Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk Berichten
    Vooral de schapenblik van die mensen als je dan effectief rechts inhaalt. En blijven volhouden! De vrachtwagen is nog 500 meter weg, maar naar rechts gaan, oh nee, daar doen we niet aan mee...
    De laatste tijd doe ik meer en meer autostrade en ik merk dat je zo'n taferelen ook héél vaak tegenkomt. Ik zeg niet dat ik altijd perfect rechts zal rijden wanneer er een gaatje te bespeuren valt, maar tzal toch 95% van de tijd zijn. Soms is't gewoon handiger om vlot door te gaan als er twee vrachtwagens op een relatief kleine afstand van elkaar rijden. Wanneer er achter me een auto aan't duwen is, zet ik me er meestal wel tussen.
    Wanneer mensen -zoals jij zegt- halsstarrig vasthouden aan hun plaatsje op de linkerrijstrook, probeer ik gewoon eerst de auto min of meer te 'inspecteren' naar 't feit of er meerdere antennes opzitten, meerdere personen in de wagen etc. Als het mij ok lijkt dat zal ik rechts voorbijsteken, maar dat probeer ik toch genoeg te vermijden. Mijn centen zijn me dierbaarder dan die minuut tijdswinst. Liever wat met de pharen en de linkerpinker knipperen trouwens, al komt dat een pak agressiever over.

    Als je wil dat je vlot door't verkeer kan, dan moeten de mensen simpelweg gewezen worden op het feit dat linksrijden enkel voor zij is die willen voorbijsteken. Daar zou de arm der wet beter wat meer controle op doen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Ik pas daar ook mee op met zo'n dingen. Je weet nooit met wie je te maken hebt. Ooit eens een klein schriel gezinsmannetje compleet over de rooie zien gaan tegen een beer van een Hollander op de parking van Parc Astérix
    Sappige verhalen, graag?
    Last edited by ; 06/08/2009, 17:56.

    Comment


    • Middenvakrijders vind ik ook vervelend, maar ik doe dat ook en dan kan het me niet veel bommen...

      Ik rij 125 en er rijdt een snellere in me kont geen probleem. Ik ga effe naar rechts en rij dan terug naar links. Dan heb ik al vaak meegemaakt dat die duwer mij dan voorbijsteekt aan 128 en dat is zo tergend traag.... Dan moet ik remmen voor de vrachtwagen en nadien wachten tot ik een gaatje heb en dan volle bak terug optrekken. Als hij echt voorbij wilt dan moet hij maar op derde gaan!!

      Of je gaat opzij en dan komt er een treintje die iets sneller gaat en waardoor jij dan een eindje achter die vrachtwagen mag gaan schuilen...

      Wanneer je 120 rijdt overdag dan mag je gerust in twee blijven. Het is soms vervelend , maar het is ook voor hem vervelend om op te trekken en af te remmen.
      Wanneer er een eerste vak volledig opent ligt, dan vind ik dat vervelender...
      Beetje verdraagzaam zijn zeg ik dan.

      Comment


      • Maar als het 's nachts is en er rijdt bijna niemand, dan in het midden rijden zonder reden is ookal zo hatelijk. Ik kijk wel of het geen Britten zijn, als het britten zijn dan doe ik niets en ga ik zonder probleem naar links, maar als het Belgen zijn die in het midden van de nacht op het middenvak rijden. Fahren, alles zal ik gebruiken

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
          Maar als het 's nachts is en er rijdt bijna niemand, dan in het midden rijden zonder reden is ookal zo hatelijk. Ik kijk wel of het geen Britten zijn, als het britten zijn dan doe ik niets en ga ik zonder probleem naar links, maar als het Belgen zijn die in het midden van de nacht op het middenvak rijden. Fahren, alles zal ik gebruiken
          Ik had het van overdag, maar s'nachts is het idd hatelijk. Oohja het zijn zulke zoals mijn moeder. Het eerste vak zit vol putten van de camion en kmoe dan hjeeltn wisselen (één keer om de twee km) en ze rijdt dan nog maar 110. Ze kan er eigenlijk ook niet aandoen eht mensje

          Comment


          • Ik ga zelden rechts voorbij gewoon omdat ik weet dat dat soort koppige linksrijders geen ervaring hebben met vlot autosnelweg verkeer en dus evengoed plots, uit het niets, naar rechts kunnen zwalpen, tegen mijn kar.

