Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Ik ken van een tiep die vriendelijk stopte om twee fietsers over te laten steken.
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Ik ken ook van een zaak waar een vrachtwagenchauffeur rechts wil afslaan op een kruispunt met voorrang aan rechts, en een fietser van links op zijn vrachtwagen inrijdt.
    Ik ken ook van veel sprookjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Het zijn de mensen die niet even kunnen wachten en voorbij steken die een gevaarlijke situatie creeeren, niet zij die stoppen om mensen over te laten steken.
      da's waar, maar als een auto voor u stopt kan dat toch net zo goed zijn om iemand af te zetten of om te parkeren, je kan als achterligger soms toch heel moeilijk zien dat die stopt om iemand over te laten, zeker als dat een hoge auto is...+ de voetganger heeft dan ook nauwelijk nog zicht op het verkeer wat achter die auto die gestopt is afkomt.

Zelf met de fiets maak ik het af en toe mee, ik rij rond de 30 op het fietspad, auto stopt om voetgangers laten over te steken die op die plaats geen voorrang hebben, ze lopen over zonder te kijken of er nog een fietser afkomt.

verder kijk ik ook altijd goed uit, zou mijn auto nog eerder in een boom knallen dan een fietser of voetganger omrijden.
      Last edited by ; 06/08/2009, 10:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
        Ik vind jou een behoorlijke regelteef. Je gezond verstand gebruiken in het verkeer kan al veel doen.
        Mijn gezond verstand zegt dat alle andere weggebruikers idioten zijn. Is een gezonde levensstijl .

Ik weet niet wat jouw soort van gezond verstand is, als je met scare-tactieken en grootlicht flitsen gaat rijden aan een snelheid hoger dan de snelheidslimiet... Maar wel stoppen voor voetgangers die de weg willen oversteken zonder dat er een zebrapad is .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door paul_ulrix Bekijk Berichten
          zou mijn auto nog eerder in een boom knallen dan een fietser of voetganger omrijden.
          Als je in een boom knalt, is de fietser of voetganger natuurlijk lopen en zit jij met de kosten. Rij je de voetganger of fietser aan, heb je de dader ten minste te stekken. En minder schade, en minder kans op zware verwondingen .

Uit scha en schande heb ik geleerd dat uitwijken voor niks goed is, want diegene die je niet raakt zet het op een lopen.
          Last edited by ; 06/08/2009, 10:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Zo'n 50km voor ik moet gaan tanken begin ik meestal wat te minderen...heb dat al vaak meegemaakt, dat er zo eentje komt zeiken.
            Nuttige info, zover had ik nog nooit gedacht!!
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Stiekem zou ik dat eigenlijk wel koel vinden als er eentje komt zeiken. Maar goed, waarschijnlijk ijdele hoop dat ze na een uitleg over hoe onnodig links rijden hindert het begrijpen... Tegen dat men het rijbewijs heeft behaald heeft men een eigen rijstijl ontwikkeld, en als toen al niet in dat koppeke zat dat linksplakken hinderlijk is, zal er in een discussie ook niks gebeuren.

Gisteren ook wel ff goesting gehad om iemand even te vragen wat ie deed... Kerel lag lekker te bellen toen ie me sneed bij het afrijden van de E40 richting E314, en reed dan richting het tankstation. Maar had geen zin in babbelen, het weer was te mooi .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door paul_ulrix Bekijk Berichten
                da's waar, maar als een auto voor u stopt kan dat toch net zo goed zijn om iemand af te zetten of om te parkeren, je kan als achterligger soms toch heel moeilijk zien dat die stopt om iemand over te laten, zeker als dat een hoge auto is...+ de voetganger heeft dan ook nauwelijk nog zicht op het verkeer wat achter die auto die gestopt is afkomt.
                dan knal je die toch niet zomaar voorbij, zonder even te checken waarom ie stopt?
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                  dan knal je die toch niet zomaar voorbij, zonder even te checken waarom ie stopt?
                  Je checkt, maar wat als je niets ziet? Geen tegenliggers, geen voetganger te zien, enkel je voorligger die plots zonder richtingsaanwijzer afremt en stopt (en hoevelen gebruiken die richtingsaanwijzer nog?). Bovendien moet je niet rekenen op wat een veilige chauffeur zou doen, maar wat de gemiddelde chauffeur zou doen. En dan ziet het er voor de voetganger slecht uit.

