Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Idd. Ik vind trouwens niet dat er agressief gereden wordt in Brussel, eerder assertief.
    Dit kan wel schrikken zijn voor mensen met weinig rij-ervaring, en als je niet juist de weg kent is het ook soms zweten, je moet soms al op voorhand weten of je nu links of rechts blijft rijden om ergens te geraken, want voor je het weet zit je vast in een file die links- of rechtsaf moet.
    Ik vind Brussel ook erg aangenaam om te rijden. Bijna iedereen let écht op en is écht geconcentreerd aan het rijden, itt buiten Brussel.

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
    Dat zou ik toch niet durven, als er zo'n gevaarte op mij af komt.
    Ze gaan u echt niet van de baan rijden he ze rekenen er inderdaad op dat je schrik krijgt en dat je dus in de remmen gaat. Net als Jan vertik ik het ook van dat te doen ... Als er plaats is ben ik de eerste om opzij te schuiven; maar zomaar je van je vak drummen terwijl je geen kant op kunt ... ben er geen fan van.
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
      Bruxelles
      Broekzeele

Comment

• Eergisteren, donderdag, sta ik aan te schuiven voor werkzaamheden, dus een vernauwing, geregeld door verkeerslichten. Komt een bestelwagen, steekt iedereen voorbij en doet een manoeuvre zodanig dat hij de eerste van de wachtenden is. Toevallig 5 minuten later staat dezelfde bestelwagen in mijn straat, en bij het terug vertrekken interpelleer ik de " bestuurder " dat zijn " rijgedrag " op zijn minst bizar te noemen is. " Het " ding antwoordt mij dat hij dat volledig normaal vindt en of ik daar soms een probleem mee heb? Wat moet je dan nog antwoorden? Voor mij een indicatie dat er meer zieke geesten in het verkeer rondrijden, dan er gecollecteerd zijn in een psychiatrisch centrum . Ben al bij al content dat ik geen " peer " op mijn " bakkes " gekregen heb.
        truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
          Eergisteren, donderdag, sta ik aan te schuiven voor werkzaamheden, dus een vernauwing, geregeld door verkeerslichten. Komt een bestelwagen, steekt iedereen voorbij en doet een manoeuvre zodanig dat hij de eerste van de wachtenden is. Toevallig 5 minuten later staat dezelfde bestelwagen in mijn straat, en bij het terug vertrekken interpelleer ik de " bestuurder " dat zijn " rijgedrag " op zijn minst bizar te noemen is. " Het " ding antwoordt mij dat hij dat volledig normaal vindt en of ik daar soms een probleem mee heb? Wat moet je dan nog antwoorden? Voor mij een indicatie dat er meer zieke geesten in het verkeer rondrijden, dan er gecollecteerd zijn in een psychiatrisch centrum . Ben al bij al content dat ik geen " peer " op mijn " bakkes " gekregen heb.
          Bedoelde natuurlijk"gecolloceerd" ipv " gecollecteerd"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DjDoPy Bekijk Berichten
            ik heb vandaag andere automobilisten laten ergeren op mij denk ik doordat ik op een juiste manier ritste.Op de ring in Geel is er een stuk waar je 3 ronde punten hebt die nogal kort op elkaar volgen. Als het wat drukker is dan staan de verbindingsstukken tussen de ronde punten nogal snel vol. Er zijn nogthans 2 rijvstroken maar de meesten blijven rechts omdat je vlak voor het ronde punt terug naar 1 rijstrook moet gaan.

Vandaag was het niet anders. Ik ga niet tussen al de andere dommerikken staan en rijd dus op het linkse rijvak. Omdat (bijna) niemand gebruik maakt van het linkse vak steek ik eigenlijk een hele hoop auto's voorbij. Als ik dan aan het ronde punt kom moet ik opnieuw invoegen naar het rechtse vak. natuurlijk laten de bestuurders die zo dom zijn om op het rechtse vak aan te schuiven dit niet graag gebeuren. Ik moest dus echt ertussen proberen te wringen. De bestuurder waarvoor ik was ingevoegd vind dit niet echt leuk en riep enkele lieve woordje en een mooie vinger door zen raampje. Ik riep terug "kijk is naar rechts" daar stond een groot bord waarop staat " Ritsen doe het vlot en hoffelijk".