            Ik blijf er even achterhangen en laat hen daaropvolgend, weliswaar beleefd, met m'n lichten merken dat ik liever voorbij zou gaan. In extremis zal ik wat toeteren maar dan moeten het al echt domme kloten zijn.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
              Maar als het 's nachts is en er rijdt bijna niemand, dan in het midden rijden zonder reden is ookal zo hatelijk. Ik kijk wel of het geen Britten zijn, als het britten zijn dan doe ik niets en ga ik zonder probleem naar links, maar als het Belgen zijn die in het midden van de nacht op het middenvak rijden. Fahren, alles zal ik gebruiken
              Gisteren reed er een Brit voor mij die het gwn is links te rijden en snellere wagens te laten passeren. Helaas is zijne links hier in België rechts. Iedereen langs rechts voorbij
              1982 BMW E28 528i
              2013 BMW F31 318d

              2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                ja het gaat hier toch wel degelijk over geen zebrapad
                Is het niet zo dat men als voetganger alsnog, met alle voorrang, gewoon de straat kan oversteken indien de zebrapaden meer dan 30 meter verwijderd zijn van de plaats in kwestie ??

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Het zijn de mensen die niet even kunnen wachten en voorbij steken die een gevaarlijke situatie creeeren, niet zij die stoppen om mensen over te laten steken.
                  Inderdaad, het is daarom ook dat ik me zo links mogelijk op de baan plaats als ik voetgangers laat oversteken, dit met de wagen, en blijf ik ook in het midden van de baan staan, met de fiets, om laagvliegers wat "af te remmen" zodat ze mij niet voorbijvliegen en zo de overstekende voetganger in levensgevaar brengen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    er zijn regels, voetgangers steken over aan zebrapaden, punt

                    kinderen zijn iets anders die weten ni beter
                    maar die horen dan weer niet alleen op straat terwijl het toch gebeurt
                    30 meter ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Inderdaad, die laatste moet zien dat hij kan stoppen, ik begrijp niet hoe het kan dat die eerste in dit geval verantwoordelijk word gesteld, dit klopt wettelijk gezien langs geen kanten.
                      Zoals ik vroeger eens voorgehad heb en wat ik beschreven heb ik een ander topic. Ik was de laatste van de serie of als je wil de eerste die aangereden werd van de serie die op elkaar ingevlogen zijn, volgens de info. die ik toen gekregen heb van mijn verzekering is de veroorzaker door alle verzekeringen der andere wagens in gebreke gesteld en heeft zijn verzekering voor alle schade kunnen opdraaien.

                      Comment


                      • het rechter vak is heel vaak sterk beschadigd door al die vrachtwagens en dus niet aangenaam/veilig om over te rijden; op middenste rijvak rijden is geen probleem; als der iemand u voorbij wilt heeft die persoon een héél linkervak vrij

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          Is het niet zo dat men als voetganger alsnog, met alle voorrang, gewoon de straat kan oversteken indien de zebrapaden meer dan 30 meter verwijderd zijn van de plaats in kwestie ??
                          Nee, dat is niet zo.
                          AutoMinded.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Als je in een boom knalt, is de fietser of voetganger natuurlijk lopen en zit jij met de kosten. Rij je de voetganger of fietser aan, heb je de dader ten minste te stekken. En minder schade, en minder kans op zware verwondingen .

                            Uit scha en schande heb ik geleerd dat uitwijken voor niks goed is, want diegene die je niet raakt zet het op een lopen.
                            En als ge hem wel raakt moogt gij gaan lopen, of ge hebt het vlaggen!
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
                              het rechter vak is heel vaak sterk beschadigd door al die vrachtwagens en dus niet aangenaam/veilig om over te rijden; op middenste rijvak rijden is geen probleem; als der iemand u voorbij wilt heeft die persoon een héél linkervak vrij
                              En als er nu iemand op het middenvak rijdt en die persoon wordt op dat moment zelf ingehaald ?

