Als ik zie dat ik die mens ga hinderen en dat hij zal moeten remmen, blijf ik op mijn vak en rem ik zelf wel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
da's uw keuze.
Ik hinder alleen mensen in minieme mate, en alleen deze die 130 of iets daarrond rijden.
Iemand die er aan 180 afkomt, zal ik ook niet gaan tegenhouden, da's waanzin en onverantwoord.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenGetuige het krel waar onze Witse mee rijdt is het pakken van iemand aan 140 makkelijker dan aan 220
Voor zover ik weet gaan zelfs die drieliter V6'en van de WPR maar maximum een 210 km/u. Meer schrik moet ge van die Volvo's hebben die toch een 250 moeten halen.
Los daarvan, de nodige vaststellingen zullen tijdens de achtervolging wel gebeuren, daarvoor hoeft men de bestuurder nog niet noodzakelijk staande te houden. Veiligheid primeert nog altijd.
En in extremis, een MD900 geraak je niet zo snel kwijt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenda's uw keuze.
Ik hinder alleen mensen in minieme mate, en alleen deze die 130 of iets daarrond rijden.
Iemand die er aan 180 afkomt, zal ik ook niet gaan tegenhouden, da's waanzin en onverantwoord.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenda's uw keuze.
Ik hinder alleen mensen in minieme mate, en alleen deze die 130 of iets daarrond rijden.
Iemand die er aan 180 afkomt, zal ik ook niet gaan tegenhouden, da's waanzin en onverantwoord.
Al heb ik onlangs wel een klojo ontmoet die op t tweede vak achter me reed, een paar 100 m.
Ik haal ene in, en meneer was dat ook beginnen doen, komt die vollezak afgestormd op mij, en maar fahren en doen. Percies of ik was voor hem gesprongen op t laatste moment
Achja: A6 3.0 tdi S-line, leds. Snelle kar dat wel
Comment
-
@bobo
maar dat is de verantwoordelijkheid van die andere en daar moei ik me niet meer mee.
Zoals elders al aangehaald door woot: niet reageren is het beste, dan kan je hoogstens getuige worden van wat ze wat verder aanrichten van agressie.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Ik rij veel met cruise control aan, dus constante snelheid.
Dan pas zie je hoe onregelmatig sommige sukkels rijden.
Je steekt ze voorbij, ze beginnen te versnellen en kijken dan opzij, heel dwaas alsof jij de schuld bent. Op dat moment steken ze bovendien meestal een hoop lucht op het eerste vak voorbij.
Ik heb dan veel medelijden.
Hoogstens maak ik wat debiele gebaren, om te tonen dat ik ook niet normaal ben; denken ze nog meer dat het aan mij ligt.
Je hebt dan ook van die mensen die je continu ziet weerkeren
De ene keer 110, dan 130, dan 100, dan 120, en jij, die 120 rijdt, moet daar maar op anticiperen
Ach, vroeger kon ik me er zo druk in maken, haalt allemaal niets uit. Chill and relax, muziek wat luider en genieten.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
Je hebt dan ook van die mensen die je continu ziet weerkeren
De ene keer 110, dan 130, dan 100, dan 120, en jij, die 120 rijdt, moet daar maar op anticiperen
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenlang leve het linkse rijvak op de E313. ( mits natuurlijk uit te wijken naar rechts als er ene in u gat hangt he )Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
mijne cruise control staat ingesteld op 125, kwil geen boetekes ontvangen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk BerichtenOnze vectra's 3.0 gaan mijn inziens toch snel genoeg
Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk BerichtenLos daarvan, de nodige vaststellingen zullen tijdens de achtervolging wel gebeuren, daarvoor hoeft men de bestuurder nog niet noodzakelijk staande te houden. Veiligheid primeert nog altijd.
Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk BerichtenEn in extremis, een MD900 geraak je niet zo snel kwijt
Neenee, de verkeersveiligheid moet komen van de jossen in de middenberm, de beige palen en de occasionele machtswellusteling in een brakke anonieme politiewagen. De échte agent houdt zich bezig met burenruzies, nachtlawaai en ongevallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenIk rij veel met cruise control aan, dus constante snelheid.
Dan pas zie je hoe onregelmatig sommige sukkels rijden.
Je steekt ze voorbij, ze beginnen te versnellen en kijken dan opzij, heel dwaas alsof jij de schuld bent. Op dat moment steken ze bovendien meestal een hoop lucht op het eerste vak voorbij.
Ik heb dan veel medelijden.
Hoogstens maak ik wat debiele gebaren, om te tonen dat ik ook niet normaal ben; denken ze nog meer dat het aan mij ligt.
Je hebt dan ook van die mensen die je continu ziet weerkeren
De ene keer 110, dan 130, dan 100, dan 120, en jij, die 120 rijdt, moet daar maar op anticiperen
Ach, vroeger kon ik me er zo druk in maken, haalt allemaal niets uit. Chill and relax, muziek wat luider en genieten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn hoe weet jij wie de bestuurder is als jij geen aanhouding verricht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenmijne cruise control staat ingesteld op 125, kwil geen boetekes ontvangen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenDe wet voorziet in een vermoeden. De titularis van de nummerplaat dus.
Overigens weer een mooi voorbeeld van afkalving van gerechtigheid: een vermoeden is blijkbaar al genoeg om schuldig bevonden te worden, en als jij als titularis niet kan opgeven wie er gereden wordt, ja dan zal het wel de titularis geweest zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJamaar, de titularis heeft geen rijbewijs! Krijgt mijn BVBA dan daar ook een boete voor?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichtenals jij als titularis niet kan opgeven wie er gereden wordt, ja dan zal het wel de titularis geweest zijn...
Comment
-
Dus als Sjeng Pitsteng gefilmd wordt door mijn niet-vergunde bewakingscamera waarop zijn boeventronie duidelijk te zien is, kan dat geen bewijs zijn dat hij de dader is van de inbraak van mijn woning. Maar als Sjeng Pitsteng vervolgens wegscheurt in een wagen die op zijn naam staat en zijn wagen geflitst wordt door overdreven snelheid, dan is er wel voldoende vermoeden dat Sjeng achter het stuur zat?
Kan je geloven dat sommige burgers een degout van politiek, magistratuur, advocatuur en politie krijgen?
Niet dat dat iets uitmaakt overigens, want het antwoordformulier waarop je vermeld wie de bestuurder was, wordt toch niet gelezen en de titularis moet zowiezo betalen. Of hij moet het laten escaleren totdat het bij de politierechter komt, die je dan moet overtuigen dat het vermoeden van de wet onjuist is want een andere bestuurder reed ermee...
En wat gebeurt er als ik als titularis zeg dat een familielid ermee reed, en dat familielid ontkent? Wie is genaaid? De logica en achterbaksheid van de wetgever en magistratuur doet me vermoeden dat de eigenaar de facto dan de schuldige wordt geacht. Het advies is dus om zware verkeersovertredingen liefst met andermans auto te doen en altijd glashard te ontkennen.
Comment
Comment