Deels begrijp ik dat het niet leuk is dat er zo iemand een hele hoop voorbij gaat maar het linkse vak is daar speciaal aangelegd om te voorkomen dat het verkeer tot op de ronde punten vol staat. er zijn zelfs speciaal grote borden geplaatst met de tekst " Ritsen doe het vlot en hoffelijk" waarom doet dan niemand het ?
            Volledig akkoord dat uw manier van ritsen de enige correcte is, en vind de reactie van uw "tegenstander" laag bij de grond.
            Maar eerlijk is eerlijk, ik ben ook 1 van de chauffeurs die fout ritst; en dus redelijk snel naar rechts uitwijk en daar op 't rechtse baanvak blijft rijden.
            Doch zal ik wel andere auto's ertussen laten als de bottleneck bereikt is, ik snap het concept ritsen wel

Maar ik blijf rechts rijden omdat er enkelingen op de baan zijn die denken dat ze het concept ritsen kennen, of erger, denken dat ze het volledig onder de knie hebben. Deze enkelingen gooien hun wagen vaak zonder kijken naar rechts om zo hun plaats op te eisen.
            En door op het rechtse rijvak te rijden, ben ik niet in fout moest er een idioot tegen mijn wagen rijden, ik verander per slot van rekening niet van rijstrook.

Comment

• Is het niet zo dat diegene die ritst in feite voorrang heeft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                Is het niet zo dat diegene die ritst in feite voorrang heeft?
                nee, ritsen is niet wettelijk geregeld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                  Is het niet zo dat diegene die ritst in feite voorrang heeft?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                  nee, ritsen is niet wettelijk geregeld
                  De rechts rijdende bestuurder heeft wettelijk gezien voorrang.

In een situatie waar de rechterrijstrook wegvalt, heeft de ritser dus in principe voorrang.
                  AutoMinded.be

Comment

• ik vind de parijse periferik ook leuk om rijden
                    zijn geen belgen op die iedereen hun lesje willen leren en zich ergeren

Comment

• Ligiers die rijden op een 90-baan. Wanneer gaan ze die rotzooi es van de baan halen!!

Ik reed op de baan richting Torhout en er rijden zo'n 7 wagens voor me. Ik zie dat er nu een middenstroook is waar je normaal gezien niet mag inhalen. Ik wacht effie om te kijken wat de eerste doen. Na een 20 seconden stak er nog niemand voorbij. Dan steek ik ze allemaal voorbij, mij een zorg.

Opeens komt er een vethangend handje uit die Ligier van Fuck You. Had veel zin om te stoppen en op zijn bek te rammen.

Gehandicapt stom Onbenul.

Comment

• Donderdag reed ik met de fiets in het dorp. Ik kom aangereden aan een straatje waar een Saab 9-3 Cabrio komt uitgereden, wacht netjes tot de bestuurder mij gezien heeft en stopt, en steek het zebrapad over. Bestuurder toetert 1ste keer. Ik rijd 30 meter verder tot aan de verkeerslichten waar ik moet wachten tot ik groen licht krijg. De jongere gast in de Saab rijdt gewoon door het groene licht, stopt dan plots, kijkt naar mij en rijdt terug achteruit tot achter het stoplicht. Ik krijg groen licht, dus steek over. Bestuurder toetert 2e maal. De bestuurder stapt uit zijn wagen, en komt naar mij toe. Ik vraag: "wat?" Plots begint hij onverstaanbaar dingen te zeggen als 'janet' en 'fuck you' terwijl ik gewoon niets verkeerd gedaan heb... Dan roept hij tegen een andere voorbijganger ongeveer hetzelfde. Ik denk, "wa scheelt er me die gast?" De bijrijder stapt uit en zegt vriendelijk tegen mij: "rij gewoon door" Dus ik rijd gewoon door...

nu vraag ik mij af, wat was die gast zijn probleem?
                        zat, zot of aan de drugs?
                        Last edited by ; 05/07/2009, 01:03.