                              Blijkbaar beseffen veel mensen niet dat je gewoon de capaciteit van een snelweg met 1/3 afneemt als je op het middenvak rijdt met bovenstaande redenering

                              Je maakt van een 3 vaks gewoon een 2 vaks autostrade, en je hoeft maar het voorbeeld te nemen van de E313 om te zien dat je dan geen meter meer vooruit komt

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Je checkt, maar wat als je niets ziet? Geen tegenliggers, geen voetganger te zien, enkel je voorligger die plots zonder richtingsaanwijzer afremt en stopt (en hoevelen gebruiken die richtingsaanwijzer nog?). Bovendien moet je niet rekenen op wat een veilige chauffeur zou doen, maar wat de gemiddelde chauffeur zou doen. En dan ziet het er voor de voetganger slecht uit.

                                Overigens, als een automobilist stopt om je over te laten steken, heb je als voetganger nog altijd een voorrangsverplichting tov alle bestuurders die de voorrangsweg volgen. De automobilist die dus de stilstaande automobilist voorbij rijdt, heeft nog altijd voorrang. Ook als een voetganger plots ervoor in springt.
                                Niet waar, de chauffeur die inhaalt doet een maneuver (inhalen) en heeft dus geen voorrang!
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  Zoals ik vroeger eens voorgehad heb en wat ik beschreven heb ik een ander topic. Ik was de laatste van de serie of als je wil de eerste die aangereden werd van de serie die op elkaar ingevlogen zijn, volgens de info. die ik toen gekregen heb van mijn verzekering is de veroorzaker door alle verzekeringen der andere wagens in gebreke gesteld en heeft zijn verzekering voor alle schade kunnen opdraaien.
                                  Niet meer dan juist.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Iemand laten oversteken is NIET zonder reden he man
                                    Als de persoon die overstak geen voorang had wel.

                                    Wat ik persoonlijk het ergste vind aan die personen die altijd stoppen voor voetgangers ook al hebben die geen voorang, is de subcategorie dan later verklaart door te rijden als er een egeltje de baan oversteekt, want het is onveilig zomaar te stoppen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                      Als de persoon die overstak geen voorang had wel.

                                      Wat ik persoonlijk het ergste vind aan die personen die altijd stoppen voor voetgangers ook al hebben die geen voorang, is de subcategorie dan later verklaart door te rijden als er een egeltje de baan oversteekt, want het is onveilig zomaar te stoppen.
                                      Ik stop altijd als dat veilig kan, zowel voor een dier als voor een mens.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Niet waar, de chauffeur die inhaalt doet een maneuver (inhalen) en heeft dus geen voorrang!
                                        onzin
                                        AutoMinded.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                          Middenvakrijders vind ik ook vervelend, maar ik doe dat ook en dan kan het me niet veel bommen...

                                          Ik rij 125 en er rijdt een snellere in me kont geen probleem. Ik ga effe naar rechts en rij dan terug naar links. Dan heb ik al vaak meegemaakt dat die duwer mij dan voorbijsteekt aan 128 en dat is zo tergend traag.... Dan moet ik remmen voor de vrachtwagen en nadien wachten tot ik een gaatje heb en dan volle bak terug optrekken. Als hij echt voorbij wilt dan moet hij maar op derde gaan!!

                                          Of je gaat opzij en dan komt er een treintje die iets sneller gaat en waardoor jij dan een eindje achter die vrachtwagen mag gaan schuilen...

                                          Wanneer je 120 rijdt overdag dan mag je gerust in twee blijven. Het is soms vervelend , maar het is ook voor hem vervelend om op te trekken en af te remmen.
                                          Wanneer er een eerste vak volledig opent ligt, dan vind ik dat vervelender...
                                          Beetje verdraagzaam zijn zeg ik dan.
                                          Ik vind dat jij een énorm ingewikkelde manier van typen hebt...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X