Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
    gewoon rechts voorbij en niets van aantrekken, alleen opletten dat het geen anonieme wagen is
    ²²

Sommigen snappen volgens mij echt niet dat er rechts nog een baanvak is!

Comment

• op tweevakswegen wordt dat benut door vrachtwagens tegen 90
      linkerbaanvak auto's tegen 125

moet heel de rij linkse auto's (ik spreek niet over 7, maar een autostrade lang) zich tss de vrachtwagens murwen omdat enkele 130 willen rijden
      (ik veronderstel dat jullie van wel wensen)

en ja izzy, met alle respect, ik kan me voorstellen dat jij ietske vaker door landen rijdt waar er nog slechter gechauffeerd wordt, maar in mijn vergelijk met nederland duitsland oostenrijk en frankrijk scoort belgie toch heel erg slecht

en naar mening gaat het dan nog de goeie kant uit

Comment

• Eh ja, bonobo... Dat treintje hoort 125 km/u rechts te rijden als blijkt dat een hollander met een cayenne iedereen langs rechts voorbij kan.

Vaak zie je overigens dat treintje
        1. links rijden
        2. weinig afstand houden
        3. iemand in het treintje laat toch een zielige trager rijdende bestelwagen voor
        4. en moet daarvoor afremmen
        5. en het treintje erachter zakt in mekaar en vanachter valt de snelheid tot onder de 90 terug
        Dan rij ik dus rechts, en wanneer dat treintje hard de remmen in gaat, ga ik enkel van het gas af en rij heel die rij rechts voorbij. Vervolgens:
        1. er komt terug snelheid in het treintje
        2. maar niet iedereen is niet zo snel in daarop te reageren
        3. dus vallen er gaten waar je drie vrachtwagens in kan verstoppen
        En daar voeg ik dus rustig in.

Comment

• dit was een typische-125-per-uur-richting-breda-trein
          iedereen genoeg afstand, behalve meneer cayenne blijkbaar

de tijd dat bestelwagens trager reden ligt al ff achter me, ze doen eerder cayenne-bewegingen
          maar ik snap wat je bedoelt, maar dat was hier het geval niet

Comment

• Net ook iets bizar meegemaakt. Ik draai in Kasterlee de N19 op richting Turnhout (een 2-vaks baan waar je 90 mag), en kom vrij snel een Passat tegen die nogal bizar rijdt: rechts aan 60-70, een beetje zwalpend, met zijn linkerwielen tot op de witte strepen die de rijstroken afbakenen. Geen probleem, ik steek hem vlotjes voorbij. Blijkbaar is hij daardoor geschrokken want hij begint met zijn lichten naar me te flikkeren. Whatever, ik schenk er geen aandacht aan, rij gewoon door en neem verder afstand. Een kilometer of zo verder zie ik in mijn achteruitkijkspiegel dat de lichtjes van de Passat ineens terug dichter bij komen. Ondertussen kom ik op een strook waar de maximumsnelheid verlaagd is naar 70 en waar een flitspaal staat. Ik vertraag dus netjes, en zie dat de Passat verder blijft naderen ... en ja hoor, als hij aan de flitspaal komt: flash-flash

Even verderop, aan de ring van Turnhout haalt hij me bij en staan we een paar keer samen voor de lichten. Aan het stuur zit een wat oudere kerel die moeite heeft om niet onderuit te zakken in zijn zetel, zwaar beschonken vermoed ik. Blijkbaar vindt hij ook dat hij wat te bewijzen heeft, want aan elk rood licht doet hij krampachtige pogingen om me in te halen maar elke keer is hij veel te laat weg en sowieso is een passat tdi-whatever geen match voor een 120d. Ik hou me wel aan de maximumsnelheid van 70, waardoor hij me elke keer toch bijbeent ... nét voor we opnieuw moeten stoppen voor de rode lichten

Op het laatste stuk net voor ik de ring af moet, lukt het hem dan toch om me voorbij te gaan. Samen met mij begint hij naar links te pinken ... en rijdt vervolgens pardoes door het rood: voor de 2de keer flash-flash