Overigens, als een automobilist stopt om je over te laten steken, heb je als voetganger nog altijd een voorrangsverplichting tov alle bestuurders die de voorrangsweg volgen. De automobilist die dus de stilstaande automobilist voorbij rijdt, heeft nog altijd voorrang. Ook als een voetganger plots ervoor in springt.

Comment

• Linksrijders! Als er rechts genoeg plaats is voor hun om in te voegen en de snellere wagen voorbij te laten. En het niet doen!
                    Gisteren in de file op de E40 -> kust. Ik moest voor het werk naar Brugge en twas een ramp. Rechts gaten van 100-200m en links blijven ze gewoon rijden alsof zij de snellere wagen zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
                      Linksrijders! Als er rechts genoeg plaats is voor hun om in te voegen en de snellere wagen voorbij te laten. En het niet doen!
                      Gisteren in de file op de E40 -> kust. Ik moest voor het werk naar Brugge en twas een ramp. Rechts gaten van 100-200m en links blijven ze gewoon rijden alsof zij de snellere wagen zijn!
                      Ja, want ze rijden al 125, en je mag maar 120. En tussen de camions is't veel te gevaarlijk, denken ze. Ons Maria voelt haar daar nie op't gemak.
                      1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                        Ja, want ze rijden al 125, en je mag maar 120. En tussen de camions is't veel te gevaarlijk, denken ze. Ons Maria voelt haar daar nie op't gemak.
                        Dan moet je rechts voorbij steken.

ik moet nu elke middag brussel-gent doen en om een uur of tien terug.

Tis een ramp!

Het verschil tussen rechts voorbij steken, en normaal rijden komt op 10min

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten

Tis een ramp!

Klopt, maar als ze je daarop betrappen, heb je weer andere problemen...
                          1991 BMW E30 318is

Comment

• feit, maar het is weer typisch dat ik dan ALLEEN in fout zal zijn.
                            Terwijl de regel van het rechtsrijden

kijkt juist op

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/verkeer

Comment

• Maar je hebt het over oude mensen, gisteren naar de kust twas een ramp!
                              Jonge mensen, gezinnen met een vader die denkt dat hij Schumacher is achter het stuur.
                              Echt gisteren heb ik veel rechts voorbijgestoken, ik moest voor het werk naar Brugge.
                              En enerzijds voel ik me er niet goed bij. Maar al die mensen die linksrijden zo noodzakelijk vinden zijn zo'n bron van ergernis!

Comment

Tis een ramp!

Vooral de schapenblik van die mensen als je dan effectief rechts inhaalt. En blijven volhouden! De vrachtwagen is nog 500 meter weg, maar naar rechts gaan, oh nee, daar doen we niet aan mee...

Comment

WTF!?

Comment

• zever, om 10 minuten te winnen op zo'n korte afstand als Brussel - Gent moet je al een pak harder gaan, dat gaat u toch niet lukken in druk verkeer.

Comment

• Of zoals een Bentley gisteren, de pechstrook op! :p

Comment

Zo'n 50km voor ik moet gaan tanken begin ik meestal wat te minderen...heb dat al vaak meegemaakt, dat er zo eentje komt zeiken.
                                        Ik pas daar ook mee op met zo'n dingen. Je weet nooit met wie je te maken hebt. Ooit eens een klein schriel gezinsmannetje compleet over de rooie zien gaan tegen een beer van een Hollander op de parking van Parc Astérix
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

Vertel

Comment

Working...
                                          X