Comment

• Gisteren op een familiefeestje hadden we het over verkeersergernissen. Blijkbaar zondigt de vriend van een nicht zich aan elke ergernis die ik heb Als we begonnen over ritsen was het van "ik haat die mannen die op het einde invoegen, schuif gewoon eens achteraan aan", "ik laat ze er niet tussen ze, het zal hun leren", "het rechterrijvak op de autosnelweg is enkel voor vrachtwagens, daar zie je mij niet ik rijd liever veilig in het midden", .. Het werd een amusant gesprek

Comment

• Man man. zo'n gesprekken zijn altijd lachen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                              Bedoelde natuurlijk"gecolloceerd" ipv " gecollecteerd"
                              Zouden er veel op het forum dit opgemerkt hebben denk je ?? (De spreekwoordelijke uitzonderingen niet te na gesproken natuurlijk...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                Ligiers die rijden op een 90-baan. Wanneer gaan ze die rotzooi es van de baan halen!!

Ik reed op de baan richting Torhout en er rijden zo'n 7 wagens voor me. Ik zie dat er nu een middenstroook is waar je normaal gezien niet mag inhalen. Ik wacht effie om te kijken wat de eerste doen. Na een 20 seconden stak er nog niemand voorbij. Dan steek ik ze allemaal voorbij, mij een zorg.

Opeens komt er een vethangend handje uit die Ligier van Fuck You. Had veel zin om te stoppen en op zijn bek te rammen.

Gehandicapt stom Onbenul.
                                Dat was er misschien ene van de liga van DMC'ers ?????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Gisteren op een familiefeestje hadden we het over verkeersergernissen. Blijkbaar zondigt de vriend van een nicht zich aan elke ergernis die ik heb Als we begonnen over ritsen was het van "ik haat die mannen die op het einde invoegen, schuif gewoon eens achteraan aan", "ik laat ze er niet tussen ze, het zal hun leren", "het rechterrijvak op de autosnelweg is enkel voor vrachtwagens, daar zie je mij niet ik rijd liever veilig in het midden", .. Het werd een amusant gesprek
                                  Wat zou dat niet moeten zijn moest hij zich aan elke ergernis van u "bezondigen" ???

Comment

• 1) linksrijders,

ok, maak ik mezelf ook schuldig aan.
                                    maar vandaag, de linksrijder die niet uit de weg wilt gaan en ni wilt versnellen.
                                    zelfs niet na meermaals signalen te geven met de grootlichten.

2) snelwegen met maar 2 rijstroken. waardoor je niet linkser kunt rijden.

3) caravans. welke waarschijnlijk weeral niet goed onderhouden zijn geweest waardoor ze platte band rijden en de helft van hun lading op de rechter rijstrook beland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Dat was er misschien ene van de liga van DMC'ers ?????
                                      Aah wat is dat dan?
                                      Ik haat zo'n auto's en ze zijn levensgevaarlijk. Daarop boven kennen ze het verkeersreglement niet.

Ik heb al zeker zo'n 4 stuks gezien van mensen die ik toevallig bij vrienden zag, hoe ze stonden te wachten aan hun raam van hun huis constant kijken of ze hem voor geen meter dichter voor hun deur kunnen zetten
                                      Dan ruzie beginnen maken, omdat iemand net daar wilde parkeren en hij net buitenkwam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        Zouden er veel op het forum dit opgemerkt hebben denk je ?? (De spreekwoordelijke uitzonderingen niet te na gesproken natuurlijk...)
                                        Ah bon?????!!!!!

Comment

• Nog een ergernis,
                                          E19 richting Brussel, uitkomen craeybeckxtunnel, audi met een anti mercedes complex op het derde rijvak remt naar 110, 200m voor de flitspaal, ik tuf aan 125 er voorbij, na de flitspaal komt hij mij langs rechts weer voorbij.
                                          Ik snap hem niet, hij maakt een grotere overtreding dan 10km/h te snel rijden....

Ergernis, mensen die trager dan 120 langs een flitspaal op de snelweg willen.

Comment

Working...
                                          X