Hij stopt in het midden van het kruispunt, en blijft daar staan wachten. Als het weer groen wordt, blijft hij staan (mijn weg blokkerend). Pas als ik claxonneer rijdt hij verder. Blijkbaar moest hij toch niet die afslag hebben, want hij rijdt gewoon rechtdoor verder.
            AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
              Net ook iets bizar meegemaakt. Ik draai in Kasterlee de N19 op richting Turnhout (een 2-vaks baan waar je 90 mag), en kom vrij snel een Passat tegen die nogal bizar rijdt: rechts aan 60-70, een beetje zwalpend, met zijn linkerwielen tot op de witte strepen die de rijstroken afbakenen. Geen probleem, ik steek hem vlotjes voorbij. Blijkbaar is hij daardoor geschrokken want hij begint met zijn lichten naar me te flikkeren. Whatever, ik schenk er geen aandacht aan, rij gewoon door en neem verder afstand. Een kilometer of zo verder zie ik in mijn achteruitkijkspiegel dat de lichtjes van de Passat ineens terug dichter bij komen. Ondertussen kom ik op een strook waar de maximumsnelheid verlaagd is naar 70 en waar een flitspaal staat. Ik vertraag dus netjes, en zie dat de Passat verder blijft naderen ... en ja hoor, als hij aan de flitspaal komt: flash-flash

Even verderop, aan de ring van Turnhout haalt hij me bij en staan we een paar keer samen voor de lichten. Aan het stuur zit een wat oudere kerel die moeite heeft om niet onderuit te zakken in zijn zetel, zwaar beschonken vermoed ik. Blijkbaar vindt hij ook dat hij wat te bewijzen heeft, want aan elk rood licht doet hij krampachtige pogingen om me in te halen maar elke keer is hij veel te laat weg en sowieso is een passat tdi-whatever geen match voor een 120d. Ik hou me wel aan de maximumsnelheid van 70, waardoor hij me elke keer toch bijbeent ... nét voor we opnieuw moeten stoppen voor de rode lichten

Op het laatste stuk net voor ik de ring af moet, lukt het hem dan toch om me voorbij te gaan. Samen met mij begint hij naar links te pinken ... en rijdt vervolgens pardoes door het rood: voor de 2de keer flash-flash

Hij stopt in het midden van het kruispunt, en blijft daar staan wachten. Als het weer groen wordt, blijft hij staan (mijn weg blokkerend). Pas als ik claxonneer rijdt hij verder. Blijkbaar moest hij toch niet die afslag hebben, want hij rijdt gewoon rechtdoor verder.
              Alcohol en ander hallucinogeen gebruikend ( en nog willen autorijden ) ongedierte, best een vijftal minuten langs de kant staan en dan je weg verder zetten en hopen dat er ondertussen niks gebeurd is met een andere normale weggebruiker
              truth is in the eye of the beholder

Comment

• Enkele weken terug zo een zatlap toch tegengehouden en aan de praat gehouden totdat de blauw mannen kwamen om 'm mee te nemen... Op 2 kilometer bijna 3 frontale aanrijdingen zien gebeuren vond ik genoeg...

Comment

• edittt
                  Last edited by Gere; 19/07/2009, 23:13.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Enkele weken terug zo een zatlap toch tegengehouden en aan de praat gehouden totdat de blauw mannen kwamen om 'm mee te nemen... Op 2 kilometer bijna 3 frontale aanrijdingen zien gebeuren vond ik genoeg...
                    Ik ben toch zo blij dat er nog wereldverbeteraars zoals jou rondlopen!
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ik erger me aan mensen die denken dat ze van de politie zijn..

1982 BMW E28 528i
                      2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Kan me aan m'n reet hoesten ofdat die kerel nu effectief zat was of niet, maar hem laten rijden en even later op een frontale aanrijding uitkomen op een zondagavond vond ik ook maar niks... Je kan zeggen "ik trek het me niet aan" maar hoe goed voel je je dan als er een aanrijding van komt en er gewonden of doden vallen? Die kerel heeft zeker en vast recht op een verzetje op zondagavond, maar zijn tegenliggers ook, niet?

Overigens zat ie zo boven zijn theewater dat nie nie besefte dat ik hem had tegengehouden en ophield voor de pliesie... Hij heeft nog vrolijk een sigaret gerold en we hebben wat over vroeger gepraat

Comment

• Je hebt toch nummers uitgewisseld?

Comment

• Da wou 'm nie geven Maar een pint drinken, dat zat er wel in

Comment

• wooter heeft toch gelijk, je kan toch op z'n minst met elkaar praten

Comment

Da wou 'm nie geven Maar een pint drinken, dat zat er wel in

aah, twas dus meer ne one night stand.

Comment

• De bejaarde dame die mij vanmorgen niet wilde laten invoegen bij het ritsen, zoals hoorde ... en daarna op een 90-baan aan 50 per uur verder tufte, omdat ze te bejaard was

arme dame
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Hehe, ik haat dat ook... Nee, wat ik haat is dat ik ergens rij, een kruispunt met voorrang aan rechts nader, er komt iemand van rechts die ik voor laat en vervolgens ga ik die inhalen omdat die eerste te traag rijdt...

Had ik dan niet beter gewoon doorgereden en geen voorrang gegeven?

