Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja oké, maar je reed wel al meer dan 130 op je teller dan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
      Vandaag een flitsboete ontvangen,
      gemeten snelheid: 129km/u
      gecorrigeerde snelheid: 121km/u
      toegelaten snelheid: 120km/u

Voor 1km/u = 50euro

ronduit belachelijk
      Da's de dwaze redenering die veel mensen maken... Je zegt zelf dat de gemeten snelheid 129 was, tel daar nog de tellerafwijking bij en je zit al goed over de 130...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
        Da's de dwaze redenering die veel mensen maken... Je zegt zelf dat de gemeten snelheid 129 was, tel daar nog de tellerafwijking bij en je zit al goed over de 130...
        De reden dat de snelheid gecorrigeerd wordt is omdat de gemeten snelheid niet altijd accuraat is. Deze is onderhevig aan een foutmarge van zowel de apparatuur als van de opstelling (menselijke foutmarge).

Het kan dus zijn dat de gemeten snelheid hoger ligt , lager lig of exact gelijk is aan de werkelijke snelheid.

Er wordt steeds in het voordeel van de automobilist gerekend en men gaat ervan uit dat de gemeten snelheid een maximale fout bevat van x% daarom gaat die er steeds af.

Maar het kan evengoed zijn dat ge gemeten snelheid al lager ligt dan de werkelijk snelheid ook. Dus als de gemeten snelheid 130 is kan het evengoed zijn dat er +-150 of meer op de teller stond (130+ foutmarge bij meting + foutmarge van teller )

Dit is wat mij een beetje stoort als mensen zeggen, ja maar je moet niet klagen want er werd 129 gemeten ... dit klopt dus niet.
        Het kan dus wel goed zijn dat deze persoon maar effectief 1Km/h te snel reed ...
        Who knows

Comment

• het is kwestie van principe... maar goed kheb de foto's opgevraagd en het ijkingsattest en daarna doe ik nog eens een aanvraag om de betaling te spreiden... het is voor mij ook crisis

Comment

• Goh, wat is de kans hé? Je zegt het zelf al, ze rekenen altijd in het voordeel van de automobilist. De kans dat hij maar 112 reed en de flitsapparatuur 121 aangeeft is betrekkelijk klein denk ik...

Afgezien van dat: ze moeten de grens ergens trekken.

Comment

het is kwestie van principe... maar goed kheb de foto's opgevraagd en het ijkingsattest
              Betwist je het feit dat je te snel reed misschien? Of is dat gewoon uit frustratie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Het kan dus wel goed zijn dat deze persoon maar effectief 1Km/h te snel reed ...
                Who knows

Nonsens, ge moogt nog bij zijn met 6% afwijking boven de 100 km/h. Die toestellen zijn pakken nauwkeuriger

Comment

Goh, wat is de kans hé? Je zegt het zelf al, ze rekenen altijd in het voordeel van de automobilist. De kans dat hij maar 112 reed en de flitsapparatuur 121 aangeeft is betrekkelijk klein denk ik...
                  Juist ja

AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                    Zalig verhaal .

Ik beweer ook nergens dat het niet kán hé, enkel dat de kans mij redelijk klein lijkt.

Comment

Betwist je het feit dat je te snel reed misschien? Of is dat gewoon uit frustratie?
                      Nee zeker niet, maar als burger maak ik maar al te graag gebruik van mijn rechten zeker voor zo'n belachelijk iets.

Comment

Goh, wat is de kans hé? Je zegt het zelf al, ze rekenen altijd in het voordeel van de automobilist. De kans dat hij maar 112 reed en de flitsapparatuur 121 aangeeft is betrekkelijk klein denk ik...

Afgezien van dat: ze moeten de grens ergens trekken.
                        Die kans is evengroot als wanneer hij 129 zou rijden en 121 zou gemeten worden worden

Voor het geval dat jij aangeeft, dat hij effectief 112 rijdt en 121 gemeten wordt, is de marge van toepassing

Als je effectief 120 rijdt kan je nog altijd op 128 gemeten worden, maar aangezien men de marge hanteert zal je geen boete krijgen.

Het zal dus ALTIJD in uwvoordeel zijn als je geflitst wordt. Maar al je effectief 121 rijdt moet ervanuit gaan dat je kans maar voor 121 beboet te worden na aftrekking van de marge ...

En om terug te komen op jouw kansberekening, de kans dat je beboet wordt voor 121 effectief te rijden is idd héél klein want dan zit je in het grensgebied van de marges, en we mogen er (hopelijk) idd vanuit gaan dat de de kans dat de gemeten waarde in de buurt ligt van de effectieve waarde groter is dan die in de grensgebieden.

Maar de marge bestaat omdat er effectief een kans is op een fout, en je daar dus rekening moet mee houden om de automobilist niet te benadelen

Comment

• Trouwens als blijkt op de foto's dat ik een inhaalmaneuver uitvoer, kunnen ze mij niks maken aangezien je je snelheid met 10% mag overschrijden bij een inhaalmaneuver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Nonsens, ge moogt nog bij zijn met 6% afwijking boven de 100 km/h. Die toestellen zijn pakken nauwkeuriger
                            De toestellen zijn idd vrij nauwkeurig, maar nog altijd onderhevig aan een fout en randvoorwaarde (bvb reflectief zoals hierboven aangehaald)

Maar de grootste fout komt nog steeds door de opstelling ! Een menselijke fout dus ...

Comment

Trouwens als blijkt op de foto's dat ik een inhaalmaneuver uitvoer, kunnen ze mij niks maken aangezien je je snelheid met 10% mag overschrijden bij een inhaalmaneuver
                              Echt? Dat wist ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                De toestellen zijn idd vrij nauwkeurig, maar nog altijd onderhevig aan een fout en randvoorwaarde (bvb reflectief zoals hierboven aangehaald)

Maar de grootste fout komt nog steeds door de opstelling ! Een menselijke fout dus ...
                                Tenzij hij door een vaste camera geflitst is... Wat niet onlogisch is op de autosnelweg.

Comment

Echt? Dat wist ik niet.
                                  Misschien omdat het niet waar is?

Comment

Trouwens als blijkt op de foto's dat ik een inhaalmaneuver uitvoer, kunnen ze mij niks maken aangezien je je snelheid met 10% mag overschrijden bij een inhaalmaneuver
                                    En waar staat dat in de wegcode?
                                    AutoMinded.be

Comment

• Quasi lege autostrades en toch nog middenrijders.

Comment

• Mijn raadsman in de famillie wist mij dit te vertellen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
                                          Misschien omdat het niet waar is?
                                          Dat probeerde ik te insinueren

Comment

Working...
                                          X