Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DjDoPy Bekijk Berichtenik heb vandaag andere automobilisten laten ergeren op mij denk ik doordat ik op een juiste manier ritste.Op de ring in Geel is er een stuk waar je 3 ronde punten hebt die nogal kort op elkaar volgen. Als het wat drukker is dan staan de verbindingsstukken tussen de ronde punten nogal snel vol. Er zijn nogthans 2 rijvstroken maar de meesten blijven rechts omdat je vlak voor het ronde punt terug naar 1 rijstrook moet gaan.
Vandaag was het niet anders. Ik ga niet tussen al de andere dommerikken staan en rijd dus op het linkse rijvak. Omdat (bijna) niemand gebruik maakt van het linkse vak steek ik eigenlijk een hele hoop auto's voorbij. Als ik dan aan het ronde punt kom moet ik opnieuw invoegen naar het rechtse vak. natuurlijk laten de bestuurders die zo dom zijn om op het rechtse vak aan te schuiven dit niet graag gebeuren. Ik moest dus echt ertussen proberen te wringen. De bestuurder waarvoor ik was ingevoegd vind dit niet echt leuk en riep enkele lieve woordje en een mooie vinger door zen raampje. Ik riep terug "kijk is naar rechts" daar stond een groot bord waarop staat " Ritsen doe het vlot en hoffelijk".
Deels begrijp ik dat het niet leuk is dat er zo iemand een hele hoop voorbij gaat maar het linkse vak is daar speciaal aangelegd om te voorkomen dat het verkeer tot op de ronde punten vol staat. er zijn zelfs speciaal grote borden geplaatst met de tekst " Ritsen doe het vlot en hoffelijk" waarom doet dan niemand het ?
Ik geef niet af en laat mijn auto langzaam maar zeker naar rechts uitwijken. M.a.w. ik was hem aan't wegduwen .
Die persoon kon dat niet verdragen, rijdt tegen mijn spiegel, draait het vensterke naar beneden en vraagt me in't frans of ik 300m terug niet kon invoegen.
Mijn reactie in't vlaams: "Ze noemen dat ritsen meneer. Leer het!"
Uiteindelijk heb ik hem moeten doorlaten want we gingen tegen elkaar rijden. Echt een kleine kinderenmentaliteit. Jij zou wel eens voor mij kunnen zijn en dat mag niet... triestig
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenBrussel is een droom qua ritsen, hier moet je je wel met een beetje ballen door het verkeer durven laveren, maar ritsen en voorrang geven kennen ze hier wel...
Da's een van de dingen die ik wél leuk vind aan Brussel. Ok, je moet wat assertiever zijn, maar men rijdt tenminste met respect voor mekaar. In de drie jaar dat ik nu naar Brussel rij, kan ik me weinig gevallen herinneren van iemand die me moedwillig een kloot afdraait.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten²²²
Da's een van de dingen die ik wél leuk vind aan Brussel. Ok, je moet wat assertiever zijn, maar men rijdt tenminste met respect voor mekaar. In de drie jaar dat ik nu naar Brussel rij, kan ik me weinig gevallen herinneren van iemand die me moedwillig een kloot afdraait.
Dit kan wel schrikken zijn voor mensen met weinig rij-ervaring, en als je niet juist de weg kent is het ook soms zweten, je moet soms al op voorhand weten of je nu links of rechts blijft rijden om ergens te geraken, want voor je het weet zit je vast in een file die links- of rechtsaf moet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtenje moet soms al op voorhand weten of je nu links of rechts blijft rijden om ergens te geraken, want voor je het weet zit je vast in een file die links- of rechtsaf moet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenJa, dat heb ik al een paar keer voorgehad in Brussel . Best lastig om dan nog van richting te wisselen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenGeen ergernis van deze keer... integendeel,
het stijgende aantal schaars geklede dames met dit weer ! Het maakt het verkeer zoveel aangenamer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenStond vorige week aan te schuiven van de Reyerstunnel richting Wetstraat... Die file was veel te kort om deftig te kunnen genieten van het volk dat passeert...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIn de metro zie je nu ook wat lopen Wel jammer dat er geen studentinnekes meer opzitten nu
En ik moet dikkere velgen op mijnen A3 hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenStond vorige week aan te schuiven van de Reyerstunnel richting Wetstraat... Die file was veel te kort om deftig te kunnen genieten van het volk dat passeert...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenIk zou daar zo graag op straat willen gaan werken...
