij dan door zodat ik die ook niet meer in m'n achteruitkijkspiegel zie. Veel tijd win je daar niet, maar stel die voorligger doet iets dom en ik rij er achterop, dan ben ik nog in fout ook...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenVandaag op de R0 : ik rijd van "beneden" (Anderlecht) naar "boven". Daar waar de E40 erbij komt verdwijnt het linkervak en moet je dus rechts invoegen. Was rond 16u, dus file daar, +/- stapvoets verkeer. Ik voeg redelijk op tijd rechts in en schuif langzaam aan, langs links komen nog enkele helden me voorbij die werkelijk op het allerlaatste nippertje willen invoegen. Ik maak me niet druk en respecteer de "ritsregels" en laat er dus eentje tussen, een A3. De volgende die na de A3 komt, een Noord-Afrikaan in een oude Volvo V70, wil echter óók nog voor mij ertussen en begint, hoewel hij met de neus nooit vóór mij raakt, aardig te pushen. Ik gebaar van krommenaas en laat hem er niet tussen. Begint meneer te claxonneren! Ik kijk ongeïnteresseerd opzij, zit hij zich wat druk te maken op mij. Ik probeer met mijn handen uit te leggen wat ritsen betekent (1 voor 1), niet makkelijk, en rijd dan maar gewoon door en de auto achter mij laat het heethoofd er gewoon tussen. What was he thinking ?1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenVandaag weer eens een sterk staaltje meegemaakt van verkeersagressie.
We rijden vrolijk aan 120 over de E40 thv afrit Nieuwpoort op het linkervak, kleine 50 meter voor ons nog een auto en dikke 100m verder een vrachtwagen op het rechtervak.
Plotseling komt een grijze golf ons langs rechts inhalen. Pa had het net te laat gezien, toch nog volle pétard gegeven, helaas 220CDI 163pk, dus net niet snel genoeg om zijn plan te verhinderen. Die Golf voegt in aan 150/160 voor ons neus (10 meter, maximum) om vervolgens alles dicht te smijten door de trager rijdende voorligger. Lang leve Mercedes remmen en de klaarstaande linkervoet.
Probleem voor die gast. Chauffeur van de E heeft + 1,5 mio km rijervaring. Verkeerde persoon om te kl*ten op de baan. Zodra de auto voor hem aan de kant is versneld hij, maar pa wil voorbij om toch even verhaal te halen. Hij gaat niet terug naar rechts. Geen probleem, even schijnmaneuver doen dat we hem rechts gaan inhalen en vervolgens links ernaast komen (Onderstel E-klasse kan tegen een eland-testje aan +120 per uur, itt mijn ma ). Probleem voor die gast: nog een truck op het eerste vak en wij hangen al naast hem. Afstand was te klein om nog te remmen of hij zat er op, dus restte hem enkel nog de pechstrook. Hij nam vervolgens de afrit Middelkerke.
Mss best voor hem, want pa begon behoorlijk in form te geraken. Zulke idioten leert hij nl. maar al te graag een lesje, dat is pure ontspanning voor hem .
Moraal van het verhaal: E klasse koop je in minimum 320CDI .
uw pa = linksrijder1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fyro Bekijk BerichtenHet zou allemaal al een stuk vlotter gaan als iedereen zich eens aan ALLE regels houdt. Zowel wettelijk als hoffelijk maar dat laatste kennen ze niet meer. "ikke ikke en de rest kan stikke" luid het. Onverdraagzaamheid en onbeschoft arrogant weggedrag.
Enkele dingen die volgens mij al veel verhelpen volgens mij:
- Vul de snelweg van rechts naar links en ga onmiddelijk naar rechts als je iemand voorbijstak.
- Ritsen is op't laatste invoegen en niet 300m ervoor.
- Aan opritten je op de middenstrook zetten zodat een ander ook op de snelweg kan.
- Kom de snelweg op aan hoge snelheid en niet aan de minimale snelheid van 70km/h
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDa is dus echt ongelofelijk he, van die beroepsslalommers, man man man1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TrAiL Bekijk BerichtenZe stonden te flitsen ter hoogte van de kruising met de schapersbosstraat. Daar stond de grijze polo met nrplaat SVG 965 van pz aalter. Richting Maldegem rond 11.00u, weet niet zeker of het vrijdag of zaterdag was.
En dat is nog het stuk waar je vroeger ook maar 90 mocht, als ik mij niet vergis.Last edited by Seth; 02/07/2009, 18:06.2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenVandaag weer eens een sterk staaltje meegemaakt van verkeersagressie.
We rijden vrolijk aan 120 over de E40 thv afrit Nieuwpoort op het linkervak, kleine 50 meter voor ons nog een auto en dikke 100m verder een vrachtwagen op het rechtervak.
Plotseling komt een grijze golf ons langs rechts inhalen. Pa had het net te laat gezien, toch nog volle pétard gegeven, helaas 220CDI 163pk, dus net niet snel genoeg om zijn plan te verhinderen. Die Golf voegt in aan 150/160 voor ons neus (10 meter, maximum) om vervolgens alles dicht te smijten door de trager rijdende voorligger. Lang leve Mercedes remmen en de klaarstaande linkervoet.
Probleem voor die gast. Chauffeur van de E heeft + 1,5 mio km rijervaring. Verkeerde persoon om te kl*ten op de baan. Zodra de auto voor hem aan de kant is versneld hij, maar pa wil voorbij om toch even verhaal te halen. Hij gaat niet terug naar rechts. Geen probleem, even schijnmaneuver doen dat we hem rechts gaan inhalen en vervolgens links ernaast komen (Onderstel E-klasse kan tegen een eland-testje aan +120 per uur, itt mijn ma ). Probleem voor die gast: nog een truck op het eerste vak en wij hangen al naast hem. Afstand was te klein om nog te remmen of hij zat er op, dus restte hem enkel nog de pechstrook. Hij nam vervolgens de afrit Middelkerke.