Comment

Hehe, ik haat dat ook... Nee, wat ik haat is dat ik ergens rij, een kruispunt met voorrang aan rechts nader, er komt iemand van rechts die ik voor laat en vervolgens ga ik die inhalen omdat die eerste te traag rijdt...

Als ge nog plaats genoeg hebt om door te rijden zonder die andere te hinderen ja, want in het andere gavel, als die ander tegen u rijd, dan zijde gij in fout he.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Hehe, ik haat dat ook... Nee, wat ik haat is dat ik ergens rij, een kruispunt met voorrang aan rechts nader, er komt iemand van rechts die ik voor laat en vervolgens ga ik die inhalen omdat die eerste te traag rijdt...

Wat ik haat is dat mensen die denken dat elk kruispunt voorrang van rechts is om te nemen en niet om te geven.
                                        Hier in de Gitsestraat is er een t-splitsing waar er geen voorrang van rechts geld. Het is daar nu zeker al 20 keer gebeurd dat ik gewoon een auto aan een vlot tempo zie opvliegen een 50 meter voor mij. Ik erger me er niet aan, maar ik hoop dat ze weten dat ze daar eigenlijk voorrang moeten verlenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                          Wat ik haat is dat mensen die denken dat elk kruispunt voorrang van rechts is om te nemen en niet om te geven.
                                          Hier in de Gitsestraat is er een t-splitsing waar er geen voorrang van rechts geld. Het is daar nu zeker al 20 keer gebeurd dat ik gewoon een auto aan een vlot tempo zie opvliegen een 50 meter voor mij. Ik erger me er niet aan, maar ik hoop dat ze weten dat ze daar eigenlijk voorrang moeten verlenen.
                                          Is dat daar dan een speciale t-splitsing?

Altijd voorrang van rechts!

Op 1 maart 2007 verandert er in België een belangrijke verkeersregel. Wie van rechts komt, heeft dan altijd voorrang. Met deze regel wil minister van Mobiliteit Landuyt meer duidelijkheid scheppen en de rechtsonzekerheid bij ongevallen wegnemen.

Voorrang van rechts voor 1 maart 2007
                                          De verkeersregel 'voorrang van rechts' bestaat al een tijdje in België. De wegcode bepaalt dat iedere bestuurder voorrang moet verlenen aan de bestuurder die op een regelmatige manier van rechts komt. In de praktijk verliest een bestuurder deze voorrang wanneer hij/zij het voertuig opnieuw in beweging brengt nadat hij/zij gestopt was.

Waarom een aanpassing?
                                          De bepaling op een regelmatige manier zorgt in heel wat gevallen voor onduidelijkheid. Deze onduidelijkheid leidt dan weer tot tal van gerechtelijke betwistingen en verschillende interpretaties. Vooral het verlies van de voorrang wanneer een voertuig stopt, leidt tot lange discussies bij verkeersongelukken. Zo vraagt men zich af of de bestuurder die voorrang heeft werkelijk gestopt is of enkel vertraagde.
                                          Minister van Mobiliteit Renaat Landuyt wil na het aanpassen van het boetesysteem ook meer logische verkeersregels zien. De verduidelijking van de voorrang van rechts moet dan ook de verkeersreglementering vereenvoudigen. Een duidelijke wetgeving maakt dan weer tal van verkeersborden overbodig.
                                          Bovendien was België het enige land in de Europese Unie waar een bestuurder die van rechts komt zijn voorrang kon verliezen. Een nieuw koninklijk besluit in het Belgisch Staatsblad moet zorgen voor meer duidelijkheid en uniformiteit. Daarmee wordt het kb van 1 december 1975 gewijzigd.

Voorrang van rechts vanaf 1 maart 2007
                                          Door het koninklijk besluit geldt vanaf 1 maart 2007 dat wie van rechts komt, altijd voorrang heeft. Concreet betekent dit dat een bestuurder (auto, motor, bromfiets, fietser, ruiter...) die van rechts komt, zijn voorrang behoudt ook al stopt (heeft hij gestopt) hij/zij met zijn/haar voertuig.
                                          Wie op een kruispunt een doorlopend fietspad, trottoir of zebrapad overschrijdt, behoudt bovendien zijn voorrang van rechts ten opzichte van de andere auto's. Eens de voetganger of fietser gepasseerd is, heb je dus nog altijd voorrang ten opzichte van de auto's. De bestaande voorrangsregels ten opzichte van deze fietsers en voetgangers blijven wel degelijk gelden.
                                          Deze voorrangsregel geldt op kruispunten waar geen bevoegd persoon staat, noch verkeerslichten of -borden te bespeuren zijn. De voorrangsregel geldt echter niet voor wie uit een verboden richting komt.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
                                          X