En ik moet dikkere velgen op mijnen A3 hebben...
Comment
-
Gisteren op de E19: druk verkeer op zowat alle rijstroken, ik rij op de middenstrook aan zo'n 110 en ik begin een vrachtwagen in te halen. Als ik er al half naast zit, zet hij ineens zijn pinker op en begint hij naar links te komen. Meneer wil duidelijk dat ik in de remmen duik om hem er even tussen te laten, sorry maar dat vertik ik dus. Ik claxonneer dus, om hem duidelijk te maken dat ik al naast hem zit en me zomaar niet opzij laat zetten waarop de vrachtwagen zijn ramkoers moet afbreken. Als ik hem voorbij ben word ik nog getrakteerd op een uitgebreid klank- en lichtspel, alsof ik degene ben die de voorrangsregels aan zijn laars lapt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenGisteren op de E19: druk verkeer op zowat alle rijstroken, ik rij op de middenstrook aan zo'n 110 en ik begin een vrachtwagen in te halen. Als ik er al half naast zit, zet hij ineens zijn pinker op en begint hij naar links te komen. Meneer wil duidelijk dat ik in de remmen duik om hem er even tussen te laten, sorry maar dat vertik ik dus. Ik claxonneer dus, om hem duidelijk te maken dat ik al naast hem zit en me zomaar niet opzij laat zetten waarop de vrachtwagen zijn ramkoers moet afbreken. Als ik hem voorbij ben word ik nog getrakteerd op een uitgebreid klank- en lichtspel, alsof ik degene ben die de voorrangsregels aan zijn laars lapt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenWij waren niet links aan het plakken hoor, mensen die voorbij willen gaan we zo snel mogelijk voor aan de kant. We weten wel waarvoor die 3 spiegels dienen. Hadden net een vrachtwagen ingehaald en nog geen 150 meter verder rijdt er nog 1. In die ruimte probeerde die Golf rechts in te halen. Dat is onverantwoord, vandaar ook de reactie.
Hetgeen die Golf deed was dus duidelijk onverantwoord. Had hij gewoon achter gebleven en met zijn pinker duidelijk gemaakt dat ie voorbij wou gingen we direct opschuiven naar het eerste vak zodra we die vrachtwagen voorbij waren.
En grow up, ik denk dat dat eerder geldt voor dat snotjoch in die Golf. Pa zat deze keer achter het stuur deze keer en ik schets de situatie met zoveel mogelijk detail. Heeft niets te zien met stoer zijn of "mijn papie is een halve god". Maar tis een forum hé, daar weet iedereen direct wie je bent door het lezen van 1 post. Kan het eigenlijk mij wat schelen.
Enfin, ik maak er geen woorden meer aan vuil.
En Yoda, mijn familienaam is niet Bracke .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenDat zou ik toch niet durven, als er zo'n gevaarte op mij af komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk BerichtenNiet enkel in de Kempen hoor, in zowat heel België hebben ze nog nooit van ritsen gehoord. Het is zelfs soms zo erg dat ik gewoon rechts blijf rijden om discussies/agressieviteiten te vermijden. Indien er wel ritsers op de juiste manier te werk, laat ik die zonder problemen er tussen. Dat wordt dan (meestal) ook geapprecieerd.
Zoals je ook zegt als er nu iemand wilt ritsen en ik sta zelf rechts dan zal ik er helemaal geen probleem uit maken om deze ertussen te laten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDe PIMP uithangen ofwat?
Met en een vette 'It's not going to suck itself'-Gringo-style onderbroek.
Comment
Comment