Mss best voor hem, want pa begon behoorlijk in form te geraken. Zulke idioten leert hij nl. maar al te graag een lesje, dat is pure ontspanning voor hem .
Moraal van het verhaal: E klasse koop je in minimum 320CDI .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenOnzin...als er rechts genoeg afstand gehouden wordt is dat geen probleem, het is trouwens aan diegen op de oprit om zijn snelheid te matchen, en niet omgekeerd.
Ik vind het hoogst irritant dat bij het minste stukje auto dat iemand op een oprit spot er zonder te kijken naar dat middenvak gegaan wordt. Vaak helemaal niet nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIdd.
Zoals in Gent Sint-Pieters. Wil je de bus pakken naar ergens, staat daar zo een automaat. Moet je kiezen voor een ticket.
1-2 zones
3-4 zones
..
ehh, weetikveel?
Openbaar vervoer is imho interessant als je vaak hetzelfde traject doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenuw pa = linksrijder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenverkeerswisselaar nemen, dan heb je die troep niet
Comment
-
ik heb vandaag andere automobilisten laten ergeren op mij denk ik doordat ik op een juiste manier ritste.Op de ring in Geel is er een stuk waar je 3 ronde punten hebt die nogal kort op elkaar volgen. Als het wat drukker is dan staan de verbindingsstukken tussen de ronde punten nogal snel vol. Er zijn nogthans 2 rijvstroken maar de meesten blijven rechts omdat je vlak voor het ronde punt terug naar 1 rijstrook moet gaan.
Vandaag was het niet anders. Ik ga niet tussen al de andere dommerikken staan en rijd dus op het linkse rijvak. Omdat (bijna) niemand gebruik maakt van het linkse vak steek ik eigenlijk een hele hoop auto's voorbij. Als ik dan aan het ronde punt kom moet ik opnieuw invoegen naar het rechtse vak. natuurlijk laten de bestuurders die zo dom zijn om op het rechtse vak aan te schuiven dit niet graag gebeuren. Ik moest dus echt ertussen proberen te wringen. De bestuurder waarvoor ik was ingevoegd vind dit niet echt leuk en riep enkele lieve woordje en een mooie vinger door zen raampje. Ik riep terug "kijk is naar rechts" daar stond een groot bord waarop staat " Ritsen doe het vlot en hoffelijk".
Deels begrijp ik dat het niet leuk is dat er zo iemand een hele hoop voorbij gaat maar het linkse vak is daar speciaal aangelegd om te voorkomen dat het verkeer tot op de ronde punten vol staat. er zijn zelfs speciaal grote borden geplaatst met de tekst " Ritsen doe het vlot en hoffelijk" waarom doet dan niemand het ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DjDoPy Bekijk Berichtenik heb vandaag andere automobilisten laten ergeren op mij denk ik doordat ik op een juiste manier ritste.Op de ring in Geel is er een stuk waar je 3 ronde punten hebt die nogal kort op elkaar volgen. Als het wat drukker is dan staan de verbindingsstukken tussen de ronde punten nogal snel vol. Er zijn nogthans 2 rijvstroken maar de meesten blijven rechts omdat je vlak voor het ronde punt terug naar 1 rijstrook moet gaan.
Vandaag was het niet anders. Ik ga niet tussen al de andere dommerikken staan en rijd dus op het linkse rijvak. Omdat (bijna) niemand gebruik maakt van het linkse vak steek ik eigenlijk een hele hoop auto's voorbij. Als ik dan aan het ronde punt kom moet ik opnieuw invoegen naar het rechtse vak. natuurlijk laten de bestuurders die zo dom zijn om op het rechtse vak aan te schuiven dit niet graag gebeuren. Ik moest dus echt ertussen proberen te wringen. De bestuurder waarvoor ik was ingevoegd vind dit niet echt leuk en riep enkele lieve woordje en een mooie vinger door zen raampje. Ik riep terug "kijk is naar rechts" daar stond een groot bord waarop staat " Ritsen doe het vlot en hoffelijk".
Deels begrijp ik dat het niet leuk is dat er zo iemand een hele hoop voorbij gaat maar het linkse vak is daar speciaal aangelegd om te voorkomen dat het verkeer tot op de ronde punten vol staat. er zijn zelfs speciaal grote borden geplaatst met de tekst " Ritsen doe het vlot en hoffelijk" waarom doet dan niemand het ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenTja, dat is de bekrompen mentaliteit van een Kempisch provinciestadje ... ik ken de situatie ter plaatse en erger me er ook regelmatig aan.
Comment
-
Ook ik ken de situatie. Ik ben ook zo'n l*l (volgens hen) die tot het einde links blijft rijden. Heb het overigens al een paar keer meegemaakt dat een vrachtwagen naar links kwam om me te blokkeren zodat ik niet voorbij hem kon . Dan denk je dat juist vrachtwagenchauffeurs wel weten hoe het moet... Op die momenten ben ik dan ook weer zo'n zak die desnoods een stukje middenberm meepakt om er toch maar voorbij te geraken. Ik laat mij niet blokkeren. Uiteraard wordt dat beloond met een licht- en klankorkest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichtenhet stijgende aantal schaars geklede dames met dit weer ! Het maakt het verkeer zoveel aangenamer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenGeen ergernis van deze keer... integendeel,
het stijgende aantal schaars geklede dames met dit weer ! Het maakt het verkeer zoveel aangenamer...
't Mag nog even blijven duren
Comment
Comment